Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parisuhdestatuksesi?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Parisuhdestatuksesi?

Naimisissa
78
28%
Kihloissa
17
6%
Avoliitossa
35
13%
Seurustelusuhteessa
31
11%
Monisuhteessa
2
1%
Avoimessa suhteessa
5
2%
Kaukosuhteessa
2
1%
Hoitosuhteessa
3
1%
Sinkku (vapaaehtoisesti)
41
15%
Sinkku (olosuhteiden pakosta)
48
17%
En oikein itsekään tiedä enää...
15
5%
 
Ääniä yhteensä: 277

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 79
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Parisuhdestatuksesi?

#316

Viesti bodyguard »

Piti muuttaa ääntäki, nyt en oo enää ku sinkku olosuhteiden pakosta...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#317

Viesti L.K. »

Lasse Candé kirjoitti:
Liekki kirjoitti: Sinkkuneito olosuhteiden pakosta. Yritetty tosissaan löytää omaa treenikumppania, mutta tuloksetta. Treenaus ja ohjaus vie aikaa liikaakin - yritä nyt sitten töiden, arjen, treenien ja parisuhteen yhdistämistä. Homman haasteelliseksi tekee se, että kaikilla miespuolisilla tuntuu olevan todellinen ongelma aloittaa parisuhde naisen kanssa, joka harjoittelee kamppailulajeja tosissaan eikä suostu edes miehen vuoksi harkitsemaankaan niiden lopettamista....
Ongelma havaittu myös toisinpäin, joskin on mahdollista että harrastuksen olemassaoloa ja sen hedelmiä kunnioitetaan noin niinkuin periaatteessa. Käytännössä sitten taas varsinkin viikonloppuleirit ovat tuntuneet kyrsivän jonkin verran. Noin elämän kannalta uskon siihen mitä luin jostain lehdestä jonkun kamppailulaji-ihmisen joskus sanoneen... Suurinpiirtein että seuraavat kolme osa-aluetta pitää kaikki pitää tasapainossa:
1. Perhe ja läheiset
2. Työ
3. Harrastus

Jos oikein yrittää on mahdollista junailla aika hyvinkin aikaa. Tai niin ainakin muut sanovat. :D
Mutta oman harrastuksen motiiveja on kyllä syytä miettiä jos tuntuu että vie niin paljon aikaa ettei saa noita muita osa-alueita pelittämään kunnolla. Ehkäpä treenimäärät ovat vähennettävissäkin, kun asiaa hieman miettii?
Hyviä pointteja, mutta ongelmallisempaa tuo on sitten aina kun on vielä vetovastuita,seuran pyörittämiskuvioita jne.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Parisuhdestatuksesi?

#318

Viesti Lasse Candé »

Nimenomaan. Se tyyppi sanoi jotain että ei lähde enää nykyään vetämään joka viikonloppu leirejä maailmalle vaan olikohan että joka toinen viikko on pyhitetty perhe-elämälle. Saattoi jopa olla että kaksi kolmesta. Pointti on siinä että jokainen joutuu nuo asiat ratkaisemaan itselleen sopivalla tavalla.
(Muistaakseni oli joku filippiiniläislajin tyyppi, joten joku muukin saattaa ehkä muistaa haastattelun.)

Itse olen elänyt lajijuttuineni vimeiset muutaman vuotta siten että vaikeaksi menee parisuhteilujen kanssa. Leirien ja laji-ihmisillanviettojen määrän on jossain vaiheessa pudottava jos vielä parisuhteeseen päädyn. Nyt on vain ollut hyvä sauma takoa ja etsiä mahdollisimman paljon oppia. Mahdollisesti osallistuminen seuratoimintaan olisi vähemmän haitallista, mutta kaikki riippuu kaikesta. Exälle kun sopi viikonloput paremmin parisuhteilulle, niin silloin viikonloppuleirit ja vastaavat rokottavat pahasti. Siihen vielä päälle muut ryyppäämiset ja vastaavat! :D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Parisuhdestatuksesi?

#319

Viesti Kari Aittomäki »

Täytyy sanoa että naurattaa aika perkeleesti muutamat viestit.
Prioriteettikyssärihän tääkin lopultakin on.
Onko se kyhnääminen lopultakin minkä arvoista. Mitähän sillä kulloisellaki kantturalla on lopultakaan annettavana?
Kunse parisuhde ei koskaanikinämilloinkan ole vaan kahden ihmisen välistä vaan siihen tulee se sosiaalinen hieronta ja muut kuviokellunnat.
Jotka vie aikaa ja voimavaroja.

Kantani lie tullut selväksi.
Jos ei treenaa tosissaan, ei treenaa.
Jos siihen pääsee juttuja väliin niin.. no.
Mutta onhan se kiva ku kuntoillaan ja pidetään minäkuvaa yllä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Parisuhdestatuksesi?

#320

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kunse parisuhde ei koskaanikinämilloinkan ole vaan kahden ihmisen välistä vaan siihen tulee se sosiaalinen hieronta ja muut kuviokellunnat.
Jotka vie aikaa ja voimavaroja.
Sitä kutsutaan elämäksi. Siis Elämäksi.

Kantani lie tullut selväksi.
On. Toki on. Saanut on, mutta koskaan ei ole pystynyt pitämään. Ja elämästa on vain nurkka kaluttuna, kun on jääty sinne, missä on kivaa olla niin ässä. Muu kun pelottaa tai muuten vain on vaikeaa.

Synk-kää.

Jos siihen pääsee juttuja väliin niin.. no.
...saattaa joskus oppia elämään tässä yhteiskunnassa ja maailmassa ja hiffata jotain siitä, miten tämä meininki ihan oikeasti toimii. Tai sitten, jos ei päästä väliin, voi hakata tattiaan kuvitellen (ja verkossa kuvaillen) erilaisia sukupuolisen häpäisemisen tapoja, ihmisen surmaamisen tapoja ja muuten vain kuspiän tapoja, joilla saa hankittua nettikrediä ja ehkä vöyhimpien parissa tosielämäkrediäkin. Ja sitten voi kertoa tarinoita porkkatähdistä, jotka on joskus ehkä nähnyt.

Mutta onhan se kiva ku kuntoillaan ja pidetään minäkuvaa yllä.
Tämän lauseen itsekettuiluvuuden määrää (suhteutettuna tosimaailmaan vs. kakebiittfantsumaailmaan) ei vain voi edes mitata.

Hyvä elämä. Oman suvun jatkuminen. Rauha ja hyvä olo siitä, että on omassa ajassaan ja tasapainossa itsensä kanssa. Ja sen maailmankin.

Se, että "saa pannakseen" on yläastekamaa. Kuka tahansa saa.


Lassen kuvaama filippiiniläistyyppi sai hattuni nousemaan. Tekee ammattiaan mutta tietää todellisuuden. Sen, millä ihan oikeasti on väliä. Eikä se ole se hojottelu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Parisuhdestatuksesi?

#321

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitos.
Olen pahoillani mutta en kye ottaan tota sinun ylenkatsettasi vakavasti.
Sääli, sulla on paljo tietoa ja muuta semmosta mutta tuo silkka keittiöpsykologisointi...

Topicista, mä olen aidosti sitä mieltä että parisuhteilu on joutavaa ja aikaavievää.
Olen ollu sitämieltä aina vuodesta xxx.

Miten sä saatat alentua tollaseen?
Ihmiset kun on noin ylöjään erilaisia.
schade.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Parisuhdestatuksesi?

#322

Viesti Jussi Häkkinen »

Ei se ole ylenkatsetta. Se on arkielämää. Ja se, että pitää parisuhteilua joutavana ja aikaavievänä, kertoo suorimmin siitä, ettei elämästä - loppujen lopuksi, niistä vuosista huolimatta - tiedä yhtään mitään. Sehän pelottaa siis samalla tavalla kuin minkä tahansa alan tai elämänalueen nörttiä.

Jos se, että ihmiset arvottavat parisuhteen ja muunkin elämän treenin edelle, naurattaa "perkeleesti", suosittelen hankkimaan sen elämän. Koska silloin on vain siitä pihalla.

Kyyninen voi toki olla. Ja se "oman tiensä kulkija". Harva oman tiensä kulkija kuitenkaan kuolee onnellisena, ellei sovita sitä todellisuuteen.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Parisuhdestatuksesi?

#323

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitos taas.
Niin, funtsailin.. mä todentotta olen täälä netissä heittänyt kevyttä läppää elämäni sattumuksista ja esittänyt tytöt melko keveässä valossa.
Oikeassa elämässä en koskaan, ikinä, milloinkaan ole kohdellut ystävätyttöjäni alentuvasti. Ne on mun frendejä, mutkattomasti ja ja vapaasti.

Olen myös ollut naimisissa, se parisuhde kesti 11vuotta joten.. ole ystävällinen äläkä tee olettamuksia ihmisestä jota et ensinkään tunne.

Kyynisyys on mulle synonyymi pelkuruudelle.
Jos mä jotain en ole, sitä en.

Juu, kirjoitin ton viestini melko provoavasti.
Mutta siinä on se hyvä puoli että tulit takas lauteille.
Meillä on ollut antoisia keskusteluja, kiitosniistä.
Toivon että peli jatkuu.

Mun tieni on mun tieni.
Parisuhteilu on hyvä juttu, se ei vaan sovi mun systeemeihin.

Ja tytöt, olen pahoillani jos viesteistäni on välittynyt esineellistämistä.
Siitä ei todenperästä' olelainkaan kyse.
Kuten olen aina kertonut, en ole ikinä iskenyt ketään.
Se on vaan ollu sitä yöelämää.

sangdjöö.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Parisuhdestatuksesi?

#324

Viesti DeusVult »

[feed_the_troll]

Jussilta unohtuu se sellainen elämän, siis Elämän, totuus, että se on yleensä just ne ihmiset jotka omistaa sen elämänsä jollekin tietylle asialle - ehkä uhraten monta muuta asiaa sen eteen - jotka sitten myöhemmin muistetaan millään tavalla merkittävinä henkilöinä. Se että sulla on Jussi on joku kiva girlfriend on tottakai tosi fantsua, mutta niin on miljoonilla muillakin säälittävillä elämänläpisurffailijoilla, joita ei tulla ikinä muistamaan tai arvostamaan millään tavalla.

Lopulta kyse on tottakai siitä minkä itse kokee tärkeänä, mutta olisi kiva, Häkkinen, jos et tapasi mukaan esittäisi asiaa niin että Sinä toki tiedät asian parhaiten, muut joko kuuntelevat Sinua tai ovat väärässä. Se laiva on karahtanut karille jo niin monta kertaa ettei se enää herätä muita kuin lieviä myötähäpeän tunteita.

[/feed_the_troll]
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Parisuhdestatuksesi?

#325

Viesti Elina »

Ylipotkija: Yritetäänpä pitää ne henkilökohtaisuudet siellä oman pään sisällä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#326

Viesti Mika »

Varmaankin voisitte jätkät siirtyä yksityisviesteihin noiden henkilökohtaisten viestienne kanssa, ettei tarvitse alueen ylipotkijoiden puuttua asiaan...

Olen myös sitä mieltä, että jos mikä tahansa harrastus vie toisen usein viikonlopuiksi pois (eikä viikolla nähdä tavallista useammin), silloin suhteen pitää olla hieman tavallisesta poikkeava, jotta se pysyy tulilla. Joillekin tottakai sopii se, että näkee sitä puoliskoaan vain silloin tällöin. Itse en tähän kykenisi.

Elinan kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei yksikään suhde ole ikinä täydellinen. Minusta tärkeää on sovittaa yhteen - ja myös elää, vaikka se tuon toisen kohdan osalta voikin aluksi kuulostaa oudolta - kolme elämää: oma, sen toisen ja se yhteinen. Se ei aina ole täysin mutkatonta, kaikkea muuta, mutta jos lähtökohtaisesti pyrkii löytämään tasapainon näiden kolmen välillä, silloin suunta voi olla oikea. Tosin tuohon voi sitten vielä lisätä mm. lasten ja aikaa vaativien kotieläinten (mm. koirat) elämät. Siinähän sitä on yhdelle ihmiselle taiteilemista ihan riittävästi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Parisuhdestatuksesi?

#327

Viesti Jarppa »

Oma parisuhdestatus on seurusteleva, muutin edellistä vastausta. Yhteinen lapsikin jo syntyi. :)
Jussi Häkkinen kirjoitti: 2-3 viikkotreeniä on OK, mutta suurempi määrä (etenkin jos toinen ei saa edes palkkaa ohjaamisestaan) kertoo selvästi elämän tärkeysjärjestyksen ja sen, että henkilö on ehkä, hmm, hieman arjesta ja todellisuudesta irrallaan. Mitä vanhemmaksi elää, sen enemmän tuo irrallaanolo häiritsee - sukupuolesta riippumatta.
Noilla kriteereillä normaali kilpaileva kamppailija on hieman arjesta ja todellisuudesta irrallaan, joten pakko olla ihan eri mieltä tuosta.

Omalla kohdalla treenihistoriaan mahtuu useita kovemman harjoittelun jaksoja, joissa lajitreenejä on ollut 5-6 kertaa viikossa muiden treenien lisäksi, eikä ne ole parisuhteita älyttömästi häirinneet. Käytännössä 5 treeniin pääsee kun treenaa parina aamuna viikossa ja loput iltaisin/viikonloppuna, ja parisuhde ilman lapsia ei silloin ainakaan ole mitenkään huonoissa kantimissa. Toisaalta nyt, kolmen lapsen isänä aika ei enää riitä tuohon, koska lapsille pitää myös antaa aikaa. Tällä hetkellä 2-3 kertaa viikossa olisikin jo aika luksusta.

Ammattilaistasolla, kun treenejä on yli 10 kertaa viikossa, alkaa olemaan jo suurempaa vaikutusta parisuhteeseen, jos töissä vielä pitäisi käydä niiden päälle. Silloin aika ei kyllä riitä, mutta sellaiset ihmiset on aika harvassa.
Kuvake
Griever
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 26
Lauteille: Huhtikuu 2011

Parisuhdestatuksesi?

#328

Viesti Griever »

Tää on jännä aihe. Itse olen ollut parisuhteessa n. 5 vuotta ja siitä avoliitossa viimeiset puolitoista vuotta ja ikää vasta 21 :D . Ympärillä on kaverit ja tutut ihmetelleet että miten me saadaan homma pidettyä kasassa näinkin hyvin. Olen kai ollut hyvin onnekas että emännäksi on osunut fiksu ja neuvottelukykyinen ihminen. Emme ole koko suhteemme aikana ikinä varsinaisesti tapelleet, erimielisyydet ja muut pienimuotoiset konfliktit on useimmiten ratkaistu n. 15min sisällä. Molemmilla on asenne että tappeleminen on typerää ja puhumalla saa asiat aina selvitettyä. Tällä on pärjätty ja erittäin hyvin menee.

Itse ihmettelen asennetta että parisuhteen pitäisi jotenkin mennä kaiken muun edelle. Itse suhtaudun siihen orgaanisena osana elämääni joka elää suhteessa kaikkeen mitä teen. Emännälle ei ole koskaan ollut mun menemiset ja tekemiset mikään ongelma, tässä tuli mm. istuttua toukokuun lopusta kesäkuun lopulle pelkästään studiossa lähes joka päivä. Loppupäässä tosin alkoi tulla anelevaa viestiä hänen suunnaltaan että voitaisiin tehdä yhdessäkin jotain :) . Onneksi hän kyllä ymmärtää tällaisetkin jutut, itsekin musiikkia harrastavana.

Itse en ikinä pystyisi luopumaan itselleni tärkeistä asioista jonkun toisen vuoksi. Teinkin hänelle alusta asti selväksi että jos joskus pakottaa mut tekemään kohtuuttoman valinnan hänen ja itseni välillä niin saa lähteä ovesta. Samoin kun en itsekään kykenisi edes ehdottamaan toiselle sitä että hänen pitäisi lopettaa esim. laulaminen vain siksi että minä haluan niin. Ei mulla ole mitään oikeutta vaatia tuollaista. Sellaiset ihmiset jotka luopuvat noin vain omista tavoitteistaan ja asioistaan muiden takia ovat mun mielestäni luonteeltaan heikkoja. Omistaan täytyy pitää kiinni.
"Se, jota musiikki koskettaa läpikotaisin, joka työskentelee instrumenttinsa kanssa kuin mielipuoli, joka rakastaa musiikkia ja soitinta intohimoisesti, tulee hallitsemaan virtuoositekniikan" - Heinrich Neuhaus
"Pain is temporary, quitting lasts forever"
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Parisuhdestatuksesi?

#329

Viesti JanneM »

Mitäs kun mulla on viikossa 12-16 treeniä ja silti perhe ja rakastava vaimo??? Niin ja vielä päivätyö....
Täytyy myöntää kyllä, et tää parin viime vuoden hullunmylly treenien suhteen on ollut kokoajan valmistutumista siihen, että ens syksynä voin tiputtaa päivätyön lähes kokonaan pois. Eli osa treeneistä on mun työtä...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Parisuhdestatuksesi?

#330

Viesti katar »

Vastasin, jotta naimisissa. Nyt tän vuoden syksyllä tulee 5. hääpäivä, jota vietämme miehen kanssa Thaimaassa loman aikana. :smt049 Shamppanjaa pitänee ostaa pullo, jotta voidaan juhlistaa asiaa asiaankuuluvasti kilistellen. :D
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa