Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Karhu-mami

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2010

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ke 29.9. Vaparitreeneissä reilu tunti

Oli vieraileva painivetäjä, jännää. Perusteelliset alkulämmöt ja venyttelyt, tykkäsin. Siltakaatoja ja muuta painijan jumppaa. Hauskaa mutta vaivalloista. :D

Tekuissa niskalenkistä karkaamista, sitten kaverin horjuttamista/alasvientiä. Kravattiotetta ja siitä kaverin kontrollointia. Mulla on vähän kankeaa tuo soveltaminen "eri painista", hyvä jos oppisin yhden tavan kerrallaan. :smt003

Jouduin lähtemään kesken muiden menojen takia, harmi. Ja olkapää taisi kipeytyä, meni vähän yli.
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Pe 1.10. Ratsastusta noin tunti + Vaparisparrit reilu tunti

Olin iloisten kohtalonoikkujen ansioista maaseudulla ja pääsin ratsastamaan iäkkäällä suomenhevostammalla. Mentiin ensin pellolla ja sitten pieni maastolenkki kylätietä pitkin. Tamman puolivuotias varsa jäi pihatarhaan odottelemaan, aikamoista hirnuntaa pitivät kun piti hetki viettää erossa. :D Kiva lenkki oli, mainiota mennä välillä kunnon suomenhevosella! Muutama laukkapätkäkin otettiin.

Illalla vielä sparritreenit. Tehtiin pystyä potkuin ja lyönnein, taisi muutama maahanvientikin mennä. Potkaisin vasemmalla jalalla omat varpaani taas nurin, se muutaman viikon takainen vaiva kiukustui jälleen, auts. :evil: Jääpussia. Lopuksi nousin tassuttelemaan vähän teknistä nyrkkeilysparria ja säkkilyöntejä. Lisäksi pyysin kaveria potkimaan ja treenattiin potkujan vastaanottamista. Perussettiä mutta supertarpeellista.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Su 3.10. Punttitreeni 1 tunti
Tein ykköspäivän ohjelman. Pari lasta oli mukana, lahjoin karkilla (!) niin pääsin salille. Askelkyykkyjä en pystynyt tekemään kun vasen päkiä ei siedä taivutusta. Täytyy kokeilla teippausta huomenna. Lisäksi päivään kuului pari tuokiota lasten kanssa futailua.

On tämä naisen elämä jännää. Kuukautiskierto sanelee niin paljon energiatasoja, että tarttis tehdä kaksi eri jumppasuunnitelmaa. Tai ennemmin kaksivaiheisesti, mikä menee luonnostaan.... Kaksi viikkoa innokkasti ja tehokkaasti! :boxing2: Ja sitten kaksi viikkoa väsyneesti ja ryhdittömästi. Ja jälkipuoliskolla parit yliherkät itkut ja oikein monta kirosanaa. :darkevil: :smt076
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ma 4.10. Vapari, reilu tunti

Mattopainia ja tekuja vuorotellen. Tekuina mm. saidista karkaamista. Sparrissa oli hupaisaa kun päädyin saman parin kanssa toistuvasti aivan omituisiin asentoihin, nauratti. Muuten kulki tosi hitaasti, plääh.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ti 5.10. Varsinainen puuhapäivä! :D Bailatino 1 tunti, salsa 1 tunti, nyrkkeilytreenit 1,5 tuntia

Työpaikalla oli liikuntapäivä, kävin tanssimassa pari tuntia. Oli hauskaa! Bailatino toimi mulla, menevää musiikkia, sopivan simppelit askeleet ja vauhdikas meininki. Salsan askeleet oli mulle hankalia, tosin osa oli reggaetonvaikutteista, siitä tykkäsin. Huomasinpa, että lantioni on jäykistynyt kaiken painitreenin ansiosta... :oops:

Illalla vielä nyrkkeilyä. Sain pariksi kokeneemman naispuolisen nyrkkeilijän, oli tosi hyvää harjoitusta! Paljon pistareita, jonkun kerran pysyin jopa mukana rytmissä. Hyvä treeni, parempi mieli! :D Lopuksi pikkuisen omaa kuntojumppaa.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ke 6.10. Vaparitreenit 1,5 tuntia
Lämmittelyt, pystytekuja eli yhden jalan alasvientejä eri variaatioilla. Ollapa ketterä ihminen. Painisparria pystystä, mattopositioista takaisin pystyyn. Lopuksi yllärikuntopiiri: pomppupunnerruksia, kahvakuulalla ja painoilla temppuilua eri tavoin. Tuli hiki mutta ihmeen hyvin jaksoin! On oma "kuntokuuri" jotain auttanut. Käsi- ja näppivoimat eivät tietysti ole samaa luokkaa kuin "pojilla", mutta hapenottokyky mulla on keväästä selvästi parantunut. Siitä olen ylpeä, koska olen oikeasti nähnyt vaivaa sen eteen. :D

To 7.10. Aamupunttis, reilu tunti.
Paikat jumissa eilisestä. Tein käsien ja yläkropan ohjelmaa + vatsat. Lopun aikaa venyttelin. Huomattavissa jäykistymistä, ei hyvä. :( Täytyy vaan panostaa venyttelyyn, tehdä joka treenin jälkeen edes jotain.

Huomioita: Mulla on joku identiteettiongelma. Painisalin ulkopuolella (myös punttiksella!) olen mielestäni ihan jäpäkkä ja ryhdikäs nainen, tykkään kun kunto on vähän noussut. Ja itsetunto. Mutta kun menen treeneihin, musta tulee aina hidas, vanha ja läski. Äyks. :smt021

Kaikki riippuu kontekstista, sanoi kulttuurintutkija. :rasta:
- I. Goodman
Kurki
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Karhu-mami

Viesti Kurki »

Identiteettikriisi on paha, hyihyi! Pois se sinusta! Mutta onpa tuo harrastajakunta ainakin meillä vähän turhan paljon keskivertoa sporttisempaa että siellä nyt juuri pääsis fiilistelemään lihaksillaan. Kannatan myös kaksijakoista ohjelmaa, tarviihan sitä hieman tirauttaa silloin tällöin jos nyt kerran ohjelmassa niin sanotaan ;)

Itsetuntoa voi toki parantaa myös näillä: http://shop.fightergirls.com/products/Blue-Balls.html" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Kiitos Kurki tsempistä! Oot ihana. :D

Uusien vaatteiden ostaminen auttaa aina. :lol: Noi tappelutyttöjen vaatteet ei oikein sovi mulle kun olen naisten raskaan (ja seniori...) sarjan edustaja... ;)

Mulla olis etsinnässä painihame, tässä paras tähän mennessä löytämäni jumppahame http://www.skirtsports.com/shop/product ... eze-Capris" onclick="window.open(this.href);return false;
Hih! Ei tosin täytä kilpailusääntöjä kun lahje on yli polven. Mutta tolla olis kiva lenkkeillä ja pyllistellä punttiksella. 8-)

Tämä toppi on kanssa kiva kun siinä saa lentokyvyn mukana. Ja hamekin löytyy samaa sarjaa. :D
http://www.skirtsports.com/shop/product ... Super-Hero" onclick="window.open(this.href);return false;
- I. Goodman
MariaL
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2012

Karhu-mami

Viesti MariaL »

Heh.

Mua vähän hävettää kun kalliimmat vaatteet mitkä omistan on treenivaatteita :smt003

Tai sitten olen salaa ylpeä :smt048

Tytöt töissä puhuu satojen eurojen merkkivaatteista ja 200 euron meikkipussista ja mä mietin millon tilais uuden gi:n :)
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2006

Karhu-mami

Viesti porky »

masha kirjoitti: Heh.

Mua vähän hävettää kun kalliimmat vaatteet mitkä omistan on treenivaatteita :smt003

Tytöt töissä puhuu satojen eurojen merkkivaatteista ja 200 euron meikkipussista ja mä mietin millon tilais uuden gi:n :)
Ilmoittaudun samaa porukkaan :smt039

Nyt kun mulle on kasvanu tää kumpu tähän ja garderobi on ollut pakko pistää uusiksi niin oon lähinnä vaan yrittäny selviytyy tästä mahdollisimman yksinkertaisesti, helposti, nopeasti ja edullisesti... Mutta treenikamojen shoppailuun panostetaan rajattomasti aikaa ja vaivaa ja ehkä vähän liikaakin rahaa :oops: .
Saija Tarvainen
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

porky kirjoitti:
masha kirjoitti: Heh.

Ilmoittaudun samaa porukkaan :smt039

Nyt kun mulle on kasvanu tää kumpu tähän ja garderobi on ollut pakko pistää uusiksi niin oon lähinnä vaan yrittäny selviytyy tästä mahdollisimman yksinkertaisesti, helposti, nopeasti ja edullisesti... Mutta treenikamojen shoppailuun panostetaan rajattomasti aikaa ja vaivaa ja ehkä vähän liikaakin rahaa :oops: .
Oikein, sisaret! :D Paisti mä kyllä tykkään shoppailla myös salin ulkopuolisia vaatetuksia, tosin kirppareilta useimmiten...
Tunnustan että myös tänään ostin suht kalliin juoksuun tarkoitetun capri-hamesysteemin. Makean näköinen! ;) Ja menin suoraan lauantaitreeneihin tatamille jossa caprit hiertyi polvista saman tien nypyille. Murrrr!!!! Mutta ei taida auttaa reklamaatiot kun tuote ei ole hikipainiin tarkoitettu, pyh. :evil: Täytyy käyttää tätä viehkeää asua sitten muissa liikuntajutuissa. :(

Päivyri: Pe 8.10. Vaparin sparritreenit 1,5 tuntia
Enimmäkseen nyrkkeilyä, harjoitusta, harjoitusta, harjoitusta. Osaan hyvin ottaa nyrkistä nenään. Mutta yksittäisiä kertoja osuin jo itsekin, jeee. Vähän mattopainia lopuksi, viimeiset mehut pois.

La 9.10. "Sekavuoro" eri kamppailijoille 1,5 tuntia

En ole näissä lauantaitreeneissä ennen käynytkään, oli kivaa! :D Monenlaisia treenaajia, kivaa vaihtelua.
Liityin painiporukkaan. Omat lämmittelyt + kaverin siltaamista alta saidista. Vyöryttelin myös katselemaan tullutta kaveriani, hih, se oli hauskaa! Sitten tekniikoita parin kanssa, jujia rear mountista ja normisviippauksia. Hyviä sovelluksia. Sitten paineja 3 min erillä. Judokoita tuli painiin mukaan, hauskaa vaihtelua kun ne menikin vähän "eri tyylillä". Lopuksi harjoiteltiin hyvää tekniikkayhdistelmää: alta guardista aloittaen omoplataa mutta vaihtaen triangeliin. Toimi. 8-)
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Su 10.10. Maastoratsastus 2 tuntia

Hyvä lenkki kolmella ratsukolla, suht reippaalla tahdilla. Loppumatkasta tuli kunnon myrskykuuro, rakeita ja hurja tuuli, hevoset vähän hermoina kun ilma oli täynnä myös puista irtoavia lehtiä. Absurdi ja hieno tunnelma! :)

Aika perusteellisesti säikäytti kun joku idiootti autoilija, ajoi vastaamme tippaakaan hiljentämättä, keskellä tietä. :angryfire: Mun hevonen pysähtyi ja niiasi allani, kuin joku loikkaan valmistautuva kissaeläin. Hurja fiilis, eipä siinä paljoa pysty tekemään! Hevosella täysi pakoreaktio päällä, kun auto vaan tuli kohti. Onneksi takana oli toinen ratsukko "rauhoittamassa", en todellakaan tiedä mihin suuntaan muuten olisi lähdetty. Oikealle ojaan tai sitten paikallaan ympäri. Tai pahimmassa tapauksessa vasemmalle ja suoraan auton eteen. Onneksi jatkettiin nyt eteenpäin. Näytin autolle perään keskaria. :axe:

Illaksi olin ajatellut mennä punttikselle mutta nyt en jaksa. Tunnustan. Henkistä väsymystä ilmassa.
- I. Goodman
Tetra
nilkkaanpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008

Karhu-mami

Viesti Tetra »

Ehdottomasti oikea asenne harrastaa sitä mitä haluaa. Se sijaan että voivottelisi sivussa, että kun haluaisin, mutta mitä ne työkaveritkin ja naapurin pirjopetteri ajattelee... :)
Itsekin olen ollut huomaavina tietynlaista ennakkoasennetta vapaaottelua -saati sitten naispuolisia vapariharrastajia- kohtaan.
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Tetra kirjoitti: Ehdottomasti oikea asenne harrastaa sitä mitä haluaa. Se sijaan että voivottelisi sivussa, että kun haluaisin, mutta mitä ne työkaveritkin ja naapurin pirjopetteri ajattelee... :)
Itsekin olen ollut huomaavina tietynlaista ennakkoasennetta vapaaottelua -saati sitten naispuolisia vapariharrastajia- kohtaan.
Kiitti! :D Asennetta on, taitoa kun vielä sais... ;)

Mä olen kehitellyt tällaisen "selitysmallin" lähinnä naispuolisille ihmisille, jotka mun harrastusta ihmettelee. Yleensä eivät kovin kamppailulajeista tiedä.
1. Ihmiset harrastavat nyrkkeilyä. Myös naiset. (Ihailevia mielikuvia Eva Wahlströmistä). OK.
2. Ihmiset harrastavat (esim.) thainyrkkeilyä. Myös naiset. (Mielikuvia notkeista ja säpäköistä naisista potkimassa toisiaan, hienolta näyttää). OK.
3. Ihmiset harrastavat painia/judoa/jujutsua. Myös naiset. (Mielikuvia naisista painimassa ja viskomassa toisiaan matolla, wau.) OK.
4. Vapaaottelussa opetellaan ja käytetään näitä kaikkia. OK?!!! :D Ei se ole sen kummallisempi harrastus. Riittää vaan enemmän opeteltavaa, kun on niin monta "lajia" samassa!

Yleensä tämä selitys toimii. :lol:
- I. Goodman
Tetra
nilkkaanpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008

Karhu-mami

Viesti Tetra »

Joo, tuota olen itsekin sanonut, että eihän se ole kärjistetysti kuin kombo monesta lajista. Kun en kerran osaa päättää, niin miksen harrastaisi useampaa samassa paketissa. Ei me toisiamme tuoleilla hakata yms :D Helpompia on ehkä tapaukset, jotka ei ole kuullut koko termistä - muiden ajatukset liikkuu monesti ammattilaismatseissa. Tai pahimmillaan jossain smackdownissa :D

Ja kyllä se taito siinä koko ajan kasvaa. Lajin välttämättömiä huonoja puolia, että naiset on järestäänkin altavastaavana, mutta ainakin omalla kohdalla onnistumisen ilokin on ollut suurempi kuin muissa lajeissa.

Seuraajat

Kuvake
Karhu-mami
Kuvake
Kelmi
Mariska
Kuvake
nora
paula.th
Pikkuveliantti
Reba
Kuvake