Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Karhu-mami

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kurki
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Karhu-mami

Viesti Kurki »

Hyvä kuulla hyvistä päännitkahduksista! :) Kisoistako moinen vai mistä? Ja minuakin kiinnostaisi se punttitreeni tosi kovasti, jos ihan edes suunnilleen kertoisit...?

Kai se on oma päivis aloitettava, kun noin yllytetään ja aikaisempikin mieliteko on asiaa kohtaan ollut :p
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2010

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

reba ja Kurki: Punttiohjelman laati siis painikaveri joka ei halua nimeään julkisuuteen... 8-) Kysyin häneltä luvan "julkistamiseen". Tackar! :)

Olen ihan alussa ohjelman kanssa itsekin, mutta semmoiselta aika tarkoituksenmukaiselta se tuntuu. Tarkoituksena on parantaa lihasvoimaa yleensä ja erityisesti painia silmällä pitäen. Aluksi opettelen liikkeet ja sitten oli ajatus muuttaa ohjelmaa oikeasti voimaa kehittävämmäksi.

Ohjelma on suunniteltu punttitreenille 2x viikossa, en mä sen useammin kyllä ehdikään kun pitää painiakin. Aikaa menee vajaa tunti. 1. päivän ohjelma on se tärkeämpi. Noiden suorittamisesta älkää kysykö, mä olen aivan tunari... brushteeth Itse sain hyvän henk. koht. ohjauksen alkuun. Sopivia painoja haen vielä.

Liike/sarjat/toistot

1.päivä
Jalkakyykky/3/12
Suorinjaloin maastaveto/3/12
Raakarinnalleveto/5/8
Askelkyykky kiertäen/3/16 (8 puolelleen, 10 kg paino käsissä)
Painiheittoliike/3/16 (8 puolelleen, 10 kg paino käsissä)
Tasajalka hypyt/3/8
Vatsat 2 liikettä/2/loppuun asti

2.päivä
Penkkipunnerrus käsipainoilla/3/12
Ojentajat/2/10
Kulmasoutu/3/12
Ylätalja/3/12
Hyväähuomenta/3/12
Hauiskääntö/2/10
Vatsat 2 liikettä/2/loppuun asti

Kurki: Odotan päiväkirjaasi innolla! :D Ja ne päänsisäiset liikkeet ovat monen asian summa: - Kisareissu avarsi maisemia. - Olen käynyt hyviä keskusteluja painijutuista, hienojen ihmisten kanssa. - Ja vessaan liimattu BJJ for beginners - flow chart auttaa myös asiaa kun sitä aina "tarpeen tullen" tuijotan. :lol:
porky ja Aikku: kiitos kannustuksesta, jälleen kerran! Lycka till ja tsemppiä päälle! :occasion5:
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Päivyriä:
To 2.9. Kevyt juoksu/kävelylenkki 45 min. Kävin lenkillä 10-v poikani kanssa. Yhdessä tepastelu on kyllä mukavaa! :) Mulla oli jalat niin jumissa punttitreenistä, että käveltiin noin puolet. Poika olisi kyllä juossut! :lol:

Pe 3.9. Vaparitreenit 1 tunti
Sparria. Kolmen hengen ryhmissä. Tehtiin enimmäkseen pystyä. Mä olen aivan onneton nyrkkeilijä. :( Otin osumaa omaan nenukkiin ehkä 40 kertaa... Potkut onneksi lähtee vanhasta muistista (tausta taidoharrastajana). Kivaa oli, kun treeneissä oli thainyrkkeilyä treenaava naispuolinen ihminen! Jihuu!

Ankea uutinen: Seuran uudella vaparikurssilla ei ole aloittanut yhtään naista. Voihan kökkö.
:smt090
- I. Goodman
Pikkuveliantti
nilkkaanpotkija
Lauteille: Tammikuu 2009

Karhu-mami

Viesti Pikkuveliantti »

Karhu-mami kirjoitti: Ankea uutinen: Seuran uudella vaparikurssilla ei ole aloittanut yhtään naista. Voihan kökkö.
:smt090
Toi ihan vastaava kun "seuran treeneissä ei käy yhtään yli 40v miestä"....:=) AINA joudut testaa itseäsi fyysisesti etc. parempia vartaan.....ja siitähän me tykätään!
a

Ylipotkija: lainaus korjattu
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Pikkuveliantti kirjoitti: Toi ihan vastaava kun "seuran treeneissä ei käy yhtään yli 40v miestä"....:=) AINA joudut testaa itseäsi fyysisesti etc. parempia vartaan.....ja siitähän me tykätään!
a
Niinpä.... :smt003 Säilyy haaste jumpatessa, hehhehhee! 8-)
Tsemppiä Pikkuveliantti treeniin!

Päiväkirjaa:
Su 5.9. Punttitreeni 1 tunti. Tein kakkospäivän ohjelman. Käsissä ja hartioissa jälkituntemuksia, auts... Otin omat pikkujätkät mukaan tyhjälle salille, hyvä meininki. Ei tartte turhantärkeillä oman ohjelman kanssa kun koko ajan kuuluu "Äiti kato!" tai "Mikä tää on?" tai "Miten tää toimii?". Lapset saavat yhden sentin rahaa joka lihaskuntoliikkestä minkä tekevät, jumppaavat sitten rahankiilto silmissä. :lol: Keskimmäinen lapsi tinki vielä syyskuun ajaksi erikoistarjouksen: Leuanvedoista saa kaksi senttiä, kun ne on niin hankalia. :D

Su lisäksi pari tuntia sienimetsässä. Löytyi tatteja. :)
- I. Goodman
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2006

Karhu-mami

Viesti porky »

Karhu-mami kirjoitti: Lapset saavat yhden sentin rahaa joka lihaskuntoliikkestä minkä tekevät, jumppaavat sitten rahankiilto silmissä. :lol: Keskimmäinen lapsi tinki vielä syyskuun ajaksi erikoistarjouksen: Leuanvedoista saa kaksi senttiä, kun ne on niin hankalia. :D
Ihan vaan näin mielenkiinnosta kyselen, että kuinka vanhoina ne lapset on jo lahjottavissa rahalla? Kun se karkilla lahjominen ei kai ole hyväksi hampaille brushteeth
Saija Tarvainen
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

porky kirjoitti:
Karhu-mami kirjoitti: Lapset saavat yhden sentin rahaa joka lihaskuntoliikkestä minkä tekevät, jumppaavat sitten rahankiilto silmissä. :lol: Keskimmäinen lapsi tinki vielä syyskuun ajaksi erikoistarjouksen: Leuanvedoista saa kaksi senttiä, kun ne on niin hankalia. :D
Ihan vaan näin mielenkiinnosta kyselen, että kuinka vanhoina ne lapset on jo lahjottavissa rahalla? Kun se karkilla lahjominen ei kai ole hyväksi hampaille brushteeth
:lol: Porky: Lapsille kannattaa opettaa heti alusta alkaen mikä elämässä oikeasti on tärkeää... :paalu: Mun lapset on jo koululaisia, ymmärtävät kyllä rahan päälle. :smt118 Mutta lasten omista harjoituksista (kahdella lapsella jalkapallo) ei saa rahaa eikä äidin kanssa lenkkeilystä. Rahaa saa vain "ylimääräisestä" kuntoilusta. Kukahan maksais mulle? 8-)

Päivyriä:
Ma 6.9. Vaparitreenit 75 min.
Porukka on näköjään palannut kesälaitumilta, salilla alkaa olla taas ahdasta. Lämmittelyt: parin kanssa soutamista, lihaskuntoliikkeitä. Treenit vuorotellen tekuja ja painisparria. Harjoiteltiin shoottaamista ja alasvientiä vaparityylillä eli (pehmustettua) seinää avuksi käyttäen, kuten kehässä. Harjoiteltiin myös paria kuristusta. Joista toisen nimi kuulemma on kuristus. 8-)

Lopuksi spurttailuja edestakas mattoa, eri tehtävillä. Mun erikoisuus on räjähtävän nopeasti suoritettu sprawl ja siitä salamannopea ylösnousu... brushteeth Huoh... persus painaa. :oops:
- I. Goodman
Kurki
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Karhu-mami

Viesti Kurki »

Punttiohjelma kuulostaa hyvältä, kyllä sulla hoppua pitää kun pari kertaa viikossa kaiken muun treenin ja ratsastuksen päälle senkin vielä veivaat. Mutta varmasti on hyväksi ja hienoksi! Kohta pistät miestä kumoon silkalla haukkarilla brushteeth

Hyvä Pikkuveliantti! Oikea asenne! :)
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Kurki: Hieman hoppua kieltämättä pitää, täytyy katsella miten tämä viikko-ohjelma kulkee ja karsia tarvittaessa. Onneksi joitain juttuja voi tehdä yhdessä lasten kanssa ja vielä niin että kaikilla on kivaa. :) Kokemuksesta tiedän, että taukoja tulee kuitenkin, omia ja lasten sairasteluja ja työreissuja jne jne.

Jumppaa:
Ti 7.9. Punttitreeni 1 tunti
1. päivän ohjelma. Liikeradat alkavat hitaasti sujua, nyt oli ihan treenifiilis ja mieletön hiki puski. Pitää ruveta miettimään paremmin noita syömisiä, nyt kun olen liikkunut melkein joka päivä niin mulla on usein KAUHEA NÄLKÄ! :D
- I. Goodman
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2006

Karhu-mami

Viesti porky »

Vinkki: Sitten ku tuo sun ohjelma alkaa sujua, niin kannattaa varovasti kysäistä jos vaikka se sama kaveri väsäisi sulle jonkun vaikka kahvakuulalla tehtävän takapihajumpan ikäänkuin korvaamaan punttipäivän, jos et vaikka kerkiä lähtemään salille tai jotain.

Se että on tollanen "korvike" estää sen ettei tule sellasta fiilistä, että "emmä nyt kun en kerenny sillonkaan ja kun en sitte taas kerkee tuolloin"
Saija Tarvainen
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

porky kirjoitti: Vinkki: Sitten ku tuo sun ohjelma alkaa sujua, niin kannattaa varovasti kysäistä jos vaikka se sama kaveri väsäisi sulle jonkun vaikka kahvakuulalla tehtävän takapihajumpan ikäänkuin korvaamaan punttipäivän, jos et vaikka kerkiä lähtemään salille tai jotain.

Se että on tollanen "korvike" estää sen ettei tule sellasta fiilistä, että "emmä nyt kun en kerenny sillonkaan ja kun en sitte taas kerkee tuolloin"
Kiitos vinkistä :) Kahvakuulailu kiinnostaa kovasti, mutta siinä on se ongelma että mun "takapihatreeni" ei tod. näk. tule sujumaan... Siinä kohtaa on joku laiskuus, että en osaa kotioloissa tehdä kunnon ohjelmaa läpi. :smt003 Korvailen sitten juoksulenkeillä, vaikka se ei ihan sama juttu olekaan.

Ke 8.9. Vaparitreenit, joku 75 min.
Harjoituksina clinchipainia seinää vasten, alasvientejä, mountista nopeita "hyökkäyksiä" päällä/alla, kilpparista "hyökkäyksiä" päällä/alla. Ja jotain muutakin. Ja sparria loppuun. ja spurtteja. Ei oikein kulkenu tänään, lihakset jumissa punttihommista. :smt003
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

To 9.9. Kevyttä liikuntaa: tunnin verran pyöräilyjä sinne ja tänne. Veti reidet hapoille ihan heti. Kai niitä on tullut käytettyä. Lisäksi takapihafutista lasten kanssa.

Pe 10.9. Vaparia, sparritreenit reilu tunti. Ai niin ja pyöräilyt, kuten joka päivä.
Ihmeen vähän väkeä, kiva kun mahtui hyvin. Otettiin pystyä, enimmäkseen nyrkkeillen, muutama erä potkuilla ja alasvienneillä. Nenä on taas kipeä. :oops: Isovarvas taittui sparratessa, kompuroin jotenkin hienosti. Tietty turposi ja vaihtoi vähän väriäkin. Tarttee seurata tilannetta, kylmähoitoa.
Treenien lopuksi vedin pikaohjelman punttia läpi. Yläkroppaa ja vatsat, jotain 20 min.

Tänään ratsastamaan tyttären ja kolmannen ratsukon kanssa! Aurinkokin paistaa. Mennään muutaman tunnin vaellukselle eväiden kera. Huippua! :D
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

La 11.9. Maastoratsastus, kolme ja puoli tuntia!
Olipas hieno retkipäivä! :smt049 Mentiin pitkä lenkki, kerran pysähdyttiin lepuuttamaan hevosia ja syömään eväitä. Matkaa tuli jotain 25 kilsaa, arviolta. Upeita maisemia, vaaranrinteitä, harjupolkuja, lampia. Eikä mitään ihmeempiä kommelluksia, pientä pomppailua ja hevosten keskinäistä kahinaa, normal. Aika kului ihan huomaamatta. Jaloissa tuntuu nyt illalla kivasti, persuksissa yllättävän vähän. :lol:

Tappelujuttuja: Kävin vihdoin ostamassa oman pääsuojan nyrkkeilyä varten. Jotenkin kivempi olo. :hammas:

Huomenna taidan pitää lepopäivän, kun tuo jalkakin levittää mustelmaa yhä laajemmalle.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Su 12.9. Rauhallista kävelyä pari tuntia.

Vaelluskengät mahtui jalkaan. Näemmä vasemmasta jalasta taittui alaspäin isovarvas ja kaksi seuraavaa varvasta, mustelmat on nyt asettuneet siihen malliin. Siitä se paranee.

Ma 13.9. Punttitreeni 1 tunti. 1. päivän ohjelma, se raskaampi.

Mentiin punttikselle koko lapsikatraan kanssa, muutama muukin ihminen siellä oli. Yllättävän hyvin toimi lasten kanssa, jumppasivat innoissaan. Osan omasta ohjelmasta tein sovelletusti elävillä painoilla: jalkakyykkysarja tuntui ihan mojovalta 45-kiloinen lapsi reppuselässä. 8-) Toinen lapsi totesi silmät pyöreinä: "Äiti, sä VUODAT hikeä!" :lol:
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ti 14.9. Ei erityistä juNppaa mutta muuten melko äijää: Tapoin ja nyljin kukonpojan eka kertaa elämässäni. Tuolla se nyt jääkaapissa uiskentelee punaviinissä. 8-)

Ke 15.9. Vaparitreenit 1,5 tuntia.
Enimmäkseen pystypainia. Tekuina erilaisia seinää vasten litistyksiä ja alasvientejä/puolustuksia. Tarttis harjoitella kaatumisia, taas yksi asia missä olen surkea. Painisparria 4 minuutin eriä, olisko ollut neljä. Lopuksi yhden jalan alasvientejä jonosta, voittaja jäi aina keskelle. Ei koskenut mua. :lol:
Reenien jälkeen tein vielä omatoimista jumppaa: vatsoja, selkä, niskat, punnerrukset. Teki hyvää.
- I. Goodman

Seuraajat

Kuvake
Karhu-mami
Kuvake
Kelmi
Mariska
Kuvake
nora
paula.th
Pikkuveliantti
Reba