Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Potku-miitti pystyottelusäännöt?
Valvoja: Valvoja
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Potku-miitti pystyottelusäännöt?
Edellisessä potku-miitissä oli pienimuotoiset BJJ-kisat. Onko edes teoriassa mahdollista kehittää useimmille sopivia pystyottelusääntöjä miittiin? Tärkein kriteeri säännöissä tulee toki olla se, että kaikki ovat vielä matsien jälkeenkin kavereita ja kaikki kykenevät jatkoille. Mutta mitkä säännöt muuten olisi sellaiset, että kaikilla olisi kivaa mutta silti näkisi vähäsen sitä kuka on kuka.
Oma ehdotukseni tälläisiksi lähtisi kotiinpäinvetämällä sovelletuista OMD/HMD-kisojen säännöistä. Suojina säärisuojat, cobra/MMA-hanskat, kypärä, munarit ja hammassuojat.
Sallittuina tekniikoina kaikki heitot, kampit ja kaadot. Potkut vartaloon, päähän sekä reisille ja lyönnit vartaloon. Kiellettyjä tekniikoita lukot, lyönnit päähän, kyynärpäälyönnit, polvipotkut päähän ja tietenkin lyönnit/potkut vyön alle.
Pisteenlasku:
lyönti jonka vaikutuksesta vastustaja on hetken pihalla, 1p
lyönti jonka vaikutuksesta vastustaja kaatuu maahan, 2p
potku jonka vaikutuksesta vastustaja on hetken pihalla, 1p
potku jonka vaikutuksesta vastustaja kaatuu maahan, 2p
onnistunut heitto/kamppi/kaato siten, että itse pysyy pystyssä tai muuten tilanteen herrana, 1p
onnistunut heitto/kamppi/kaato siten, että itse pysyy pystyssä tai muuten tilanteen herrana ja vastustaja ei heti kykene nousemaan (ilmat pihalla tai vastaavaa), 2p
tyrmäys = automaattinen voitto.
Erät vaikka 3x1 min. Jotta kaikki aika ei mene otteluissa.
Nämä säännöt siis ihan puhtaasti siltä pohjalta, mitkä ovat itselle suht tutut ja voinee ottaa matsia kovaa ihan puhtaasti kaverihengessä. Ja kaikkien pitäisi olla kunnossa vielä jatkoja ajatellen.
Mitä itse haluaisit lisää/poistaa ja osallistuisitko noilla säännöillä? Itse en vielä lupaa tulevani yhteenkään miittiin, mutta jos tulisin ja olisi pystykisat niin miksikäs en harkitsisi osallistumista..
Edit: Pistelaskusysteemi pienelle fontille. Huono idea. Ja matsien tärkein sääntö boldauksella.
Oma ehdotukseni tälläisiksi lähtisi kotiinpäinvetämällä sovelletuista OMD/HMD-kisojen säännöistä. Suojina säärisuojat, cobra/MMA-hanskat, kypärä, munarit ja hammassuojat.
Sallittuina tekniikoina kaikki heitot, kampit ja kaadot. Potkut vartaloon, päähän sekä reisille ja lyönnit vartaloon. Kiellettyjä tekniikoita lukot, lyönnit päähän, kyynärpäälyönnit, polvipotkut päähän ja tietenkin lyönnit/potkut vyön alle.
Pisteenlasku:
lyönti jonka vaikutuksesta vastustaja on hetken pihalla, 1p
lyönti jonka vaikutuksesta vastustaja kaatuu maahan, 2p
potku jonka vaikutuksesta vastustaja on hetken pihalla, 1p
potku jonka vaikutuksesta vastustaja kaatuu maahan, 2p
onnistunut heitto/kamppi/kaato siten, että itse pysyy pystyssä tai muuten tilanteen herrana, 1p
onnistunut heitto/kamppi/kaato siten, että itse pysyy pystyssä tai muuten tilanteen herrana ja vastustaja ei heti kykene nousemaan (ilmat pihalla tai vastaavaa), 2p
tyrmäys = automaattinen voitto.
Erät vaikka 3x1 min. Jotta kaikki aika ei mene otteluissa.
Nämä säännöt siis ihan puhtaasti siltä pohjalta, mitkä ovat itselle suht tutut ja voinee ottaa matsia kovaa ihan puhtaasti kaverihengessä. Ja kaikkien pitäisi olla kunnossa vielä jatkoja ajatellen.
Mitä itse haluaisit lisää/poistaa ja osallistuisitko noilla säännöillä? Itse en vielä lupaa tulevani yhteenkään miittiin, mutta jos tulisin ja olisi pystykisat niin miksikäs en harkitsisi osallistumista..
Edit: Pistelaskusysteemi pienelle fontille. Huono idea. Ja matsien tärkein sääntö boldauksella.
Viimeksi muokannut kaik, tammi 3, 2006, 06.18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
-
- kylkeenpotkija
Hmm.. sanotaan edelleen kotiinpäin vetäen että saapi. En kylläkään ajatellut mattopainia ollenkaan. OMD:n nykysäännöistä en tarkkaan muista paljonko on aikaa matossa, mutta sanotaas vaikka 15-20 sekuntia aikaa saada kaveri hallintaan viiden sekunnin ajaksi. (Omana aikana siis ei ollut lainkaan mattopainia)sivarinlötkö kirjoitti: Eli saisiko onnistuneesta shotista ja guardin ohituksesta sekä sivuhallinnassa sitomisesta 2p?
Miten nopeasti guard pitää ohittaa, kun ollaan tontissa?
Kai Koivisto
-
- päähänpotkija
-
- kylkeenpotkija
-
- munillepotkija
-
- kylkeenpotkija
Samaa miettinyt minäkin joskus. Tämmöisiä sääntöjä ehdotin siis ihan vain kotiinpäin vetämällä, kun ovat tutut säännöt minulle. Saa ehdottaa muutakin.premier kirjoitti: Olen aina ihmetellyt, että mikä logiikka siinä on, että saa potkia päähän, muttei kuitenkaan sitten lyödä? Onhan ne potkut aina potentiaalisesti vaarallisempia?
Kai Koivisto
-
- päähänpotkija
-
- kylkeenpotkija
-
- vastapotkija
- Lauteille: Toukokuu 2005
Lyönnit tulevat yleensä suoraohdistettuina suojaamattomia kasvoja kohti kuin potkut useimmiten pään sivupuolelle joka on pehmustettu kypärällä.premier kirjoitti: Olen aina ihmetellyt, että mikä logiikka siinä on, että saa potkia päähän, muttei kuitenkaan sitten lyödä? Onhan ne potkut aina potentiaalisesti vaarallisempia?
Potkut eivät myöskään ole niin nopeita kuin mitä lyönnit suhteessa joten niitä ehtii tottumattomampikin väistämään tai suojautumaan ainakin jollain tavoin (ellei potkija ole sitten sen verran hyvä alallaan).
Rami Niemi
'93- Kukki-Taekwondo
'04- Shorin-ryu Seibukan Karate-do
Joskus on ihan hyvä istahtaa kulkemansa tien varteen ja katsella muiden menoa valitsemallaan polulla.
www.HieRami.fi
'93- Kukki-Taekwondo
'04- Shorin-ryu Seibukan Karate-do
Joskus on ihan hyvä istahtaa kulkemansa tien varteen ja katsella muiden menoa valitsemallaan polulla.
www.HieRami.fi
-
- etupotkija
Olisko ideana siis vähän ku joku MMA-matsi vai pelkkää pystyottelua heitoilla?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...
Liity Etupotkijaksi!
Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Liity Etupotkijaksi!
Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
-
- päähänpotkija
-
- kylkeenpotkija
Sitä mitä porukka haluaa jos haluaa. Ehkä enemmän pystyottelua heitoilla kun BJJ skabat on jo.
Eli millaisin säännöin haluaisit matsata potku-miiteissä jos pystystäkin haluaisi matsata? Ja siis millaisin säännöin ihan kaverihengessä. Jos kunnolla haluaa otella niin onhan noita vapaaottelukilpailuja, mutta silti noinkin "rajut" säännöt ois mulle ok. Ja siksikin moisen pistesysteemin kehitin, että olisi tuomareilla vähän helpompaa. Ehdotuksia saa heittää lievemmistäkin säännöistä mistä ei tule epäselvyyksiä.
Eli millaisin säännöin haluaisit matsata potku-miiteissä jos pystystäkin haluaisi matsata? Ja siis millaisin säännöin ihan kaverihengessä. Jos kunnolla haluaa otella niin onhan noita vapaaottelukilpailuja, mutta silti noinkin "rajut" säännöt ois mulle ok. Ja siksikin moisen pistesysteemin kehitin, että olisi tuomareilla vähän helpompaa. Ehdotuksia saa heittää lievemmistäkin säännöistä mistä ei tule epäselvyyksiä.
Kai Koivisto
-
- munillepotkija