Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#526

Viesti Clancy B. »

Teatterin jv suosii näemmä saranamalleja, mitenkäs täällä?

Kuva
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#527

Viesti Mjölnir »

En ole koskaan kantanut saranarautoja töissä, eli tästä asiasta ei ole kokemuksia. Jotkut vannovat niiden nimiin, mutta niillä perustein, jota olen kuullut, en ole vielä ainakaan itse vaihtamassa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#528

Viesti bodyguard »

Samaa mieltä Mjölnirin kanssa. En ole mitään hyvää syytä saranoiden käytölle vielä kuullut.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Ousk
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 452
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Oulu

Portsarit

#529

Viesti Ousk »

Saranat on ihanat. Vähän niinku magic. Puristaa juuri oikeasta kohdasta.
(Kai kyse on vain puhtaasti mieltymyksistä. Mun mielestä on kivempi käsitellä kuin ketjuja.)
Taikuus on taikuutta.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#530

Viesti Clancy B. »

löysinkin tuolta aiempaakin keskustelua.
Itellä saranat, toisinpäin en ole löytänyt mitään syytä vaihtaa ketjumalliin.
Toi alasvienti rautoja käyttäen tosiaan saranalla pelaa tehokkaammin jos homma rauhallisessa rauhoituksessa alkaa kusahtamaan ja rauha poistuu..
mitä vähemmän liikkuvia osia niin parempi mielestäni. Jotenkin ketjulliset on "irrallisen" oloiset.
Tiedän kyllä ketjullisenkin mallin perus perustelut.
Eikös military puolellamme ole käytössä jossain ainakin tämä tai vastaava? :
Kuva

Kari Aittomäki kirjoitti: Mulla on saranat ja ne on minusta helpommat lyödä kiinni.
Ketjumalli pyörähtää aina väärinpäin ainakin sen pakollisen.
Ainoa ongelma on että ovat aika pienet, joku vähä lujaranteisempi tapaus on hankalasti sovitettavissa sisäänsä.

Mulla oli ne SW:n isommatkin mutta annoin pois.
Mitespäin muuten kannatte, läppä alas- vai ylöspäin?
Ja missä?
Mulla on vasemman käden vierellä hiukan suoliluun takana.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#531

Viesti Mjölnir »

Ousk kirjoitti: Saranat on ihanat. Vähän niinku magic. Puristaa juuri oikeasta kohdasta.
(Kai kyse on vain puhtaasti mieltymyksistä. Mun mielestä on kivempi käsitellä kuin ketjuja.)
En tosiaan ole koskaan vääntänyt stressin alla saranoilla, mutta harjoitellut kuitenkin. Tällä perusteella taas minä tykkään enemmän ketjuraudoista, kun ne saa helpommin (kohdehenkilön)käsiin laittamatta (kohdehenkilön)käsiä virheasentoon. Itselläni kun on sellainen lapsenomainen usko, että rautoja ei käytetä rankaisuun, vaan liikkumisen rajoittamiseen :smt003

Jotkut ovat perustelleet, että saranoista on helpompi vääntää hallintaan vastusteleva kohdehenkilö, mutta itse olen laittanut raudat vasta, kun kohdehenkilö on immobilisoitu.

Mutta en todellakaan ole tuomitsemassa saranoita huonoksi, en vain itse ole nähnyt tarvetta vaihtaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#532

Viesti Kari Aittomäki »

Minusta saranat on kivammat kun ne on niinku yksi kappale. Kiva käsitellä.
Ketjulliset on kaksi erillistä nuljahtelevaa osiota.
Tosin, ketjullisia on ikäänkuin kivempi pitää eli elävät hiukan, saranat on vähä raaemman tuntuset.

Olen samaa mieltä, raudoitus tapahtukoon vasta sitte ku kohde on liikkumattomaksi naulattu.
On muuten tosikomiat nuo kuvan rauroot.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Portsarit

#533

Viesti nomad »

Käytän vaihtelevasti, mutta nämä on tän hetkiset suosikit:
Kuva Sopivat mun käpälään.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#534

Viesti L.K. »

NCP kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti: Jotenkin kyrsii esimerkiksi opettajien/muiden ns."akateemisten" kitinöitä työnsä "henkisestä kuluttavuudesta",kun duunarit ovat monesti noin puolella palkalla tekemässä hommia,joissa kroppa ei kestä ehjänä eläkeikään saakka.
Vertaapa peruskoulun opettajan ja ahtaajan tai paperimiehen palkkoja.
Ahtaajan peruspalkka on muistaakseni 12,50€/h. Iso kokonaispalkka tulee lisistä, kun vaunua haalataan laivan kanteen kiinni sunnuntai-iltana. Opettajien työajan mittaaminen taas on muistaakseni kielletty tes:n mukaan. Hankala verrata.

Sen jälkeen voidaan verrata kiviä käpyihin.
Ymmärrän mitä Mjöllis hakee takaa ja on toki oikeassakin.

Mutta ehkä kahden duunariluokan kärkipään ja sitten taas akateemisen puolen "palkkakuopassa" olevien vertaaminen on turhaa kärjistämistä.

Eritoten kun niin ahtaajilla kuin paperityöntekijöilläkin alkaa olemaan aika tukalat ajat nykyään.

Ei sillä etteikö opettajillakin

Olen monesta kohtaa samaa mieltä noista liiallisista CV:eiden tuijottamisista ja kokemuksen vähättelystä.

Se mikä kuitenkin on minusta varsin epäoikeudenmukaista jos puhutaan kouluttautumisesta on se, että esim. sairaanhoitajilla on suhteellisen kehnot liksat ottaen huomioon että käyvät kuitenkin AMK-tutkinnon pohjalle.

Duunaripuolella tietty monella alalla menee juuri niin, että peruspalkka on kohtuu onneton,mutta lisillä yms. saadaan sitten liksa varsin kohtuulliseksi tai jopa hyväksi. Pitää kuitenkin muistaa että vuorotyö on aina vuorotyötä ja jos olet ns. 365-päivää vuodessa töissä, ei se ole sama asia kun saisit saman rahan päivätöistä.

Mut menee vähän off-topic osastoon..

Portsarien palkka on kuitenkin todella laskusuunnassa ja ovelta ei enää vedetä lähellekään sitä rahaa mitä varmasti vielä 5-10 vuottakin sitten.Ja tämä on myös sääli kuten monasti todettua koska tämän myötä ne kokeneet ammattimiehet eivät jää alalle vaan koko ajan tulee uusia ja kokemattomia kavereita kuin saluunan ovista..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Portsarit

#535

Viesti NCP »

L.K. kirjoitti: Se mikä kuitenkin on minusta varsin epäoikeudenmukaista jos puhutaan kouluttautumisesta on se, että esim. sairaanhoitajilla on suhteellisen kehnot liksat ottaen huomioon että käyvät kuitenkin AMK-tutkinnon pohjalle.
Mielestäni palkkaa tulisi maksaa työn eikä koulutuksen mukaan.
L.K. kirjoitti: Portsarien palkka on kuitenkin todella laskusuunnassa ja ovelta ei enää vedetä lähellekään sitä rahaa mitä varmasti vielä 5-10 vuottakin sitten.Ja tämä on myös sääli kuten monasti todettua koska tämän myötä ne kokeneet ammattimiehet eivät jää alalle vaan koko ajan tulee uusia ja kokemattomia kavereita kuin saluunan ovista..
Saas katsoa, toimiiko markkinatalouden itsekorjaus tässä tapauksessa.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Portsarit

#536

Viesti nomad »

NCP kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Se mikä kuitenkin on minusta varsin epäoikeudenmukaista jos puhutaan kouluttautumisesta on se, että esim. sairaanhoitajilla on suhteellisen kehnot liksat ottaen huomioon että käyvät kuitenkin AMK-tutkinnon pohjalle.
Mielestäni palkkaa tulisi maksaa työn eikä koulutuksen mukaan.
L.K. kirjoitti: Portsarien palkka on kuitenkin todella laskusuunnassa ja ovelta ei enää vedetä lähellekään sitä rahaa mitä varmasti vielä 5-10 vuottakin sitten.Ja tämä on myös sääli kuten monasti todettua koska tämän myötä ne kokeneet ammattimiehet eivät jää alalle vaan koko ajan tulee uusia ja kokemattomia kavereita kuin saluunan ovista..
Saas katsoa, toimiiko markkinatalouden itsekorjaus tässä tapauksessa.
Pahaa pelkään että ei. Vaikuutaisi siltä, että siirrytään euroopan malliin jossa ovet hoidetaan vartioimisliikkeiden toimesta.

Ja ensimmäiseen samaa mieltä.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#537

Viesti Mjölnir »

Uskon, että kysyntä ja tarjonta kohtaavat jossain vaiheessa. Kun palkat laskevat ja ammattitaidottomat tekijät ryssivät, joku toimeksiantaja päättää alkaa maksamaan selvästi parempaa palkkaa ammattimiehille.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Portsarit

#538

Viesti nomad »

Hämmästyttävän moni vanhemmista vaan tuntuu tekevän näillä nykyisilläkin liksoilla, ei firma maksa yleensä kenellekkään enempää kun on pakko. Toki ne top-of-the-line ukot alkavat jäädä pois tai niillä on omat lafkat josta saavat sitten liksansa kasaan. Noita rahaovia kun on kovin harvassa niin liksallakin on jotain merkitystä.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
yloneha
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 142
Lauteille: Helmikuu 2010

Portsarit

#539

Viesti yloneha »

^^ Käsiraudoista puheenollen tässä olisi uusi "duunarimalli". :lol:

Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Portsarit

#540

Viesti nomad »

Pidän näitä kivempina kun nippareita, pukuhommissa tullut pidettyä mukana. Kyseessä siis gk:n versio kertakäyttöraudoista. Jotain muovisotkunarua tuo on, menee kivasti taskuun.
Kuva
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa