Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Miksi harjoittelet itsepuolustuslajia? [HUOMAA LAJIALUE!]
Valvoja: Valvoja
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Lokakuu 2010
Miksi harjoittelet itsepuolustusta? [HUOMAA LAJIALUE!]
Täältäkin yksi newbie ilmoittautuu, ensimmäisen viestin myötä
Pari kuukautta sitten aloitin tossa krav magan ja kuntonyrkkeilyn peruskurssin, ja on ollut kyllä paras valinta vähään aikaan. En keksi ensinnäkään MITÄÄN parempaa stressin ja pahan-olon lievittäjää, kuin kova takominen. Toisekseen nämä lajit on niin palkitsevia, sen huomaa heti kun jossain onnistuu ja kehitystä vaan tulee tosi nopeesti.
Kai ne syyt miksi ensinnäkään lähdin näitä lajeja harrastamaan oli just toi, että halusi edes jonkinlaista itsepuolustus taitoa haalia itselleen. Krav maga vaikutti lupaavimmalta mahdollisuudelta ja hieno seura löyty tosta läheltä, ei kai siinä muuta. Mutta hyvä valinta oli kyllä lähteä tälle tielle, ja motivaatio oppimiseen ei ainakaan puutu
Pari kuukautta sitten aloitin tossa krav magan ja kuntonyrkkeilyn peruskurssin, ja on ollut kyllä paras valinta vähään aikaan. En keksi ensinnäkään MITÄÄN parempaa stressin ja pahan-olon lievittäjää, kuin kova takominen. Toisekseen nämä lajit on niin palkitsevia, sen huomaa heti kun jossain onnistuu ja kehitystä vaan tulee tosi nopeesti.
Kai ne syyt miksi ensinnäkään lähdin näitä lajeja harrastamaan oli just toi, että halusi edes jonkinlaista itsepuolustus taitoa haalia itselleen. Krav maga vaikutti lupaavimmalta mahdollisuudelta ja hieno seura löyty tosta läheltä, ei kai siinä muuta. Mutta hyvä valinta oli kyllä lähteä tälle tielle, ja motivaatio oppimiseen ei ainakaan puutu
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2010
- Etulaji: BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Defendo
Areii & htt
Hyvän lajin olet valinnut Areii
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
-
- ilmaanpotkija
Thanks, harmi vaan että nyt heti tammikuussa pitää astua palvelukseen ja treenit jää siihen siltä erää. Ellen löydä jotain treenikaveria kenen kanssa voi käydä matsaamassa ja harjottelemassa sillon tällön ihan armeijasssakinn0k kirjoitti: Areii & htt
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2010
- Etulaji: BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Defendo
Meillä oli vekaranjärvellä muistaakseni mahdollisuus treenata magaa. Ainakin meidän vänskä sitä silloin treenasi.Areii kirjoitti:Thanks, harmi vaan että nyt heti tammikuussa pitää astua palvelukseen ja treenit jää siihen siltä erää. Ellen löydä jotain treenikaveria kenen kanssa voi käydä matsaamassa ja harjottelemassa sillon tällön ihan armeijasssakinn0k kirjoitti: Areii & htt
Silloin en sitä vielä ikävä kyllä harrastanut
Tripping a blind man so easy to do,
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2010
- Etulaji: Krav maga
- Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
- Takalajit: Shotokan, taido yms...
-
- ilmaanpotkija
Lowclass: Vekaranjärvellehän mäkin
Pitää kattoa hommaa paikan päällä, että pystyykö / jaksaako treenailla sitten. Noh minimissään varmaankin sieltä löytyy säkkiä jota voi hakata yms.
Pitää kattoa hommaa paikan päällä, että pystyykö / jaksaako treenailla sitten. Noh minimissään varmaankin sieltä löytyy säkkiä jota voi hakata yms.
-
- ilmaanpotkija
Varmasti on motiiveja harjoitella itsepuolustusta yhtä monta, kuin on treenaajiakin. Toiset haluaa kohentaa fyysistä kuntoa ja "samalla oppia" itsepuolusta, toiset työskentelee turvallisuusalalla ja hakevat omaan työhönsä toimivia ratkaisuja, toiset menee treeihin kun siellä on kivaa...
Osa itsepuolustuksen treenaajista ei ole joutunut koskaan "todella puolustamaan itseään tai läheisiään" ja osan ei onneksi koskaan tarvitsekkaan. Eli ainakin harjoittelijoista osa "elää" illuusiossa, että tämä mitä treenaan toimii kun sitä itsepuolustustilanteessa tarvin JA SITTEN TULEE PATAAN "OIKEASSA TILANTEESSA"! Silloin viimeistään alkaa miettiä, että mitäköhän olen treenannut ja miten?
Mutta turvallisuusalalla työskentelevien olisi ainakin syytä miettiä MITÄ treenaa tai MITEN treenaa!
Olen itse opettanut (EN ITSEPUOLUSTUSTA) siviiliammatissa "todellisille ammattirikollisille" ja heidän kanssaan usein keskustellut "tappelemisesta". Ja täytyy todeta, että heilläkin on käytössä "tekniikoita", kun huumeista, reviireistä..."taistelevat". Nämä "tektiikat" on kehittyneet heille vuosien "KÄYTÖN" kokemuksesta ja heillä ei ole ns. turhia tai toimimattomia tekniikoita. Näillä henkilöillä on usein puukkoja, ym. aseita käytössä ja heillä on "psyykkinen valmius" (ei menetettävää) käyttää niitä. Eli on ihan turha mennä tekemään jonkinlaisia "hujahaja" veitsentorjunta tekniikoita näitä herroja vastaan. Tai on reikiä täynnä, kun tilkkutäkki.
Eli itse harjoittelen "vain toimivia" tekniikoita! Joka tarkoittaa, että täytyy harjoitella aika usein "epämukavuus alueella". Tämä on mielestäni "hyvä mittari" toimivalle tekniikalle (riippuen tietysti hyökkääjän taitotasosta). Eli vastustaja hyökkää kovaa ja 90 % teholla. Tietysti aina treeniturvallisuuskin täytyy muistaa (suojat ja terve järki).
KOKEILKAA! laittakaa kaveri hyökkäämään "harjoitusveitsellä" ja puukottamaan kuin Singeriompelukone! Ja miettikää mikä "tekniikka" toimii tässä tilanteessa?
Osa itsepuolustuksen treenaajista ei ole joutunut koskaan "todella puolustamaan itseään tai läheisiään" ja osan ei onneksi koskaan tarvitsekkaan. Eli ainakin harjoittelijoista osa "elää" illuusiossa, että tämä mitä treenaan toimii kun sitä itsepuolustustilanteessa tarvin JA SITTEN TULEE PATAAN "OIKEASSA TILANTEESSA"! Silloin viimeistään alkaa miettiä, että mitäköhän olen treenannut ja miten?
Mutta turvallisuusalalla työskentelevien olisi ainakin syytä miettiä MITÄ treenaa tai MITEN treenaa!
Olen itse opettanut (EN ITSEPUOLUSTUSTA) siviiliammatissa "todellisille ammattirikollisille" ja heidän kanssaan usein keskustellut "tappelemisesta". Ja täytyy todeta, että heilläkin on käytössä "tekniikoita", kun huumeista, reviireistä..."taistelevat". Nämä "tektiikat" on kehittyneet heille vuosien "KÄYTÖN" kokemuksesta ja heillä ei ole ns. turhia tai toimimattomia tekniikoita. Näillä henkilöillä on usein puukkoja, ym. aseita käytössä ja heillä on "psyykkinen valmius" (ei menetettävää) käyttää niitä. Eli on ihan turha mennä tekemään jonkinlaisia "hujahaja" veitsentorjunta tekniikoita näitä herroja vastaan. Tai on reikiä täynnä, kun tilkkutäkki.
Eli itse harjoittelen "vain toimivia" tekniikoita! Joka tarkoittaa, että täytyy harjoitella aika usein "epämukavuus alueella". Tämä on mielestäni "hyvä mittari" toimivalle tekniikalle (riippuen tietysti hyökkääjän taitotasosta). Eli vastustaja hyökkää kovaa ja 90 % teholla. Tietysti aina treeniturvallisuuskin täytyy muistaa (suojat ja terve järki).
KOKEILKAA! laittakaa kaveri hyökkäämään "harjoitusveitsellä" ja puukottamaan kuin Singeriompelukone! Ja miettikää mikä "tekniikka" toimii tässä tilanteessa?
Si vis pacem, para bellum
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2008
Meillä on singeri somistuselementtinä olohuoneessa. Mä olen aina pitänyt sitä aika vaarattomana, mutta viestisi avasi silmäni. Taidankin vetää sitä pre-emptivellä heti.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Täytän tänään vuosia
Harjoittelen Defendoa koska pidän sitä järkevänä metodina itsepuolustukseen ja itsensä suojelemiseen. Sen lisäksi se on hauskaa ja sen parissa on hyviä ihmisiä.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Etulaji: Defendo
Paha Kani kirjoitti: Meillä on singeri somistuselementtinä olohuoneessa. Mä olen aina pitänyt sitä aika vaarattomana, mutta viestisi avasi silmäni. Taidankin vetää sitä pre-emptivellä heti.
Tää on muuten ihan hyvä video tähän aiheeseen viitaten..
" onclick="window.open(this.href);return false;
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2010
- Etulaji: Krav maga
- Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
- Takalajit: Shotokan, taido yms...
Et ole väärässä, Petri. On silti pari muttaa toki.. (omasta mielestäni)
Ihan kuten harvalla ammattisotilaalla on aikaa ja esim mahdollisuutta saada opetusta laajaan aseenkäyttöön (rynnäkkökivääri ja pistooli) miten ammut eri tilanteissa eri asennoista lähtien maassa eri asennoissa + kääntyen tai jos toinen käsi ei toimi tai on varattu + lippaan vaihdot näissä tilanteissa yms.. Ja toki aina osuen näissä tilanteissa.
Sama itsepuolustuksessa, minkä verran oikeasti aikaa harjoitella eri tilanteita tuleeko tyhjin käsin kirveen puukon kanssa kahdestaan ammattirikollinen vai muuten vaan sekaisin raivohullu yms. Ja perusteitakin pitää harjoitella tuhansia kertoja.... Ja millä tyylisuunnalla kenen opettajan johdolla??
Vain ajatuksia...
Ihan kuten harvalla ammattisotilaalla on aikaa ja esim mahdollisuutta saada opetusta laajaan aseenkäyttöön (rynnäkkökivääri ja pistooli) miten ammut eri tilanteissa eri asennoista lähtien maassa eri asennoissa + kääntyen tai jos toinen käsi ei toimi tai on varattu + lippaan vaihdot näissä tilanteissa yms.. Ja toki aina osuen näissä tilanteissa.
Sama itsepuolustuksessa, minkä verran oikeasti aikaa harjoitella eri tilanteita tuleeko tyhjin käsin kirveen puukon kanssa kahdestaan ammattirikollinen vai muuten vaan sekaisin raivohullu yms. Ja perusteitakin pitää harjoitella tuhansia kertoja.... Ja millä tyylisuunnalla kenen opettajan johdolla??
Vain ajatuksia...
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2009
Paha Kani kirjoitti: Meillä on singeri somistuselementtinä olohuoneessa. Mä olen aina pitänyt sitä aika vaarattomana, mutta viestisi avasi silmäni. Taidankin vetää sitä pre-emptivellä heti.
Jos et ole vielä ehtinyt vetästä, niin suosittelisin kuitenkin alkuun puhejudoa. Säästyy tyttöystävältä hermot.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2008
En mä tässä niin tyttöystävästä olisi huolissani, vaimon kiukkua mä pelkään. Mahtaako se millään uskoa, että sen perintösingeri oli aikeissa sarjapuukottaa.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2010
Tossa on kyllä se hyvä et se tikkaa ne haavat samallaPaha Kani kirjoitti: En mä tässä niin tyttöystävästä olisi huolissani, vaimon kiukkua mä pelkään. Mahtaako se millään uskoa, että sen perintösingeri oli aikeissa sarjapuukottaa.
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Seuraajat
Aleksi T • Anapiros • Antti_X • Areii • htt • korttihai_84 • Lowclass • Petri • Puni • Riposte • Ruukie • Sazu • shogun • Voice