Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#286

Viesti Mika »

Sanottakoon se nyt vielä tämänkin kerran, ettei Heikkilää pidetä asiantuntijana asiantuntijoiden parissa. Kuunnelkaa, katselkaa ja lukekaa hänen ajatuksiaan omalla vastuullanne.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#287

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti: Sanottakoon se nyt vielä tämänkin kerran, ettei Heikkilää pidetä asiantuntijana asiantuntijoiden parissa. Kuunnelkaa, katselkaa ja lukekaa hänen ajatuksiaan omalla vastuullanne.
voitko nimetä keitä ovat nämä asiantuntijat?

Hänhän muuten tuossa kehoittaa vaan kokeilemaan, ei siihen kuole...

Toi sun viimeinen on aika hauska, peloitteellinen kehoitus :D
"Kuunnelkaa, katselkaa ja lukekaa hänen ajatuksiaan omalla vastuullanne"

uuuuhhhh, mä jo aattelinkin että kenen vastuulla täällä eletään.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#288

Viesti Mika »

Olen tämän alueen ylipotkija. Tällöin rooliini ja vastuulleni kuuluu kommentoida tuollaisia linkkejä. Vaikeneminen on myöntymisen merkki.

Asiantuntijoita ovat asiantuntijatahot. Tällä alueella on useita linkkejä mm. Kuulutuksissa näihin lähteisiin.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#289

Viesti Clancy B. »

kai nyt sentään voit nimetä nämä asiantuntijatahot?

tai laita linkki, kiitos.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#290

Viesti Mika »

Clancy B. kirjoitti: kai nyt sentään voit nimetä nämä asiantuntijatahot?

tai laita linkki, kiitos.
Aloittele vaikka näillä:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#291

Viesti Presenter »

-Eräs potilaani kävi täällä ja sanoi, että toi on hyvä toi sun dieetti, mut hitto kun ei enää viina maistu. Kysyin sitten paljonko hän yleensä ottaa ja tämä kertoi, että ainakin kolme pulloa punaviinipulloa päivässä. Ihmisethän yleensä häpeävät jo kahta keskiolutta. Hän kertoi, että siitä vaan loppui kuin seinään, ei maistu. Se panee ajattelemaan, että kuinka paljon alkoholismissa on aineenvaihdunnallista asiaa takana. Yleensähän ihmiset, joilla on alkoholin kanssa ongelmaa, tykkäävät makeasta tai leivästä. Antti Heikkilä toteaa.
Tää jo vähän huvitti. Nyt jo alkoholismikin on hiilareiden vika. :D (Tästä kiinnostaisi nähdä tutkimustietoa jo...)

Onhan Heikkilällä ihan pointtiakin, mutta ihan varauksetta en allekirjoita kaikkia hänen väitteitään. Muutenkin tuo fanaattishenkinen karppailu on jo vähän rasittava ilmiönä. Joo, sokeria ei kannata imuroida kilokaupalla naamariinsa, mutta ei kaikki hiilarit ihan suoraan aiheuta ruttoa, bulimiaa, syöpää ja diabetestäkään. Tasapaino on se avainsana tässäkin asiassa.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#292

Viesti Clancy B. »

Presenter kirjoitti:
-Eräs potilaani kävi täällä ja sanoi, että toi on hyvä toi sun dieetti, mut hitto kun ei enää viina maistu. Kysyin sitten paljonko hän yleensä ottaa ja tämä kertoi, että ainakin kolme pulloa punaviinipulloa päivässä. Ihmisethän yleensä häpeävät jo kahta keskiolutta. Hän kertoi, että siitä vaan loppui kuin seinään, ei maistu. Se panee ajattelemaan, että kuinka paljon alkoholismissa on aineenvaihdunnallista asiaa takana. Yleensähän ihmiset, joilla on alkoholin kanssa ongelmaa, tykkäävät makeasta tai leivästä. Antti Heikkilä toteaa.
Tää jo vähän huvitti. Nyt jo alkoholismikin on hiilareiden vika. :D (Tästä kiinnostaisi nähdä tutkimustietoa jo...)

Onhan Heikkilällä ihan pointtiakin, mutta ihan varauksetta en allekirjoita kaikkia hänen väitteitään. Muutenkin tuo fanaattishenkinen karppailu on jo vähän rasittava ilmiönä. Joo, sokeria ei kannata imuroida kilokaupalla naamariinsa, mutta ei kaikki hiilarit ihan suoraan aiheuta ruttoa, bulimiaa, syöpää ja diabetestäkään. Tasapaino on se avainsana tässäkin asiassa.
Katujen juomamiehet ilmeisesti karppaa kun en o lihavia "spurguja" paljon nähnyt, taitaa rahat mennä juomaan.
Kuulin muuten että apteekeistä käyvät pöllimässä b-vitamiineja ja magnesiumia jotta voivat paremmin alkoholikurimuksessa..

Mä en nähnyt tuota Heikkilän juttua fanaattisena.

Kohtuus kaikessa. Hyviä tuloksia on rasva% pudotuksesta nimenomaan hiilareita vähentämällä ja laatua parantamalla, ei kokonaan luopumalla.

Onko niin että vhh "vastustajat" ovat itse sopusuhtaisia tai laiheliinejä täällä? Eli ei omakohtaista kokemusta selkeiden/merkittävien liikakilojen pudottamisesta rasvoista.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#293

Viesti bodyguard »

Clancy B. kirjoitti: Onko niin että vhh "vastustajat" ovat itse sopusuhtaisia tai laiheliinejä täällä? Eli ei omakohtaista kokemusta selkeiden/merkittävien liikakilojen pudottamisesta rasvoista.
En tiiä mikä mä oon mutta en ainakaan sopusuhtainen laiheliini :lol:
Olen myös tiputtanut painoa hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mutta en kyllä missäänvaiheessa ole kuvitellut että se perustuisi yhtään mihinkään muuhun kuin vähäisempään kaloriensaantiin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#294

Viesti Presenter »

Clancy B. kirjoitti: Mä en nähnyt tuota Heikkilän juttua fanaattisena.
En tarkoittanutkaan pelkästään tätä kyseistä haastattelua. Enkä pelkästään Heikkilää, vaan noita "opetuslapsiaan".
Onko niin että vhh "vastustajat" ovat itse sopusuhtaisia tai laiheliinejä täällä? Eli ei omakohtaista kokemusta selkeiden/merkittävien liikakilojen pudottamisesta rasvoista.
Itse olen saanut tiputettua hiilareista karsimalla ihan kivasti painoa aika lyhyessä ajassa. Malliltani olen sellainen, että laihat raajat ja tyynymallinen laihaläski-keskivartalo. Sellaista lähes täydellistä hiilihydraattien karsimista en kuitenkaan pidä optimaalisena, jos treenaa paljon ja edes kohtuullisen kovaa. Sellaisille, jotka eivät liiku paljoa, varmaan aika tehokas ja miellyttävä painonpudotusmenetelmä.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#295

Viesti Ile »

bodyguard kirjoitti: Olen myös tiputtanut painoa hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mutta en kyllä missäänvaiheessa ole kuvitellut että se perustuisi yhtään mihinkään muuhun kuin vähäisempään kaloriensaantiin.
Niin, mutta ehkä se vähähiilihydraattisuus onkin juuri se konsti, joka auttaa pitämään kaloriensaannin vähäisempänä?

Minulla ei ole kovin paljon kokemusta painonpudottamisesta mutta joskus olen kokeillut hiilihydraattien suhteellista vähentämistä. Ja minun kokemukseni oli se, että silloin on hieman helpompi kontrolloida syömistä, nälän tunne pysyy paremmin kurissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#296

Viesti bodyguard »

Ile kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Olen myös tiputtanut painoa hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mutta en kyllä missäänvaiheessa ole kuvitellut että se perustuisi yhtään mihinkään muuhun kuin vähäisempään kaloriensaantiin.
Niin, mutta ehkä se vähähiilihydraattisuus onkin juuri se konsti, joka auttaa pitämään kaloriensaannin vähäisempänä?
:lol:
No siihen nyt ei mitään Einsteinia tarvita päättelemään että jos vetää kanaa ja salaattia niin kaloreita tulee aika helposti vähemmän kun jos syö vaikka pastaa. VHH- miesten argumentit kun ovat jotain ihan muuta tältä osalta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#297

Viesti Clancy B. »

no nyt nää 4 viimeistä viestiä on just sitä mitä itsekin ajan.

Kun ihmiset keskimäärin, ne ylipainoiset, ei tajua energiamääristä ruuassaan,
voidaan vetää lounaalla pasta-annosta seisovasta ja leipää päälle. Ja aatellaan että syön terveellisesti... ihme ettei kilot putoa.
VHH: joku jostain ihmeen syystä muuksi kuin mitä se on, nimikin sen kertoo että vähän, se ei ole kokonaan ilman.

otetaan nyt vaikka esimerkiksi aamupala:

toinen syö 2,5 palaa weetabixia (ei lasketa edes maitoa mukaan, vaan vaikka sokerittomalla keitolla)

ne painaa 50 gr, 170 kJ energiaa josta n.6gr proteiinia ja 35gr hiilareita.

Toinen syö purkin rahkaa 250 gr sillä samalla keitolla.

145 Kj josta proteiinia 25gr ja hiilareita 10 gr

väitän että näläntunne aamupalan jälkeen tulee weetabixin syöjällä ennen.

Ja kun kaikki tajuaisi tuon viimeisenkin bg viestin jutun ni Suomessa ei olisi läskejä niin paljon
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#298

Viesti AnttiK »

Ollaan oltu vaimokkeen kanssa tolla vhh:lla reilun kk:n. Ja pelkkää hyvää sanottavaa siitä. Mä oon ollut ainakin paljon virkeämpi vhh:n aikana. Samalla on tullut lueskeltua karppaus.info a. Kyllähän semmonen fanaattisuus ärsyttää, mutta semmosta se on. Aika uskonnon omaiseksi on mennyt "kovista" rasvoista pelottelijoidenkin jutut. Joku nuori ihminen kyseli Heikkilän blogissa, että kun hän voi oikein hyvin niin miksi ihmeessä hän rupeaisi vhh:lle. Vastaus oli että ei mitään syytä. Ehkä itsellä tavoitteena on lähinnä syödä sillei luonnollisesti.
Presenter kirjoitti: hieman helpompi kontrolloida syömistä, nälän tunne pysyy paremmin kurissa.
Mun mielestä toi on oleellinen pointti ettei jatkuvasti tee mieli välipalaa. Sitä on kuitenkin jatkuvasti tarjolla.
Mika kirjoitti: Aloittele vaikka näillä:
Tohon THL:n ois tietenkin kiva voida luottaa. Niiden luulisi osaavan mainita ainakin kvalidit lähteet esimerkiksi:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/ajankoht ... a_rasvasta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla taas on kommentoitu lähteitä:
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.co ... kimukseen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Potkun ravitsemusasiantuntijathan voivat toki lukea lähteet läpi ja kommentoida kommentteja.

Ja diebetes-juttua mä en kykene ymmärtämään. Niille syötetään hiilareita, jotta päästään pistämään insuliinia? Ruotsissa on jo kvalidi hoitomalli niille vhh, mutta Suomessa toki mennään viimeiseen asti amerikan malliin.

Kohta tässä maassa varmasti kielletään äidinmaidon juottaminen vauvoille kun siinä on ihan hemmetin paljon tyydyttynyttä rasvaa ja kollesteroolia.

Edit: Lainaus oikaistu
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#299

Viesti jussip »

Sivuhuomautuksena, ruuan kylläisyysarvo on ihan mielenkiintoinen juttu kanssa. Eli siis miten hyvin saman energiamäärän sisältävät erilaiset ravintoaineet pitävät nälkää poissa.
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#300

Viesti jussip »

AnttiK kirjoitti: Ja diebetes-juttua mä en kykene ymmärtämään. Niille syötetään hiilareita, jotta päästään pistämään insuliinia? Ruotsissa on jo kvalidi hoitomalli niille vhh, mutta Suomessa toki mennään viimeiseen asti amerikan malliin.
Siis mitäh, mihin tämä liittyi?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa