Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eduskuntavaalit 2011

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu

Mitä puoluetta aiot äänestää kevään vaaleissa?

Äänestys päättyi huhti 17, 2011, 13.49

SDP
8
5%
Keskusta
2
1%
Kokoomus
31
21%
RKP
0
Ei ääniä
KD
3
2%
Vihreät
16
11%
Vasemmistoliitto
12
8%
Perussuomalaiset
43
29%
SKP
1
1%
Senioripuolue
0
Ei ääniä
Kommunistinen Työväenpuolue
2
1%
Suomen Työväenpuolue
0
Ei ääniä
Itsenäisyyspuolue
0
Ei ääniä
Köyhien asialla
0
Ei ääniä
Piraattipuolue
12
8%
muu, mikä?
3
2%
En osaa sanoa
12
8%
En aio äänestää
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 149

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 211
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Eduskuntavaalit 2011

#136

Viesti Mika »

Itsekin mietin tuota Esan matematiikkaa. Hän kuitekin kertonee mistä on summansa laskenut.

Mitä Esa ehdotat siis vaihtoehdoksi nykyiselle tulonsiirtojärjestelmälle? Mikä puolue ajaa asiaasi näissä vaaleissa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#137

Viesti Esa Tyynismaa »

Summat on eräältä tuttavaltani vaasasta,ja vaasan sosiaalitoimistohan on tunnetusti omavaltainen,eli useita valituksia on tehty ja läpiajettu,kun tuppaa osa virkailijoista käyttämään "omaa harkintaansa" määräysten sijaan.
Työttömyyskorvauksen summan sain samasta lähteestä,kyseessä oli siis nettosumma.

Puoluetta joka olisi noihin epäkohtiin tarttunut/tarttumassa ei valitettavasti ole olemassakaan.
Hyvinvointivaltioon kun kuuluukin "syrjäytyneiden" auttaminen ja samalla asuntosijoittajien tukeminen valtion varoin.
Itse ottaisin raaemman linjan,eli ellei työtön pysty asumistaan maksamaan,meillä on esim lakkautettuja varuskuntia yhteiskunnan normeihin sopeutumattomia varten... Esim. sossu voisi mielestäni antaa ns"kuseen joutuneelle" apua vaikkapa puoli vuotta,ja sen jälkeen kutsuisi lakkautetusta varuskunnasta/kyläkoulusta muokattu "köyhäintalo" ilmaisine aterioineen ilman minkäänlaista "ilmaiseksi" saatua rahaa.
Ja mikäli nisti/alkoholisti paleltuu veneen alle,ei menetys mielestäni olisi edes mainitsemisen arvoinen.Koskee myös pakolaisia/muita maahanmuuttajia jotka eivät elätä itse itseään.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#138

Viesti nassesetä »

Kova on Esa sulla maailmankuva. Mitä jos töitä ei vain saa? Eikö olisi paljon parempi esim. niin että työttömyystukea saisi jatkossakin, mutta sen eteen olisi tehtävä kunnalle töitä esim. vanhustenhuollossa?
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#139

Viesti Esa Tyynismaa »

Se taas ei toimisi,kuten nykyinen työharjoittelijakäytäntökään.
Yrityshän ei palkkaa ketään,mikäli samoja hommia saa tekemään ilmaisen harjoittelijan.Työllistämistukiohjelmaa taas kannatan,mikäli tuessa on perässä riittävän pitkäaikainen työllistämisvelvoite,kuitenkin niin,että avuttoman/kyvyttömän duunarin saisi surutta potkia ulos.
Siis mikäli työntekijä ottaa "omia lomia" tai haiskahtaa viinalle aamuisin,olisi työnantajalla oikeus irtisanoa välittömästi,riippumatta työsuhteen kestosta.
Alkoholismi ei siis mielestäni ole sairaus,kuten ei ole pedofiliakaan.Samoin kuin narkkari,itse on valintansa tehneet,miksi minun pitäisi heitä sääliä/elättää?
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#140

Viesti nassesetä »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Alkoholismi ei siis mielestäni ole sairaus,kuten ei ole pedofiliakaan.
Pedofilia luokitellaan seksuaaliseksi parafiliaksi ja näin ollen myös sairaudeksi. Alkoholismin kohdalla on taas vahvoja viitteitä geenien luultua suuremmasta osuudesta riippuvuuteen.
Samoin kuin narkkari,itse on valintansa tehneet,miksi minun pitäisi heitä sääliä/elättää?
Koska tällaistenkin ihmisten menneisyyksistä voi löytyä sellaisia asioita kuin perheväkivalta, koulukiusaus, raiskaus, vammaisuus, pitkäaikainen sairaus jne. Läheskään aina ei voida yksiselitteisesti todeta että mitäs läksit? Kiusaus on kyllä suuri ja ajattelin itse aikalailla samoin vielä muutama vuosi sitten.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Eduskuntavaalit 2011

#141

Viesti juha_m »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Siis ihan oikeasti,maahanmuutto ja homoseksuaalien oikeudet on merkityksettömiä tosiasioita sen rinnalla,että meillä on suomessa ns. syrjäytyneitä tai muuten työelämään sopeutumattomia sosiaalielättejä verorahoilla loisimassa sellainen määrä kuin nykyään on.
Kyllä ja ei.

