Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Potku-miitti pystyottelusäännöt?

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Ronin
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Ronin »

No mulle kävis ihan tavallinen modattu kikkarisparriotteluhommelikin, eli potkut kehoon, päähän ja reisiin sallittuja, lyönnit kehoon ja päähän sallittuja, heitot ja kampit sallittuja, polvipotkut kehoon ja reisiin sallittuja, pystysidonta sallittua. Jotain tuohon suuntaan.

Hanskoiksi tollaset MMA-hanskat on tosin suht.pieniä, että helposti tulee sitten varmaan jälkiä porukan naamaan.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

BJJ skaba otettiin polviltaan?
t-mobile
ilmaanpotkija
Lauteille: Elokuu 2005

Viesti t-mobile »

Vähän hullulta kuulostaa. Menee aika vakavaksi, kun tyrmäyksetkin sallitaan. Itse kannattaisin sotilaspainia.
Kuvake
premier
munillepotkija

Viesti premier »

Olen vähän samoilla linjoilla Roninin kanssa.

Mutta kannattanee ottaa homma niin, että tyrmäykset "kielletään" ja pisteet ratkaisevat. Tuomari kontrolloi, ettei homma lähde käsistä ja huomauttaa liian kovasta kontaktista tarvittaessa. Toisesta huomautuksesta vaikkapa pistevähennys.
premier
Ronin
etupotkija

Viesti Ronin »

t-mobile kirjoitti: Vähän hullulta kuulostaa. Menee aika vakavaksi, kun tyrmäyksetkin sallitaan. Itse kannattaisin sotilaspainia.
Mm, ja mietin tuota hanskajuttua vielä, että olisko kunnon nyrkkeilyhanskat paremmat.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija

Viesti sivarinlötkö »

Mitä on sotilaspaini?

Ei mua saa puhtaaseen pystysparriin kyllä muutakuin mun kanssa samanlaisen harjoittelutaustan omaavan kera. :?
tabitha
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005

Viesti tabitha »

sivarinlötkö kirjoitti: Ei mua saa puhtaaseen pystysparriin kyllä muutakuin mun kanssa samanlaisen harjoittelutaustan omaavan kera. :?
Ei edes mun kanssa? :shock:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
kaik
kylkeenpotkija

Viesti kaik »

premier kirjoitti: Olen vähän samoilla linjoilla Roninin kanssa.

Mutta kannattanee ottaa homma niin, että tyrmäykset "kielletään" ja pisteet ratkaisevat. Tuomari kontrolloi, ettei homma lähde käsistä ja huomauttaa liian kovasta kontaktista tarvittaessa. Toisesta huomautuksesta vaikkapa pistevähennys.
Olisi ihan jees hommaa tämmöinenkin. Vaan löytyykö kokeneita tuomareita? Onko JanneM ainoa kellä on tuomarointi kokemusta? Mistä lähdetään laskemaan pisteitä? Jokainen perille mennyt osuma tuottaa pisteen? Vain voimakas osuma tuottaa pisteen?
Ronin kirjoitti: Mm, ja mietin tuota hanskajuttua vielä, että olisko kunnon nyrkkeilyhanskat paremmat.
Nyrkkeilyhanskat ois mullekin ihan ok. Ensimmäisessä viestissä ehdottamani säännöt ja suojat olivat siis ihan puhtaasti kotiinpäin vetoa tuttuun suuntaan. :)
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija

Viesti sivarinlötkö »

tabitha kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti: Ei mua saa puhtaaseen pystysparriin kyllä muutakuin mun kanssa samanlaisen harjoittelutaustan omaavan kera. :?
No naiset nyt on asia erikseen. Ei mulle naiset pärjää.
Kuvake
flammee
etupotkija

Viesti flammee »

Tjaah, mun mielestä ei kannata ottaa muuta kuin light contactia tällasissa tapahtumissa, joissa se matsaus ei ole miitin ainoa juttu.. Päähänlyöminen sallittua, pyyhkäisyt, kaadot ja ehkä heitotkin. Samoin polvipotkut vartaloon, pystysidontaa rajoitetun ajan, jotain 3 s. Alapotkut sallittuja, muttei niitäkään täysillä, kun tarkoitus on tehdä niillä jaloilla miitissä vielä muutakin. Potkuista päähän 2p muista tekniikoista 1p. Varustus: nyrkkeilyhanskat, säärisuojat, jalkasuojat, munasuojat, hammassuojat.

Muita ottelumuotoja voisivat olla pehmokeppikalistelu ja sumo.

Mutta jos pistää pystyyn täyskontaktimatsit niin pitääkö ottaa huomioon jotain laillisuusjuttuja, vakuutuksia yms..?
– Science that can't be questioned is religion.
kaik
kylkeenpotkija

Viesti kaik »

sivarinlötkö kirjoitti:
tabitha kirjoitti:
No naiset nyt on asia erikseen. Ei mulle naiset pärjää.
Tuo taisi olla jo haaste tabbylle?
Kai Koivisto
tabitha
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005

Viesti tabitha »

Otan haasteen vastaan.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
kaik
kylkeenpotkija

Viesti kaik »

:ot:

Mitäs kaikkea tekemistä lötköllä on jo seuraavassa miitissä? Kung fu äijät pieksee, rannelukkoja näytellään, pystymatsia tabbyn kanssa...
Kai Koivisto
Vlad Tepes
päähänpotkija

Viesti Vlad Tepes »

kaik kirjoitti: :ot:

Mitäs kaikkea tekemistä lötköllä on jo seuraavassa miitissä? Kung fu äijät pieksee, rannelukkoja näytellään, pystymatsia tabbyn kanssa...
Toivottavasti on vakuutukset kunnossa. :boxing2:
t-mobile
ilmaanpotkija

Viesti t-mobile »

Matsin pitäis olla sen verran "kevyttä", että melkein kaikki voisivat osallistua.
Pysty- ja mattovääntö olisivat kyll parempia tähän tarkoitukseen.

Seuraajat

Kuvake
nyyski
Teemu