Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
maminglei
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 341
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: KL, MY

Tositilanteet

#1366

Viesti maminglei »

Paljonko tykkäätte käyttää etupotkua/suoraa potkua? En tiedä budonimeä, mutta CLF:ssa tunnetaan Dan Geukina... eli polvi suorana ylös ja siitä ojennus ja potku päkijällä, kantapäällä tai jalkapöydällä. Oli nuorempana ehdoton suosikkini rymytilanteissa, ei vähiten siksi että sitä treenattiin ylivoimaisesti eniten ja sillä lähti kauheita pommeja. Sekä työntäviä junanpysäytyksiä että sitten teräviä napautuksia. Toisena syynä tiedostamatta se että lähipeli pelotti ja nopeella tykillä oli helppo pelata etäältä. Parikymppisenä mulla oli sellainen palava teinirakkaus, mimmi oli nuori, kaunis ja sekaisin. Minä sitten uljaana prinssinä koitin repiä sitä niistä rottasakeista erilleen. Kerran käveltiin joku viikonloppuehtoo porin maineikasta kävistä, elikkäs kävelykatua, ja kotio tais olla matka. Jollain pikkukrimillä oli jotain tätä rakkauttani vastaan ja oli joskus jo käynyt sen päälle jossain. Nyt se sitten kaveriporukkansa kanssa spottasi meidät mutta ei uskaltanut rääppänä lähteä itse hommiin vaan lähetti hitmanin perään. Me käveltiin siinä ihan määrätietosta tahtia eteenpäin ja tää kaiffari lähti reippailemaan perään ja kuroi välimatkaa kiinni. Siinä entisen Janskin kohdalla se alkoi lähestyä ja näytin sille ensin kädellä jotta pysähtyisi. Ei tehonnut vaan tuli lähemmäs. Huikkasin vielä "anna olla" mutta kun vauhti vaan kiihtyi niin otin vielä pari askelta menosuuntaan ja kun arvioin etäisyyden oikeaksi käännyin ja potkaisin takajalalla vatsaan suurin piirtein sen verran kuin noissa olosuhteissa kehtaa. Jätkä putosi siihen ja jäi paikalleen makaamaan ja me jatkettiin matkaa. Palojärven grillin kohdalla vielä käännyin viimeisen kerran katsomaan ja siellä se makasi vieläkin. Ei sille kuulemma kuinkaan käynyt ja eipä ollut hänestä enää harmia jälkeenpäin, eli mielestäni hyvin onnistunut de-eskalointi. Ovella tuli kans jaeltua tota suoraa potkua useamman kerran, suht vaatimattoman kokoinen poke kun olin ja painimalla pystyin kontrolloimaan vain yhtä asiakasta kerralla ja parhaina iltoina oli yli viittäsataa asiakasta joten tilanteet piti purkaa nopeasti. Kerran oli Kinon alakerrassa isompi mylly ja me lähdettiin aisaparin kanssa rauhoittamaan tilannetta. Metodi oli se että ensimmäiseen äijään kiinni, vauhdilla ovesta ulos, ovi säppiin ja seuraavaa hakuun. Lipunmyyjä katsoi silläaikaa ettei kukaan asiakkaista avaa ulko-ovea sisäpuolelta. Oltiin pari pukaria vauhditettu pihalle ja sisällä oli vielä pientä mättöä, kun tää toinen pihalle viety yrittää tulla ovesta läpi. Niitä kinon vanhoja korkeita puuovia kun kunnolla ryskyttää niin siitä tulee aika pauke ja asiakkaatkin alkaa ihmettelemään että mikä hätä ja hämminki. Avasin salvan ja annoin kundin vetää oven auki ja juuri kun sillä oli veto äärimmillään ja oikea käsi vetokahvassa ja vasen viereisen oven kahvassa tukena annoin palaa oikein kipakan näpäytyksen vatsan pohjille. Ja sitten taas ovi salpaan ja kaverin hätiin erottamaan viimeinen pari ja uunista ulos. Käytin vastaavaa metodia muutamankin kerran... "ei kun et sä pääse sisälle". Baarin ovessa ei saisi olla ulkopuolella kahvaa mutta kun se oli kait joku museoviraston suojelema niin minkäs teet. "Saata..." ja hirvee veto ovenkahvasta ja taas sai etujalka antaa nopean. Perässä jonottavat tytöt ei ees tajunneet mitä siinä oikeen kävi, oli vaan iloisia kun tilanne raukesi niin siististi ja pääsivät sisään tuhlaamaan opintotukiaan. Mulle tuli paikallisissa rottapiireissä noista kuspään maine ja kehtasipa jopa yksi pikkunilkki päällekäytyään itkeä kuinka raukkamaista oli kun potkaisin :lol: Ei ne vaan sitten kumminkaan koskaan uskaltaneet tulla siviilissä päälle vaikka kuinka ovella uhkailivat ja baareissa kyräiltiin ja joskus lähdettiin vähän seuraamaankin kun oli yksin ja tarpeeksi jurrissa. Hyvä niin, pari kertaa olin niin jurrissa ja yksin että turpaan olisi tullut mennen tullen.

Jaha, jokohan tulis uni
"Ma Minglei, you fat, not fit" - sifu Wong Jan Yum
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tositilanteet

#1367

Viesti ka1 »

Jees! Hyvää settiä! Etupotku meikäläisenki aika suosikkitekniikka!! Aina ärsyttäny puheet potkujen "toimimattomuudesta" katutilanteessa. Etupotku on hemmetin monikäyttönen ja tehokas työkalu! Tuo etäisyyden pito on yks ehdoton hyöty, tai sanoisin mieluummin etäisyyden kontrollointi, omaksi eduksi. Tietty siinä on myös se että se lähtee (tai lähti :p ) niin luonnollisesti, thainyrkkeilyreenien takia. Etupotku+oikea suora on tosi alkeellinen mutta ihan toimiva kombo.
Oikeastaan yleensä melkeen aina jos on ollut tilanne, että seisoo jonkun tyypin kanssa vastatusten, tietäen tai provosoiden että kohta se siitä tulee päälle, niin pidän takajalan "latauksessa", en niinkään käsiä. Helppo blokki ja vastustajan pakan sekotus. Se on ainakin pari kertaa purru varsin näppärästi kun harvahan tänäkään päivänä jalkoihin osaa kiinnittää huomiota. Takaapäin tai oikeastaan 45-asteen kulmasta pakara/lantioseudulle sihdattulla etupotkulla saa myös äijän nurin aika helpolla.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 88
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Tositilanteet

#1368

Viesti J. Suojanen »

Jees kuten olen itsekin joskus sen suuntaista tarinoinut, että potkut ovat hyviä ja toimivia ainakin itselläni ollut niin pitkään, kun en ole lähtenyt liian korkealle tähtäämään. Alavatsa, nivuset, reidet jne ovat ihan hyviä paikkoja potkia katumylläkässäkin (kunhan tietenkin itsellä on treeniä potkuissa taustalla.) Ne saa potkaistua yleensä aika yllätyksenä perille.
Moni tuolla pihalla on kuitenkin niin lyöntipainotteinen, että ainakin se ensimmäinen potku pääsee ihan varkain läpi, kun kaverit tuijottavat vain silmiin... ja yleensä se onkin sitten riittänyt.
Potkut kuitenkin lähtevät niin voimalla ja nopeasti ja harvemmalla kaverilla kadulla on niinkään silmää tai taitoa edes torjua niitä... Joskus on joku ehtinyt laittamaan sormensa potkuni väliin ja sen jälkeen tyyppi on pidellyt kädestään ja vatsastaan kiinni samaan aikaan. :badgrin:

Mun mielestäni pääpointtina potkuissa on se, että ei nyt ala sitä tappeluaan ihan pelkästään potkupainotteiseksi vetämään, koska silloin porukka kyllä jo hokasee, että niitä kannattaa varoa, mutta muutamat tarkkaan harkitut yllätykset, että "kyllä mä potkaistakin voin" ovat toimivia, yllättäviä ja voivat jopa lopettaa koko tilanteen.

Asiasta voisi tarinoida vielä pidemmältikin, mutta sen jälkeen viestistä tulisi yllättäenkin niin pitkä, että kukaan ei sitä jaksaisi lukea, joten jätetään tähän. :)
Kuvake
maminglei
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 341
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: KL, MY

Tositilanteet

#1369

Viesti maminglei »

Joo onhan potkuissa se selkeä vahvuus että niissä on voimaa. Ainakin ne kerrat mitä olen vartaloon potkinut on ne mittelöt jääneet sen yhden tekniikan mittaisiksi, kun taas päähänlyödessä on mielestäni hiukkasta heikommat mahdollisuudet poistaa vastapuoli pelistä yhdellä niitillä. Toki lyöjämiehet on sitten erikseen. Ja silloin kun going gets tough tai jotain siihen suuntaan eli rajumpi aloitus on paikallaan, niin kyllä kunnon potkupudotus helposti herättää pientä epäröintiä niissä plusykkösissä. Jossain vähemmän uhkaavassa tilanteessa ja yleisön edessä potkaisemalla aloittaminen voi saada itsepuolustuksen näyttämään sivullisten silmissä hyökkäykseltä.

Etupotkun (takajalalla CLF-tyyliin) lisäksi mun ehdottomia suosikkeja on Choy Lee Futin ilkeä etukiertopotku päkijällä vatsaan tai solarin tienoille - toimii niin nopeana ja pienessäkin tilassa ja menee tarkkana helposti käsien ohi - sekä sitten viisto alapotku jalkapohjalla sääreen tai polveen (CLF termeillä yeung geuk). Jälkimmäistä olen käyttänyt monta kertaa tilanteen pysäyttämiseen siinä vaiheessa kun kaveri alkaa tulla päälle. Terävä potku sääreen pysäyttää sen liikkeen ja antaa selkeen tiedotteen että täältä pesee p@ska, anna tulla vaan. Ja se potku on niin helppo muuttaa perillementyään askeleeksi jos haluaa hyökätä. Viimeksi pysäytin tolla yhden raivostuneen keski-ikäisen arabimiehen joka ei tykännyt siitä kun keskeytin sen maksullisenpieksentäsession meen naapurikämpässä Guangzhoussa. Ja eiköhän se akka mennyt sinne parin tunnin päästä omasta tahdostaan takaisin saamaan turpaansa sen jälkeen kun olin turvallisesti saatellut sen pihalle. Siinä vaiheessa en sitten enää viitsinyt muuta kun kääntää kylkeä

Noita thaikkutyylisiä reiteentykityksiä en jostain syystä ole koskaan käyttänyt, vaikka monta kertaa on tullut hekumoitua että jos tästä tulee tappelu niin... varmaan osasyynä se että kun oli epävarmuutta omasta lähipelistä ja jos etukierto reiteen ei tuotakkaan haluttua tulosta niin siinä ollaan sitten epämielyttävän lähellä. Millaisin tuloksin muut on näitä teh streetillä viljelleet?

Lisäys: näin noi siis pelittää hienosti treenaamattomaan vastukseen, mutta jokainen joka on sparrannut ja matsannut riittävästi ottaakin tollaset sitten suht helposti vähän hammasta purren
"Ma Minglei, you fat, not fit" - sifu Wong Jan Yum
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1370

Viesti Paappa »

maminglei kirjoitti: ..mun ehdottomia suosikkeja on Choy Lee Futin ilkeä etukiertopotku päkijällä vatsaan tai solarin tienoille - toimii niin nopeana ja pienessäkin tilassa ja menee tarkkana helposti käsien ohi -
Oli mukana myös Escrimaa Combat Academyssa treenatessa, tunsi siellä nimen "kärsä". Yleensä tähdättiin munille.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1371

Viesti Mjölnir »

Paappa kirjoitti:
maminglei kirjoitti: ..mun ehdottomia suosikkeja on Choy Lee Futin ilkeä etukiertopotku päkijällä vatsaan tai solarin tienoille - toimii niin nopeana ja pienessäkin tilassa ja menee tarkkana helposti käsien ohi -
Oli mukana myös Escrimaa Combat Academyssa treenatessa, tunsi siellä nimen "kärsä". Yleensä tähdättiin munille.
Eräs englantia heprealaisittain murtaen puhuva kiharatukkainen mies kertoi minulle kerran: "Petteri, do you know why there's a roundhouse kick in Krav Maga?" - "Tell me" -"So you can kick one to the groin even if he's standing sideways to you."
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Tositilanteet

#1372

Viesti IIsakki »

Mjölnir kirjoitti: Eräs englantia heprealaisittain murtaen puhuva kiharatukkainen mies kertoi minulle kerran: "Petteri, do you know why there's a roundhouse kick in Krav Maga?" - "Tell me" -"So you can kick one to the groin even if he's standing sideways to you."
Siinä tuli vahvistus ajatukselle " No Groin, No Krav Maga" :)
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Räikkönen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tositilanteet

#1373

Viesti Räikkönen »

Eilen ravitsemusliikkeessä juteltiin kavereiden kanssa yhdessä kulmauksessa ja siinä oli kaverin naispuolisia tuttuja mukana höpöttelemässä. Kaverit sitten alkoi juttelemaan keskenään ja juteltiin niitä näitä kahden naikkosen kanssa kun joku tönäisi ja löi mua kyynärpäällä leuka-kaula-rinta -alueelle vähän koskettane kaikkia alueita ja sitten alkoi selvitys. Olin kuulemma jutellut hänen tyttöystävän kanssa ja siksi löi mua..luonnollisesti kaveri lensi ulos ja me jatkettiin juomista.

Meitä on tosiaan moneen junaan..no onneksi sen kummepaa sattunut. Pisti vaan vit*ttamaan niin pirusti kun sai aika hyvin pilattua mun humalahakuisen illan.
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1374

Viesti Sitav Abdullah »

Räikkönen kirjoitti: Eilen ravitsemusliikkeessä juteltiin kavereiden kanssa yhdessä kulmauksessa ja siinä oli kaverin naispuolisia tuttuja mukana höpöttelemässä. Kaverit sitten alkoi juttelemaan keskenään ja juteltiin niitä näitä kahden naikkosen kanssa kun joku tönäisi ja löi mua kyynärpäällä leuka-kaula-rinta -alueelle vähän koskettane kaikkia alueita ja sitten alkoi selvitys. Olin kuulemma jutellut hänen tyttöystävän kanssa ja siksi löi mua..luonnollisesti kaveri lensi ulos ja me jatkettiin juomista.

Meitä on tosiaan moneen junaan..no onneksi sen kummepaa sattunut. Pisti vaan vit*ttamaan niin pirusti kun sai aika hyvin pilattua mun humalahakuisen illan.
Hyvä ettei käyny pahemmin :) .
Mutta kuis et lyönyt takaisin, jos saa kysyä?
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Räikkönen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tositilanteet

#1375

Viesti Räikkönen »

Sitav Abdullah kirjoitti:
Räikkönen kirjoitti: Eilen ravitsemusliikkeessä juteltiin kavereiden kanssa yhdessä kulmauksessa ja siinä oli kaverin naispuolisia tuttuja mukana höpöttelemässä. Kaverit sitten alkoi juttelemaan keskenään ja juteltiin niitä näitä kahden naikkosen kanssa kun joku tönäisi ja löi mua kyynärpäällä leuka-kaula-rinta -alueelle vähän koskettane kaikkia alueita ja sitten alkoi selvitys. Olin kuulemma jutellut hänen tyttöystävän kanssa ja siksi löi mua..luonnollisesti kaveri lensi ulos ja me jatkettiin juomista.

Meitä on tosiaan moneen junaan..no onneksi sen kummepaa sattunut. Pisti vaan vit*ttamaan niin pirusti kun sai aika hyvin pilattua mun humalahakuisen illan.
Hyvä ettei käyny pahemmin :) .
Mutta kuis et lyönyt takaisin, jos saa kysyä?
Ei uskaltanut kun kaveri näytti siltä, että jalkapalloilija ja puhelinpylväs olis saanut lapsen. Ei kai, ei kuulu tapoihin provosoitua noista. Olin tosi vihainen mut en niin vihainen et olis pitänyt mennä siihen mukaan.. eikä se olis ollut sen arvoista. Kaverit kyllä antoi osansa sille..
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1376

Viesti Kari Aittomäki »

Ei ne koskaan ole niin kovia miltä ne luulee näyttävänsä.
Kärkkäri sääreen vaan ja vieno hymy päälle.
- Vil du ha mer nannannannaa min vän? Va? Hä?
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1377

Viesti Sitav Abdullah »

Räikkönen kirjoitti:
Sitav Abdullah kirjoitti:
Räikkönen kirjoitti: Eilen ravitsemusliikkeessä juteltiin kavereiden kanssa yhdessä kulmauksessa ja siinä oli kaverin naispuolisia tuttuja mukana höpöttelemässä. Kaverit sitten alkoi juttelemaan keskenään ja juteltiin niitä näitä kahden naikkosen kanssa kun joku tönäisi ja löi mua kyynärpäällä leuka-kaula-rinta -alueelle vähän koskettane kaikkia alueita ja sitten alkoi selvitys. Olin kuulemma jutellut hänen tyttöystävän kanssa ja siksi löi mua..luonnollisesti kaveri lensi ulos ja me jatkettiin juomista.

Meitä on tosiaan moneen junaan..no onneksi sen kummepaa sattunut. Pisti vaan vit*ttamaan niin pirusti kun sai aika hyvin pilattua mun humalahakuisen illan.
Hyvä ettei käyny pahemmin :) .
Mutta kuis et lyönyt takaisin, jos saa kysyä?
Ei uskaltanut kun kaveri näytti siltä, että jalkapalloilija ja puhelinpylväs olis saanut lapsen. Ei kai, ei kuulu tapoihin provosoitua noista. Olin tosi vihainen mut en niin vihainen et olis pitänyt mennä siihen mukaan.. eikä se olis ollut sen arvoista. Kaverit kyllä antoi osansa sille..
Aaah jjeesbox ymmärän :)
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Tositilanteet

#1378

Viesti Invictus »

ka1 kirjoitti: Jees! Hyvää settiä! Etupotku meikäläisenki aika suosikkitekniikka!! Aina ärsyttäny puheet potkujen "toimimattomuudesta" katutilanteessa. Etupotku on hemmetin monikäyttönen ja tehokas työkalu! Tuo etäisyyden pito on yks ehdoton hyöty, tai sanoisin mieluummin etäisyyden kontrollointi, omaksi eduksi. Tietty siinä on myös se että se lähtee (tai lähti :p ) niin luonnollisesti, thainyrkkeilyreenien takia. Etupotku+oikea suora on tosi alkeellinen mutta ihan toimiva kombo.
Oikeastaan yleensä melkeen aina jos on ollut tilanne, että seisoo jonkun tyypin kanssa vastatusten, tietäen tai provosoiden että kohta se siitä tulee päälle, niin pidän takajalan "latauksessa", en niinkään käsiä. Helppo blokki ja vastustajan pakan sekotus. Se on ainakin pari kertaa purru varsin näppärästi kun harvahan tänäkään päivänä jalkoihin osaa kiinnittää huomiota. Takaapäin tai oikeastaan 45-asteen kulmasta pakara/lantioseudulle sihdattulla etupotkulla saa myös äijän nurin aika helpolla.
Kyllä joo, no puhun huiman yhden kerran kokemuksella - mutta. Tuli kärhämä jonkun täysin tuntemattoman juntin kanssa kadulla, soitti suutansa ja kävi käsiksi jolloin vetäisin kyynerpäällä (en ole varma osuiko naamaan vai rintaan - mutta suht lujaa tuli) ajatuksena vähän, että jospa kannattaisi lopettaa se riehuminen. No tein sen kuuluisan virheen, että jäin odottelemaan tekoni vaikutusta ja tämä kaveri (vaikutti suht fyysiseltä, veikkaan että käynyt punttisalilla muutakin kuin kääntymässä) vetäisi sen kuuluisan nakkikioski heijarin itseäni ohimoon jolloin kaaduin maahan ja pomppasin vieterin lailla pystyyn ja potkaisin samantien thaityylisen kiertopotkun takajalalla äijän kylkeen - osui ja upposi vaikka tyyppi ei nyt mitään kaksinkerroin maahan lyhistynytkään.

Sen verran vaikutusta kuitenkin oli, että se varsinainen tappelu jäi siihen - tyyppi otti etäisyyttä pari metriä ja jäi sinne homottelemaan kunnes kaverinsa kanssa lähti sitten eri suuntaan.

Nykyään (en tiedä, mutta luulisin ja toivon) - että olisin osannut tuon tapauksen hieman fiksumminkin hoitaa, mutta omin jaloin kaikki lähti pois ihan ihka omin jaloin joten vakavia vammoja tuskin tuli kenellekään. Mutta samaa mieltä, että potkut toimii nimenomaan yllätyksenä, Yksinkertaiset ja varmaan kikkapotkutkin jos niitä on ikänsä harjoitellut.

Sen sijaan joskus nähnyt kähinöitä missä yritetään tuollaista jalanojennus potkua suoraan eteen (munlle tai mahaa) liian pitkältä etäisyydeltä eikä ole ikinä osunut. Mutta niissä tapauksissa ei taida olla mitään treenattu.

Joskus teininä tuli oltua sivullisena myös yhdesä aika "mielenkiintoisessa" tapahtumassa. 1 niiiin ihana ex-naapurini (näitä pormestarinluodon "pahoja" jätkiä - porilaisille tämä saattaa jotain sanoa muille tuskin ei :D) tuli ties missä mömmöissä naaman eteen uhoamaan ja sitten tapahtuikin hauska käänne. Kulman takaa tuli tämän kyseisen henkilön vielä isompi ja pahempi kaveri jolle tämä minulle uhonnut rupesi jotain lässyttämään - pian tilanne muuttui absurdiksi sanaharkaksi ja minulle uhonnut mulqvisti tokaisi tälle isolle pahalle pojalle, että "haluuksää puukost" jolloin tapahtui seuraavaa.

Iso paha mies löi turpaan tätä ihan kuutamolla olevaa uhoajaa, sen jälkeen hämäsi kuin olisi potkaisemassa - mutta vetikin uudestaan keskelle lättyä (olisiko tämä ollut joku alkeellinen MMA:sta tuttu "superman punch :D) niin, että tämä 1 mulqvisti tippui istualtaan maahan pyöritellen päätään ja veri valuen nokasta vähän kuin hanasta. Myönnän avoimesti tunteneeni suurta vahingoniloa. No iso paha mies ei aiheuttanut minulle minkäänlaista ongelmaa, taisi ihan ystävälliseen sävyyn kysyä jotain ihan hämärää ja sen pituinen se. Olisikikohan tämö jälkimmäinen muuten osio sopinut muuten tuonne "krimien mylläilymetodit" topiciin ;D

Pori oli vielä 90-luvun puolessa välissäkin aika metka paikka. Ei ollut mitenkään harvinaista, että saatettiin uhata hakkauksilla (eikä aina ihan uhkauksiksi jääneet, tosin pahimmat mitä tuli itelle oli tyyliin 1 heijari päähän tms) ja ties millä ihan keskustassa, keskellä päivää. Silloin mitään treenaamattomana ja hintelänä teinipoikana tosin käytin mieluusti lyhyitä mutta ihan tarpeeksi vikkeliä raajojani nopeaan paikalta poistumiseen.

Samoihin aikoihin joskus (kyllä keskellä kirkasta päivää keskustassa) tuli nähtyä kun joku olemukseltaan täysi spurgu (mutta isokokoinen joka suuntaan) jahtasi jotain no hieman "laitapuolen" kulkijan näköistä naisihmistä joka huusi apua. Oihkuljijat - aikuiset ihmiset, naiset, miehet - katsoivat kauhuissaan mutta kukaan ei tehnyt MITÄÄN (miksikö en itse tehnyt mitään lienee itsestäänselvyys jos on lukenut tämän viestin alusta loppuun). En tiedä mitä naispololle tapahtui ja mitkä olivat jutun taustat, mutta kyseinen sankari tuli pian uudestaan vastaan - yksin ja tällä kertaa hypistellen avoimesti melkoista tukkua seteleitä. Sellainen ilme naamalla, että veikkaan että kaverilla olisi ollut kyllä asiaa suljetulle osastolle tai psykiatriseen vankienhoitilaitokseen.

No... nyt vihdoin stoppi tälle jaarittelulle brushteeth
griffin
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11
Lauteille: Syyskuu 2009

Tositilanteet

#1379

Viesti griffin »

En tiedä kuinka järkevää tää on kertoa täällä mutta tuntuu siltä että olisin ehkä voinut tehdä jotain toisin jos olisi ollut enemmän kokemusta jne.

Taustana mulla on useampi vuosi varsin epäaktiivista thainyrkkeilyn harrastelua ja kaksi voitettua tie tähtiin-"matsia" (seuran sisäiset leikkimieliset tekniikkakisat) :) Lisäksi kävin viime syksyllä lukkopainin peruskurssin, ja nyt aloittelen taas bjj-kurssia liian pitkän tauon vuoksi..

Tilanne tapahtui tossa nelisen tuntia sitten. Olin kalsarit jalassa kotosalla katselemassa jotain hassuja youtube-clippejä kun ulkoa alkaa kuulua hirveetä huutoa ja valitusta. Vilkaisen ikkunasta ulos ja melkein ikkunani alla näen kuinka joku sälli potkii maassa makaavaa itkevää tyttöä. No vedän farkut ja lenkkarit jalkaan ja juoksen ulos ja alan välittömästi mättää urpoa turpaan, pälli yrittää lyödä takaisin kunnes saan vedettyä täysiä takakäden suoran leukaperiin ja vihulainen putoaa sikiöasentoon kuin märkä rätti.

Tyttö siinä sitten jotain verissäpäin itkeskelee ja soitellaan poliisia jne. Pälli tokenee ja alkaa suunsoitto ja parisuhteen selvittely.Itseä ei kiinnosta alkaa leikkiä perheterapeuttia ja alkaa tulla muutenkin kylmä t-paidassa kun poliiseilla kestää tulla. No urpo saa sit siinä mustasukkaisuuskohtauksen ja yrittää lyödä taas. Lyhyen iskunvaihdon jälkeen lataan täysiä ehdottoman suosikkitekniikkani eli etujalan päähän potkun perille niin että paskiainen tipahtaa toisen kerran. Tosin tällä kertaa se nousee sieltä suht nopeaan, mutta loppuaika poliiseja odotellessa saadaan olla suht rauhassa.

Sälli ois halunnu tehdä rikosilmoituksen meikäläisestäkin, mutta poliisit olivat onneksi sitä mieltä etten tehnyt mitään väärää eikä ole huolta seuraamuksista.

No joka tapauksessa tapahtuneesta tuli pienoinen morkkis, ei sillä etteikö se ois ansainnut sitä.. Sen pudottaminen tuntui ehkä jopa liiankin hyvältä.. Jäin miettimään mitä seuraamuksia mulle ois tullut jos esim se ois lyönyt päänsä kunnolla asvaltiin ja vaikka tullut aivovamma? Miksen alkanut esim. painimaan sen kanssa ja yrittänyt jotain hatarasti oppimaani bjj-kuristusta? Tyyppi oli kuitenkin ainakin 10 kiloa kevyempi, kännissä kuin käki, ja melko varmasti vailla mitään kamppailulajikokemusta. Tilanteessa vaan iski semmoinen tunne takaraivoon että nyt pitää eliminoida uhka mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti seuraamuksista välittämättä. Jos olisin vähän malttanut olisin ehkä voinut ottaa iisimmin ja järkevämmin..
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Tositilanteet

#1380

Viesti Kalle Koskinen »

Tokihan noita vammojen välttämistä on hyvä miettiä, seuraukset kun Suomessa voivat olla ikäviä. Mutta tällä kertaa homma taisi mennä varsin hyvin, joten turhaan käyttämiäsi keinoja murehdit. Nauti "voitosta" ja käytä tuota tapausta ajatusleikeissä sen verran, että mitä seuraavan kerran tekisit toisin/paremmin/fiksummin.

Ei nuo maassa makaavia tyttöjä potkivat saa oikein sympatiaa keneltäkään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa