Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Metsästys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#676

Viesti Mjölnir »

Rikoksesta epäillyllä ei ole totuudessapysymisvelvoitetta :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Metsästys

#677

Viesti Paha Kani »

Mika kirjoitti: Tuota... Kai nyt kuitenkin lähtökohtaisesti metsästäjät osaavat ihan siellä metsälläkin erottaa metson ja hirven toisistaan? :D
Ei se niin helppoa ole, kuten kollegani toteaa[/linkki]:
Metsästäjien keskuudessa onkin nyt herättänyt kysymyksiä se, että mistä hirven ja metson oikein erottaa kun kummankin lentoonlähtö maasta on kömpelö
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 82
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Metsästys

#678

Viesti Mika »

Mitäs mieltä Potkun metsästäjät ovat tämän herran metsästystaidoista tämän uutisen perusteella?
Valko-Venäjällä Grodnon alueella metsällä ollut mies koki elämänsä yllätyksen, kun hänen metsästämänsä kettu ampuikin miestä jalkaan. Tapahtumat saivat alkunsa, kun mies ampui ensin kettua. Luoti haavoitti eläintä. Mies meni ketun luokse ja aikoi lopettaa eläimen lyömällä sitä kiväärinperällä. Kettu alkoi kuitenkin rimpuilla ennen kuin mies ehti tehdä mitään. Kaikessa rytäkässä ketun tassu osui vahingossa liipasimeen.

Mies joutui sairaalaan, sillä luoti osui miestä jalkaan. Kettu jolkotti tilanteesta matkoihinsa.

Aamulehti, Reuters
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Metsästys

#679

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Mitäs mieltä Potkun metsästäjät ovat tämän herran metsästystaidoista tämän uutisen perusteella?
Valko-Venäjällä Grodnon alueella metsällä ollut mies koki elämänsä yllätyksen, kun hänen metsästämänsä kettu ampuikin miestä jalkaan. Tapahtumat saivat alkunsa, kun mies ampui ensin kettua. Luoti haavoitti eläintä. Mies meni ketun luokse ja aikoi lopettaa eläimen lyömällä sitä kiväärinperällä. Kettu alkoi kuitenkin rimpuilla ennen kuin mies ehti tehdä mitään. Kaikessa rytäkässä ketun tassu osui vahingossa liipasimeen.

Mies joutui sairaalaan, sillä luoti osui miestä jalkaan. Kettu jolkotti tilanteesta matkoihinsa.

Aamulehti, Reuters
Jos olisi kuollut (siis metsästäjä), niin "Aseenkäsittelyn Darwin- palkinto"- ketjuun kelpaisi tämäkin juttu. Taitavat olla kudit kortilla tuolla Valko-Venäjällä...
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Metsästys

#680

Viesti tohtorismies »

Karhumiehet hyppii jo tasajalkaa ilosta. Sorsastus pärähtää käyntiin vajaan 12 tunnin kuluttua. Aijajaijai.

Minne kukakin suuntaa?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#681

Viesti MtJ »

Jaa-a, se on se ikuinen ongelma sorsajahdin alussa, että minkä järvenrannan valitsee... Kun sitten olisi taas tuossa majavajahtiakin, sekä tietysti lehtokurppia ja hanhia ja kyyhkyjahtia ja ja... Taitaa olla paras jäädä kotia, ettei tule runsaudenpulaa?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Metsästys

#682

Viesti Kari Aittomäki »

Mikä on majavan-ampuamisen tavoite?
Nahka? Liha? Pikkasenmiehekäs kärpäslätkä-aihio?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Metsästys

#683

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikä on majavan-ampuamisen tavoite?
Nahka? Liha? Pikkasenmiehekäs kärpäslätkä-aihio?
Nahka ja liha. Molemmat, oikein tehtyinä, erinomaisia.

Nykymajavahan ei ole suomalaista alkuperääkään.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Metsästys

#684

Viesti Kari Aittomäki »

Mä olen kyllä katellu majavia touhuissansa, ei vaan tulis pieneen mieleenkään käydä halvasti ampuamaan heitä.
Iso jyrsijä joka ei juuri muita häiritte, haisee matkan päähän ja on sinänsä melko sympaattinen tapaus. Ne pykellykset on käheitä.

Onko se nahka jotenki erityislaatusta?
Liha nyt tuskin maistuu muulta ku mudalta.
Nimimerkki piisaminkin paistanu, yäk.
Ja juu, tuontikamaahan koko lättähäntä on.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Metsästys

#685

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mä olen kyllä katellu majavia touhuissansa, ei vaan tulis pieneen mieleenkään käydä halvasti ampuamaan heitä.
Iso jyrsijä joka ei juuri muita häiritte, haisee matkan päähän ja on sinänsä melko sympaattinen tapaus. Ne pykellykset on käheitä.

Onko se nahka jotenki erityislaatusta?
Liha nyt tuskin maistuu muulta ku mudalta.
Nimimerkki piisaminkin paistanu, yäk.
Ja juu, tuontikamaahan koko lättähäntä on.
Samaa mieltä sympaattisuudesta. Majavan turkki, sen sijaan, on upea materiaali (ja luonnonvaraisena niitä harvoja, joiden hinta on sitä, mitä pitääkin). Nahastakin saa aikaan melkoisia juttuja, tosin tässä ei ole yllättävyyttä - mikä tahansa kohtalaisen kokoisen vuodan eläin tuottaa käyttökelpoista nahkaa (mukaanlukien esim. made ja hauki).

Maku ei ole mutamainen, mutta vaatii taitavan ruoanlaittajan ja esikäsittelijän.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
SeppoN
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 38
Lauteille: Helmikuu 2011

Metsästys

#686

Viesti SeppoN »

Eilen illalla tarkastettu altaat, pari sataa sorsalintua lähinnä taveja ja heinureita. Mitä arvelette onko yhtään lintua jonkun tunnin päästä?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#687

Viesti MtJ »

En ole huomannut majavan lihassa juuri mitään eroavuuksia jäniksen lihaan. Ravintokin on samaa hyvin pitkälle. Siis haavan kuorta, pajun kuorta, ym. Metsästettävä majava on lajiltaan kanadanmajavaa, joka syrjäyttää alkuperäisen majavan elinsijoiltaan ja sitä kautta euroopanmajavaa ei saada palautettua alkuperäisille asuinsijoilleen. Kanadanmajavan hävittäminen olisikin ensisijaisen tärkeää niillä seuduilla, missä euroopanmajavia vielä on.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Metsästys

#688

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitosta majavatietoudesta.
En tiennykkään jotta tääläpäin ois alkuperästäkin majavaa olemassa, olen ollu siinä luulossa että ne on syöty jo aikaa sitte ja kanadanmajava ois tuotu korvaamaan.

Mulla on tossa jonkunsadan metrin päässä naapurina Kokkolan viimeisiä nahkatehtaita, yhä funktionaalinen. Monta tarinaa sisältyy siihenki.
Sinne sitä nöösiäisenä vietiin nahkoja, silloin kelpas piisamikin.
Ei me niitä käsitellä l. parkita osattu, on mulla ohjeet jossain vaan ei ole tullut tarvetta..
Kunhan karkeasti nylettiin, tai jotku pojista osas oikeasti nylkeä tuppeen.
Mä yritin opetella.

Onko se parkitteminen kuinkakin hankala prosessi, mulla on nämligen uuden piharakennuksen suunnitteluvaihe meneillään ja nahkatyölle.. vois järjestyä tiloja.
On vaan käsittääkseni aika haisevainen harraste?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#689

Viesti MtJ »

Raja menee jotenkin niin, että Tornion lähellä ja joissain paikoin Pohjanmaalla on etupäässä euroopanmajavaa, välissä on jonkinlainen vyöhyke "tyhjää" ja sitten Etelä-Suomi, sekä Itä-Suomi on kanadanmajavan asuinaluetta. Rajat eivät ole selviä.

Jos kanadanmajavan saisi vielä kitkettyä pois Suomesta, olisi euroopanmajavalla mahdollisuuksia palata. Näin ei kuitenkaan ole, tärkein suojelukeino alkuperäiselle lajille on pitää kanadanmajava poissa euroopanmajavan esiintymisalueelta. Kanadalainen ei ole hävinnyt millään, vaikka sen pyyntiluvallisuuskin poistettiin kymmenkunta vuotta sitten. Ilmeisesti kanadanmajava on levinnyt myös Venäjälle päin, muistelen lukeneeni jostain tähän liittyvän artikkelinpätkän tai uutisen.

Nahkan parkitsemisesta; Nahkan parkitseminen on tosiaan haisevaa hommaa, perinteisiäkin keinoja käyttäen. Nahkan käsittelyyn liittyy sellaisia toimenpiteitä, joissa se haisu on melko suurta, joten jossain pihassa nahkankäsittely parkitsemalla voi olla aika hajukasta hommaa. Tosin pienemmät nahat eivät haise ihan niin paljon, kuin joku lehmän kokoisen elukan nahka. Wikistä löytyi jotain viittausta parkitsemiseen, ei kyllä paljoa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Metsästys

#690

Viesti Aihki »

Oma majava saatiin silloin 1800 luvulla tapettua loppuun paljon huonommilla aseilla kuin nykyään olisi, kyllä kai sen kanadalaisen poistaminen onnistuisi jos olisi hyvä syy. Nykyään ei vain taida olla.

Aihki
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 147 kurkkijaa