Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
68
21%
 
Ääniä yhteensä: 324

Kuvake
EemeliM
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2009

Koulukiusaaminen

#331

Viesti EemeliM »

Vastailen nyt minäkin tähän kun tuli luettua ketju läpi....
Molemmissa rooleissa on tullut oltua. Kotona olin pitkään ilkeä veljelleni, josta nyttemmin ollut syvästi pahoillani :( . Veljen kiusaaminen (vaikken silloin omasta mielestäni kiusannut, kuten moni sen on ilmaissut) loppui oikeastaan siihen, kun sain apua omiin ongelmiini, jotka aiheutti koko peruskoulun kestänyt kiusattuna oleminen.

Kiusaaminen ei ollut kovin vakavaa (jos vertaa tämän ketjun juttuihin joista iso osa aika järkyttäviä), enimmäkseen puheviasta, arkuudestani ja nimestäni huutelua, pilasoittoja ja porukasta eristämistä. Kaksi kaveriani oli myös kiusaamisessa mukana, mikä kaivelee ehkä eniten ("no ku ne muut pakotti"). Ala-asteella kiusaaminen oli vielä siedettävissä, mutta yläasteelle siirtyessäni mukana ei tullut yhtään kaveria , mutta huutelua sitäkin enemmän. 8. luokan puolivälistä alkaen olin vähän mukana yhdessä porukassa välituntisin, vapaa-ajat tietokoneen ääressä. Kuulostaa aika laimealta kiusaamiselta, mutta yhdistettynä luontaiseen ujouteen ja arkuuteen se aiheutti masennuksen ja rampauttaa edelleen ihmissuhteitani. En pistänyt vastaan, vaikka olin isokokoinen, koska uskoin kiusaamisen jatkuvan ja ajattelin itse joutuvani vaikeuksiin. Muistaakseni vanhemmat sanoivat että kiusaajilla on asiat huonosti kotona, pitää ymmärtää :) vanhempani eivät tosin kuulleet kuin yksittäisistä tapauksista, en enää myöhemmin vaivannut heitä asialla.

Siitä huolimatta että kiusaaminen loppui jo noin 6 vuotta sitten, en vieläkään luota siihen että muut viihtyvät seurassani ja välttelen uusia (ja usein vanhojakin) tuttuja. Tämä taas johtaa siihen, että ne tutut alkavat ajattelemaan samoin minusta kuin minä heistä ja lakkaavat pitämästä yhteyttä. Samoin jos jostain kaverista ei kuulu vähään aikaan, kuvittelen heti että olen ollut jotenkin huono kaveri, vaikka sitten uudestaan nähdessämme kaikki on hyvin. Olen myös jonkin verran vainoharhainen ja kuvittelen herkästi, että muut puhuvat minusta selkäni takana ja että muut nauravat minulle.

Kamppailulajit aloitin osin kiusaamisen takia, vaikka se oli jo kauan sitten loppunut. Itsetunto on aika paljon noussut jo muutaman vuoden jälkeen ja uskaltaa jo liikkua kotikaupungissa, mennä rannalle uimaan ja muuta tommosta normaalia mitä ei aikasemmin tehny koska oli vähän väärä kuva omasta ympäristöstään brushteeth . Nykyisestä opiskelupaikasta on löytynyt myös kavereita, mutta ystävyyssuhteita ei oikein pääse syntymään luottamuksen puutteen takia... no mut parempaan päin kuitenkin :)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#332

Viesti bodyguard »

EemeliM kirjoitti: Samoin jos jostain kaverista ei kuulu vähään aikaan, kuvittelen heti että olen ollut jotenkin huono kaveri, vaikka sitten uudestaan nähdessämme kaikki on hyvin.
Samaa olen huomannut itsessäni. Kai se on jonkinlaista epävarmuutta jota koulukiusaaminen on omiaan luomaan. Tästä huomaa hyvin miten mahdollisesti pitkäaikaisetkin seuraukset koulukiusaamisella voi olla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Ryokousha
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 106
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Capoeira
Takalajit: Karate, taijutsu, nyrkkeily, pekiti tirsia kali

Koulukiusaaminen

#333

Viesti Ryokousha »

Even in death, my Natasha cannot escape the bullies: Father’s disgust at sick taunts on Facebook

An internet tribute to a taunted public schoolgirl who died under a train has itself been hijacked by bullies.
Natasha MacBryde, 15, was killed on St Valentine’s Day following rumours that she had been teased about her parents’ divorce.
Friends set up a remembrance page to the ‘model pupil’ on Facebook so well-wishers could post messages.
But amidst the fond memories came sick postings including one which said: ‘Natasha wasn’t bullied, she was just a whore’, while another said: ‘I caught the train to heaven LOL (laugh out loud).’
Other users then clicked on ‘like’ to indicate that they agreed with the posts.


Tällaista maailmalta. Aika ikävää luettavaa...
Janne Nurmela
-----
Some people just need a high five.
In the face.
With a chair.
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#334

Viesti Nico Koskeva »

Ei sitä ees näköjään pysty kuvittelemaan kuinka pitkälle tollasessakin joku voi mennä. Onneks en edes tiedä ketään ketä olisi noin kohdeltu, koulukiusaamista on ollut mut se on aina ollu sitä samaa huomion hakua.

Tiedä sitten mitä tossa haetaan, kun mennään vielä kuoleman jälkeen kirjottamaan ikävyyksiä. Häiriintynyttä..
Niin väärin :(
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Koulukiusaaminen

#335

Viesti n0k »

Yläasteella kävi ikävä onnettuumuus, jossa menehtyi muutama nuorempiluokkalainen.
Muistotilaisuuden jälkeen oli jotkut heittäneet läppää aiheesta ja saaneet selkäänsä. Harmi etten itse kuullut...
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Teo Parjanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 840
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Nummela City
Takalajit: Taekwondo, paini

Koulukiusaaminen

#336

Viesti Teo Parjanen »

Äänestykseen olen näköjään aikoinaan vastannut, mutte en ole ketjuun kirjoittanut. Korjataan se puute nyt.

Itse olen siis ollut koulukiusattu lähes koko yläasteen ajan ja osan lukiosta. Oikeastaan kaikki alkoi 5.luokalla mutta silloin se kesti vajaan kouluvuoden ja alkoi ns. yhtä tyhjästä kuin mihin se loppui. Silloin meillä oli aina yksi luokalta joka oli ns. kiusattava. Minä olin siinä roolissa suurimman osan 5.luokasta. Yläasteelle siirryttyä kaikki meni ihan hyvin alussa, mutta 7.luokan syksyn aikana mulla meni kilpirauhasen liikatoiminta niin pahaksi että olin käytännössä ADHD, eli siis sähelsin koko ajan jotain enkä pytynyt keskittymään mihinkään saati olematta hiljaa. Siihen kun lisätään vielä voimakas hikoilu ja pistävä hienhaju niin suosio murrosikäisten joukossa oli taattu. En hirveästi välitä enää puhua siitä mitä silloin tapahtui, mutta vaikka kilpirauhasen liikatoiminta ja siihen liittyvät oireet saatiinkin lääkityksellä kuriin, kiusaaminen jatkui silti vielä lukiossa. Eli maine säilyi vaikka en enää oirellutkaan. Tuohon aikaan oikeastaan ainoana henkireikänä toimi taekwondo, jossa ihmiset eivät tunteneet taustojani/välittäneet niistä. Homma lähti helpottamaan kunnolla vasta sitten kun pääsin pois vanhan kouluporukan vaikutuspiiristä ja menin Espooseen kouluun. Siellä kun kukaan ei tuntenut minua tai taustojani. Nykyään en enää kärsi noista jutuista ja olen antanut kiusaajilleni anteeksi (en kuitenkaan unohtanut). Sen verran tuo kiusaaminen kuitenkin vaikutti elämääni että itsetuntoni saatiin murjottua siihen kuntoon että en esim. pystynyt lähestymään vastakkaista sukupuolta ollenkaan ja aika pitkälti siitä johtuen aloitin ensimmäisen parisuhteeni päivää alle 24-vuotiaana.
Keep your head up, I'm back!
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#337

Viesti Paappa »



Oikein tehty, Päivi Alasalmi.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Koulukiusaaminen

#338

Viesti diesel 64 »

Paappa kirjoitti:

Oikein tehty, Päivi Alasalmi.
Hyvä Päivi ! Olen valmis tekemään saman,jos koulun opettajien ja vanhempien neuvottelut ei tuota tulosta.

Ari jouppi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#339

Viesti Mika »

No joo, tietty tuo ikkunan rikkominen oli ehkä vähän liikaa, mutta toisaalta kukaan ei ilmeisesti loukkaantunut välikohtauksessa ja kiusaaminen loppui, joten siinä mielessä tarkoitus tosiaan pyhitti keinot.

Jos minulla olisi lapsi, jota kiusattaisiin, voisin kuvitella meneväni tuotakin pidemmälle. Helposti. Toki ainahan rauhallinen keskustelu järkevien aikuisten kesken on se paras ja tietysti ensimmäinen keino. Kaikki aikuiset eivät vaan ole järkeviä. Lapsillehan se on sääli, sekä heidän omilleen että mahdollisesti myös muille.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Koulukiusaaminen

#340

Viesti diesel 64 »

Mika kirjoitti: No joo, tietty tuo ikkunan rikkominen oli ehkä vähän liikaa, mutta toisaalta kukaan ei ilmeisesti loukkaantunut välikohtauksessa ja kiusaaminen loppui, joten siinä mielessä tarkoitus tosiaan pyhitti keinot.
Niin,olisiko kiusaaminen loppunut jos se ikkuna ei olisi rikkoutunut.3 vuotta on pitkä aika kiusattuna ja vanhempana,joka on yrittänyt saada kiusaamisen loppumaan.

Ikkuna Rikki

vs

"Kun katson poikaani, joka menee iloisella mielellä kouluun, minua ei kaduta. Tässä tapauksessa tarkoitus pyhitti keinot, Alasalmi sanoo."

AJ
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Koulukiusaaminen

#341

Viesti Kristian Hyvärinen »

Samaa mieltä jo kommentoineiden kanssa. Itse en tiedä, miten olisin vastaavassa tilanteessa toiminut, mutta on pakko antaa pisteitä naiselle määrätietoisuudesta ja toisaalta itsehillinnästä - lapsen kärsimystä on varmaan aika helvetillistä katsella sivusta. Hyvä, jos tuo toimi.

Mielestäni kertoo kyllä jotain kiusaajan perheen asenteesta ylipäätään, jos asianmukaisesta ja kontekstissa täysin asiallisesta nimityksestä ja kehotuksesta tulee kunnianloukkaussyyte.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Hertzyscowicz
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 145
Lauteille: Kesäkuu 2010

Koulukiusaaminen

#342

Viesti Hertzyscowicz »

Toisaalta, jos "Saatanan ämmäksi" haukkumisesta saa kunnianloukkaussyytteen, niin pitäisi olla mahdollista rahdata tämän kiusaajapojan perheelle kottikärrylastillinen syytteitä päällekarkauksista ja kunnianloukkauksista.

Asiasta kolmanteen, eräs aussikoulu päätti antaa mallisuorituksen koulukiusaamisen vähentämisestä;



Eräs kaksitoistavuotias tulevaisuuden toivo päätti käydä käsiksi kuusitoistavuotiaaseen, joka puolusti itseään jonkin sortis showpainiheitolla. Koulun päätös oli erottaa kiusattu poika kolmeksi viikoksi ja kiusaaja neljäksi päiväksi.

Itseäni rehellisesti sanoen oksettaa tuo kiusaamisekspertti Dagleishin kommentti siitä kuinka väkivaltaan turvautuminen oli ehdottoman väärin ja asianosaiset olisivat voineet ratkaista erimielisyytensä rakentavammilla tavoin. Saattoi toki olla kyse videon rajaamisesta, mutta videolla ei näkynyt sitä koulukuraattoria joka olisi auttanut estämään tilanteen liusumisen väkivaltaan.
Kuvake
Sisu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 759
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Sydney
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Koulukiusaaminen

#343

Viesti Sisu »

Kuulin aluksi, etta ois molemmat saaneet neljan paivan erotuksen, jos toi kolme viikkoa kiusatulle pitaa paikkansa niin sehan on ihan arsesta. Lisaksi oli kiitollista lukea aiheesta uutisia, koulun kommentit olivat standardia "meidan koulussa ei kiusata ja jokaiseen tapaukseen puututaan valittomasti"-kamaa, samalla muut oppilaat kommentoivat etta sita kiusattua poikaa on kiusattu vuosia.

Nostan hattua tuolle kiusatulle pojalle jos vuosien piinan jalkeen paattaa kierteen yhdella liikkeella jonka jalkeen katsoo etta kiusaaja ei tule paalle ja kavelee sitten rauhassa pois. Samoin se valiin mennyt tytto toimi hienosti, tata on mediassa kiittanyt maan kouluministerikin.

Viime vuonna yksi tyokaveri tuli toihin ykkoset paalla (mekaanikko, yleensa haalareissa) ja sanoi, etta oli 15-vuotiaan poikansa kanssa oikeudessa hakemassa koulukiusaajalle lahestymiskieltoa. Hieno meininki.
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys


Treenipäiväkirja
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

#344

Viesti Mika Luostarinen »

Paappa kirjoitti:

Oikein tehty, Päivi Alasalmi.
Toivottavasti kiusaajan vanhemmat saavat ansaitsemansa julkisuuden nostamissaan oikeusjutuissa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Koulukiusaaminen

#345

Viesti Jussi Häkkinen »

Kiusaaminen alkoi jurppia Casey Heynesiä. Lopputuloksena kiusaaja sai mitä pyysi.

Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 136 kurkkijaa