Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#661

Viesti Jasse »

Hola! Tänäänm oli koulussa 6h vyöhyketerapiaa. MEni itseltäni vähän yli hilseen vaikka (tai ehkä siksi) odotin koulutusta innolla. En nyt mene sanomaan juuta tai jaata näin lyhyestä tuttavuudesta. Toisaalta yksi GBn huippu jiujitsukoita on saanut vyöhyketerapiasta apuja niskavivoihinsa.

Laitoin youtubeen hakusanaksi defesa pesoal ja löytyi tällainen Brassi-poliisien voimankäyttö pätkä:

[youtube][/youtube]

En ole suuri "lyntiin lukko" fani mutta ihan kivan näköistä tekemistä. Ensimmäinen amerikanahan oli on sama tegu kun mitä GJJssä opetetaan ice-pick-puukkoa vastaan. Sitten perus rannekaato ja lopussa "venäläisote" kaksistaan. Samaa otetta käytetään GJJssä altatulevaan puukotukseen.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Jasse

#662

Viesti L.K. »

Kuinkahon monta konstua jäi saitsulle ton session jälkeen. Onhan tollanen katukivetys ihan mukava alusta toki..:)

Eka tekniikka oli kyllä aika utopistinen, voihan se toimia jotain superkännistä vastaan...

Toka on vähän parempi mutta edelleen tuo lyönnistä kiinni nappaus...

Kolmas perussettiä, hyvä tekniikka.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#663

Viesti Jasse »

Moi. Paikat tårta på tårta. Selkä jumissa, lonkka venähtäny ja polvi tietysti aivan shaissena. Eli ei oo tullu treenattuu... Netti jiujitsuu senkin edestä.

Löyty tosi hyvä videopätkä. Tästä mä voisin sanoa mun BJJ/MMA-treenin alkaneen kun 1999 sain Ralph Gracien VHS-kasetit käteen. Treenasin sillon vielä Bujinkanissa ja meillä oli aika paljon matto/vapaa-randoria jossa sitten pääs testaa videolla nähtyä.

Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Jasse

#664

Viesti Vanhakankea »

Jasse kirjoitti: Mielestäni kamppailijan tulisi ensiaputaidot hansata, mielummin hyvin. Siinä on itsellekkin projektia, vaikkakin olihan meillä täällä koululla parin päivän EA-kurssi.
Olen käynyt itse joskus aikojen alussa kamppailulajeille räätälöidyn EA-kurssin ja pidän sitä kyllä enemmän kuin tärkeänä osaamisena jokaiselle harrastajalle. Eikös Potkusta löydy yhtä jos toista osaajaa jotka voisi tuollaisen koostaa ja alkaa sitten maksua vastaan tarjoamaan tuota seuroille?

SLU:lla taitaa olla urheilun EA-kurssi tarjoomassa mutta en tiedä siitä sen enempää.

Pitäisi itsekin päivittää tietonsa kun muistissa on ainoastaan 3Koota(kylmä, koho,kompressi) ja teippaustaitoja.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#665

Viesti Jasse »

Hola! Vimeisia paivia viettelen taalla Spaniassa. Siisvoilua ja sen semmoista. Eilen kavin pitkasta aikaa judotreeneissa, lahinna sanomassa hyvastit treenareille. Kylla ma vahan treenasinkin mutta toi polvi on kylla aika huono. Housut kun tarraareiteen ja koukistaa polvea niin lumpionligamentteihin kohdistuu veto joka sattuu hulluna. Ihme homma.
treenin jálkeen kavin kiinamarketista ostamassa limpparin. Myyjá alko tuijottaa mun tatskaa kadessa ja sano kai etta toi on kiinaa.. ja etta ota toiseen kateen erilainen. Mulla siis on "Gi joe" sarjiksesta tuttu Arashikage ninjaklaanin tatska. Oikeesti siis joku I-ching (myyjá sano pankung.. tms) ennustusmerkki.

Lavan puolella on suunnitteilla olutmiitti 2.7. Helsingissá. itse ajattelin menná sinne. Jos joku on aina halunnu tarjota mulle olusen niin nyt ois tsaanssi. ;)
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#666

Viesti Jasse »

Huomasin just että Roycela on tummansininen vyö päällä tässä videossa. Ja natsojen kohalla Helion nimmari. Heliohan käytti viimeiset kymmenen vuotta (?) sinistä vyötä jonkinlaisena protestina nykyistä vyöpolitiikkaa kohtaan. En tarkalleen tiedä mikä oli/on ongelma. Ilmeisesti sportti-mustien myöntäminen. Rorion sanoi GU-foorumilla että protesti kohdistuu joihinkin koreisiin (punamusta, puna-vyö) vyöarvoihin. Periaatteessahan Helion mielestä vain hänen myöntämät vyöt ja opetusluvat ovat valideja. tainnut jopa sanoa että vain hänen pojat osaa opettaa jiujitsua. Toisaalta myös sao että Carlos Gracie ei opettanut ketään, vähiten poikiaan, ja että hän on opetanut kaikkia.

Itseäni hieman häiritsee Helion linjan yksisilmäinen tarian BJJn kehittymisestä. Siis se että Helio keksi vipuvarren.

[youtube][/youtube]

Ja Royce on kuulemma sanonut ettei hyväksy enää korotuksia vyöhönsä.

Mielestäni äärimmisen mielenkintoista seurata miten BJJ (eri Gracien myötävaikutuksesta) saa erilaisia muotoja.Toiset seuraa Kaunita ja rohkeita, mä seuraan Gracieta.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#667

Viesti Jasse »

Uusille tulokkaille valistukseksi. Vanhoille faneille muistin virkistämiseksi.

[youtube][/youtube]

EDIT: Huomatkaa kohdassa 5.38 jonkun puupään virhe. Maeda opetti vain Carlosta, ei Heliota.
Viimeksi muokannut Jasse, kesä 25, 2011, 22.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#668

Viesti Nico Koskeva »

Moniosainenkos tuo on?
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Jasse

#669

Viesti JanneM »

MÄ muistan jossain haastattelussa Roycen filosofoineen että vaihto tummansiniseen vyöhön sen vuoksi koska isänsä ei alunperin koskaan myöntänyt mustia vöitä eikä myös itse saanut mustaa vyötä tai Carlos tai muutkaan saaneet mustaa vyötä vaan oli valkoinen ja sininen. Opettajilla tumman sininen... Purppura, ruskea ja musta tuli myöhemmin.
Isänsä muistoa kunnioittaen pitää nyt tummansinistä vyötä ja jämäyttää vyöarvonsa tuohon.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#670

Viesti Jasse »

Mä olen käsittänyt että nykynen vyöjärjestelmä (ja ekat BJJ-kisasäännöt) tuli käyttöön 60-luvulla kun eka federaatio perustettiin. Sitä ennen oli toi valk-sin-tum.sin.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Jasse

#671

Viesti JanneM »

Jasse kirjoitti: Mä olen käsittänyt että nykynen vyöjärjestelmä (ja ekat BJJ-kisasäännöt) tuli käyttöön 60-luvulla kun eka federaatio perustettiin. Sitä ennen oli toi valk-sin-tum.sin.
JOtain tämmöstä...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#672

Viesti Jasse »

Luin jotenkin hätäsesti ton sun ekan viestin... eli kyllä. Varmasti juurikin näin. Olisi kiva tietää saiko carlos mitään vyötä tai diplomia Maedalta. Vielä kivempi ois tietää miyä se siltä oppi.. Taas tuli Gracie-insiderin mukana niin puupäinen "miten Helio teki tårta på tårta japsi-jutsusta 100 ketaa paremman" artikkeli että huhu huh. Graciet rulettaa mutta ei sieltä taida montaa historian tutkijaa löytyä.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Jasse

#673

Viesti JanneM »

JOs oliskin aikakone, niin oispa hieman mielenkiintoista matkata sinne Maedan vetämiin treeneihin...
Siellä Fadda ja Carlos jumppailis jiu-jitsua ja näkis mitä se totuus siihen maailman aikaan on ollut.

Mä en uskalla väittää vaikka Fadda linjan tyypit opettaa samaa geneeristä BJJa että se olis ollut sitä samaa sillon kun Carlosin ja Maedan tiet erosivat tai sillon kun Helio rupes otteleen ja opettaan. Siinä on kuitenkin monta monta vuotta välissä ja laji ei muutenkaan ole sama kuin sillon, niin onko ne Fadda linjaan tulleet vaikutteet sitten lopulta peritty Faddan kautta vai imetty jostain muualta, niin paha sanoa.
En usko,että näitä tullaan koskaan täysin selvittämään.
Ei ole tietoa, ei dokumentteja eikä ihmisä ketkä silloin olisivat olleet mukana toiminnassa...
On vain väritettyä historiaa... ala Helio keksi postuuran
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#674

Viesti Jasse »

Musta Renzo sano hyvin yhessä fightworkspodcastin haastattelusa (jossa anto Rorionin poikien ja Guiversityn kuulla kunnians) jotain sellasta että kaikki kehittävät JJtä ja että jos joku niin Rolls kehitti sitä eniten (tuoden peliin tekniikoita ja harjoitteita muista lajeista) ja että Carlos ei koskaan väittänyt kehittäneensä jiu jitsua. toisaalta, onhan paljon helionkin haastiksia misä hän sanoo ettei kehittänyt jjtä (ja etä laji on yli 2000v vanha...) kunhan paranteli sitä. Mutta mitä Helion-helion kataan tulee niin samantylisiä/samanlaisia (ja vipuvpomaa hyödyntäviä) tekniikota voi löytää vaikka kuinka pajon 1900-luvun kirjoista ja videoista.

Se on kuitenkin mielestäni selä että Gracie-suku on merkitävin aseetoman kampailun suku ja että helio varmasti mestaroi ja sisäisti lajin niden 79 vuoden aikana kun lajia opetti ja harjoiteli. RIP Helio!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Jasse

#675

Viesti JanneM »

Joo.
Ei missään tapauksessa voi ottaa mitään pois Gracieilta tai varsinkaan Heliolta.
Helio kuitenkin oli se alkuperäiänen kynäniska joka todisti jiu-jitsun tehokkuuden ilman sääntöjä kläytävässä mano y mano vai pitäiskö sanoa homem e homem kamppailussa (sitten Kanon jälkeen) ja teki itsestään ja perheestään staroja Brasiliassa. Kuin myös kohteita jonka kautta pääsivät sitten todistelemaan lisää ylivertaisuuttaan.
Jonkinlainen jiu-jitsun tai ehkä jopa koko kmappailun vallankumous alkoi Heliosta ja on siitä levinnyt kulovalkean tavoin jopa tänne pohjolan perukoille.

Ossss Helio!
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa