Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aittomäki ja lajihistoria

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Heittokone
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 28
Lauteille: Syyskuu 2010

Aittomäki ja lajihistoria

#346

Viesti Heittokone »

Kiitän jokaista vastaajaa yleisesti sekä Karia erityisesti.

Kari, ihmettelit, miksi kysyin juuri sinulta prätkäjengeistä. Syy tähän on se, että olet joissakin viesteissäsi antanut ymmärtää, että tiedät näiden ryhmittymien toimintatavoista. Pahoittelen, jos kyselin tyhmiä.

Oletteko muuten katsoneet Bandidos MC:n presidentin haastattelua, joka näytettiin muistaakseni Ajankohtaisessa kakkosessa? Haastattelu löytynee, tai on ainakin joskus löytynyt, Youtubesta. Komeat kerhotilat ja varsin fiksun oloinen nokkamies.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aittomäki ja lajihistoria

#347

Viesti Mika »

Mika kirjoitti: Ylipotkija: Tätä keskustelua lienee parasta jatkaa täällä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#348

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, onhan mulla toki jotain kontaktipintaa mutta en tosiaankaan ole enkä ole ollu tekemisisissä noitten osastojen kanssa muutaku asiayhteyksissä.
Asiallista porukkaa.

Sori Mika, tää meni nyt näin.
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Aittomäki ja lajihistoria

#349

Viesti remo »

Ei tää mihinkään liity mutta sattupa silmään ja sitä kautta päätyi digitaaliseen muotoon. Kuva siis. ;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#350

Viesti Kari Aittomäki »

Hehe.
Tulee mieleeni eräs omaväsäämäni varotuskyltti vuosien takaa..

Siis talkkari-aikoina, kun lunta ja jäät alko olla katoilla haitaks asti.. talkkarithan ei sitä hommaa ois saanu tehdä mutta mä sovin isänöijien kanssa että teen homman erikseen palkattuna. Tarpeeks laillista, piti vaan käydä laittaan toiminimeen kys kohta "lumenpudottelija".
Eihän se fyysiselle mikään paha rasti ollu.
Tosin nykyän homman tarvitaan varmaan hygieniakorteista lähtien neljänvuoden kurssitus ja ruotsinkielen taito.

No jengiä piti kuiteski varotella jotta tavaraa varisee joten tein tämmösen:
Kuva

Palaute oli kaikkiaan varsin positiivista.
Vahinkojakaan ei sattunu, paitti kerran en viittiny enää vaihtaa turvaköyden tukipistetta ja tottakai liukastuin -> reunanyli.
Ja tottakai ilman paitaa.
Suoraan akkunan eteen jossa nuoripari vetää sunnuntaiaamu-puuroja.
Moikkasin ja kiipesin takas katolle.

Mulle aina sattu kaikenlaista.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Aittomäki ja lajihistoria

#351

Viesti Lohikäärmepallo »

Lumenpudottamista saa nykyäänkin tehdä ihan peruskoulupohjalta. Varsinkin sesonkiaikaan riittää että kola pysyy kädessä ja vakuuttaa ja vannoo, että osaa käyttää valjaita. Yhtänä keväänä olin itsekin kattoja putsaamassa. Ylimääräistä hommaa aiheutti vain itseään täynnä ollut koulupoika, joka ei millään suostunut tajuamaan, että kyllä sillä on väliä mihin varmistusköyden laittaa kiinni, vaikka "ei ajatellut katolta hypätäkään".

Kuinka paljon muuten ruumiillisesta työstä on ollut hyötyä kamppailulajien kanssa? Omalla kohdallani kun tuntuu, ettei pitkistä päivistä ja raskaasta työstä ole hirveästi ollut iloa minkään kehittymisen kannalta, ellei lasketa välilevytyrän kehittymistä mukaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#352

Viesti Kari Aittomäki »

Työn hyöty onkaksipiipukas juttu.
Mäkin olen pedannut muutaman pysyvän vamman joutumalla liian raskaisiin töihin liian aikaisin, vaikka tuolloin se lisääntynyt voima ja sinni ja kropankäyttö näyttäyty positiivisina.
Oli kiva olla kuustoistiaana riskimpi kuin useat aikamiehet.

Johan nää lekomistreenit ja muu karkeajumppa kertoo, että senkaltanen fyysinen toiminto kehittää.
Mutta jos mennään oikeeseen työhön..
Mä väitän että harva potkulainen jaksais edes päivää täyteen vanhantyylin ojurina tai metsätyömiehenä.
Eli silloin se saatu rasite menis kyllä kuluttavan puolelle.
Kunnon pohjilla hyöty voi olla huomattava..
Mun forkkuja on monesti ihmetelty, olen kertonu olevani kompulsiivinen masturbeeraaja ja senverran melakas että symmetriäkaan ei kärsi. Kaxinkäsin kohti huippua.
Mutta oikeesti ne perua rautakankikesästä.

Sellanen omakotitalo-asujan pikkupuuhastelu ois nähdäkseni riittävä panos sekä mielekkyydeltään että rasitukseltaan. Ittekki meinaan ympäröidä tontin aidalla mallia panssarieste. Halkastuilla kivenmurikoilla.
8h lie liikaa..

Hehe, näen sieluni silmin muutaman nimeltä-mainitsemattoman potkulaisen seisomassa kuokka kädessä suon ääressä varahin aamulla, kun aurinko valaisee nousevaa höyryä ja köyhiä mäntyjä, kuinka taustalla kurki astelee sammakkojahdissa pitkin, verkkaisin askelin.
Kuinka potkulainen katsoo kuokkaa, katsoo suota, katsoo kurkea, katsoo kuokkaa, purskahtaa itkuun ja heittää inhan työvälineen kaikin voimin luotaan (3 metriä) ja yrittää hukuttaa ittensä suonsilmään.
Onnistumatta.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Aittomäki ja lajihistoria

#353

Viesti Kalle Koskinen »

Hehe, tuo viimeisin on harvinaisen tarkka kuvaus eräältä minun reissulta. Pitää vain vaihtaa kuokan tilalle onki. Pohjoisen itikat olivat liikaa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Aittomäki ja lajihistoria

#354

Viesti Ile »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kuinka potkulainen katsoo kuokkaa, katsoo suota, katsoo kurkea, katsoo kuokkaa, purskahtaa itkuun ja heittää inhan työvälineen kaikin voimin luotaan (3 metriä) ja yrittää hukuttaa ittensä suonsilmään.
Onnistumatta.
:smt003 Ei fuk...

Mua toi ei ainakaan kuvaa. Saletisti lentää jonku 4-5 metriä (Fiskarsin ultra-light).

Mutta kun kahden käden ote ja edestakainen liike -osasto kerran näyttää menevän tähän Karin lajihistoriatopicciin, niin pakko mainita, että halkojen hakkaaminen on mun mielestä about parasta mitä mies voi kirves kädessä tehdä. Siinä on todella jotain terapeuttista, puhdistavaa tms..

Joo, helppohan se tietysti on sanoo, kun ei ole silleen ollu pakko tehdä sitä hommaa.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Aittomäki ja lajihistoria

#355

Viesti Kyynikko »

n0k kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: nojoo...
Ja kyllä sieltä kovista jengeistä löytyy erittäin lujaranteista osastoa.
Jopa tutuilla nimillä, näin siis kampailukertoimin.
Nopealla google haulla löytää sali ohjelman isännän Immunkin cutissa.
Kuva
Kunniajäsen näyttää olevan. On niitä muitakin vaparityyppejä tossa asemassa, samassa porukassa vielä.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
NAMatööri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 21
Lauteille: Toukokuu 2011

Portsarit

#356

Viesti NAMatööri »

Pahoittelen offtopia, mut pakko kysästä Aitto, teetkö vielä hommia vai onko jalka niin huonona ettei pysty? Jaja, liikutko ollenkaa enää pk-seudulla, voisin kaljan joskus tarjota jos satutaan törmään, vaikka erisarjassa ollaankin monessa eri mittakaavas, mut eipä se kaljakaa nii kallis ole ;).

PS. ymmärrän toki jos et tahdo nuita huudella netissä.

Ois kyllä kenties tää posti ollu enempi Aittomäen omaan ketjuun kuuluva, modet siirtäköön jos näkee tarpeelliseksi.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#357

Viesti Kari Aittomäki »

Eipä niitä tule enää tehtyä, monistakin syistä. Jalka on yks.
Stadissa käyn hyvin harvoin enään, pitäs kyllä.
Kapakoissakaan en viitti notkua, ei kestä pää sitä kukkopoikailua.

Kiitos kysymästä.
Mä olen aidosti sitämieltä että ovihommat on mukava koenta kellevaan.
Suosittelen, jos paukut riittää.
NAMatööri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 21
Lauteille: Toukokuu 2011

Aittomäki ja lajihistoria

#358

Viesti NAMatööri »

Jep, vaikkakaan en oo kauheen kauaa vielä ovihommia tehny niin kyllähän tuo homma avaa silmiä monessa suhteessa.
Turvallisuusalalla olen työskennellyt kyllä jo pienen tovin.

Nykyään kyllä kun itsekin sinne kuppilaan menee ni lähinnä arkisin, johtuen siitä kun viikonloput on aika täyteen buukattu kun tulee tehtyä hommia useammalle taholle sekä viikonloppusin on rauhallisemmatkin kuppilat täynnä urpoja jota ei viiti vapaalla (ilmaiseksi) katella.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Aittomäki ja lajihistoria

#359

Viesti Vanhakankea »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olen siis osallistunut myös wushun historian kulkuun koska olin tuolloin paikalla!
Zhang Fang tuli Suomeen ja Lauttasaaren Budocenteriin tosiaan 1990, jolloin pyörin sieläpäin.
Ja todistettavasti olen ostanut ZF:lle ensimmäisen pizzansa!

Wushu lähti hitaammin kuin taiji, ilmeisistä syistä.
Nappasin tuolta WUSHU-ketjusta (http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 02&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;)

Jossain ketjussa pähkittiin, että ollaankos me enempi tuttuja ja täältä taitaa löytyä ainakin yksi risteys missä ollaan kenties toisiamme mittailtu. ;-) SSKF treenaili Budocenterillä 90-luvun alussa oman salin hankkimiseen saakka eli olisko ollu tonne 1993? Elikkäs taisin olla Budocenterillä 2-3 kertaa viikossa ja mahdolliset punttihommat päälle. Siihen aikaa tuo homma oli pikkusen lipsahtanut tuonne ylisuorittamiseen, 2-3(lenkki, puntti ja lajitreeni) treeniin päivässä ilman lepopäiviä.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#360

Viesti Kari Aittomäki »

Kyllä me sitte varmaan ollaan tavattu, en itte tuolloin -93 Budossa valtavasti pyöriny ku kiukkarihommat Kaapelilla oli täydessä vauhdissa..
Mutta vierailinpa kuitenki koska Zhang Fang ja Kiina.
Johon tein tonavuonna reissuni.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa