Lähdettiin hyvillä mielin salille viikonlopun menestyksen jälkeen, itse oikein odotin sparrituntia ja kontaktia pistehipan sijaan.
Ekalla tunnilla tehtiin perusjuttujen jälkeen strategiaa, eli erilaisten potkujen torjuntoja. Tunnin lopulla porukan ruskeavöinen joka oli myös turnauksessa kertoi lyhyesti lauantain tapahtumasta ja painotti, että ens kerralla sitten isommalla porukalla mukaan, eikö. Meinaa olla että samat tyypit on aina menossa ja itse toivon, että kellään ei ole semmoista fiilistä että: "En mä voi kun noi aina menee." Lokakuussa on tulossa isompi turnaus, toivottavasti sinne saataisiin junnuja ja alempivöisiä kehään.
Intermediate-tunnin annista muisti vähän pätkii, kai siellä jotain strategiaa tai sen tapaista tehtiin. Onkohan tullut otettua liian monta tälliä päähän.
Sparri, oujea! En ole sitä moneen kuukauteen odottanut niin kuin nyt. Väänsin pari erää sensein kanssa ja yhden miestä vastaan, pidin strategiaa yllä enkä rynninyt hyökkäämään kuitenkin samalla hyvää agrea päällä pitäen. Mies jälkeenpäin autossa kehui että nyt meni hyvin, painostusta ja kontrollia sopivassa suhteessa.
Keskiviikko 12/05/2010
Kävin juttelemassa samasta miekkailukoulusta minua hieman aiemmin eronneen (silloin) shodanin kanssa. Tarkoitus on ollut tavata jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta sain itseäni niskasta kiinni.
Jos joku on enemmän meikäläisen tekstejä lukenut, saatatte ehkä muistaa että liityin Potkuun n. vuosi sitten kun piti päättää mitä teen miekkailun suhteen kun sensei alkoi käyttäytyä jokseenkin oudosti. No, lähtöhän siitä sitten tuli, enkä ole juuri iaitoa esille sen jälkeen kaivanut. Tämä toinen oppilas on treenannut itsekseen reilun vuoden ajan ja on toisessa osavaltiossa sijaitsevan sensein alla käynyt seminaareissa ym. Paras saavutus on miehen toinen sija Tai Kaissa Japanissa viime vuonna luokassa alle 3. dan, joten ihan persiilleen ei ole mennyt.
Turistiin pitkä pätkä kaikesta tapahtuneesta ja hän kertoi paljon nykyisestä senseistään ja Japanin meiningistä. Meikäläistä on mietityttänyt, että mitenkähän tämä uusi potentiaalinen sensei suhtautuu karaten harrastamiseen. Tämä tuskin tulee olemaan ongelma: mies on treenannut Goju Ryuta ties kuinka kauan ja vetää miekkailun ohella Goshin Ryu dojoa, useampi oppilas treenaa molempia lajeja yhtä aikaa. Oli vähän naurussa pitelemistä kun muistelen miten ehdoton se edellisen koulun sensei oli - siinä vaiheessa jo hymähtelin ääneen kun kuulin, että Japanin treeneissä yksi vanhempi japanilainen sensei oli esitellyt ex tempore Shotokan-taitojaan (treenannut Shotokania 20 vuotta). Niin että ehkä tässä ollaan edetty vaikeuksien kautta paremmalle tielle, etenkin kun tällä uudella porukalla on aktiivinen yhteys Japaniin ja päivitetty tieto katoista ym.
Lupasin aloittaa harjoittelun kahden viikon päästä ja minua pyydettiin jo nyt lähtemään mukaan kesäkuun seminaariin. Lähtiessä kysyin, että onko nyt ihan varma että sensei ei tykkää kyttyrää jos tulen treenaamaan ja vastaus oli, että asiasta on kuulemma jo keskusteltu eikä hätiä mitiä, mukaan vaan.

Mutta helvata mites tää hakama taas laitettiinkaan päälle...
Torstai 13/05/2010
Rokkijalka vipatti, jotain kiiltävää nyt päälle laita!
[youtube][/youtube]
Käytiin Vampire Weekendin loistavalla keikalla eikä menty dojolle. No, pitäähän sitä elämässä joskus muutakin olla kuin treeni.
Lauantai 15/05/2010 – karate 1.5 h
Peruslauantai, paljon drillejä ja kihonia hyväksi viikonlopun aluksi.
Pitäis varmaan päivittää näitä vähän ripeämmin niin muistais jotain yksityiskohtia.