Jos ajatellaan pelkästään numeroina, niin maahanmuutto ja homoseksuaalien oikeudet ovat tosiaan vain se pisara meressä: käytännön tasolla ja normaalissa arjessa vaikuttavat vain pieneen osaan ihmisistä, eikä taloudellisestikaan puhuta mistään kovin merkittävistä summista kun kokonaisuutta katsellaan.

Mutta ainakin mulle on tärkeää myös se millainen ilmapiiri ja asenneilmasto yhteiskunnassa vallitsee. Eli koetaanko erilaisuuden suvaitseminen ja ihmisten auttaminen noin ylipäätään tärkeäksi, vai rakennetaanko tulevaisuus "every man for himself" ja "heikot sortuu elontiellä" tyyppisen ajattelun pohjalle.

Mun on vähän pakko yhtyä Nassesedän ihmettelyyn maailmankatsomuksesi kyynisyydestä ja tylyydestä.
Potkupelkuri.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#142

Viesti Esa Tyynismaa »

Maailmankuvani on kova ja kylmä,ja kyynisyyteni elämän opettamaa.
En vain siedä minkäänlaista "loisimista" verorahoilla,olis se ihonväri mikä oli.

Yhteiskunnassammehan on epäkohtia ihan niinkuin kirjan kirjoittamiseen asti,eikä taitaisi yhteen kirjaan edes mahtua kaikki...
Esimerkkinä vaikkapa rikokseen syyllistyneen oikeus "ilmaiseen" oikeudenkäyntiin,josta asianajotoimisto sitten säälimättömästi rokottaa valtiolta 200€/h tai jopa enemmänkin...Ja tämänkin olen itse nähnyt/kokenut kun oikeudessa vastapuoleni oli työtön opiskelija,joka hävisi juttunsa minua vastaan käräjäoikeudessa.Veti sitten ihan rauhassa homman hovioikeuteen,koska katsoi ettei hänellä ole asiassa mitään menetettävää,vaan mahdollisuus voittaa itselleen kipukorvauksia.Se että maksaako yhteiskunta vai minä hänen asianajajansa,ei tuntunut vastapuolta edes kiinnostavan...
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#143

Viesti nassesetä »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Maailmankuvani on kova ja kylmä,ja kyynisyyteni elämän opettamaa.
En vain siedä minkäänlaista "loisimista" verorahoilla,olis se ihonväri mikä oli.
Niin, mutta kun niitä töitä ei noin vain Suomessa saa. Silloin paras ja humaanein konsti ehdottomasti on ihmisen tukeminen ja "pakko"työllistäminen. Kyllä sekin vie resursseja, että rahattomat ja toivonsa menettäneet narkit ja juopot ryöstää ja puukottaa vastaantulijoita.
Esimerkkinä vaikkapa rikokseen syyllistyneen oikeus "ilmaiseen" oikeudenkäyntiin,josta asianajotoimisto sitten säälimättömästi rokottaa valtiolta 200€/h tai jopa enemmänkin...Ja tämänkin olen itse nähnyt/kokenut kun oikeudessa vastapuoleni oli työtön opiskelija,joka hävisi juttunsa minua vastaan käräjäoikeudessa.Veti sitten ihan rauhassa homman hovioikeuteen,koska katsoi ettei hänellä ole asiassa mitään menetettävää,vaan mahdollisuus voittaa itselleen kipukorvauksia.Se että maksaako yhteiskunta vai minä hänen asianajajansa,ei tuntunut vastapuolta edes kiinnostavan...
Nyt puhut rikollisten hyysäämisestä, mutta se ei enää liity ylläolevaan. Luulen, että sen suhteen mielipiteemme ovat selvästi lähempänä toisiaan.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#144

Viesti Esa Tyynismaa »

Töitä ei löydy välttämättä omilta kotinurkilta,tai juuri siltä alalta,johon on koulunsa käynyt,mutta töitä kyllä on sille joka töitä haluaa.Koulutuksensa taakse piiloutuvat luokittelen sitten ihan kylmästi loisten kastiin.Ellei todistus riitä omalle alalle/omalla alalla ei ole töitä,on kouluttautumisen suhteen tullut virhe,ja sitten mennään vaikka hanttihommiin mihin tahansa,mutta ei jäädä odottamaan yhteiskuntaelättinä oman alan hyväpalkkaista työpaikkaa...
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Eduskuntavaalit 2011

#145

Viesti Jarppa »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Ellei todistus riitä omalle alalle/omalla alalla ei ole töitä,on kouluttautumisen suhteen tullut virhe,ja sitten mennään vaikka hanttihommiin mihin tahansa,mutta ei jäädä odottamaan yhteiskuntaelättinä oman alan hyväpalkkaista työpaikkaa...
Oletetaan että 20 vuotta vaikka IT allalla ollut hakee hanttihommina mitä tahansa, niin millaisiin hommiin palkataan tälläinen henkilö? Kuinka moni palkkaa hepun tekemään töitä, kun tietää että heppu lähtee välittömästi kun oman alan töitä löytyy? Palkkaisitko itse hepun josta tiedät että ottaa lopputilin 99.9% todennäköisyydellä kuukauden tai parin sisällä?
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#146

Viesti nassesetä »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Töitä ei löydy välttämättä omilta kotinurkilta,tai juuri siltä alalta,johon on koulunsa käynyt,mutta töitä kyllä on sille joka töitä haluaa.
Ei pidä paikkaansa. Mä sain vasta tänä kesänä ensimmäistä kertaa työpaikan vain hakemalla, ilman suhteita ja sekin ihanuus kesti jopa kolme päivää. Työpaikan saaminen on varsinkin tällä hetkellä aivan saatanan vaikeaa, jopa hanttihommien kohdalla. Mikä on siis neuvosi työnhakijalle, joka hakee kymmeniin paikkohin ja vastaus on aina tyyliin nyt juuri ei ole tarvetta. Pulloja keräämään ja kämppä roskalaatikosta?

Koulutuksensa taakse piiloutuvat luokittelen sitten ihan kylmästi loisten kastiin.Ellei todistus riitä omalle alalle/omalla alalla ei ole töitä,on kouluttautumisen suhteen tullut virhe,ja sitten mennään vaikka hanttihommiin mihin tahansa,mutta ei jäädä odottamaan yhteiskuntaelättinä oman alan hyväpalkkaista työpaikkaa...
Totta tuokin. Tiedän monia akateemisia, jotka ovat ihan suosista työttömiä ilman että mitään aikomusta hakea duunaritöihin. Tuokin ongelma korjaantuisi kuitenkin "pakkotyöllistämisellä" (heh, moneskohan ketju tää jo on :) )
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#147

Viesti Lasse Candé »

Yksilön näkökulmasta voi tietenkin aina ajatella että on hyvät mahdollisuudet kunhan jatkaa yrittämistä ja tietää milloin pitää tehdä mitäkin, kuten muuttaa isompaan kaupunkiin.

Yhteiskunnallisessa keskustelussa tosin tuo näkökulma on siinä mielessä vähän outo että numeroina samat työttömyyslukemat jäävät ja sitten vain haukutaan muita ihmisiä.

Tosin onhan sekin mielenkiintoinen kysymys miten työpaikkoja tulee lisää. Ehkä vastaus jopa on että sillä että työttömät menevät töihin. Minä en tosin tiedä mitä kautta, mutta nämä eivät olekaan aina ihan yksinkertaisia asioita.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Eduskuntavaalit 2011

#148

Viesti Esa Tyynismaa »

Tiedän kyllä,että ihan kaikille ei vain ole töitä.Eikä töitä ole tasaisesti kaikkialla.
Siltikin,avoiomia työpaikkoja on,vaikkakin vähemmän kuin työttömiä.Minä en vain ymmärrä,miksi on samanaikaisesti työttömiä ja avoimia työpaikkoja...
Just kävin muuten katsomassa työkkärin sivuilta.Tällä hetkellä avoimia työpaikkoja haettavana 10320...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Eduskuntavaalit 2011

#149

Viesti bodyguard »

Jarppa kirjoitti: Oletetaan että 20 vuotta vaikka IT allalla ollut hakee hanttihommina mitä tahansa, niin millaisiin hommiin palkataan tälläinen henkilö? Kuinka moni palkkaa hepun tekemään töitä, kun tietää että heppu lähtee välittömästi kun oman alan töitä löytyy? Palkkaisitko itse hepun josta tiedät että ottaa lopputilin 99.9% todennäköisyydellä kuukauden tai parin sisällä?
En ole samaa mieltä Esa Tyynismaan kanssa mutta tähän täytyy sanoa hanttihommia melko paljon tehneenä että kyllä niitä palkataan. Hanttihommiin kuuluu muutenkin se että jokainen lähtee samantien pois kun saavat parempaa työtä, vuodenmittainen työsuhde on jo erikoista. Mulla on ollut työkavereina useampiakin maistereita ja it- ammattilaisia.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

#150

Viesti Lasse Candé »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Just kävin muuten katsomassa työkkärin sivuilta.Tällä hetkellä avoimia työpaikkoja haettavana 10320...
Tuon takiahan työkkäri on olemassa.

Oleellista onkin että jos sanotaan kuukauden päästä on suurinpiirtein samat lukemat, niin kuinka moni näistä silloisista paikoista on samoja kuin nyt. Ja sitten kuinka moni näistä jäljelle jäävistä vaatii erikoisempaa koulutusta, josta sattuu olemaan pulaa. Tässä kohtaa ollaan varmaan samoilla linjoilla että onhan se ongelmallista että ihmisten kouluttautumiset eivät aina vastaa yhteiskunnan tarpeita.

Mutta ennen kaikkea tuo lihavoitu on tässä tärkeää.

Vai ymmärsinkö pointin väärin?
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: kasi ja 81 kurkkijaa