Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1531

Viesti Kari Aittomäki »

Jos tinke viittaat minuun jakertomaani hervantalaisista, kuten ilmeisesti, niin se on voi-voi jos harmittaa.
Tulipahan vaan mainittua eräs tapaus yhteydessä asuinpaikkakontekstiin, olen aina pitänyt hiukan huvittavina heitä jotka kuvittelevat että postinumero määrittelee toimintakyvyn. Etenkin Kalliossa sai nauraa huutonaurua tämän tuosta.

Stressireaktioista ja sellasista.. Ne hervantalaiset ei olleet erikoisia myllyttäjiä, luotivat lukumäärään ja aseisiin.
Mä en saanu ensimmäistäkään osumaa eikä sellasten rimoje osumilla mitään väliä ois ollutkaan.
Aseitaki lähinnä ojenneltiin.
Vaikkakin "tositilanne", en katsonut aiheelliseksi alkaa kertoon yksityiskohtia, saati analyseerata jotain mielenliikkeitä.

Ainoa erikoisuus oli että jouduin maijankyyttiin ja Mustakallio tuli illisteleen ikkunasta.
Asemallakin olin kohtelias ja järkevä, tään tarrakaulan soiluamistakin kuuntelin niinkauan kun viitsin.
Poliisien reagoinnista päätellen kys tapaus oli vakioasiakas.
En joutunut edes putkaan eli neitsyys säily. En ole koskaan ollut putkassa.

Ikävä että olet ärsyyntynyt.
Ota ohvia.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Tositilanteet

#1532

Viesti flammee »

Lasse Candé kirjoitti: Joo, eiköhän tuo ole samasta syystä aika harhaa kaikkien noiden keskustojen suhteen...
No tuota ei, ei varmaan samasta syystä, siis Ritaharjuahan alettiin kai rakentaan tuossa joskus 2000-luvun alkupuolella (mä sielläpäin kävin lenkillä aika usein ja mun mielestä vuonna 2001 siinä ei ollut kuin metsää) eli käsittääkseni oli edelleen suunnilleen rakenteilla vielä silloin kun tuota tilastoa tehtiin, eli asukasluku oli varsin mitätön. Tällöin yksittäistapaus (siis ihan oikeasti yksi paha tilanne), vääristänee tilastoa aika rankasti. Eli jos otanta on ihan oikeasti yksi tapaus vuoden aikana niin ei se taida olla ihan sama juttu kuin noissa muissa keskustoissa, kun tuo nyt edes mikään keskusta ole. Mutta siis aivan sama.

Jaah, google sen löysikin, siis ei siellä todellakaan ollut kuin yksi pahoinpitely tuolloin. ;)
http://www.kaleva.fi/plus/juttu795836_page0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

Tositilanteet

#1533

Viesti tinkezione »

En mä Kari meinaa pelkästään sua. Sun jutut on tuollaisia nuotiotarinoita ja mua ärsyttää niissä kaikesta viihdyttävyydestään huolimatta se, ettet tuo tasan mitään inhimillistä pointtia niissä mukana, koskaan. Mut flammee tuon saman asian kanssa naulasi jo edellisten postien joukossa, mitä peräänkuulutin. Tositilanteet on tositilanteita ja siinä, missä 200000 ihmistä jengisodissa tappaneelle veteraanille jonkun pään irroittaminen steissinkulmalla on arkipäivää, katutappelijana kokemattomalle jampuusille se voi olla erikoinen kokemus. Pitää muistaa, että palstaa lukee monenlaista kulkijaa ja että kaikki asiat ei välttämättä kaikille ole just niin itsestäänselviä. Psykologisia havaintoja, stressireaktioita ym. kaivataan näihin skenaarioihin huomattavasti lisää, että tämä ketju voisi koskaan antaa ei-sille-maailman-kovimmalle-jätkälle-tai-gimmalle mitään järkevää pohdittavaa.

Ei mulla muuta. Piis.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 78

Tositilanteet

#1534

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Ei-maailman-kovimmat ei myöskään oo Tositreenaajia.
Onks se Karin vika?
No eihä se oo.

Mä oon vasta pari vuotta värkänny Tyynismaan kans, ja nyt nuo hommat on jo semmosia että hyvin voi jättää kirjottelemati, kun ne on jo Treeneissä tullu.

Kaks vuotta, eipä tuo ollu paljo pyydetty.
Kuvake
AnatZu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 58
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Tositilanteet

#1535

Viesti AnatZu »

Hmm, piti ensin lainailla muiden sanomisia ja kommentoida, mutta annetaan nyt oma kymmensenttinen ihan vaan ajatusvirtana. Ite huomannu tässä ehkä viimeisen vuoden aikana, että mulla on stressireaktiot ja sellanen psykologinen tärinä kadonnut noista tositilanteista. Siis siihen nähden että niitä oli ennen. Ja tilanteita kuitenkin tulee aina välillä eteen, koska tykkään heilua kylillä, ottaa kuppia ja eksyä erilaisiin paikkoihin.

Voisko se olla jotain kamppailullista itsevarmuutta, mutta ei tilanteista välttämättä lähde oikein mitään rakentavaa kerrottavaa. Okei, sitähän mä mietinkin siinä viime sunnuntaisen tilanteen kerronnassa, että mua ei muuta kuin oikeastaan hymyilyttänyt, vaikka siinä lyötiinkin ihan perille asti. Ehkä se hymy tilanteen aikana ja jälkeen oli päällimmäisenä mielessä. Sairasta ehkä, mutta siihen mä kai oon tähdännytkin Tang Langia tutkiessa.

Aittomäestä en tiedä kovin paljoa muuta kuin sen, mitä se on ite kirjoitellut tänne Potkuun. Mutta jos noita stressireaktioita ajattelen omalta kannalta, niin ne näyttää häviävän mitä enemmän niitä tilanteita joutuu kohtaamaan. Siedätyshoitoa tms. Kai siitäkin joku ei-maailman-kovin-kissa-tai-jäbä osaa ammentaa sen, että niistä psykologisista aidoista ja esteistä pystyy kiipeämään yli, kun on tosi kyseessä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1536

Viesti Kari Aittomäki »

Tja.
Tuo on aika hevi tilaus.
Sä vaadit mua pudottamaan suojauksen.
Eli jolset vielä ole ymmärtänyt, rankoista jutuista kevyesti puhuminen on osa suojakerrointa, minäkuvan uudelleenrakentamista ja pystyssäpitämistä.
Luuletkos että tykkään itestäni kovastikin?

Mä olen, olen kuin olenkin kertonut hiukan niistä vakavammista paikoista ja niistä tuntemuksista kun sen ohimenevän hetken sieltä karskin roiston silmistä katsoo se pikkupoika mikä se väkäleuka on joskus ollut. Ja se poika on hädissään.

Väkivalta on silkkaa rumuutta, se kuluttaa henkilön syvintä ihmisyyttä ihan joka tavalla.
Joka kerran kun mä olen suuttumaisillani, ja mä olen suuttumaisillani usein... mä seison jarrulla kaksinjaloin.
Koska mä en todellakaan pidä siitä oliosta mikä musta tulee.
Joka kerran kun annan heilahtaa, teen sen itseäni inhoten. "Taas mennään". Niinku alkoholisti.
Enkä tykkää peileistä, en tykkää siitä näystä.

Juuri eilen kohtasin ohimennen ihmisen, johon mun ois ollu tärkeää tehdä positiivinen vaikutus.
Häneksi meni, se säli ei kättelyn jälkeen katsonu silmiin ja väisteli "linjalta pois". Mies ja ikäiseni.
Huono juttu.
Nykyään jos jotain tulee, mun mielenliike on jotakuinkin "älkää pakottako mua tekeen tätä, saatanan nulikat".
Siksi mä en juuri missään liiku.

Tällastako tarkotat?
Mutta aion jatkaa tota kevyesti kirjottamista, koska on myös henkilöitä jotka ovat siinävaiheessa että käsittelevät omaa väkivaltaisuuttaan. Ja minusta on tärkeää välittää se tieto, että tappelus on myös koukuttavaa, siihen tulee jano, ja se antaa voimantunteen. Ja että ne tuntemukset on luonnollisia. Että väkivaltaisuus ei ole luonnotonta, se vain on.
Vahva voi kestää sen itsessään ja pidättäytyä, heikko huuhtoutuu mukaan ja hekumoi.

Jutuista se on, toivoakseni, luettavissa jos on silmä lukea.
näin. piis.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1537

Viesti tohtorismies »

Juuh... Onpi totta tuo sen väkivaltaisuuden käsitteleminen, minä olen niitä tehtyjä tyhmyyksiäni käsitellyt vuosia ja sitä puoltani mikä on ajanut minut väkivaltaiseksi. Tappelemaan siis ja sucker punchejakin joskus vetänyt miksi? Siksi kun se on tuntunut hyvältä, helkkarin hyvältä turpaankin on tullut monet kerrat. En ole ylpeä päinvastoin, Karin tekstit Esa Tyynismaan sekä Kaarlo V:n kanssa ovat totta tosiaankin auttaneet minua ymmärtämään itseäni paremmin minä olen todellakin oppinut se etten minä ole sen huonompi kuin kukaan muukaan minä vain olen sen puoleni kanssa sekä olen oppinut päästämään vihani ulos minä en patoa mitään enää, paastän sen raivoni ulos ja seison sillä jarrulla. Minä tiedän jo etukäteen miten siinä hommassa käy joten minulla ei ole enää tarvetta lähteä mihinkään tyhmyyksiin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1538

Viesti bodyguard »

Kari Aittomäki kirjoitti: Eli jolset vielä ole ymmärtänyt, rankoista jutuista kevyesti puhuminen on osa suojakerrointa, minäkuvan uudelleenrakentamista ja pystyssäpitämistä.
Totta tuokin mutta kun mietitään näin julkisen foorumikirjoittelun kannalta niin asiassa on toinenkin puolensa. Täällä kun on kaikenlaisia vaikutuksille alttiita teinejä (ja vähän vanhempiakin) niin vaarana on että siihen väkivaltaan ei suhtauduta kovin realistisesti vaan ihannoiden että se on sitä kun vedetään tosta vaan kymmenen jätkää levyksi ja lähetään paneen mallityttöjä.
Se viestin lukija kun ei välttämättä ole samalla aaltopituudella kuin kirjoittaja.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1539

Viesti tohtorismies »

bodyguard kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Eli jolset vielä ole ymmärtänyt, rankoista jutuista kevyesti puhuminen on osa suojakerrointa, minäkuvan uudelleenrakentamista ja pystyssäpitämistä.
Totta tuokin mutta kun mietitään näin julkisen foorumikirjoittelun kannalta niin asiassa on toinenkin puolensa. Täällä kun on kaikenlaisia vaikutuksille alttiita teinejä (ja vähän vanhempiakin) niin vaarana on että siihen väkivaltaan ei suhtauduta kovin realistisesti vaan ihannoiden että se on sitä kun vedetään tosta vaan kymmenen jätkää levyksi ja lähetään paneen mallityttöjä.
Se viestin lukija kun ei välttämättä ole samalla aaltopituudella kuin kirjoittaja.
:naurupyorii: :lol2: brushteeth :smt003 :nauruhammas: :hinkit: :tyrmays: :boxing: :tyrmays: :naka: :tyrmays: Pyrin välttämään yletöntä hymiöitten käyttöä mutta ei tässä muuta voi. Lähetään paneen mallityttöjä... :).
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Tositilanteet

#1540

Viesti Pyjamasankari »

bodyguard kirjoitti: ihannoiden että se on sitä kun vedetään tosta vaan kymmenen jätkää levyksi ja lähetään paneen mallityttöjä.
Mikäs sen hienompaa hommaa vois ollakkaan? Paitsi ehkä päälle vielä pikku känni ja hyvä ateria. :lol2:
Kuvake
AnatZu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 58
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Tositilanteet

#1541

Viesti AnatZu »

Onhan niitä vaikutteita ihan joka puolella nettiä, Potku nyt ehkä yksi rennoimpia paikkoja kuitenkin. Musta tuntuu (korjatkaa jos olen väärässä), että kaikki "paha" lähti tästä:
AnatZu kirjoitti: En olekkaan ikinä vielä saanut niin syyttä nyrkkiä naamaan kuin tossa äsken. Mut nyt se Stadin steissi on näköjään ihan todistetusti "vaarallinen" paikka.
Ihan tietoisesti heitin tuon provon steissin vaarallisuudesta. Siksi se onkin lainausmerkeissä. Siitä lähti mun mielestä kivaa keskustelua paikoista&kaupunginosista, että mikä nyt on se VAARALLINEN ja mikä ei.

Jengin kommentit Helsingin rautatieaseman kulmista ja vaikka Tampereen Hervannasta oli kai aika pitkälti kuitenkin tilanteiden koordinaatteihin sitoutuneita. Jos sinne tulee tarinaa sekaan, niin mitä sitten? Onko nää muutama edellinen Aittomäen viesti tässä ketjussa kovin erilaisia, kuin miehen aiemmat tilannekuvaukset muissa ketjuissa vuosien mittaan?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1542

Viesti Kari Aittomäki »

Ei saatana..
Maha kramppaa ja poskista lähtee tunto..
"kymmenen jätkää levyksi ja lähetään paneen mallityttöjä"...

Vai tommonen on se mielikuva.
Voi tatti.
Mutta se on vähä sama ku tään voimanpaskankans, emmä voi sille mitään että mun seuraan on etsiytyny läjäpäin niitä parhaannäkösiä. En suostu oleen asiasta kovinkaan pahoillamielin tai anteeksipyytäväinen, sori.

Mulle ei sitte ikinäkoskaan ole ulkonäköjutut suuria merkannut.
Monenmonet mun ystävätytöistä on ollu.. mitä nyt ovat olleet.
Kaikista olen tykännyt, mukavia likkoja. Ei ole ikinä vihassa lähetty eriteille.

Ja sitte asiaan, eihän Antazu tuo sun pointtis steissistä mikään provo ole tokikaan.
Näkökulma.
Se on asiallista että ikonisointeja tarkastellaan kriittisesti, kuten juurikin Aseman levottomuutta.
Koska kekävaanhan on sielä varuillaan, niinku.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#1543

Viesti Lasse Candé »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tja.
Tuo on aika hevi tilaus.
Sä vaadit mua pudottamaan suojauksen.
Eli jolset vielä ole ymmärtänyt, rankoista jutuista kevyesti puhuminen on osa suojakerrointa, minäkuvan uudelleenrakentamista ja pystyssäpitämistä.
Luuletkos että tykkään itestäni kovastikin?

Mä olen, olen kuin olenkin kertonut hiukan niistä vakavammista paikoista ja niistä tuntemuksista kun sen ohimenevän hetken sieltä karskin roiston silmistä katsoo se pikkupoika mikä se väkäleuka on joskus ollut. Ja se poika on hädissään.

Väkivalta on silkkaa rumuutta, se kuluttaa henkilön syvintä ihmisyyttä ihan joka tavalla.
Joka kerran kun mä olen suuttumaisillani, ja mä olen suuttumaisillani usein... mä seison jarrulla kaksinjaloin.
Koska mä en todellakaan pidä siitä oliosta mikä musta tulee.
Joka kerran kun annan heilahtaa, teen sen itseäni inhoten. "Taas mennään". Niinku alkoholisti.
Enkä tykkää peileistä, en tykkää siitä näystä.

Juuri eilen kohtasin ohimennen ihmisen, johon mun ois ollu tärkeää tehdä positiivinen vaikutus.
Häneksi meni, se säli ei kättelyn jälkeen katsonu silmiin ja väisteli "linjalta pois". Mies ja ikäiseni.
Huono juttu.
Nykyään jos jotain tulee, mun mielenliike on jotakuinkin "älkää pakottako mua tekeen tätä, saatanan nulikat".
Siksi mä en juuri missään liiku.

Tällastako tarkotat?
Mutta aion jatkaa tota kevyesti kirjottamista, koska on myös henkilöitä jotka ovat siinävaiheessa että käsittelevät omaa väkivaltaisuuttaan. Ja minusta on tärkeää välittää se tieto, että tappelus on myös koukuttavaa, siihen tulee jano, ja se antaa voimantunteen. Ja että ne tuntemukset on luonnollisia. Että väkivaltaisuus ei ole luonnotonta, se vain on.
Vahva voi kestää sen itsessään ja pidättäytyä, heikko huuhtoutuu mukaan ja hekumoi.

Jutuista se on, toivoakseni, luettavissa jos on silmä lukea.
näin. piis.
Tämä on about kauneinta mitä olen potkusta ikinä lukenut. Noin aktiivisen lukija-kirjoittajan näkökulmasta. Olenhan toki aina tiennyt että väkivalta on rumaa ja myös kuullut kuinka joka kerran jälkeen tunnetaan morkkiksia. Mitään tätä kumoavaa toisaalta en ole koskaan kuullut tahi havainnoinut, eikä ihmekään. Niinpä tuo suojakerroin-juttu ei tullut tosiasiana yllätyksenä, mutta harvinaisen hienoa analyysiä oli. Kai se onkin se kaikkein paskin kun tietää missä mennään ja mennään silti. Sitä välillä rupeaa miettimään miten he ovat fiksumpia jotka eivät edes tajua asioita eivätkä koskaan edes mene sinne. Oli sitten kyse tappelusta tai mistä vain missä ajattelu ja tajuaminen lamaannuttaa.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Tositilanteet

#1544

Viesti Esa Tyynismaa »

Sitä kutsutaan elämäksi.
Tuo tullessaan ikäviä asioita,kuten sen,että oppii tuntemaan ja hyväksymään itsensä.Vaikka ei aina itsestään ja reaktioistaan pitäisikään.Ei ole oikeasti helppoa jättää se minun mielestäni täydellisen tuhon ansainnut ääliö ehjänä oven ulkopuolelle huutelemaan niitä ikuisia "sä kuolet pian"-huutojaan.Kysyy itsekuria vetää vaan se ovi kiinni,vaikka oma kyky/fysiikka tuntuu huutavan miestä menemään ulos hoitamaan ääliö lopullisesti.
Siksi lopetin ovihommat.Lopetin siis ajoissa,ennenku...
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Tositilanteet

#1545

Viesti tmm »

Tavallaan tiedän tunteen / tilanteen mistä Kari puhuu. Vaihteeksi kun on taasen notkunut rivassa, niin muistaa taas miksi niitä hommia jo lopettelikin. En varsinaisesti tykkää väännellä kaikenmaailman idioottien kanssa, vaan yritän epätoivoisesti puhua niille järkeä päähän. Välillä se jopa onnistuu, ja sitten kun ei niin pistää ärsyttään niiiiiiin helvetisti se, että joutuu ruveta fyysiseksi sen uuvatin takia. Jo sen takia tekee mieli antaa vähän kipeää. Vähän typerää, mutta silti.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa