Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#1

Viesti toni-f »

Ouro kysyi tuolla yhdessä keskustelussa tämän kysymyksen: Oletteko joskus jättäneet jonkun lajin ja mistä syistä?
Halusin alottaa ihan oman ketjun tälle, eli...

Itse jätin potkunyrkkeilyn aikoinaan siksi, että halusin kovempaa treeniä ja halusin myös käyttää kyynärpäitä ja polvia.
Olin sitten Thai nyrkkeilystä josta pidin ja pidän edelleen erittäin paljon, mutta jätin sen, koska minusta alkoi tuntua siltä, että JOS nyt sattuisi tilanne, että joutuu puolustautumaan, niin maassa en osaisi tehdä mitään.
Hokutoryusta pidin myös tosi paljon, mutta sitten en saanut kuntoani nostettua siihen mihin sen olisin halunnut, eli makkara maistui liikaa :ahmii:
Olin sitten vapaaottelussa ja loukkasin silmäni niin, että lääkäri varoitteli silmäni mahdollisesta uudelleen repeämisestä joten päätin varjella kumminkin silmääni ja lopettaa vaparin.
Nyt odottelen sitä, että pääsisi aloittaa Kraw Magan.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Oletteko joskus jättäneet jonkun lajin ja mistä syistä?

#2

Viesti Jussi Häkkinen »

Olen. Tuntui siltä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkun lajin ja mistä syistä?

#3

Viesti Mjölnir »

Olen jättänyt montakin lajia. Koska etsin sitä, mikä kolahtaa. Kuitenkin jokaisesta harjoitellusta lajista on jäänyt jotain, jota hyödyntää jälkeenpäin.

Joitain haluaisin treenata vieläkin, jos aikaa olisi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 817
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Oletteko joskus jättäneet jonkun lajin ja mistä syistä?

#4

Viesti Ikkyu »

Olen. Jätin kendon sivuun kiinnostuksen prioriteettien vaihtumisen ja ajan puutteen sekä muuton yhteisvaikutuksesta ja keskityin kokonaan iaidoon sekä koryuhun.

Toisaalta olen kyllä ajatellut mahdollisesti jatkavani sitä vielä joskus, hauskaahan se oli, mutta nyt se ei ole ajankohtaista.

EDIT: Jos siis kamppailulajeista vain puhutaan. Muuten tulikin sitten surffailtua nuorena vaikka mitä harrastamassa, muttei mikään oikein napannut kunnolla ennen kendoa (ja urheilusukellusta, jonka aloitin ja lopetin samoihin aikoihin samoista syistä). Taisi siellä olla mukana myös judoa ~vuoden verran siinä kuuden-seitsemän vanhana, mutten yleensä laske sitä lajihistoriaani.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Oletteko joskus jättäneet jonkun lajin ja mistä syistä?

#5

Viesti Aleksi T »

Hokutoryu nyt jäi ajan- ja rahanpuutteen vuoksi ja syksyksi on suunnitelmat vielä auki. Judon lopetin joskus ala-asteen lopulla, kun en pitänyt juurikaan omista harjoituspartnereista. Itse olin omantasoisista varmaan kaikki vähintään 10 kg kevyempi ja ero ylempi tasoisiin oli vielä suurempi. Oli tyly randoriakin vetää aina vain isompia vastaan ja olla sitten tiettyjen tyyppien heittopussina tekniikkaharjoituksissa. Lapsuuteni meni pilalle, sain traumoja. :cry:
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#6

Viesti toni-f »

Aleksi T kirjoitti: Judon lopetin joskus ala-asteen lopulla, kun en pitänyt juurikaan omista harjoituspartnereista. Itse olin omantasoisista varmaan kaikki vähintään 10 kg kevyempi ja ero ylempi tasoisiin oli vielä suurempi. Oli tyly randoriakin vetää aina vain isompia vastaan ja olla sitten tiettyjen tyyppien heittopussina tekniikkaharjoituksissa. Lapsuuteni meni pilalle, sain traumoja. :cry:
Tota kuulee kyllä aina joskus ja siihen pitäisi aina puuttua jotenkin. Jopa aikuis iälläkin tuon tapasta voi sattua.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#7

Viesti TimoS »

Muutamankin lajin olen jättänyt, viimeisenä varmaan tuo Tauramuso ryu. Sen jälkeen vaihdoin tyyliä kahdessakin eri lajissa, mutta ne eivät oikein taida kuulua tähän ketjuun. TMR jäi, koska treenasin siihen aikaan karatea kahdessa seurassa ja ei vaan jaksanut enää keskittyä tuohonkin lajiin.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#8

Viesti bodyguard »

Oon jättäny kaikki lajit tähän mennessä Defendoa lukuunottamatta (tosin lukkopainia nyt teoriassa tulee välillä harrasteltua muttei se mitään treenaamista ole). Yksikään laji ei oikeastaan ole ollut sellainen jonka olisin jättänyt siksi että laji olisi jotenkin huono. Kaikki on jääneet enemmän tai vähemmän ajan- ja treenimahdollisuuksien puutteessa, lähinnä silloin kun tuli tehtyä kolmea työtä yhtäaikaa (tässävaiheessa voisi kysyä että miksi, eipä tässä olla juurikaan rikastuttu).

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Dexter
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 282
Lauteille: Tammikuu 2006

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#9

Viesti Dexter »

Olen.

- Ei ollut treenikaveria
- Ei ollut valmentajaa
- Ei ollut rahaa ja matka oli pitkä
- "Ajan puute" ja tunne että laji ei ole minulle soveltuva
- Mukatärkeät tekosyyt
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#10

Viesti AriJ »

Olen; laji ei antanut sitä mitä kamppailulajilta tuolloin hain.
______________________
Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#11

Viesti Korppi »

Yleensä olen jättänyt lajeja ajan puutteen tai muuttojen tai elämän muutosten takia.
Tosin aikido on ollut koko ajan mutta muut lajit ovat vaihdelleet.
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#12

Viesti Clancy B. »

aikanaa wado-karate jäi kun menin varusmiespalvelukseen. Enkä enää sille tielle palannut kun silloin vielä nimeltään full kontact karate vei mennessään. Syitä monia. Tuli omasta mielestä "tunnit täyteen" ja hyvät suositukset kikspoksinkiin vaikuttivat. Ja pidin. Oli siihen hetkeen sopivin, kuten oli aikanaan wado omaan hetkeensä. Kuitenkin 4 vuotta aktiivisesti.
Myöhemmin en ole enää "jättänyt" lajeja vaan kulkevat rinnalla harjoitteiden ja mielen kanssa.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 2

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#13

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Nyrkkeilyn, meni jalka poikki.
Jalkapallossa.
StickFighter
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5
Lauteille: Toukokuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#14

Viesti StickFighter »

En ole mutta mietteissä on.
Nykyinen Kali/Eskrima on kyllä mieleen,mutta huonot treeniajat ja ja kunnon kontaktin puute on saanut miettimään muita vaihtoehtoja.
Olen puhtaasti itsepuolustuslajien kannalla,joten mistään vapaaottelu mätöstä en haaveile.
Sen sijaan Krav maga kiinnostaa.
Eli jos joku kyseisen lajin edustaja voisi valaista lajin hyviä ja huonoja puolia.
Kalissa parhaana pidän lajin suoraa toimintaa ja monipuolisuutta.(mm. aseiden käyttö)
Ja ajatusta että ei otella vaan lopetetaan ottelu.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#15

Viesti flammee »

Onhan noita, harvemmin siitä johtuen etten ois tykännyt lajista, suunnilleen aina kun on treenannut kahta lajia niin se toinen on jäänyt ajan puutteesta / halusta keskittyä siihen päälajiin. TKD:ta en oikeastaan lopettanut ajan puutteeseen vaan vaihdoin taidoon, koska se nyt vaan vastas paremmin sellasta mitä diggailen ja siitä oli jo ekan vyön suorittanut niin pääsi suoraan asiaan (=otteleen) ilman alkeiskurssia.. Wado ryu jotenkin jäi armeijan takia, ei sen jälkeen saanut aikaiseksi, vaikka aikomusta oli, oon mä sitä pari kertaa koittanut mukamas jatkaa, muttei siihen oikein ole aikaa, vaikka treeniajat ei taida olla edes päällekkäin.. :p Nyt kun sain nää toimivat treenilasit, niin en viitsi varmaan harkitakkaan mitään sellasia lajeja missä niitä ei voi käyttää, eli paini- tai päähänlyömislajeja. Ei sillä että kauheasti harkihtisin muutenkaan, mutta ainahan sitä välillä mieleen tulee..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa