Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tuliliemet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tuliliemet

#1

Viesti Mika »

Ettei heti löydy haulla... :smt003

Ketjussa voi siis aikuismaisen sivistyneesti keskustella alkoholijuomien vastuuntuntoisesta ja korrektista nauttimisesta. Oluille ja viskeille on jo omat ketjunsa, mutta niistä voi toki keskustella myös täällä.

Muistakaamme alaikäiset potkulaiset ja potkijat. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

#2

Viesti f-e »

noniin, eli kuka tykkää ginistä ja mitä merkkiä suositte?
itellä oli tässä joku vuosi sitten bombay sapphire (jos kuningattarelle maistuu, niin miksei minullekin? :D ) tosi kovassa huudossa, mutta viime aikoina on hendrick's maistunut paremmin. hendrickisä on vain pirun vaikea saada käsiinsä kun se ei kuulu alkon valikoimiin. niillä on myös hauska myyntijippo kun yksi mausteista on kurkku.. joskus saattaa tulla joku häivähdys suuhun, mutta ei sitä oikein maista. hyvä juoma joka tapauksessa ja plussana pakkaus on melko tyylikäs lääkepullohengessä. jos rahat on tiukalla ja silti maistuis niin finsbury on hintaansa nähden hyvä gini.
gt'tä tehdessä olen huomannut että tonic on melkein tärkeämmässä roolissa kuin gini jos on jo hyvä perusgini käytössä. schweppes on #1, muita joita olen kokeillut on rainbowin ja lidlin (merkkiä en nyt muista) ja lopputulos oli huomattavasti heikompi vaikka oli sama gini käytössä.
baareissakin jos drinkkiä pitää juoda niin se on 99% varmuudella gt, koska sitä on niin vaikea tehdä väärin. tom collins maistuu kanssa, mutta se tuntuu taas olevan hieman vaikeampi tapaus... suomessa oon ainakin juonut enemmän huonoja kuin hyviä tom collinseja :(
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#3

Viesti Polvi »

Joo, "tomppien" taso vaihtelee aika paljon tekijän mukaan. Useimmin nautin juuri tuota Bombay Sapphirea ja satunnaisesti Beefeateria. Litroissa mitattuna eniten menee kuitenkin tuota "ginilonkeroa" :D .

Gin on jumalten juoma.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#4

Viesti Paappa »

Huonoa makuani osoittaa se, että en juuri pidä ranskalaisista konjakeista. Sen sijaan kreikkalainen Metaxa, se amfora-laatu, sopii minun suuhuni oikein hyvin. Väkevien käyttö on kuitenkin melko vähäistä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#5

Viesti TimoS »

Paappa kirjoitti: Huonoa makuani osoittaa se, että en juuri pidä ranskalaisista konjakeista
Konjakki ei voi olla muunmaalaista kuin ranskalaista!
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#6

Viesti L.K. »

Vähän ehkä off-topiccia,mutta onko tapananne juoda manner-eurooppalainen känni (eli itse huomaa,että on tuiskeessa ja on mukavaa) vai suomalainen känni (kaikki muutkin huomaa,että olet tuiskeessa ja sinulla on mukavaa)?

Itse suosin nykyään,silloin harvoin kun juopottelen humalahakuisesti, tuota mannereurooppalaista känniä.Tosin joskus mopo karkaa käsistä..
sitten pahimmillaan on tullut vedettyä paavit(tarvii neljä kantajaa ja yhden tulkin). :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#7

Viesti riku »

K.Maga kirjoitti: --Tosin joskus mopo karkaa käsistä..
sitten pahimmillaan on tullut vedettyä paavit(tarvii neljä kantajaa ja yhden tulkin). :lol:
Pantava sanonta mieleen :lol: :lol: .. Noihin paavikeikkoihin kyllästyin, ja kun ei kerta kontrolli pidä niin ollaan sitten kuivin suin s***na. Miedoista juomista gini paras (Beefeater's, esimerkiksi), mallasjuomista viski. Oikeastaan juomisessa enemmän varmaan vaikuttaa/vaikutti seura kuin tuotteen merkki: vääränlaisessa porukassa kun vetää kauhean suojakännin päälle ihan vaan puskuroidakseen pahimmat typeryydet sivuun...

Riku Ylönen
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#8

Viesti kenttiensankari »

Olen nyt viimeaikoina pyrkinyt vähän hillitsemään tuota juomistani, ennen tuli vedettyä noita suomalaisia kännejä, mutta nyt taidan tyytyä eurooppalaiseen versioon. Nytkin vasta toinen bisse menossa, enää 4 ja baarireissu :D
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Paappa »

TimoS kirjoitti:
Paappa kirjoitti:Huonoa makuani osoittaa se, että en juuri pidä ranskalaisista konjakeista
Konjakki ei voi olla muunmaalaista kuin ranskalaista!
Mitäs minä sanoin ;)
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#10

Viesti riku »

Koktaileista kyllä gt on klassikko. f-e:n toteamusta tonicin merkityksestä voisi kyllä laajentaa koskemaan muitakin blandiksia. Ruuvari kapakassa tehdään johonkin halpaesanssi"mehuun", vielä johonkin maalinohenteeksi sopivaan votukkaan, ja tuloshan on taattu. Oikea votkatuoremehu on kyllä vähän toisenmakuinen.. Simppeliä hyvää talvihetkiin: rommitoti.

Riku Ylönen
javu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 211
Lauteille: Toukokuu 2005

#11

Viesti javu »

f-e kirjoitti: noniin, eli kuka tykkää ginistä ja mitä merkkiä suositte?
itellä oli tässä joku vuosi sitten bombay sapphire (jos kuningattarelle maistuu, niin miksei minullekin? :D )
Minä tykkään. Itse asiassa juuri alkuviikosta tein ensimmäisen kerran rinnakkaisvertailua gineistä. Bombay Sapphirea olen pitänyt hyvänä mutta kun otti sokkona Tanquerayta viereen niin ero oli yllättävän suuri T:n hyväksi. Bombaysta puuttui sellainen mukava sitrusmainen tuoksu ja maku mikä T:ssä tuli heti esiin. Kolmantena oli jotain 10e/litra maksanutta espanjalaista halpista joka maistui näihin verrattuna lähinnä liuottimelta.
Tonicveteen sekoitettuna makuerot tosin ovat minun suussani ihan mitättömiä joten pitänee Tanquerayt säästää muuhun :)
Kuvake
sumbeam
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 176
Lauteille: Tammikuu 2005

#12

Viesti sumbeam »

Tummien rommien ystävä. Tähän mennessä parhaiten suuhuni on sopinut Bacardi Reserva Superior 8 vuotta kypsytelty. Haittana vaikea saatuvuus. Eräs ystäväni joka on kuumana erityisesti konjamiineihin ottikin suosituksestani vaihteeksi eräästä palvelusta ko rommia, jopa paatuneen konjakin ystävän suuhun sopi (tosin ei kuulemma syrjäytä parhaita konjakkeja, mutta mukavaa napsuteltavaa kuitennii).

Kuten sanottua GT on klassikko, lähes rituaali "jääkiekkokerhon" kokouksissa.

No kaikkihan menee, mutta tietysti niissä on eroja. Kyllä etanolin kanssa pluttaaminen on vaan... En taida edes harkita koskaan viinan juonnin lopettamista!
...alle sata, solekko näpätä!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#13

Viesti Tohtori Krabola »

Mä oon niin kieroutunut että pidän absintista, pienin määrinä tietysti. Jokainen hömpsy on kuin potku palleaan, hirveää kakoilua ja tukehtumista. Loistavaa tavaraa :artist:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
javu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 211
Lauteille: Toukokuu 2005

#14

Viesti javu »

Tohtori Krabola kirjoitti: Mä oon niin kieroutunut että pidän absintista, pienin määrinä tietysti. Jokainen hömpsy on kuin potku palleaan, hirveää kakoilua ja tukehtumista. Loistavaa tavaraa :artist:
Ne puolenkymmentä absinttia mitä minä olen omistanut ja maistelluet eivät ole mitään tuollaista aiheuttaneet :)
Kysehän on ihan mainiosta juomasta, kylmään veteen sekoitettuna lähin vertailukohta lienee Pernod (joka onkin yksi absintin alkuperäisistä valmistajista). Tosin absintti on huomattavasti täyteläisempää ja koiruohon katkeruudella terästettyä. Kaikissa absinteissa ei anista ole mutta suurimmassa osassa kuitenkin.
Absintissa tosin vähän harmittaa se että siitä on tehnyt typerä trendijuoma aivan perusteettomalla mystifioinnilla ja urbaanilegendoilla. Melkeinpä poikkeuksetta joutuu oikomaan luuloja kun juoma tulee puheeksi.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#15

Viesti kaik »

Oma suosikki väkeväni on ouzo. Parhaimmillaan kreikkalaisen tavernan terassilla tukevan illallisen jälkeen..
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa