Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eduskuntavaalit 2011

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu

Mitä puoluetta aiot äänestää kevään vaaleissa?

Äänestys päättyi huhti 17, 2011, 13.49

SDP
8
5%
Keskusta
2
1%
Kokoomus
31
21%
RKP
0
Ei ääniä
KD
3
2%
Vihreät
16
11%
Vasemmistoliitto
12
8%
Perussuomalaiset
43
29%
SKP
1
1%
Senioripuolue
0
Ei ääniä
Kommunistinen Työväenpuolue
2
1%
Suomen Työväenpuolue
0
Ei ääniä
Itsenäisyyspuolue
0
Ei ääniä
Köyhien asialla
0
Ei ääniä
Piraattipuolue
12
8%
muu, mikä?
3
2%
En osaa sanoa
12
8%
En aio äänestää
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 149

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 211
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Eduskuntavaalit 2011

#121

Viesti Mika »

Mielenkiintoista...
Taistelu konservatiivien äänistä ensi kevään eduskuntavaaleissa käy jo nyt kuumana. Kristillisdemokraattien Päivi Räsänen vaatii abortin kieltämistä ja myös homoparien oikeus avioliittoon jakaa liberaaleja ja konservatiiveja.

Kun suuret puolueet kilvan kosivat liikkuvia äänestäjiä lähinnä poliittisen keskikentän vapaamielisistä, niin perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit tarjoavat konservatiiveille kotia, uskontoa ja isänmaata.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#122

Viesti Esa Tyynismaa »

Huomasin muuten minä(kin) vasta nyt tuon äänestyksen muutoksen,ja vaihdoin sen myötä ääntäni.

Edelleenkin huomaan olevan jostain kumman syystä niin,että suomessa on sanan- ja mielipiteenvapaus,ellet sitten kannata jotain "sivistymätöntä",kuten maahanmuuttokritiikkiä...
Onko "sivistyneistön" oikeasti mahdotonta ymmärtää,että kriittisimmin maahanmuuttoon suhtautuvat yleensä juuri ne,joiden työpaikka on uhattuna,tai naapurustossa näitä "sopeutumisvaiheessa" olevia maahanmuuttajia?
Kasvoin lapsuuteni lappajärvellä,jossa romanisukuisia ei ole.Muuttaessani sittemmin naapuripitäjän puolelle,olin hämmästynyt paikallisten mustalaisvihasta,kunnes vietin ensimmäisen kapakkaillan kylällä.Huomasin itse varsin selkeästi syyt paikallisten "rotusyrjintään".
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Eduskuntavaalit 2011

#123

Viesti jujigatame »

Vaikka pidän itseäni melko "kristillisenä" ja perhekeskeisenä (koti, uskonto ja isänmaa,pystykorva,puukko,haulikko,kossu), niin ei tipu tuo Räsäsen arvomaailma...
Abortin kieltäminen, käytännössä homojen syrjintä yms. mukavaa. Missäs se lähimmäisenrakkaus on!? Seuraavaksi kai aletaan etsimään ja polttamaan noitia? :smt003
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#124

Viesti Esa Tyynismaa »

Kirkko nyt on aina läpi olemassaolonsa ajan ollut tarkoitettu ilmeisesti vain ja ainoastaan tuottamaan ihmiskunnalle kärsimystä.Mihinkäs se siitä olisi muuttunut?
Ja en minä osaa tuota adoptio-oikeusasiaa oikein hahmottaa,kun minä olen aina luullut,että lisääntymiseen on jo olemassa biologinen keino.Ja sen ainakin minun yksinkertaisen logiikkani mukaan homoseksuaalit ovat itse itseltään estäneet...

Mielestäni tuota keskustelua tärkeämpää olisi keskustella lapsen oikeuksista päästä adoptioon,esim alkoholi-/huumeongelmaisista perheistä tai väkivaltaisia perheoloja pakoon.
Sillä lapsia suomessa(kin) on väkivaltaisen alkoholisti-isän armoilla,kun Erkki lupasi olla lyömättä enää...Tai huumehöyryisten vanhempien myytävänä,kun pikku-Liisasta saa niin hyvää hintaa,niin sillä nistaa melkein koko viikonlopun...

Nuo ovat sellaisia todellisia ongelmia,joista pitäisi keskustella ja etsiä niihin ratkaisuja.
Homojen adoptiot/avioliitot on pikkuseikkoja noiden rinnalla.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Eduskuntavaalit 2011

#125

Viesti bodyguard »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Onko "sivistyneistön" oikeasti mahdotonta ymmärtää,että kriittisimmin maahanmuuttoon suhtautuvat yleensä juuri ne,joiden työpaikka on uhattuna
On se kyllä perkeleestä kun ne maahanmuuttajat tulee vaan elämään tänne sossun tuilla ja lisäksi vievät meidän työpaikat.

Sellaiset skenaariot jossa jonkun työpaikka olisi uhattuna maahanmuuton vuoksi lienevät aika harvinaisia. Ehkä tässä voisi jotkut Englannit tapahtua mutta epäilen suuresti.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Eduskuntavaalit 2011

#126

Viesti Clancy B. »

erikoista kyllä että lähes puolet potkulaisista jotka äänestäneet, kokee että kokoomus ajaa heidän asioitaan parhaiten.

aikalailla yli tulevan äänisaaliin tuo, onko kiva kuulua siis "oikealle" puolelle vai mistä moinen?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Eduskuntavaalit 2011

#127

Viesti Ikkyu »

Clancy B. kirjoitti: erikoista kyllä että lähes puolet potkulaisista jotka äänestäneet, kokee että kokoomus ajaa heidän asioitaan parhaiten.

aikalailla yli tulevan äänisaaliin tuo, onko kiva kuulua siis "oikealle" puolelle vai mistä moinen?
Ei, vaan että kokoomus saa eniten ääniä, mitä se todennäköisimmin tekee. Tämän myöntäminen tuskin riippuu puoluekannasta, enemmänkin kosketuksesta todellisuuteen.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Eduskuntavaalit 2011

#128

Viesti bodyguard »

Clancy B. kirjoitti: erikoista kyllä että lähes puolet potkulaisista jotka äänestäneet, kokee että kokoomus ajaa heidän asioitaan parhaiten.
Mistä tuollaisen päättelit?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Eduskuntavaalit 2011

#129

Viesti Clancy B. »

no olin kyl vääräs, toihan on vaan veikkaus voittavasta puolueesta.

sama pää. kesät talvet...
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Eduskuntavaalit 2011

#130

Viesti juha_m »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Ja en minä osaa tuota adoptio-oikeusasiaa oikein hahmottaa,kun minä olen aina luullut,että lisääntymiseen on jo olemassa biologinen keino.Ja sen ainakin minun yksinkertaisen logiikkani mukaan homoseksuaalit ovat itse itseltään estäneet...
Vähän erikoinen logiikka sinulla sitten lienee jos sen mukaan kaikki homoseksuaalit ovat steriloineet itsensä. Kyllä minä olen kuullut ja lukenut monista homoseksuaaleista joilla on lapsia (siis nimenomaan biologisia, ei adoptoituja). Tunnen jokusen tällaisen jopa henk. kohtaisesti, samoin kuin sellaisia homoseksuaaleja joilla ei vielä omia lapsia ole, mutta tulevaisuudessa sellaisia haluaisivat...

Ja tällä ei nyt taas ollut enää mitään tekemistä vaalien kanssa, Sukupuoli ja seksuaalisuus -ketju kutsuu.
Potkupelkuri.
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Eduskuntavaalit 2011

#131

Viesti jujigatame »

Räsänen ei ole sama kuin kirkko. Adoptioasiaan en ottanut kantaa, vaan normaalin parisuhteen oikeuksiin. Homoliitot eivät ole varmasti suurin yhteiskunnan ongelma, mutta voi siitäkin puhua ja lienee aika merkittävä tekijä "maahanmuuttoasioiden" kanssa vaaleissa, koska herättää helposti tunteita. Eikä "maahanmuuttokaan" ole suurin ongelma ;)
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Eduskuntavaalit 2011

#132

Viesti mronkain »

Clancy B. kirjoitti: erikoista kyllä että lähes puolet potkulaisista jotka äänestäneet, kokee että kokoomus ajaa heidän asioitaan parhaiten.

aikalailla yli tulevan äänisaaliin tuo, onko kiva kuulua siis "oikealle" puolelle vai mistä moinen?
Niin siis äänestyksen aihehan oli että minkä puolueen uskoo keräävän suurimman potin, eikä se, mitä puoluetta itse kannattaa tai minkä kokee ajavan omaa asiaansa parhaiten. Itse en esim. kovin herkästi Kokoomusta äänestäisi, mutta veikkasin silti että saavat suurimman äänisaaliin. Sen verran realisti pitää olla.

- Marko
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Eduskuntavaalit 2011

#133

Viesti mronkain »

jujigatame kirjoitti: Räsänen ei ole sama kuin kirkko.
Tätä minäkin olen useammalle sanonut. Tosin, A2 teemaillassahan mukana oli myös ihan oikeasti kirkon edustajia.
jujigatame kirjoitti: Adoptioasiaan en ottanut kantaa, vaan normaalin parisuhteen oikeuksiin.
Adoptiosta sen verran (myös liittyen tuohon Esan kommenttiin) että kaikkihan eivät voi lapsia saada, siis kaikki heteroparitkaan, mutta kokevat kuitenkin olevansa hyviä potentiaalisia vanhempia ja haluavat mahdollisuuden tulla sellaisiksi. Maailmalla on myös paljon orpoja lapsia ja suurin osa Suomessa adoptoiduista lapsistahan tulee ulkomailta. Adoptioprosessi on hyvin pitkä ja adoptiovanhemmiksi haluavilta kysytään todellista motivaatiota hommaan, taloudellista vakavaraisuutta, aikaa ja voimia. Tässä(kään) mielessä en näe eroa siinä onko adoptiota haluava pari samaa vai eri sukupuolta.
Mitä tulee Raamattua perusteena käyttäviin, no, parhaimmillaankin perusteet ovat ontuvia. Jos sanotaan että Raamatussa lukee että "Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi", niin eihän se liity mitenkään homoseksuaalisuuteen, ovathan homot ja lesbotkin miehiä ja naisia. Kaikki muu onkin jo tulkintaa. Korkeintaan sitä voisi käyttää aseena androgyynejä tai hermafrodiitteja vastaan, mutta siinäkin ontuisi se, että tällaisia ihmisiä syntyy ihan luonnollisella tavalla.

Itseäni tuo keskustelun sävy tympi niin etten jaksanut katsoa ensimmäistä puoliaikaa pidemmälle, aloin sitten katsomaan V:tä, siinä on sentään liskoja. :)

- Marko
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#134

Viesti Esa Tyynismaa »

Tärkeimpänä asiana tulevia vaaleja ajatellen itse pitäisin lähinnä suomen tulevaisuuden taloudellisia asioita.

Siis ihan oikeasti,maahanmuutto ja homoseksuaalien oikeudet on merkityksettömiä tosiasioita sen rinnalla,että meillä on suomessa ns. syrjäytyneitä tai muuten työelämään sopeutumattomia sosiaalielättejä verorahoilla loisimassa sellainen määrä kuin nykyään on.
Laskutavasta riippuen 100-200000 työikäistä on työttömänä,osa jopa ihan sitten omasta syystään.Mielestäni päihderiippuvuus on lähinnä (huono) tekosyy sille,ettei edes haluta "tuhlata" omaa vapaa-aikaansa niin vastenmieliseen asiaan kuin työ ja itsensä elättäminen.Sama koskee myös ns. elämäntapakriminaaleja.
Eli yhteiskuntamme sallii loisimisen,ei leveällä elintasolla,mutta tuollainen määrä verorahaelättejä on jo vuositasolla helvetillinen kulu yhteiskunnalle vuositasolla vaikka yksittäiselle sosiaalipummille ei hirveää tukea pukattaisikaan.
Lisäksi meillä on asumistukijärjestelmä,joka tukee asuntosijoittajien haaveita paremmasta tuotosta sijoituksilleen.Aina joku löytyy,joka maksaa tai maksattaa sossulla/kelalla asunnon omistajalle vuokraa,joka on suuruudeltaan riittävä maksamaan jopa asunnon hinnan ja yhtiövastikkeet about kymmenessä vuodessa.
Silti ne kaikista pienituloisimmatkin kärsivät verotuksesta joka tekee oikeasti matalapalkka-alalla työskentelystä kannattavaa ainoastaan henkisesti.Ei sentään tarvitse myöntää sukulaisille/tuttaville,että on sosiaalielätti.

Ja esimerkkinä henkilö X,joka on pitkäaikaistyötön,ja vieläpä kieltäytynyt ottamasta työtä vastaan,kun huonp liksa (esim.1300€/kk -verot) ei oikein houkuta "tuhlaamaan" aikaansa töissä.
Lakisääteinen sosiaalitoimiston toimeentulotuki n. 320€/kk,ja sossu maksaa vuokran kokonaisuudessaan 390€/kk asti,ylimenevälle osuudelle voi sitten hakea vaikka asumistukea.Lämmityskulut/sähkölaskun maksaa sossu n. 30-80€/kk.
1300€:n bruttopalkkaan verrattuna nuo tuet ei ole ollenkaan niin kauhean surkeat.Ja mikäli yksilö on muutenvain työtön,hän saa työmarkkinatukea nettona n. 390€kk,eli edellistä esimerkkiä paremmmin.
Eli minun nähdäkseni suurin ongelma on,että sosiaalipummin ja matalapalkka-alalla työskentelevän nettotulojen ero on liian pieni.Ei motivoi riittävästi elättämään itseään työskentelemällä.
Ihan toinen luku ovat sitten peräkylien/haja-asutusalueiden "työttömät",jotka eivät ole valmiita muuttamaan työn perässä,kun kotinurkat on kuitenkin turvallisempia,ja kaupungeissa on niin sellaista vaarallista ja ihmisiä ja kaikki...

Huomaako kukaan,että viesti taitaisi kuulua vanhaan kunnon kyrsii-ketjuun..?
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Eduskuntavaalit 2011

#135

Viesti Totte »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Lakisääteinen sosiaalitoimiston toimeentulotuki n. 320€/kk,ja sossu maksaa vuokran kokonaisuudessaan 390€/kk asti,ylimenevälle osuudelle voi sitten hakea vaikka asumistukea.Lämmityskulut/sähkölaskun maksaa sossu n. 30-80€/kk.
1300€:n bruttopalkkaan verrattuna nuo tuet ei ole ollenkaan niin kauhean surkeat.Ja mikäli yksilö on muutenvain työtön,hän saa työmarkkinatukea nettona n. 390€kk,eli edellistä esimerkkiä paremmmin
Toimeentulotuen perusosa on wikipedian mukaan seuraava:
Toimeentulotuen perusosan määrä

(euroa/kk vuonna 2010)

* Yksin asuva ja yksinhuoltaja 417,45 €

* Avio- ja avopuolisot, kumpikin 354,83 €
Asumiskustannuksiin haetaan asumistukea, ja omavastuuosuuteen voi hakea toimeentulotuen lisäosaa. Eli ei niin että ensin saa tietylle summalle toimeentulotukea ja sitten ylimenevälle osalle asumistukea. Wikipedia:
Perusosan lisäksi toimeentulotukea voi saada seuraaviin kuluihin paikallisten ohjeiden mukaan:

* asunnon vuokra tai vastike, kohtuulliset kulut sähköstä, kaasusta, kotivakuutuksesta, tontin vuokrasta ja kiinteistöverosta

...
Täysimääräinen työmarkkinatuki ilman korotuksia on noin 410 e / 4 viikkoa, mikä tietenkin vähennetään toimeentulotuesta.

Lisäksi työmarkkinatuki putoaa kokonaan pois jos toistuvasti kieltäytyy ottamasta vastaan työtä. Myös toimeentulotuen perusosa voi pienentyä huomattavasti. Wikipedia:
Jos toimeentulotuen saaja on kieltäytynyt tälle tarjotusta työstä tai muusta työllistämistoimenpiteestä ilman hyväksyttävää syytä, tai on esim. unohtanut saapua paikalle, perusosaa voidaan laskea 20 prosenttia ilman minkäänlaista hyvitysmahdollisuutta. Jos hakija toistuvasti kieltäytyy töistä ja työllistämistoimenpiteistä, perusmäärää voidaan vähentää maksimissaan yhteensä 40 prosenttia. Vähennetty perusmäärä on voimassa enintään kaksi kuukautta kerrallaan.
Eli nyt pitää kysyä mistä nämä Esan summat on revitty? Tuntuu tyhmältä lähteä korjaamaan näitä virheitä, mutta väärällä informaatiolla on tapana jäädä elämään.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 130 kurkkijaa