Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Karhu-mami
Valvoja: Valvoja
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2010
Karhu-mami
Karhu-mamin liikuntapäiväkirja on avattu!
*juhlallinen tattarataa!!!*
Taustaa: Olen "kehä kolmosen ulkopuolella" asuva naishenkilö, 37 vee. Olen liikkunut vaihtelevasti koko ikäni, paras termi olisi ehkä "entinen lupaava urheilija*.
Alle kaksikymppisenä treenasin tosissani taidoa, kilpailin myös kivalla menestyksellä. Muita lajejani ovat lentopallo, jalkapallo, nyrkkeily, erilaiset jumpat, päivittäinen arkipyöräily (joka säässä) sekä viikottainen maastoratsastus (lähes joka säässä). Ikävuodet 26-30 tein lapsia, kolme kappaletta. :3some: Silloin liikuin vähemmän ja hankalammin. Toki äiti-lapsipaini sekä perheakrobatia ovat olleet ohjelmassa "aina".
Olen vastikään aloittanut itselleni uuden lajin eli lukkopainin/vapaaottelun peruskurssin ja olen asiasta kovin iloinen.
Kurssin aloittamiseen tarvittiin muutaman vuoden pohjustus. (Miespuolinen) kaveri kertoili jo aikaa sitten omista kokemuksistaan paikkakunnan vaparikarkeloissa ja kuuntelin ja kyselin silmät innosta kiiluen. Vaadittiin kuitenkin henkinen niksahdus omassa päässäni: Miksi en voisi ITSE harrastaa "rankkaa" lajia josta olen kiinnostunut, sen sijaan että roolini olisi ihailla (!) ja seurailla muiden (=miesten) treenaamista. Heh!
Nimeän päiväkirjan liikuntapäiväkirjaksi, koska koen termit treenaaminen ja urheilu kovin juhlallisina omaan tapaani liikkua ja harrastaa. Enkä lupaa pysyä vain liikunta-aiheissa, minussa asuu myös pikku sosiologi...
Tavoitteinani uudelle lajilleni ovat liikunnan, nujuamisen ja uuden oppimisen riemu ja niistä syntyvä hyvä olo, mielellään myös sosiaalisten kontaktien kera. Konkreettinen lähiajan tavoite on pystyä jälleen tekemään puolivoltti (edes yksi!) ennen ensi kesän syntymäpäiviä. Myös ajatus aloittelijoiden kisoistakin lukkopainissa on käynyt mielessä, tosin epäilen olisiko sarjassani *vantterat täti-ikäiset naiset* muita osallistujia... Selviytymistaitoja myös tosielämän hankalissa tilanteissa sattaa tarvita.
Tiedostan faktan, että minut todennäköisesti tunnistetaan (jos asia nyt ketään kiinnostaa!), vaikka työni takia pidän aika matalaa profiilia tämän tyyppisillä palstoilla. Terveisiä tutuille!
20.1.2010 Elämäni ensimmäiset lukkopaini\vapaaottelutreenit. Jännitin töissäkin koko päivän ja vielä matkalla salille meinasi perua koko jutun. Mähän olen yli-ikäinen, ylipainoinen ja "väärää" sukupuolta! Kääk! (Soitin tuskissani kaverille joka käski nyt vaan mennä sinne salille... Tackar! )
Mutta treenit menivät HYVIN! Siis omasta mielestäni, toisin sanoen nautin ihan suunnattomasti, sain parin, en jäänyt jalkoihin ja päätin tulla seuraavallakin kerralla! Ensimmäiset tekniikkaharjoitukset menivät hitaasti mutta epävarmasti. Lukkopainissa juuri lukot ovat minulle entuudestaan vieraita elementtejä, liikeratoja saa hakemalla hakea. Toistoja, toistoja!
Niin- salilla ei ole naisille omaa pukuhuonetta eikä suihkua. Pieni erillinen tila kyllä löytyi tai siis vain menin sinne. Ja huomasin olevani ainoa nainen kurssilla, ihan sitä en kyllä ollut odottanut. Mutta mitä väliä?
Välipäivinä työmatkapyöräilyä ja äiti-lapsipainia. Sovitut ratsastukset jouduin perumaan julmetun pakkasen takia. Lihakset aivan jumissa!!! Varsinkin reidet, kävelytyyli lähes nolo... Auts auts auts.
25.1. Tokat treenit ja ekat painimatsit treenien lopuksi. Hauskaa!!! Tekniikka uupuu vielä lähes totaalisesti, joten paini on outoa vääntämistä ja jäkittämistä. Lukkoja en oikein osaa edes lähteä hakemaan. Hyvä hiki tuli!
27.1. Onkohan minulla rutto? Siltä vaikuttaisi sen perusteella, että kukaan ei tahdo olla parini harjoituksissa. Pikkuisen alkaa ketuttamaan, jos ilmiö jatkuu... Olemme harjoitelleet triangelia ja muutamia muita juttuja joiden nimi ei todellakaan ole muistissa/tiedossa. Alkeellinen olo: toistan liikesarjat mekaanisina osina, ilman käsitystä kokonaisuudesta. Mustelmia käsivarret ja ranteet täynnä.
Viikonloppu pääkaupungissa, mm. etsin treenivaatteita. Millainen on naisten lukkopainiasu? Tavoittelen lähinnä toimivuutta: ei rullaa, joustaa, pysyy päällä. Eikä paljasta liikaa. Vinkkejä?
1.2. Treenit. Alan huomata mikä on heikko kohtani: ranteet. En pärjää ranne/käsivoimassa muille. Oma puristusvoimani ei riitä ja sen lisäksi käsiäni väännellään liian helposti. Otan tämän haasteena! Lisää lasten nostelua kotona! Toinen huomio: opettaja selvästi valmentaa rintojani. Katseen suuntaus on selkeä ja lähes taukoamaton. Päätän olla asiasta vain huvittunut, koska muuten meininki on tosi mukavaa, asiallista ja reilua. (Terveiset... 8-) )
2.2. Keilaamassa lasten kanssa. Hauskin osuus oli kun nuorimmainen lapsi keilasi pallon sivukouruun niin hitaalla nopeudella, että pallo pysähtyi matkalle. Sitten heitimme uusia palloja perään, jotta eka pallo etenisi. Tätä jatkettiin kunnes pallojono vihdoin vieri loppupäähän.
3.2. Treeneissä mm. guardin ohitusta ja triangelia. Riemun hetki: Sain painiessa vastustajan *melkein* triangeliin Riemun tuotti se, että eka kertaa osasin edes aavistuksenomaisesti soveltaa jotain viime viikkoina oppimaani. Jiihaa! Lisäksi alan kaipaamaan naisten pukuhuonetta: en vaatteiden vaihtoa varten vaan jutustelua! Pojatkin höpöttelevät omia treenijuttujaan, kuulen kyllä osan mutta en kehtaa huudella väliin. Onneksi sama nuori adonis jää siivoamaan mattoa aina treenien jälkeen, höpötän hänelle päällimmäiset asiat... (Kiits!)
4. ja 5.2. Työmatkapyöräilyä, lasten kanssa pelmuamista.
*juhlallinen tattarataa!!!*
Taustaa: Olen "kehä kolmosen ulkopuolella" asuva naishenkilö, 37 vee. Olen liikkunut vaihtelevasti koko ikäni, paras termi olisi ehkä "entinen lupaava urheilija*.
Alle kaksikymppisenä treenasin tosissani taidoa, kilpailin myös kivalla menestyksellä. Muita lajejani ovat lentopallo, jalkapallo, nyrkkeily, erilaiset jumpat, päivittäinen arkipyöräily (joka säässä) sekä viikottainen maastoratsastus (lähes joka säässä). Ikävuodet 26-30 tein lapsia, kolme kappaletta. :3some: Silloin liikuin vähemmän ja hankalammin. Toki äiti-lapsipaini sekä perheakrobatia ovat olleet ohjelmassa "aina".
Olen vastikään aloittanut itselleni uuden lajin eli lukkopainin/vapaaottelun peruskurssin ja olen asiasta kovin iloinen.
Kurssin aloittamiseen tarvittiin muutaman vuoden pohjustus. (Miespuolinen) kaveri kertoili jo aikaa sitten omista kokemuksistaan paikkakunnan vaparikarkeloissa ja kuuntelin ja kyselin silmät innosta kiiluen. Vaadittiin kuitenkin henkinen niksahdus omassa päässäni: Miksi en voisi ITSE harrastaa "rankkaa" lajia josta olen kiinnostunut, sen sijaan että roolini olisi ihailla (!) ja seurailla muiden (=miesten) treenaamista. Heh!
Nimeän päiväkirjan liikuntapäiväkirjaksi, koska koen termit treenaaminen ja urheilu kovin juhlallisina omaan tapaani liikkua ja harrastaa. Enkä lupaa pysyä vain liikunta-aiheissa, minussa asuu myös pikku sosiologi...
Tavoitteinani uudelle lajilleni ovat liikunnan, nujuamisen ja uuden oppimisen riemu ja niistä syntyvä hyvä olo, mielellään myös sosiaalisten kontaktien kera. Konkreettinen lähiajan tavoite on pystyä jälleen tekemään puolivoltti (edes yksi!) ennen ensi kesän syntymäpäiviä. Myös ajatus aloittelijoiden kisoistakin lukkopainissa on käynyt mielessä, tosin epäilen olisiko sarjassani *vantterat täti-ikäiset naiset* muita osallistujia... Selviytymistaitoja myös tosielämän hankalissa tilanteissa sattaa tarvita.
Tiedostan faktan, että minut todennäköisesti tunnistetaan (jos asia nyt ketään kiinnostaa!), vaikka työni takia pidän aika matalaa profiilia tämän tyyppisillä palstoilla. Terveisiä tutuille!
20.1.2010 Elämäni ensimmäiset lukkopaini\vapaaottelutreenit. Jännitin töissäkin koko päivän ja vielä matkalla salille meinasi perua koko jutun. Mähän olen yli-ikäinen, ylipainoinen ja "väärää" sukupuolta! Kääk! (Soitin tuskissani kaverille joka käski nyt vaan mennä sinne salille... Tackar! )
Mutta treenit menivät HYVIN! Siis omasta mielestäni, toisin sanoen nautin ihan suunnattomasti, sain parin, en jäänyt jalkoihin ja päätin tulla seuraavallakin kerralla! Ensimmäiset tekniikkaharjoitukset menivät hitaasti mutta epävarmasti. Lukkopainissa juuri lukot ovat minulle entuudestaan vieraita elementtejä, liikeratoja saa hakemalla hakea. Toistoja, toistoja!
Niin- salilla ei ole naisille omaa pukuhuonetta eikä suihkua. Pieni erillinen tila kyllä löytyi tai siis vain menin sinne. Ja huomasin olevani ainoa nainen kurssilla, ihan sitä en kyllä ollut odottanut. Mutta mitä väliä?
Välipäivinä työmatkapyöräilyä ja äiti-lapsipainia. Sovitut ratsastukset jouduin perumaan julmetun pakkasen takia. Lihakset aivan jumissa!!! Varsinkin reidet, kävelytyyli lähes nolo... Auts auts auts.
25.1. Tokat treenit ja ekat painimatsit treenien lopuksi. Hauskaa!!! Tekniikka uupuu vielä lähes totaalisesti, joten paini on outoa vääntämistä ja jäkittämistä. Lukkoja en oikein osaa edes lähteä hakemaan. Hyvä hiki tuli!
27.1. Onkohan minulla rutto? Siltä vaikuttaisi sen perusteella, että kukaan ei tahdo olla parini harjoituksissa. Pikkuisen alkaa ketuttamaan, jos ilmiö jatkuu... Olemme harjoitelleet triangelia ja muutamia muita juttuja joiden nimi ei todellakaan ole muistissa/tiedossa. Alkeellinen olo: toistan liikesarjat mekaanisina osina, ilman käsitystä kokonaisuudesta. Mustelmia käsivarret ja ranteet täynnä.
Viikonloppu pääkaupungissa, mm. etsin treenivaatteita. Millainen on naisten lukkopainiasu? Tavoittelen lähinnä toimivuutta: ei rullaa, joustaa, pysyy päällä. Eikä paljasta liikaa. Vinkkejä?
1.2. Treenit. Alan huomata mikä on heikko kohtani: ranteet. En pärjää ranne/käsivoimassa muille. Oma puristusvoimani ei riitä ja sen lisäksi käsiäni väännellään liian helposti. Otan tämän haasteena! Lisää lasten nostelua kotona! Toinen huomio: opettaja selvästi valmentaa rintojani. Katseen suuntaus on selkeä ja lähes taukoamaton. Päätän olla asiasta vain huvittunut, koska muuten meininki on tosi mukavaa, asiallista ja reilua. (Terveiset... 8-) )
2.2. Keilaamassa lasten kanssa. Hauskin osuus oli kun nuorimmainen lapsi keilasi pallon sivukouruun niin hitaalla nopeudella, että pallo pysähtyi matkalle. Sitten heitimme uusia palloja perään, jotta eka pallo etenisi. Tätä jatkettiin kunnes pallojono vihdoin vieri loppupäähän.
3.2. Treeneissä mm. guardin ohitusta ja triangelia. Riemun hetki: Sain painiessa vastustajan *melkein* triangeliin Riemun tuotti se, että eka kertaa osasin edes aavistuksenomaisesti soveltaa jotain viime viikkoina oppimaani. Jiihaa! Lisäksi alan kaipaamaan naisten pukuhuonetta: en vaatteiden vaihtoa varten vaan jutustelua! Pojatkin höpöttelevät omia treenijuttujaan, kuulen kyllä osan mutta en kehtaa huudella väliin. Onneksi sama nuori adonis jää siivoamaan mattoa aina treenien jälkeen, höpötän hänelle päällimmäiset asiat... (Kiits!)
4. ja 5.2. Työmatkapyöräilyä, lasten kanssa pelmuamista.
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- munillepotkija
- Lauteille: Joulukuu 2008
Karhu-mami
Jee, hienoa että olet vaan rohkeasti mennyt toteuttamaan haaveita!! Hölmöähän se olisi marmatella sitten loppuikänsä että ois se lukkopaini vaan ollut kivaa, mutta [tähän joku selitys]...
* Hokutoryu Ju-Jutsu - 5. kyu *
&%¤#¤ kun sattui mutta tekipäs se hyvää.
&%¤#¤ kun sattui mutta tekipäs se hyvää.
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
Karhu-mami
Olet uusi idolini Tekisi niiin mieli vaparitreeneihin, mutta ei ole pokka antanut periksi...vielä.
Ai, että löysin kirjoituksestasi paljon tuttuja kokemuksia!
Ai, että löysin kirjoituksestasi paljon tuttuja kokemuksia!
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
Oih, oih, kiitos kannustuksesta!
Olen SotaRonsun kirjoituksiasi stalkannut jonkun verran, ajattelin että meillä saattaisi olla yhteisiä piirteitä. Kivaa!
Mariska: Tsemppiä sinullekin! Ehkä jossain karkeloissa vielä tavataan?
Huomenna onkin ratsastuspäivä, pitkästä aikaa.
Olen SotaRonsun kirjoituksiasi stalkannut jonkun verran, ajattelin että meillä saattaisi olla yhteisiä piirteitä. Kivaa!
Mariska: Tsemppiä sinullekin! Ehkä jossain karkeloissa vielä tavataan?
Huomenna onkin ratsastuspäivä, pitkästä aikaa.
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- munillepotkija
- Lauteille: Elokuu 2009
- Etulaji: BJJ/SW
- Takalajit: Shukokai Karate
Karhu-mami
Mielenkiintoista lukea näitä naispuolisten henkilöiden blogejakin ja näin miehenä kyllä ymmärrän miksi sinua "syrjitään" tai ei valita ensimmäisenä. Itse kyllä pystyn painimaan naisten sekä miesten kanssa. Monilla siinä on kuitenkin varmaan se ongelma ettei tiedä miten painisi naisen kanssa eli antaako tasoitusta vai painiiko samanlailla kuin olisit mies. Ja tuosta naisten lukkopainiasusta, niin shortsit ja rash guardi on varmaan ihan hyvä asu. Hyvä blogi, jatka samaan malliin ja eiköhän ne äijätkin ala painimaan sinun kanssa kun ensin tutustuvat. :p
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Karhu-mami
Tässä on uunituore kotimainen rash guard. Ja Elina kirjoittelee Potkussa Egimo-nimimerkillä.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Karhu-mami
TUosta Egimon rashguardista on muuten naisten ja miesten versiot erikseen. Niitä kun aina kysellään niitä naisten leikkauksia erikseen.
Ja erittäin hieno homma, että olet aloittanut vaparin. Vähän pohjaa sille, että ei se nyt pelkkien tatuoitujen lihavien portsarien laji ole...
Ja erittäin hieno homma, että olet aloittanut vaparin. Vähän pohjaa sille, että ei se nyt pelkkien tatuoitujen lihavien portsarien laji ole...
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
Karhu-mami
Kuinkas kaukaa kehäkolmosen ulkopuolelta? Mulla on sellaista sisäpiirin tietoa, että pian olisi ehkä pääkaupunkiseudun naisnujuilijoille alkamassa oma vertaistukiryhmä . Sinne mukaan sitten viäntämään naista päästä
MUOKS* ai niin... tilasin juuri eilen tuon egimon rashguardin, pitää sitä vähän tekstiiliurheilija olla 8-)
Saija Tarvainen
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
Kiitos Riku kommenteista!Riku Ähvä kirjoitti: Mielenkiintoista lukea näitä naispuolisten henkilöiden blogejakin ja näin miehenä kyllä ymmärrän miksi sinua "syrjitään" tai ei valita ensimmäisenä. Itse kyllä pystyn painimaan naisten sekä miesten kanssa. Monilla siinä on kuitenkin varmaan se ongelma ettei tiedä miten painisi naisen kanssa eli antaako tasoitusta vai painiiko samanlailla kuin olisit mies. :p
Ymmärrän kyllä pointtisi "parinvalinnan" ( ) suhteen. Mietin tänään asiaa. Totesin, että tekniikkaharjoituksessa toivoisin vain *riittävän* kovaa intensiteettiä osumissa/väännöissä, ei siis kaikella voimalla, ei kai se muutenkaan ole tarkoitus? Painiessa en kaipaa tasoitusta! (Siis miksi sitä nyt sanotaankaan, kun painitaan vähän niinkuin tosissaan, meillä aina harjoitusten lopussa. Juu, olen aloittelija.... Öh.) Pitäisiköhän nämä toiveet julistaa ääneen?
Ja nyt loppuivat taidot: en osaa tehdä useampaa lainausta kerralla...
Mika: Kiitos vinkeistä. Hyvältä vaikuttaa tuo Egimo, saatanpa pysähtyä firmalle kun ajelen lasten kanssa hiihtolomalla siitä ohi. Pääsisi sovittamaan kerralla.
JanneM, kiitos vinkeistä ja tsemppauksesta! Olet oikeassa, ne tatuoinnit multa ainakin toistaiseksi puuttuvat! Olen näet tehnyt jv-hommiakin OTO jo muutaman vuoden verran, varainhankintana eräälle yhdistykselle. Tosin en ovella.
Porky: Kiitos! Kuulostipa kivalle tuo naisten vääntäminen , asun vain niin kaukana että en treeneihin kyllä kykene. Leiriä voisin kyllä miettiä!
Ja kerrohan kokemuksiasi Egimon paidasta, kiinnostaa!
Ja päiväkirjaa:
6.2. Ratsastuspäivä. Tyttären kanssa kävimme reilun tunnin maastolenkillä tutuilla hepoilla, suomenhevonen ja norjanvuonohevonen. Lunta oli metsässä paljon! Muutama aste pakkasta. Mentiin suurin osa käyntiä, kun talvikarvaiset hepat hikosivat jo pelkästä hangessa kahlaamisesta. Pienellä laukkapätkällä heppani innostui pukittelemaan, hih! Menin osan matkasta myös ilman jalustimia, parantaa istuntaa ja on aivan loistavaa jumppaa ristiselälle, aah.
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Karhu-mami
Jos taas asut tarpeeksi kaukana kehä kolmosesta, niin joka sunnuntai on Jyväskylässä tyttöpainit 13.30-15.00.
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
jälleen, mutta ei onnistu.JanneM kirjoitti: Jos taas asut tarpeeksi kaukana kehä kolmosesta, niin joka sunnuntai on Jyväskylässä tyttöpainit 13.30-15.00.
Ei ole tarkoitus järjestää mitään arvausleikkiä mun asuinpaikasta, sorry! Mutta kun mua (vielä toistaiseksi!) ujostuttaa...
Tänään tunsinkin itseni lähes raamatulliseksi kavaltajaksi kun eräs ei-niin-kiva puolituttu kyseli että mites se vapaaottelu, olit kiinnostunut joskus, blaa blaa blaa... Yskähtelin siinä, että ei täälläpäin taida oikein naisia treeneissä käydä... Ja vaihdoin puheenaihetta. (Nolottaa tämäkin tunnutus 8-) ).
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
7.2. Sunnuntai vekaroiden kanssa. Käytiin luistelemassa lähikoulun kentällä, itse olin luistimilla eka kertaa tänä talvena. Uuuuuh! Nilkat! Oltiin luisteluhippaa, lapset itse aurasivat reittejä kentälle sataneeseen lumeen. Kaaduin vain kerran, kun tytär opetti mua sirklaamaan takaperin. Luistellaan koko porukka hokkareilla.
Luistelun jälkeen vielä kukkulan kuningasta/kuningatarta! Lapset ilmoittivat että koska äiti on alkanut opetella painia, niin heillä on oikeus olla kaikki kolme yhtä vastaan! Aiemmin sääntö oli kaksi lasta vastaan yksi äiti, tämä perustui joululomalla suoritettuihin punnituksiin.
Tuli kukkulaa puolustaessa hiki, vaikka pehmeä lumi naamalla viilensi kyllä ajoittain... Ja lopuksi lapset normaaliin tyyliin saivat tappelun aikaan aihesta kuka heitti lunta kenen päälle ja pääsin erotuomarin hommiin. Huoh... Tunnelman lauhduttua anteeksipyynnöt ja -annot saatiin suoritettua ja kotona maistui ruoka!
Luistelun jälkeen vielä kukkulan kuningasta/kuningatarta! Lapset ilmoittivat että koska äiti on alkanut opetella painia, niin heillä on oikeus olla kaikki kolme yhtä vastaan! Aiemmin sääntö oli kaksi lasta vastaan yksi äiti, tämä perustui joululomalla suoritettuihin punnituksiin.
Tuli kukkulaa puolustaessa hiki, vaikka pehmeä lumi naamalla viilensi kyllä ajoittain... Ja lopuksi lapset normaaliin tyyliin saivat tappelun aikaan aihesta kuka heitti lunta kenen päälle ja pääsin erotuomarin hommiin. Huoh... Tunnelman lauhduttua anteeksipyynnöt ja -annot saatiin suoritettua ja kotona maistui ruoka!
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
8.2. Vaparitreenit. Lämmittelyssä oli parin kantamista eri tavoin, hieman haastellista oli mutta suoriuduin! Sen verran kuitenkin kävi kunnon päälle, että lopputreeneissä piti välillä hengitellä tehokkaammin. Jännä oli taas huomata miten keho muistaa muinaisen treenitaustan, kuinka rytmittää hengitystä ja tsempata vielä vähän vaikka kroppa ei meinaa jaksaa... Tuntumaa siihen ihanaan rääkkifiilikseen, aah!
Olenkohan mä jotenkin erityisen huonomuistinen, mutta en muista tekniikoiden nimiä oikein millään. Osansa lienee sillä, että en ole niin tiivisti seurannut vapaaottelua, että olisin perehtynyt sitä kautta termeihin. No - olen aloittelija, olen aloittelija, olen aloittelija... Kivaa on se, että jo useamman kerran treenatut jutut alkavat saada tekemisessäni alkeellisen muodon. Oppimisen iloa!
Loppupaineissa olin jotenkin turhan ärripurrifiiliksillä, kiroilin vain ääneen kun jäin toistuvasti alakynteen. Hupaisaa kuitenkin oli, että painiessa multa repesivät housut! Onneksi vain polven kohdalta. Kotona housuista syntyi shortsit, simppelisti saksilla.
Huomioita: Opettaja ei enää tuijota rintojani. Minua tervehditään ja katsotaan silmiin. Kivaa olla normaali! Hurraa!
Lisäksi päivän liikunta-annokseen kuului normaalia työmatkapyöräilyä noin 40 minuuttia.
Olenkohan mä jotenkin erityisen huonomuistinen, mutta en muista tekniikoiden nimiä oikein millään. Osansa lienee sillä, että en ole niin tiivisti seurannut vapaaottelua, että olisin perehtynyt sitä kautta termeihin. No - olen aloittelija, olen aloittelija, olen aloittelija... Kivaa on se, että jo useamman kerran treenatut jutut alkavat saada tekemisessäni alkeellisen muodon. Oppimisen iloa!
Loppupaineissa olin jotenkin turhan ärripurrifiiliksillä, kiroilin vain ääneen kun jäin toistuvasti alakynteen. Hupaisaa kuitenkin oli, että painiessa multa repesivät housut! Onneksi vain polven kohdalta. Kotona housuista syntyi shortsit, simppelisti saksilla.
Huomioita: Opettaja ei enää tuijota rintojani. Minua tervehditään ja katsotaan silmiin. Kivaa olla normaali! Hurraa!
Lisäksi päivän liikunta-annokseen kuului normaalia työmatkapyöräilyä noin 40 minuuttia.
- I. Goodman
- I. Goodman
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
Karhu-mami
Olisko opettaja potkulainen...Karhu-mami kirjoitti: Huomioita: Opettaja ei enää tuijota rintojani. Minua tervehditään ja katsotaan silmiin. Kivaa olla normaali! Hurraa!
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kepistä päähän vuodesta 1998
-
- reiteenpotkija
Karhu-mami
Ehkäpä? On kyllä olemukseltaan aika vanhan liiton miehiä, en tiedä roikkuuko täällä.Mosa kirjoitti:Olisko opettaja potkulainen...Karhu-mami kirjoitti: Huomioita: Opettaja ei enää tuijota rintojani. Minua tervehditään ja katsotaan silmiin. Kivaa olla normaali! Hurraa!
Mutta mullapa on nyt vasen päkiä kipeä, huomasin oikeastaan vasta aamulla. Ei meinaa pystyä varaamaan sille. Alkaa harrastukset muokkaamaan habitusta: täytyi laittaa töihin jalkaan maiharit mulle tavallisempien korollisten saappaiden tilalle. Päätin mennä huomenna työterveyslääkärille, ellei vaiva helpota. Uskaltaakohan sille kertoa missä sen satutin? Olen lyhyessä ajassa oppinut "kaunistelemaan" harrastustani, kun en jaksa niitä reaktioita. Miehet virnistelevät ja hihittelevät ja naiset purskahtavat nauruun ja puistelevat päätään. 8-)
Illalla maastoon vauhtihepalla!
- I. Goodman
- I. Goodman