Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#61

Viesti tohtorismies »

Lasse Candé kirjoitti: Vastaavalla tavalla irvistyskin voi antaa sen tarvittavan "turbon" nostoon, minkä jo aiemmin mainitsin, mutta ei välttämättä ole suurissa määrin hyvä tapa harjoitella. (?)

Riippu mistä roikkuu, se jonkinasteinen irvistely tahtoo olla yli 90% maksimista pakollista, suurissa määrinkin moinen tapa on hyvä harjoitella mutta se on se 3-4vkoa minkä kestää veivata niin. Yleensä sitten vaatii sen että pitää vkon kevyesti. Tai tauon

Kokeile, ota vaikka yhdenjalankyykky treenattavaksi. Tee vaikka joku 5x1 pitkillä palautuksilla pari kertaa vkossa niin että sylissä on 90%maksimista.

Ja joka treeni lyöt himpun lisää eli jonkin 2,5-5% lisää syliin.

Potkut varmasti kovenee ja olo pysyy ihan eritavalla virtaisena kuin pitkiä kyykky sarjoja nylpätessä.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#62

Viesti MikaM »

Presenter kirjoitti: Kävin sitten tänään tekemässä ensimmäisen treenin tuon kirjan ohjeiden mukaan. Treeni pysyi lyhyenä (noin 45 minuuttia) ja tuntui hyvältä. Ja ennen kaikkea treenin jälkeen olo oli energinen ja sellainen, että huomennakin pystyisi treenaamaan saman setin, jos haluaisi.

Tein kolme sarjaa kutakin liikettä, joista toinen 90% ekan sarjan painoista ja kolmas 80% painoilla. Palautukset noin kolmisen minuuttia sarjojen välissä.

Kirjassa on myös ohjeita jaksotukseen, joiden avulla tein itselleni 10-kerran lineaarisen ohjelman. Testataan se läpi ja katsotaan miten on tullut tuloksia.
No, kuis kävi?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#63

Viesti Presenter »

MikaM kirjoitti:
Presenter kirjoitti: Kävin sitten tänään tekemässä ensimmäisen treenin tuon kirjan ohjeiden mukaan. Treeni pysyi lyhyenä (noin 45 minuuttia) ja tuntui hyvältä. Ja ennen kaikkea treenin jälkeen olo oli energinen ja sellainen, että huomennakin pystyisi treenaamaan saman setin, jos haluaisi.

Tein kolme sarjaa kutakin liikettä, joista toinen 90% ekan sarjan painoista ja kolmas 80% painoilla. Palautukset noin kolmisen minuuttia sarjojen välissä.

Kirjassa on myös ohjeita jaksotukseen, joiden avulla tein itselleni 10-kerran lineaarisen ohjelman. Testataan se läpi ja katsotaan miten on tullut tuloksia.
No, kuis kävi?
Itse treenitavasta en löytänyt vikaa, miehestä sen sijaan löytyi. Eli tuossa tammikuun puolivälissä iski SI-nivelen tulehdus (heräsin eräänä aamuna helvetilliseen selkäsärkyyn). Tämä johtui luultavasti lantionseudun ongelmista (eli ns. "toinen jalka pidempi"), josta johtuen rasitus esim. maastavedossa tulee epätasaisesti ja rasittaa toista puolta enemmän. Sen jälkeen en ole maastavetoa tehnyt ja muutenkin kun on flunssassa mennyt muutama viikko, ei ole punttia tullut tehtyä.

Joka tapauksessa, sen muutaman kerran mitä tein, homma tuntui fiksulta. Nyt olen vedellyt leukoja, punnerrellut ja tehnyt yhden jalan kyykkyjä, kun en vielä uskalla aloittaa alakropan/selän treenaamista kovaa ennen kuin saan tuon ongelman selvitettyä.
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#64

Viesti Mars »

Presenter kirjoitti: iski SI-nivelen tulehdus (heräsin eräänä aamuna helvetilliseen selkäsärkyyn). Tämä johtui luultavasti lantionseudun ongelmista (eli ns. "toinen jalka pidempi"), josta johtuen rasitus esim. maastavedossa tulee epätasaisesti ja rasittaa toista puolta enemmän.
Itsekin selkävaivoista kärsineenä utelen, että oliko tuo ihan lääkärin/vast. diagnoosi vai oma.

Kyykyillä ja vedoilla saa kyllä selän kipeäksi ilman että vika on SI-nivelessä.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#65

Viesti Presenter »

SI-nivelen tulehdus oli lääkärin diagnoosi. Erotan kyllä DOMSin ja selkäkivun.
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#66

Viesti Mars »

Presenter kirjoitti: SI-nivelen tulehdus oli lääkärin diagnoosi. Erotan kyllä DOMSin ja selkäkivun.
En tarkoittanut DOMSia vaan muuta alaselkäkipua kuin SI-vaivaa. Mutta ei tästä enenpää.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#67

Viesti MikaM »

Ostin tämän ketjun inspaamana tuon Pavelin kirjan "Power to the People" tjsp. Rynnin salille. Uskomaton ero aikaisempaan harjoitteluun! Ei ole kipeä, pystyy suihkussa pesemään ittensä ja kehitys voimatasolla aivan täysin jotain muuta kuin ennen. Tästä on hyvä jatkaa.
Tuo jätkä on Chuck Norriksen ja Jumalan jälkeen heti seuraavana. Aivan sama onko se keksiny sen jutut itte vai ei. Jos kirjasta ohittaa amerikkalaisille tarkoitetut lohkasut, niin se on lukemisen arvoinen.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#68

Viesti PDC »

Hienoa! Voikko kertoa, että mitä teit, mitä teit erilailla kuin ennen, mikä ei toiminut ym?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#69

Viesti MikaM »

Luettuani kirjan, sovelsin sitä sillä lailla, että en tee enää yli viiden toiston sarjoja, teen sarjoja hiukan fiiliksen mukaan, mutta yleensä vähintään viisi, kilot aina siten kuin hän neuvoo, eli toistot loppuu siten, että vielä yhden olisi voinut tehdä.
Eri liikkeitä on paljon vähemmän, kuin ennen, keskityn penkkiin ja puolikkaaseen maastanostoon (eli siis en nosta maasta vaan vähän polven alapuolelta) ja teen näitä aina kun menen salille, enkä esim yhtenä päivänä viikossa, kuten ennen. Noiden kahden liikkeen lisäksi teen ihan fiilis-pohjalta pari apuliikettä per käynti, tai sitten en.
Kropan lihasjännitys tuossa määrin, kuin se kirjassa neuvotaan, oli minulle uutta.
Heti, kun onnistuu viisi toistoa, niin kiloja lisää.
Kaksi kuukautta on mennyt ja kilot on nousseet noin 20% penkissä. Nyt pitää todeta, että lähtökohta toistoissa oli niinkin alhaalla, kuin 70kg.
En ole kokeillut noita kirjan ohjelmaraameja, kun näinkin tuntuu sujuvan itselle riittävän hyvin; kilot nousee ja olo pysyy hyvänä.
Niinkun näkyy, niin ihan amatöörihommaa, mutta toimii minulle.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#70

Viesti PDC »

Tärkeintä, että se toimii! Ei muulla ole väliä.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#71

Viesti Lasse Candé »

Mulle kävi niin outo juttu muutama vuosi sitten että joku tyyppi vain ojensi kyseisen kirjan mulle matikan laitoksella. Oli vissiin laittamassa sitä ilmoitustaulun alla olevalle pöydälle vapaasti otettavaksi ja mä jotain läppää heitin ja seuraavaksi ojensi sitä minulle. :D
PDF:ltä jo vilkuilin vuosia sitten, kuten muitakin, mutta on se ihan eri juttu lukunautinnon kannalta kun on konkreettinen kirja. Hyvää settiä hyvällä otteella kyllä.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#72

Viesti MikaM »

Itse ostin käytetyn variantin Amazonista, jote ei se kalliiksi tullut. Eikä ole käytön jälkiä lainkaan, sivutkin ihan toisistaan irrallaan.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#73

Viesti tohtorismies »

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx ... 045555&r=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Ja tämä on valehtelamatta helkkarin hyvä mitä noihin jännittelyihin tulee.

Kun perustreenarilla ei ole sitä huippu voimanostajaa siinä selän takana kun aloittaa sen leuanvetotangossa rimpuilun. Tai minkä kanssa nyt rimpuilee.

Eikä ole enää kallis.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#74

Viesti bodyguard »

Täällä 7€ halvempi ja postikulut sisältyy hintaan: http://www.bookdepository.co.uk/book/97 ... ed-Warrior" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Martin Rooney & Pavel Tsatsouline - Freshinä pysyminen

#75

Viesti MikaM »

Just tuolta se Amazonki haki mun kirjan... Eli tuo BG:n linkki.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa