Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Eduskuntavaalit 2011
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Eduskuntavaalit 2011
Katsoit kuitenkin aiheelliseksi kommentoida perusteltua tekstiä itse mitenkään perustelematta. Ilmeisesti sisältö ei miellyttänyt, mutta vasta-argumenttia ei kuitenkaan löytynyt.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Eduskuntavaalit 2011
Perusteluni esitin edellisissä viesteissä. Karin avautuminen ei sinänsä liittynyt asiaan. Minä en ole julistanut sotaa Halla-aholle, en ole ilmoittanut muuttavani Suomesta, enkä edusta mediaa. En liioin toivo että ihmiset olisivat tyhmiä, enkä minäkään äänestänyt Perussuomalaisia. Kaiken tämän ylimääräisen ohella viestissä ei ihan hirveästi ollut mitään perusteluja tai väitettä, johon olisin voinut tarttua, omiin viesteihini liittyen. Ilmeisesti sinä löydät enemmän perusteltua argumentointia.Jorge kirjoitti: Katsoit kuitenkin aiheelliseksi kommentoida perusteltua tekstiä itse mitenkään perustelematta. Ilmeisesti sisältö ei miellyttänyt, mutta vasta-argumenttia ei kuitenkaan löytynyt.
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2011
Eduskuntavaalit 2011
En tarkoittanut ollenkaan. Tarkoitin että nykyään kuka tahansa joka haluaa tietää esim. HA:n ajatuksista, voi ottaa lukea ne suoraan tämän kirjoituksista ja vanha media on tässä kohtaa varsin turha.Alioppilas kirjoitti:Mikä viestintä? Miten luulet näiden uutisten välittyvän netin kautta jos kukaan ei ole niitä kirjoittamassa? Jos tarkoitat, että sanomalehtiä fyysisessä muodossaan ei enää tarvita, kun ihmiset voivat lukea näytöltä, niin siitä voi olla varovaisesti samaa mieltä, vaikka kovana konservatiivina pidänkin kehityskulkua rappiollisena.Riposte kirjoitti:En ole varma tulkitsinko tämän viestin ihan oikein: HA:n pitää tulla toimeen vanhan median kanssa jos hän haluaa tulla toimeen vanhan median kanssa? Ehdottomasti totta (niinkuin tautologiat ovat), mutta ei mitenkään ota kantaa aiemmin esitettyyn johtopäätökseen, että viestintä pelaa nykyään aika hyvin netin kauttakin eikä vanhalle medialle ole välttämättä tarvetta.bodyguard kirjoitti: Toiseen suuntaan se saattaa jopa jonkinlainen ongelma olla, varsinkin jos tavoitteena on olla jotain muutakin kuin internetilmiö.
Mainitsemasi uutisten fyysisen välitystavan muutos tarkoittaa pidemmän päälle muutakin kuin että paperihesari siirtyy taulutietokoneen ruudulle. Median bisnesmallit muuttunevat aika isosti ja moni joutuu vaihtamaan alaa, mutta tämä toki kuuluu ihan johonkin muuhun keskusteluun vaikka onkin mielenkiintoinen juttu.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Eduskuntavaalit 2011
Jorge, anna olla taas. Kylla Alioppilaan yhden sanan kommentti oli ihan riittava vastine Aittomaen henkiloon menevalle argumentoinnille, jolle ei ole minkaanlaista sijaa.
Katson ettei painomedia ole todellakaan kuollut. Vaikuttaa silta, etta jotkut teista joko yliarvoivat netin merkitysta tiedon valittamisessa tai aliarvioivat painetun sanan merkitysta. Kai nyt kuitenkin huomaatte, etteivat mitkaan blogit syrjayta oikeaa mediaa (ainakaan aikoihin)? Se on ihan fakta, etta Halla-ahon pitaa oppia tulemaan tiedotusvalineiden kanssa toimeen nykyisessa asemassaan, mikali han aikoo sailyttaa mielenrauhansa ja pystya keskittymaan tyohonsa. Se, milla tavalla hanen kannattajansa suhtautuvat painettuun sanaan (tietenkin mestarinsa esimerkin mukaan), on sitten ihan toinen asia.
En kuitenkaan aliarvioisi median merkitysta, enka toisaalta yliarvioisi yhden bloggaajan merkitysta nykyiselle tiedon valittamiselle.
Ylipotkija: Muokattu.
Katson ettei painomedia ole todellakaan kuollut. Vaikuttaa silta, etta jotkut teista joko yliarvoivat netin merkitysta tiedon valittamisessa tai aliarvioivat painetun sanan merkitysta. Kai nyt kuitenkin huomaatte, etteivat mitkaan blogit syrjayta oikeaa mediaa (ainakaan aikoihin)? Se on ihan fakta, etta Halla-ahon pitaa oppia tulemaan tiedotusvalineiden kanssa toimeen nykyisessa asemassaan, mikali han aikoo sailyttaa mielenrauhansa ja pystya keskittymaan tyohonsa. Se, milla tavalla hanen kannattajansa suhtautuvat painettuun sanaan (tietenkin mestarinsa esimerkin mukaan), on sitten ihan toinen asia.
En kuitenkaan aliarvioisi median merkitysta, enka toisaalta yliarvioisi yhden bloggaajan merkitysta nykyiselle tiedon valittamiselle.
Ylipotkija: Muokattu.
-
- etupotkija
Eduskuntavaalit 2011
Ei tietenkään painomedia mihinkään kuole ja on sillä merkitystä edelleen paljon. Mutta sen ohi voidaan saavuttaa huomattava kannatus, mikä ilmeni tässä H-a:n tapauksessa. Ja kyllähän H-a pärjää tiedotusvälineiden kanssa, asiallisten haastattelujen kanssa on mennyt ihan hyvin. Se että esim. kaivellaan vanhoja kirjoituksia joita on tahallaan tulkittu väärin ja sitten penätään vastauksia niihin kökköimpiin väärinymmärtelyihin ja olkiukkoihin, niin onko se nyt niin huono taktiikka että vastauksia ei anneta? Ainakin mun silmissä H-a:n toiminta tässä suhteessa on positiivista ja koska me äänestäjät emme ole ihmisiä niin kauhean erilaisia niin tämä pätee moniin muihinkin.Mika kirjoitti: Katson ettei painomedia ole todellakaan kuollut. Vaikuttaa silta, etta jotkut teista joko yliarvoivat netin merkitysta tiedon valittamisessa tai aliarvioivat painetun sanan merkitysta. Kai nyt kuitenkin huomaatte, etteivat mitkaan blogit syrjayta oikeaa mediaa (ainakaan aikoihin)? Se on ihan fakta, etta Halla-ahon pitaa oppia tulemaan tiedotusvalineiden kanssa toimeen nykyisessa asemassaan, mikali han aikoo sailyttaa mielenrauhansa ja pystya keskittymaan tyohonsa. Se, milla tavalla hanen kannattajansa suhtautuvat painettuun sanaan (tietenkin mestarinsa esimerkin mukaan), on sitten ihan toinen asia.
– Science that can't be questioned is religion.
-
- reiteenpotkija
Eduskuntavaalit 2011
Puhun vain omasta puolestani, mutta tietysti kehitys tapahtuu pitkällä aikavälillä. Mielestäni viimeisen 10 vuoden aikana on nähty vasta ensimmäiset selkeät merkit asiasta, joten en tietenkään väitä ettei Mikan postiluukusta putoilisi enää Aamulehtiä (tai vast.). Mainostulot kuitenkin putoavat ja lehtien pitää miettiä millä tavalla ne pystyvät tuottamaan jotain arvokasta sekä mihin vähenevän henkilökunnan kannattaa työtuntinsa käyttää. (Esim. STT-uutisten uudelleenjulkaisu ei vaadi kovin paljoa luomistyötä maakuntalehtiemme toimittajilta, eikä tuota nettiaikana enää lisäarvoa.)Mika kirjoitti: Katson ettei painomedia ole todellakaan kuollut. Vaikuttaa silta, etta jotkut teista joko yliarvoivat netin merkitysta tiedon valittamisessa tai aliarvioivat painetun sanan merkitysta. Kai nyt kuitenkin huomaatte, etteivat mitkaan blogit syrjayta oikeaa mediaa (ainakaan aikoihin)?
Huom. mielestäni tämä on edelleen ihan eri keskustelu kuin H-Ahon mediasuhde.
Vahvat argumentit: alkuun "se on ihan fakta" ja perään vielä väheksyntää tavanomaisen "mestari"-retoriikan muodossa. Mielestäni et perustellut yhtään mitään.Mika kirjoitti: Se on ihan fakta, etta Halla-ahon pitaa oppia tulemaan tiedotusvalineiden kanssa toimeen nykyisessa asemassaan, mikali han aikoo sailyttaa mielenrauhansa ja pystya keskittymaan tyohonsa. Se, milla tavalla hanen kannattajansa suhtautuvat painettuun sanaan (tietenkin mestarinsa esimerkin mukaan), on sitten ihan toinen asia.
En tiedä mistä olet saanut tietosi HA:n mielenrauhasta. Minulla ei ole asiasta mitään tietoa, mutta kuvittelisin että kaiken aiemman uutisoinnin ja siitä huolimatta saavutetun vaalivoiton jälkeen HA:a ei paljon median mielipide kiinnosta. Samoin keskittyminen työhön. Eikö se onnistu varsin hyvin, kun hoitaa vain duunit eikä anna median häiritä? Tuohon kannattajakysymykseen en sen enempää ota kantaa kun en ole hommalainen, mutta minusta se kuulostaa ylemmyydentuntoiselle sanailulle eikä asiakeskustelulle.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Toukokuu 2009
Eduskuntavaalit 2011
Rivikansanedustajan työnhän varmaan vielä voi hoitaakin vaikka vain haistattaisi pitkät toimittajille noin yleisesti. Tosin onhan HA:a joissain medioissa(!) povailtu jo hieman suurempiinkin saappaisiin, olisiko jopa ministerinsalkusta puhuttu (tämä on muistelua, ei faktaa, olen siis luultavasti väärässä). Näkyvämmässä asemassa menee helposti aika hankalaksi jos jatkuvasti on merkittävien lehtien tai TV-kanavien kanssa sanaharkassa.Riposte kirjoitti: Vahvat argumentit: alkuun "se on ihan fakta" ja perään vielä väheksyntää tavanomaisen "mestari"-retoriikan muodossa. Mielestäni et perustellut yhtään mitään.
En tiedä mistä olet saanut tietosi HA:n mielenrauhasta. Minulla ei ole asiasta mitään tietoa, mutta kuvittelisin että kaiken aiemman uutisoinnin ja siitä huolimatta saavutetun vaalivoiton jälkeen HA:a ei paljon median mielipide kiinnosta. Samoin keskittyminen työhön. Eikö se onnistu varsin hyvin, kun hoitaa vain duunit eikä anna median häiritä? Tuohon kannattajakysymykseen en sen enempää ota kantaa kun en ole hommalainen, mutta minusta se kuulostaa ylemmyydentuntoiselle sanailulle eikä asiakeskustelulle.
Ja tässä yksi näkökanta vaalikoneisiin, ja niistä johdettuun "oikea - vasen - liberaali - konservatiivi" -jaotteluun: Osmo Soininvaara: Minä äärioikeistolainen?[/linkki]
Potkupelkuri.
-
- reiteenpotkija
Eduskuntavaalit 2011
Nyt tulee aika mutukommentti, mutta eikös Paavo Lipposellakin ollut (ja on) tapana hieman kulmikas mediasuhde ja oli kuitenkin ihan pääministerinä asti.
Uskon siis, että se ei ole ihan niin kriittistä vaikka ei median kanssa toimisikaan ihan täsmälleen tietyllä tavalla, kunhan jotenkin toimii.
Uskon siis, että se ei ole ihan niin kriittistä vaikka ei median kanssa toimisikaan ihan täsmälleen tietyllä tavalla, kunhan jotenkin toimii.
-
- etupotkija
- Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
- Sivulajit: Matayoshi kobudo
- Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Eduskuntavaalit 2011
Tämä kyllä alkaa menemään yhä enemmän ja enemmän ohi itse otsikon
Olikohan niin, että HA itse (ja varmaan hänen kannattajansa) haluaisi ministeriksi ja varmaan hänen nimensä on ääniharavana ollutkin joissakin lehdissä esillä spekulaatioissa.juha_m kirjoitti: Tosin onhan HA:a joissain medioissa(!) povailtu jo hieman suurempiinkin saappaisiin, olisiko jopa ministerinsalkusta puhuttu
Timo Saksholm
Karate wa kunshi no bugei
Karate wa kunshi no bugei
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Eduskuntavaalit 2011
No minä löysin sen pointin maailman muutoksesta. Itse esitit, että nuiva (no pun intended ) suhtautuminen Yleen ja Hesariin (jotka siis tavallaan yleistit mediaksi) tekee poliitikon elämästä vaikean.Alioppilas kirjoitti: Kaiken tämän ylimääräisen ohella viestissä ei ihan hirveästi ollut mitään perusteluja tai väitettä, johon olisin voinut tarttua, omiin viesteihini liittyen. Ilmeisesti sinä löydät enemmän perusteltua argumentointia.
Aittomäki puolestaan sanoi, että maailma on muuttunut pysyvästi ja tästä olen samaa mieltä. Halla-aholla ei olisi ollut juurikaan mahdollisuuksia eduskuntaan aikana, jolloin julkisuus tuli vain lehtien ja TV:n kautta.
Nyt puolestaan vielä on se tilanne, että lehdet ja TV haluavat "nettijulkkis"Halla-ahosta uutisia, ja vastaamattomuudestakin tehdään uutinen. Se, miten kauan tuota peliä voi pitää, riippuu siitä, miten julkisuutta pystyy ylläpitämään muilla rintamilla.
Täytyy muistaa, että toimittajilla on usein varsin suuret luulot itsestään neljännen valtiomahdin edustajina ja se, että joku suhtautuu heihin välinpitämättömästi (ja vielä niin, että on varaa tehdä niin), ottaa pahasti egon päälle.
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Eduskuntavaalit 2011
No en nyt ainakaan minä haluaisi ministeriksi, en sitten tiedä muista kannattajista.TimoS kirjoitti:
Tämä kyllä alkaa menemään yhä enemmän ja enemmän ohi itse otsikonOlikohan niin, että HA itse (ja varmaan hänen kannattajansa) haluaisi ministeriksi ja varmaan hänen nimensä on ääniharavana ollutkin joissakin lehdissä esillä spekulaatioissa.juha_m kirjoitti: Tosin onhan HA:a joissain medioissa(!) povailtu jo hieman suurempiinkin saappaisiin, olisiko jopa ministerinsalkusta puhuttu
Vakavammin sitten taas, niin joo, vaalien alla Halla-aho asetti tavoitteekseen sisäministerin postin. Se oli tosin tilanteessa, missä perussuomalaisilla oli vielä saumat suurimmaksi puolueeksi, jolloin Soinin olisi tietysti voinut olettaa olevan pääministeri.
Nyt sisäministerivaihtoehto Halla-ahon osalta tuskin enää toteutuu, mutta kai joku ministerinposti (vaikkapa maahanmuutto- ja Eurooppa-ministerin) on vieläkin periaatteessa mahdollinen.
En ole varma, mutta mulla on mielikuva, että sisäministerin paikalta Halla-aho olisi vissiin ollut siinä asemassa, että olisi voinut antaa Illmanin Mikalle kenkää. :p
Se olisi ollut erittäin viihdyttävää, ja lähinnä juuri kai sen takia Jussi sen tavoitteeksensa asettikin.
-
- päähänpotkija
Eduskuntavaalit 2011
Tästä olen samaa mieltä. Kaikki, joilla on nettiyhteys, kykenevät kyllä lukemaan Halla-ahon ajatuksista ilman välikätenä toimivaa uutisointia.Riposte kirjoitti: En tarkoittanut ollenkaan. Tarkoitin että nykyään kuka tahansa joka haluaa tietää esim. HA:n ajatuksista, voi ottaa lukea ne suoraan tämän kirjoituksista ja vanha media on tässä kohtaa varsin turha.
Mainitsemasi uutisten fyysisen välitystavan muutos tarkoittaa pidemmän päälle muutakin kuin että paperihesari siirtyy taulutietokoneen ruudulle. Median bisnesmallit muuttunevat aika isosti ja moni joutuu vaihtamaan alaa, mutta tämä toki kuuluu ihan johonkin muuhun keskusteluun vaikka onkin mielenkiintoinen juttu.
Uusin blogimerkintä Scriptan puolella kertoo toista. Tämä on toki ns. vittuilua, mutta kuten kaikki nettikeskusteluihin osaa ottaneet tietävät, sekin kysyy aikaa ja vaivaa ja kiinnostusta median mielipiteeseen. Tuo on tietenkin ennen vaaleja kirjoitettu, mutta esimerkiksi alkuperäinen viestini koski Halla-ahon uutisoitua kommenttia ulkomaisten lehtien kirjoitteluun. Voin hyvin kuvitella, että median kirjoittelu harmittaa. Minua ainakin vituttaisi.Riposte kirjoitti: En tiedä mistä olet saanut tietosi HA:n mielenrauhasta. Minulla ei ole asiasta mitään tietoa, mutta kuvittelisin että kaiken aiemman uutisoinnin ja siitä huolimatta saavutetun vaalivoiton jälkeen HA:a ei paljon median mielipide kiinnosta. Samoin keskittyminen työhön. Eikö se onnistu varsin hyvin, kun hoitaa vain duunit eikä anna median häiritä? Tuohon kannattajakysymykseen en sen enempää ota kantaa kun en ole hommalainen, mutta minusta se kuulostaa ylemmyydentuntoiselle sanailulle eikä asiakeskustelulle.
Jorge, tietenkin maailma on muuttunut, on uutta että blogikirjoittelulla voi päästä eduskuntaan. En vielä ole varma siitä, onko maailma muuttunut niin paljon, että esimerkiksi hallituksen ministeri pystyy jättämään Ylet ja Hesarit huomiotta ja antamaan kommenttinsa sähköisessä muodossa. Toisaalta pitää myös suhteuttaa. Soini ja Stubb eivät keränneet yli 40 000 ääntä blogien ansiosta, eikä Arhinmäki vienyt Halla-aholta Helsingin äänikuninkuutta koska kirjoittelee nettiin. Toivon kaikesta sydämestäni, ettei Kike Elomaatakaan valittu bloginsa perusteella. Katsoisin, että Halla-ahon tapauksessa olennaisempaa kuin minne kirjoittaa, on se, mitä kirjoittaa.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2009
Eduskuntavaalit 2011
Mitä jos jättäisi? En tiedä, mutta onko sinulla ajatusta. Yleisesti ottaen minusta tuntuu siltä, etteivät toimittajat saa poliitikoista irti mitään hyötytietoa kansalaisille, ainakaan näissä tv:ssä näkyvissä jutuissa.Alioppilas kirjoitti: En vielä ole varma siitä, onko maailma muuttunut niin paljon, että esimerkiksi hallituksen ministeri pystyy jättämään Ylet ja Hesarit huomiotta ja antamaan kommenttinsa sähköisessä muodossa.
Vuosien varrella on poliitikoilta kuultu esim. "minä juon nyt kahvia" ja "kaunis ilma tänään". Lauseiden esittäjät eivät nyt erityisesti menestyneet sen jälkeen kotimaan politiikassa, mutta nuo lauseet voisikin tulkita myös omien äänestäjien halveksunnaksi (asiayhteyden takia), ei pelkästään toimittajien vähättelyksi. Eli tarvitseeko poliitikon viestiä koko kansalle, vai riittääkö että omille äänestäjille lähtee odotettu viesti?
Jos hänen äänestäjänsä katsovat että kirjoituksia on vääristelty valtamediassa, sieltä tulevaa tietoa ei pidetä merkityksellisenä. Oikea tieto voisi murentaa Hallan suosiota asia kerrallaan, mutta jos mediaan ei luoteta, tehoa ei ole. Mielestäni valtamedia on menettänyt uskottavuuttaan persu-uutisoinnissa. Asenne on näkynyt liian paljon.Alioppilas kirjoitti: Katsoisin, että Halla-ahon tapauksessa olennaisempaa kuin minne kirjoittaa, on se, mitä kirjoittaa.
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Eduskuntavaalit 2011
H-A:n 'mediaboikotin' kanssa pitää muistaa myös se, ettei hän mennyt esimerkiksi television maahanmuuttajapaneeliin, vaikka pyydettiin.
Tässä joku uskovainen vetoaa hänen 'Yle-halveksuntaan', mutta itse uskon hänen pelaavan niin, että hän kommentoi ainoastaan kotikentällään blogissa tai foorumissaan, missä on aina myötämielisten huutosakki tai globaalit administraattorioikeudet. Riskit suorassa tv-väittelyssä Mestarin erehtymättömyyden ilmituloon ovat liian suuret.
Siinäkin mielessä, ettei hän esimerkiksi Helsingin kaupunginvaltuuston oikealla poliittisella foorumilla ole kuulemani mukaan millään tavalla näkyvä hahmo.
Tässä joku uskovainen vetoaa hänen 'Yle-halveksuntaan', mutta itse uskon hänen pelaavan niin, että hän kommentoi ainoastaan kotikentällään blogissa tai foorumissaan, missä on aina myötämielisten huutosakki tai globaalit administraattorioikeudet. Riskit suorassa tv-väittelyssä Mestarin erehtymättömyyden ilmituloon ovat liian suuret.
Siinäkin mielessä, ettei hän esimerkiksi Helsingin kaupunginvaltuuston oikealla poliittisella foorumilla ole kuulemani mukaan millään tavalla näkyvä hahmo.
Kättä lippaan!
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2010
Eduskuntavaalit 2011
Pari päivää sitten päivä SRA ampumakisoissa.
Siellä oli myös vastavalittu kansanedustaja Halla-aho. Tällä kertaa toimitsijan roolissa/kirjurina. Koko päivä nöyrästi kovaa duunia hikisellä montulla. Rauhallisesti kuunteli ja jutteli jos jollain oli asiaa sen minuutin tauon aikana suoritusten välillä.
Ilman yhtään ylenkatsetta tai mitään "minä juon nyt kahvia" juttuja. Todella kunnoitettava asenne.
Ihmeellistä miten tästä hienosta miehestä on mediaan maalattu kuva itsestään belsebuubista aina ulkomaita myöten.
Tavoittena on kuitenkin tehdä hyvää tälle suomenmaalle ja jälkipolville, toisin kuin näillä vastapuolen maailmanhalaajilla.
Kenellä on omia lapsia ja hiukan ajattelukykyä niin keksii äkkiä kumpaa tulevaisuutta kannattaa.
Siellä oli myös vastavalittu kansanedustaja Halla-aho. Tällä kertaa toimitsijan roolissa/kirjurina. Koko päivä nöyrästi kovaa duunia hikisellä montulla. Rauhallisesti kuunteli ja jutteli jos jollain oli asiaa sen minuutin tauon aikana suoritusten välillä.
Ilman yhtään ylenkatsetta tai mitään "minä juon nyt kahvia" juttuja. Todella kunnoitettava asenne.
Ihmeellistä miten tästä hienosta miehestä on mediaan maalattu kuva itsestään belsebuubista aina ulkomaita myöten.
Tavoittena on kuitenkin tehdä hyvää tälle suomenmaalle ja jälkipolville, toisin kuin näillä vastapuolen maailmanhalaajilla.
Kenellä on omia lapsia ja hiukan ajattelukykyä niin keksii äkkiä kumpaa tulevaisuutta kannattaa.
Seuraajat
Aleksi T • Anapiros • Beathip • Clancy B. • Dojon Jäykin • Haamu • Hirabayashi • Jaakko Suhonen • Joni Samanen • Joonas_O • kartsa_bjj • Kataja • KingBuzzo • MikkeM • NCP • Näkymätöpn • Ounou • Patriootti • Riposte • sanppa75 • sundaywarrior • T-T • TimoS • velm • Villi Sika • yloneha