Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pukeutuminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pukeutumisen viestimä

#46

Viesti Mika »

Boti kirjoitti: Miksi mulla on tunne että Armanin pitäisi tulla tänne ja näyttää kuka on mestari? brushteeth
:smt003

Vaikka tottahan tuo on :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pukeutumisen viestimä

#47

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitoksia tiedoista mutta mua nyt vähän nyppäsee tuo elitistisyys.

Olkaapa ystävällisiä ja suomentakaa muutamalla sanalla noita erikoistermejä.
Ketjusta saattaa tulla laakista luettavampi ja huolelliseen pukeutumiseen herkästi liitettävä mielikuva snobistelusta lieventyä.
Niinku.

Mä olen kyllä ikäänkuin hajulla, mua on neuvottu pukeutumisessa ja haldaan perusjutut, jollainlailla.
Mutta tuo vaatturi-jargon menee yli.
Lisäksi olen osastoa hälläväliä, joka kantaa kokopukuaan kuin haalaria.
Sisäistämättä, ikäänkuin defenssinä.

Jos Jussia tai Mjölniriä kiinnostaa, voisitte kommentoida vaikkapa Mannerheimin pukeutumista, hänhän oli todellakin salonkikelpoinen ja osasi viestiä kledjuillansa.
Eikös se vaaleanharmaa takinretale ommeltu joistain verhoista suunnilleen?

Ja sitte, se viestiminen ei ole pelkästään sinne toimistoihin ja muihin semmosiin sähdätty.
Oikeansorttisen viestin lähettäminen on tositärkeää silloin ku mennään vähä arvaamattomampiin olosuhteisiin.
Kierrän tässä kotipesälle, kaskun tuli Oceans-leffojen kautta mieleen tää pukeutumisjuttu.
Tässä ois O-12'sta kulminaation huipentuma.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Jossatossa retale-osastossa on toivotonta pysyä perässä sen, joka ei ole Babyloniassa aikaa viettäny. Pitkään.
Siis Pariisin todellakin erittäin monikulttuurisissa lähiöissä.
Jossa se koodisto on niinku niin moniulotteista jotta hallelujaa.

Pyydän kiinnitämään huomiota Vince Casselin pukeutumiseen.
Ja vertaamaan tähän kuvaan.

Kuva
Siinoon mä vuonna 1993.
Valmiina keikalle kuten ilmeestä näkyy, Pariisin 90-luvun alun mellakoitten aikaan.
Pukeutumat tuli vaistolla, löysä nahkarotsi (El Gatto) ja farkut/t-paita sekä tottakai bootsit pelitti lähiöissä aivan tosihyvin, tarpeeks tumma ulkonäkö, itsevarmuus ja valkosenpojan tunnusmerkistö kerto jotta etsi-seuraava-kohde, connard.

Mulla on muuten tossa kuvassa muutamakin kahva päällä.
Kuten kauluksesta saattaa havaita.
Anapiros
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 267
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Pukeutumisen viestimä

#48

Viesti Anapiros »

Ettei vaan Kari olisi kuvassa menossa pelaamaan Petanque´ta, ja on heittokuula valmiiksi takin oikeassa taskussa.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Pukeutumisen viestimä

#49

Viesti Vanhakankea »

Kari Aittomäki kirjoitti: Valmiina keikalle kuten ilmeestä näkyy, Pariisin 90-luvun alun mellakoitten aikaan.
Pukeutumat tuli vaistolla, löysä nahkarotsi (El Gatto) ja farkut/t-paita sekä tottakai bootsit pelitti lähiöissä aivan tosihyvin, tarpeeks tumma ulkonäkö, itsevarmuus ja valkosenpojan tunnusmerkistö kerto jotta etsi-seuraava-kohde, connard.

Mulla on muuten tossa kuvassa muutamakin kahva päällä.
Kuten kauluksesta saattaa havaita.
Totanoin, minusta tuntuu, että kun tuosta pukeutumishommasta riisuu sen elitististisyyden niin jäljellä jää juuri se minkä olet jo tajunnutkin. Eli uniformu valitaan tilanteen mukaan.

Itse en voi väittää olleeni ns. kovissa paikoissa mutta vaatetus on niissä tiukemmissa paikoissa missä olen ollut, ollut kovin toisarvoinen asia. Enempi kai on sitten ratkaissut kokonaisuus eli itsevarma mutta ei haastavan uhkaava ulkomuoto.

Jos jossain amerikan jengimailla voi päästä hengestään kantamalla väärän väristä liinaa, niin kaiketi ei paljoa kannata yrittää sillä pukeutumisella mitään muuta viestiä kuin tuota "move on"-viestiä.

Minulle esimerkiksi tuo kääntynyt kaulus vaan kertoo: "Oho, onpas kaverilla ollut kiire, pitäisikö vinkata että kääntää sen oikein..."
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 245
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Pukeutumisen viestimä

#50

Viesti Jussi Häkkinen »

Vanhakankea kirjoitti: Totanoin, minusta tuntuu, että kun tuosta pukeutumishommasta riisuu sen elitististisyyden niin jäljellä jää juuri se minkä olet jo tajunnutkin. Eli uniformu valitaan tilanteen mukaan.
Näin, toki niitä vaatetusoptioita on kuhunkin tilanteeseen useita.

Elokuvapuolella ja muissa imagonrakennusseteissä asioita tehdään aika hienovaraisesti. Erään suurehkon maailmanmahdin presidentinvaalikampanjaa seuratessa oli mielenkiintoista havaita, että lopulta vaalit voittanut henkilö aloitti kampanjointinsa voimakkaan rakenteellisissa, olkapäitä leventävissä takeissa ja siirtyi kampanjan kuluessa aina vain pehmeämpiin ja kapeampiin linjoihin. Lopulta yleisön edessä seisoi pehmeäolkaisessa puvussaan ihminen, laajentamattomana ja elämän kokoisena. Aika huikeaa.


Vaattureista muuten ei monikaan ole mitenkään erityisen osaava vaatettautuja. Arman on aika hyvä poikkeus tästä (OK, haluaisin kyllä joskus kuulla, mikä saa käyttämään nahkasolmioita 2000-luvulla, mutta ainakin se on omaa valintaa ja erittäin hilpeää röyhkeyttä). Huvittaisi myös kuulla, että onko treenibulkin myötä omien takkien olkapäiden rakenne muuttunu vähemmän tuetuksi.


Karille hieman leffakuvaa:

Kuva

Tuossa on aika paljon kohdallaan. Täysin erilainen tyyliympäristö kuin totuttu amerikkalaiskonteksti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Pukeutumisen viestimä

#51

Viesti MikaM »

Sivuhuomiona mainittakoon, että tuo Karin kuva filtteröityy tässä firmassa syystä: "Sex, Adult Material". Lienee parempi, ettei se edes näy.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 245
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Pukeutumisen viestimä

#52

Viesti Jussi Häkkinen »

MikaM kirjoitti: Sivuhuomiona mainittakoon, että tuo Karin kuva filtteröityy tässä firmassa syystä: "Sex, Adult Material". Lienee parempi, ettei se edes näy.
Jaha, no, Get Carterista kuitenkin on otos.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Pukeutumisen viestimä

#53

Viesti Jorge »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
MikaM kirjoitti: Sivuhuomiona mainittakoon, että tuo Karin kuva filtteröityy tässä firmassa syystä: "Sex, Adult Material". Lienee parempi, ettei se edes näy.
Jaha, no, Get Carterista kuitenkin on otos.
Ei kai Kari ole Get Carterissa ollut :o ??
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Pukeutumisen viestimä

#54

Viesti MikaM »

Just niin, ei tuo haulikkokuva, vaan Karin viestissä ollut omakuva.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Pukeutumisen viestimä

#55

Viesti Paappa »

KuvaKuva
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 245
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Pukeutumisen viestimä

#56

Viesti Jussi Häkkinen »

Collateral: Räkkipuvulla ja -paidalla (paremmin istuvien sijaan - ks. erittäin suuret kalvosimet ja puvun suurehko kädentie) tuodaan duunarifiilistä. Laatua yllä, mutta ei mitään, mikä olisi liian persoonallista ja jota ei voisi tarvittaessa dumpata. Puvun leikkauksen puutteita korjataan aavistuksenomaisella liikaväljyydellä, joka parantaa liikkuvuutta.

Muutoin tylsän leffan eräs piristyshavainto oli, että tuota oli mietitty.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pukeutumisen viestimä

#57

Viesti Mika »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Vaattureista muuten ei monikaan ole mitenkään erityisen osaava vaatettautuja. Arman on aika hyvä poikkeus tästä (OK, haluaisin kyllä joskus kuulla, mikä saa käyttämään nahkasolmioita 2000-luvulla, mutta ainakin se on omaa valintaa ja erittäin hilpeää röyhkeyttä). Huvittaisi myös kuulla, että onko treenibulkin myötä omien takkien olkapäiden rakenne muuttunu vähemmän tuetuksi.
Arman luki ketjun eilen ja ottanee osaa ehtiessään.

MikaM kirjoitti: Sivuhuomiona mainittakoon, että tuo Karin kuva filtteröityy tässä firmassa syystä: "Sex, Adult Material". Lienee parempi, ettei se edes näy.
Tuo johtunee siitä, että Kari on luultavasti kuvan ladatessaan valinnut vaihtoehdon "Adult content".
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Pukeutumisen viestimä

#58

Viesti n0k »

Mika kirjoitti:
Boti kirjoitti: Miksi mulla on tunne että Armanin pitäisi tulla tänne ja näyttää kuka on mestari? brushteeth
:smt003

Vaikka tottahan tuo on :)
Vinkkasin Armanille feisböökissä ;)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Pukeutumisen viestimä

#59

Viesti tmm »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kiitoksia tiedoista mutta mua nyt vähän nyppäsee tuo elitistisyys.

Olkaapa ystävällisiä ja suomentakaa muutamalla sanalla noita erikoistermejä.
Ketjusta saattaa tulla laakista luettavampi ja huolelliseen pukeutumiseen herkästi liitettävä mielikuva snobistelusta lieventyä.
Niinku.

Mä olen kyllä ikäänkuin hajulla, mua on neuvottu pukeutumisessa ja haldaan perusjutut, jollainlailla.
Mutta tuo vaatturi-jargon menee yli.
Lisäksi olen osastoa hälläväliä, joka kantaa kokopukuaan kuin haalaria.
Sisäistämättä, ikäänkuin defenssinä.

Jos Jussia tai Mjölniriä kiinnostaa, voisitte kommentoida vaikkapa Mannerheimin pukeutumista, hänhän oli todellakin salonkikelpoinen ja osasi viestiä kledjuillansa.
Eikös se vaaleanharmaa takinretale ommeltu joistain verhoista suunnilleen?

Ja sitte, se viestiminen ei ole pelkästään sinne toimistoihin ja muihin semmosiin sähdätty.
Oikeansorttisen viestin lähettäminen on tositärkeää silloin ku mennään vähä arvaamattomampiin olosuhteisiin.
Kierrän tässä kotipesälle, kaskun tuli Oceans-leffojen kautta mieleen tää pukeutumisjuttu.
Tässä ois O-12'sta kulminaation huipentuma.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Jossatossa retale-osastossa on toivotonta pysyä perässä sen, joka ei ole Babyloniassa aikaa viettäny. Pitkään.
Siis Pariisin todellakin erittäin monikulttuurisissa lähiöissä.
Jossa se koodisto on niinku niin moniulotteista jotta hallelujaa.

Pyydän kiinnitämään huomiota Vince Casselin pukeutumiseen.
Ja vertaamaan tähän kuvaan.

Kuva
Siinoon mä vuonna 1993.
Valmiina keikalle kuten ilmeestä näkyy, Pariisin 90-luvun alun mellakoitten aikaan.
Pukeutumat tuli vaistolla, löysä nahkarotsi (El Gatto) ja farkut/t-paita sekä tottakai bootsit pelitti lähiöissä aivan tosihyvin, tarpeeks tumma ulkonäkö, itsevarmuus ja valkosenpojan tunnusmerkistö kerto jotta etsi-seuraava-kohde, connard.

Mulla on muuten tossa kuvassa muutamakin kahva päällä.
Kuten kauluksesta saattaa havaita.
Melkoisesti tavaraa oikeassa hihassa...Kenttälapio, perhaps ;) Ja joo, kivasti puoltaa rotsi.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Pukeutumisen viestimä

#60

Viesti PDC »

Nuo on hauskoja nuo Jussin avaukset. Ite haluisin töissä pitää enemmän liivejä. Kun kesällä olin, siis koko kesän, 1800-luvun lopun laivapalvelija asusteessa niin oli todella hieno pitää liiviä, suoria housuja, italialaisia nahkakenkiä ym. oli siinä vielä rusettikin ja kultasilla napeilla varustettu aukipidettävä takkikin. Kuvakin on, mutta en postaa kyllä :lol:

Tykkään tällasista tyyleistä ite mutta ei vaan oo rahaa tai aina kiinnostusta niitä tavotella enemmän. Tai vartaloa siihen.

Kuva

Miinus tuo hattu

Kuva

Kuva

Ei taaskaan hattua

Kuva

Pisän suunnattomasti siittä omahyväisestä ja egokeskeistä ristiriidasta minkä kehitän kun pukeutuu semi skarpisti, ehkä välillä turvallisestikkin, mutta kuitenkin voi omata aika normaalista poikkeavia ajatuksia, tai yleensä sellaisen pukeutumiseen liitettäviä käyttäytymysmalleja.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 45 kurkkijaa