Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

MikaR

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

MikaR

Viesti Benu »

Olin ylpee jujistani :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

MikaR

Viesti MikaR »

Niin sekin vielä, pitikö sun nyt kaikille paljastaa, että mä jään jopa sun jujiin?

Jes! Kolmas sivu päiväkirjaa! Olen rikas!
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija

MikaR

Viesti Benu »

Hehe, mutta otin sen suurena kohteliaisuutena mitä sanoit... haha :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Niin se kyynärpääjuttu, mä en edes muistanut että olin epäsuorasti kehunut jujittamistasi. Kyllä se polvi päähän taisi tehdä jotain peruuttamatonta mun persoonalle, kun nyt on niin paljon mukavampaa levittää hyvää mieltä kuin pahaa oloa!
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija

MikaR

Viesti Benu »

Hehe, jepp :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Pystytreenit 90min

Nyt ei motivoi sitten mikään. Onneksi adrenaliinia nostamalla unohtuu tuollaiset.

Potkuja treenailtiin potkimalla toisten sääriin, ja enköhän minä unohtanut säärisuojat kotiin. Päinvastoin kuin luulisi, potkin kovempaa siitä johtuen, ja rankaisin itseäni kivulla kamppailullisen esikuvani Arman Alizadin viittomalla polulla. Nyt on kiva mustelma jalassa, jos ensi kerralla muistaisin varusteet mukaan.

Lukkopainiin en jaksanut sitten jäädä, kun näkyi olevan niin vähän porukkaa paikalla, ja minua ei motivoinut. Nälkäkin olisi.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Kuinkahan minä olen näin väsynyt? Tekeekö talvi tuloa? Treenaaminen jäänyt vähemmälle ja unta tullut vähemmän. Kovemmat lääkkeet kai vaan peliin?

Judoa! 90min

BJJ-treenit korvattiin tänään judolla, kun saatiin paikalle alan mestari sitä opettamaan, ja maahanvientejä ei koskaan voi osata tarpeeksi hyvin, kukaan ei ole täydellinen, paitsi minä; because I am worth it.

No, lonkkaheittoa ja yleisesti lonkan käyttöä heitoissa käytiin läpi muutamalla vastaliikkellä. Perusidea oli itsellä takavuosien taekwondotreeneistä tallessa, mutta ei se heittely ihan automaationa lähtenyt. Paljon näitä saa treenata, jos meinaa käytännössä heittoon päästä, mutta kuten tekniikoissa yleensä, tärkeämpää on periaatteen sisäistäminen kuin kymmenen eri variaation osaaminen vastustelemattomalle vastustajalle.

Loppuun otettiin muutamia eriä vielä sparria maahanvientiin asti. Kylläpäs mua vietiin! Ensimmäinen vastustaja heitteli minua, seuraava kiskoi maahan ja vasta kolmannen sain kerran maahan! Aikaa kun vielä jäi, otimme muutaman erän ihan BJJ-säännöillä pystylähdöillä. Tarkkaan en tiedä mitä tapahtui, mutta yhdessä erässä kokeilin kaikkea kummallista (lähes tarpeeksi) tehokkaasti: Kuristusta takaa kauluksesta + jalka pään yli, siitä jujiin, sieltä triangeliin ja sitten alle jäätyäni tein jonkun aivan ihmeellisen swiipin. Lopetusta ei tullut, mutta tyylipisteet tuli kotiin. Gogoplataa en yrittänyt, tällä kertaa.

Olen pohdiskellut gogoplataa, ja olen pienessä päässäni suunnitellut hienon siirtymän huonosta triangelista gogoplataan (Triangle to Mikaplata). Tuota pitää kokeilla joskus, sillä nämä päässä sparratut tilanteet eivät välttämättä vastaa todellisuutta. Mutta gogoplatateoriani mukaan samaa siirtymää voisi käyttää myös toisinpäin; huonosta gogoplatasta hyvään triangeliin. (Gogoplata to Bermudas Triangle (if one gets to Bermudas Triangle he will be lost) ).
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Kapteenin lokikirja tähtiaika 84669586... tai ei jaksa.

Jäänyt jokunen treeni merkitsemättä, ainakin viikon takainen paini+bjj sekä baari-illan jälkeiset tekniikkapalaverit. Viime viikon olin kokonaan kipeänä ja tänään ajattelin nuhasta ja yskästä huolimatta hyökätä salille.

BJJ 60 min

Guardista alta hyökkäämistä high-guardin avulla: omoplataa, triangelia, inverted armbaria, armbaria ja yhdistellen. Sparrissa ei onnistunut oikein mikään, jos kohta minuakaan ei tainnut kukaan solmuun laittaa. Jälleen tulin improvisoineeksi ja keksineeksi uutta tekniikkaa. Mikko jujittaa, minä vastaliikkeeksi jujitan häntä ja miltei jää jumiin. Tarkemmin en osaa kertoa miten jujia vastustetaan jujilla, se vain tapahtui.

En ehkä ollut kuitenkaan parantunut täysin, kun kauhean herkästi hengästys iski, pääkipu vaivaa ja kuume kohoaa. Motivaatiokin alkaa karata: vaikka kuinka tahtoo treenata, niin joutuu olemaan kipeänä, kun pääsee tekemään, ei saa mitään aikaan. Ehkä mä vaan olen täydellisen lahjaton tähän lajiin.
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija

MikaR

Viesti Benu »

Ai, sä muistat meidän tekniikkapalaverin vielä :D Hienoja hetkiä tehdä gogoplataa klo 6 aamulla... Kyllä seuran saunaillat sitten osaa olla kehittäviä :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Benu kirjoitti: Ai, sä muistat meidän tekniikkapalaverin vielä :D Hienoja hetkiä tehdä gogoplataa klo 6 aamulla... Kyllä seuran saunaillat sitten osaa olla kehittäviä :D
Aivan, kävi ihan leiristä kun kaksi värivyötä antoi yksityisopetusta :lol:

Vapaapaini 90min

Sairasteltuani vielä toisen viikon hyökkäsin innosta puhkuen jälleen tatamille. Hyviä kikkoja double-underhook tilanteesta, puikkausta selkään, maahanvientiä yms. Sparratessa sain jopa juuri opittua toimimaan, että ehkäpä sitä kehitystä pystyssäkin tapahtuu, viimeinkin :)

BJJ 60min

Drillattiin jujia, drillattiin mountia, päältä sekä alta. Tehtäväsparrattiin samaa teemaa. Huomasin osaavani joko pitää mountia tai hyökätä mountista, mutten molempia yhtä aikaa. Hmm...

edit. Jostain sain mustan silmän. Ei aavistustakaan mistä tilanteesta. Kuka tunnustaa tyrmänneensä minut niin voimallisesti, että lähimuistini petti kokonaan?
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

BJJ 90min

Treenien alussa oli todella vetämätön olo, ja hetken tuntui siltä että kuume nousisi, kauhu saapuu ja sukeltaisin jälleen syvimpään painajaiseen. Mutta alkulämmittelyistä selvittyäni koin jälleen olevani iskukykyinen soturi, tatamin tarzan ja jujutsun jedimestari.

Mount-teema jatkui, eli miten eri tilanteissä mountin kykenee säilyttämään. Paljon toistoja kyllä lisää tarvitaan, että pääsen hyökkäämäänkin tehokkaasti mountista. Tehtäväsparratessa pidin mountin hyvin hyökkäykseen asti ja sitten tökkäs. Tosin yhden improvisoidun ezekielin sain tehtyä (mistä olen oikein ylpeä, sillä minulle ei ole kyseistä tekniikkaa ikinä opetettu, en ole nähnyt edes opetusvideota sen suorittamisesta). Toki swiippauksen yhteydessä tehtyjä epätoivojujeja tuli tehtyä lukuisia, joista osa jopa onnistui. En silti ole tyytyväinen niihin, sillä swiipatuksi tuleminen ei ole suositeltavaa, ei gameplania voi epäonnistumisen varaan rakentaa!

Positioissa tekemistä paljon on
Kontrollissa ma oon toivoton

Hallinta kaiken A ja O
Muuten kuristun ma kimonoon

Ei kannata hakee lopetusta
Jos et osaa guardin ohitusta

Siis mua lisää täytyy harjoittaa
En gogoplataa muuten saa

ps. Pahat henget ovat liikkeellä, sillä lähtiessäni salilta katkesi fillarin avain. Vastoinkäyminen salilla, eikä edes minun mittavalla mielikuvituksella saa Beñua tähän syylliseksi!
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija

MikaR

Viesti Benu »

Et siis nähny kuinka salaa sahasin sun avaimen katkipoikki kun kävin "juomassa" ;)

Nii, ja sulta jäi se eilinen välistä... ois varmasti selventänyt paljon tota mountin kontrolloimista. Vaikka tehtiin periaatteessa samat drillit tänään, mutta paljon nopeammin. Mutta tosiaan, sitä ideaa siitä noiden kolmen kontrollin ketjuttamisesta kannattaa miettiä. Sanoin eilen jotakin siitä että hyvä opetella eka ensin, eli se nilkat ristissä homma. Siitä sit jalkapohjat pakaroihin josta sitten tekniseen mounttiin. Ite en ollut edes kauheesti miettinyt omaa mountti peliä, mutta Vippe sen sano että mä ilmesesti olen kokoajan jommalla kummalla puolella teknisessä mountissa. Ja siinä sitten se paine sinne olkapään takaosaan korostuu, kun sen voi pitää ni on huomattavasti helpompi tehdä niitä lopetuksiakin.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

No kyllä minä tapani mukaan pyrin pitämään sinua silmällä, kun olet niin epäilyttävä. Mutta kun tunnustus tuli, niin tästähän voidaan tehdä oikea oikeudenkäyntidraama! Lakimieheni ottavat (jälleen) yhteyttä.
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija

MikaR

Viesti Benu »

Mä odotan sitä yhteydenottoa innollani ;)
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Brasiillane jiu-jitsu üheksakümmend minut.

Kilpkonn-positsioon kontroll päeva teema. Me proovima saama hook, aga esimesel hea kontroll!

Esimene õppetund on lõppenud! Homme hommikul jälle!
Vasara riivisi

Seuraajat

Kuvake
TommyV