Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mätkyjä vai palautuksia?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Mätkyjä vai palautuksia?

mätkyjä alle 300 euroa
3
6%
mätkyjä 300-500
1
2%
mätkyjä 500-1000
0
Ei ääniä
mätkyjä 1000-2000
1
2%
mätkyjä 2000-3000
0
Ei ääniä
mätkyjä 3000-5000
0
Ei ääniä
mätkyjä yli 5000
0
Ei ääniä
ei kumpaakaan
0
Ei ääniä
palautuksia alle 300
9
19%
palautuksia 300-500
6
13%
palautuksia 500-1000
10
21%
palautuksia 1000-2000
11
23%
palautuksia 2000-3000
6
13%
palatuksia 3000-5000
0
Ei ääniä
palatuksia yli 5000
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 47

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#1

Viesti Mika »

Pian sitä taas saa! :) Tai joidenkin kohdalla :(
Tänä vuonna keskimääräinen veronpalautus on 642 euroa ja se maksetaan 3. joulukuuta. Veronpalautusta saa noin 3,4 miljoonaa suomalaista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Mätkyjä vai palautuksia?

#2

Viesti TommyV »

Tänä vuonna tulos kaikkien aikojen kovin potti, toivottavasti ne maksetaan Jyrki Kataisen mätkyistä :muahaha:
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Mätkyjä vai palautuksia?

#3

Viesti jussip »

Eihän se nyt mikään surun asia ole että on saanut valtiolta edullista lainaa. Itsekin ihan tyytyväisenä maksan "mätkyjä" koska olen nuo kyseiset valtiolle kuuluvat rahat saanut omaan käyttööni viimevuonna ja sijoittanut ne hyvällä voitolla. Nettotulos on aika paljon parempi kuin että olisin viimevuonna antanut rahaa valtiolle ja saisin ne vasta nyt itselleni (ja tietysti siihen päälle valtion maksaman tällä hetkellä erittäin surkean koron).. Todella paljon enemmän iloa niistä rahoista on ollut viimeisen parin vuoden aikana minun käytössäni kuin valtion tilillä :D
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mätkyjä vai palautuksia?

#4

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Pian sitä taas saa! :) Tai joidenkin kohdalla :(
Tänä vuonna keskimääräinen veronpalautus on 642 euroa ja se maksetaan 3. joulukuuta. Veronpalautusta saa noin 3,4 miljoonaa suomalaista.
Asian toinen puoli jussip:n viestiinkin liittyen: En ymmärrä veronpalautuksista tuulettamista - mitä positiivista on huomata antaneensa valtiolle korotonta lainaa? :?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#5

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: Asian toinen puoli jussip:n viestiinkin liittyen: En ymmärrä veronpalautuksista tuulettamista - mitä positiivista on huomata antaneensa valtiolle korotonta lainaa? :?
Koska silloin kerralla on tavallaan ylimääräistä rahaa, joka muussa tapauksessa olisi hävinnyt pienissä erissä. Ne palautusdollarit voi sitten käyttää johonkin isompaan kertasijoitukseen (itse ajattelin juhlistaa välipäiviä ja vuoden vaihtumista kavereiden kanssa Liettuassa, mutta se on vielä vähän vaiheessa).

Sama logiikka pätee siinä, kun tupakoitsijoille kerrotaan tupakoinnin lopettamisesta syntyvistä säästöistä. Jos asiaan ei paneudu, kyllä ne sentit aina vain jonnekin tuntemattomille teille katoavat.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Mätkyjä vai palautuksia?

#6

Viesti TommyV »

Kysehän on vain asennoitumisesta mutta kyllä nää palautukset tuntuu siltä kun saisi ilmaista rahaa ja mätkyistä tulee yleensä sellanen ankara vitutus että eikö niille mikään riitä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#7

Viesti Mjölnir »

5300 € palautuksia. Eläköön hallitus.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aikku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 773
Lauteille: Syyskuu 2008

Mätkyjä vai palautuksia?

#8

Viesti Aikku »

vajaa kolme tonnia tulee takaisin. Opiskelijana tuo on kyllä enemmän kuin tervetullutta. Ja vähän sama kuin Mikalla, että jos olisi pelannut +/- 0 niin eipä tulisi suunniteltua mitään isompaa vaan rahat olisivat kuluneet jo aika päivää sitten. Makselen tuolla velkaa pois, hommaan itselleni kivaa ja hyödyllistä ja loput pistän matkakassaan ensi kevättä varten.
"hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta"
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Mätkyjä vai palautuksia?

#9

Viesti TommyV »

Nyt pitäis joku paljastaa että on saanut mätkyjä että olis joku jonka epäonnelle sais naura :lol: toi että mjölnir sai noin paljon vähä jo vähensi tätä mun onnee :(
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#10

Viesti Mjölnir »

TommyV kirjoitti: toi että mjölnir sai noin paljon vähä jo vähensi tätä mun onnee :(
Juu, näinhän se Suomessa on, että jos joku saa enemmän, niin se on kuitenkin minulta välillisesti pois :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Mika Tervo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 161
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: alahärmä

Mätkyjä vai palautuksia?

#11

Viesti Mika Tervo »

joku 800 vai 900 kai saan... en muista tarkasti. onneksi ei mätkyjä tule
Terve mieli terveet harrastukset?
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Mätkyjä vai palautuksia?

#12

Viesti jussip »

Jorge kirjoitti: Asian toinen puoli jussip:n viestiinkin liittyen: En ymmärrä veronpalautuksista tuulettamista - mitä positiivista on huomata antaneensa valtiolle korotonta lainaa? :?
Se ei muuten ole korotonta lainaa, ja sen takia joskus se palautusten haaliminen voi olla ihan järkeväkin sijoitus. Mutta niinkuin sanoin, niin edellisen verovuoden korko on todella huono, edellisen vuoden korko taas kertoo siitä että joinakin verovuosina korko voi liikkua paljon järkevämmällä tasolla.

vero.fi: "Henkilöasiakkaiden verovuoden 2009 ennakonpalautuksille lasketaan 0,5 prosentin suuruista palautuskorkoa. Korko lasketaan ajalle 1.2.–30.11.2010. Verovuoden 2008 ennakonpalautuksille maksettiin 2,5 prosentin suuruista korkoa."

Verosuunnittelu on ihan hauskaa. Omasta taloudellisesta tilanteesta riippuen kaikille vaihtoehdoille, niin palautuksille, mätkyille kuin plusmiinusnollalle on omat paikkansa (taloustilanteen ja elämänlaadun näkökulmasta)..
Mika kirjoitti: Koska silloin kerralla on tavallaan ylimääräistä rahaa, joka muussa tapauksessa olisi hävinnyt pienissä erissä.
Tätä minä en ole koskaan ymmärtänyt kovin hyvin. Tai siis ymmärrän että monilla ihmisillä tuo toimii juurikin niin, mutta loogisena argumenttina tuo on minusta aika huono.

Oma henkilökohtainen talouteni toimii niin että minulla on tietyt kiinteät kuukausimenot (ja sitten toki epäsäännölliset/yllättävät menot), mutta ne eivät ole mitenkään suoraan sidottuja tuloihini. Sen lisäksi minulla on pitkän tähtäimen rahanhankkimistavoitteet joilla on sitten tarkoitus kerralla nostaa elintaso- ja mukavuus ihan uudelle tasolle.

Elän kohtuullisen säästeliäästi ja tulotasoni on kohtuullinen, ja olen onnistunut vuosien varrella laittamaan rahaa säästöön ja sijoittamaan sitä. Sen takia elän sellaisella kulutustasolla, että piikkimuutokset tuloissa eivät vaikuta menoihin oikeastaan mitenkään. Jos saan ylimääräistä rahaa, niin sijoitan/laitan talteen sen, jos jostain syystä tulee kuukausi jolloin vaikka tulee joku yllättävä menoerä, niin sitten tasoitan sen muuten sijoitettavista rahoista tai jos kyseessä iso menoerä, otan sen talletuksista.

Tietysti silloin kun omat tulot olivat todella pienet, niin kaikki mikä tuli niin menikin samantien ja joku pienikin lisätulo vaikutti todella paljon elintasoon. Mutta sittenkin on tietysti se argumentti että olisiko tosiaan parempi ollut esim. viimeverovuonna kituuttaessa nostaa huomattavasti sitä kuukausittaista elintasoansa, kuin että nyt 1-2 v myöhemmin saa sen rahasumman kerralla käteen..

Ja tosiaan, onhan mulla paljon semmoisia kohtuutuloisia tuttujakin joilla on aina ihan pakko tunkea kaikki raha esim. viinaan. Tai sitten vaikkapa kulutuselektroniikkaan, niin että kaikki raha mikä tulee niin menee kyllä samantien, jolloin ei ole niin merkitystä että tuleeko sitä kuukaudessa käteen se 1500 e vai 3000 e, vuoden kuluttua taloustilanne on ihan sama.
TommyV kirjoitti: Kysehän on vain asennoitumisesta mutta kyllä nää palautukset tuntuu siltä kun saisi ilmaista rahaa ja mätkyistä tulee yleensä sellanen ankara vitutus että eikö niille mikään riitä.
Joo, minä kutsun tätä enemmänkin itsepetokseksi, mutta kyllähän se toimii :D Ihmismieli on siitä hassu että tuollainen kallis rahakin saadaan tuntumaan ilmaiselta kun sitä vaan tarpeeksi haluaa ajatella niin..

Ja sehän on tunnettu fakta että ihmiset kokevat tappiot huomattavasti vahvemmin kuin voitot, ja etenkin jo saavutettujen voittojen tappiot.. Eli jos voitat arvonnassa miljoonan ja se voitto otetaankin seuraavana päivänä pois, niin v1tutus on valtava, vaikka tilanne on sama kuin toissapäivänä..

P.S. Varmaan edellisvuosilta löytyy ihan samanlaiset viestit minun kirjoittaminani.. :D
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Mätkyjä vai palautuksia?

#13

Viesti jussip »

Kauppalehti näytti julkaisevan juuri aihetta vähän sivuavan jutun (menee kyllä vähän ohi veroista, mutta liittyy muuten tuohon viestiini).
Kauppalehti kirjoitti: Pesukone hajosi - näin surkeasti keräämme varakassaa

Suomalaiset kotitaloudet ovat surkeasti varautuneita pahan päivän varalle.

Yksityistalouden ekonomisti Anu Numminen Nordea-pankista sanoo, että kotitalouksilla pitäisi olla 2-3 kuukauden palkkaa vastaava summa säästössä yllättäviä menoja varten.

Näin ei kuitenkaan ole.

- Suomalaiset elävät kyllä aika kädestä suuhun -periaatteella, Numminen sanoo.

Suomessa on Nummisen mukaan on paljon kotitalouksia, joissa pitkäjänteinen talouden suunnittelu puuttuu ja eletään yllättävän tiukoilla.

- Talouden suunnittelua pitäisi olla enemmän. Jos pesukone vaikkapa hajoaa, se ei saisi suistaa perheen taloutta raiteiltaan.Kädestä suuhun eläminen selittää paljolti myös pikavippien ja kulutusluottojen kasvaneen kysynnän.

...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mätkyjä vai palautuksia?

#14

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti:
TommyV kirjoitti: toi että mjölnir sai noin paljon vähä jo vähensi tätä mun onnee :(
Juu, näinhän se Suomessa on, että jos joku saa enemmän, niin se on kuitenkin minulta välillisesti pois :smt003
Älä muuta sano. Mullekkin tulee joku puoltoista tonnia mutta kyllä alko vituttaan kun tätä ketjua luki :x

:smt003

En kyllä ihan tarkkaan muista mikä se summa oli mutta yli tonnin taisi reippaasti olla kuitenkin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Mätkyjä vai palautuksia?

#15

Viesti Clancy B. »

olen onnistunut kusettamaan äiti-Suomen verokarhua siten että vain pari hassua satkua (tuntipalkan verran) lähtöö maksuun.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 79 kurkkijaa