Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#991

Viesti JanneM »

n0k: Paikkakunnasta päätellen meet joko Heraclesiin tai RNC:lle. Molemmilla saleilla on myytävänä pukuja, eli ei kannata ainakaan etukäteen ostaa. Pääsee salilla testaamaan hyvin sopivaa pukua päälle.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

BJJ-kysymys & vastaus

#992

Viesti n0k »

JanneM kirjoitti: n0k: Paikkakunnasta päätellen meet joko Heraclesiin tai RNC:lle. Molemmilla saleilla on myytävänä pukuja, eli ei kannata ainakaan etukäteen ostaa. Pääsee salilla testaamaan hyvin sopivaa pukua päälle.
Joo Heraclesiin ainakin nyt peruskurssille. Kiitoksia infosta.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#993

Viesti Huppu »

Suljetun guardin avaus+ miten pidätte käsiänne? Itse pidän toista kättä kaverin pöksyissä(köhköh) ja toista kättä nava yläpuolella ja kyynerpäät sisällä. Näin mulle on opetettu, mut oon kattonut matseja ja muita pätkiä niin monenlaisia tyylejä olen nähnyt, esim molemmat kädet siellä kaverin rinnalla(itse jäisin tällä tyylillä lukkoihin jatkuvasti, mut onko tässä jotain jippoa)? Avaan itse guardia usein tyylillä: oikee jalka kaverin hanuriin, vasen jalka aukee kuin ovi ja vasen käsi painaa hieman jalkaa. Oikea käsi pitää kaveria paikoillaan matossa. Noh eihä se nyt jumalauta aukee se kaverin guardi jos toisella on venkula jalat. Mikäli tässä lähtee tuomaan selkää taaksepäin, niin yleensä swiippaukseen jää todella helposti.

Hyviä matseja vois linkata jossa joku pelaa suljettua guardia ja mielellään matseja joissa tulee selkeitä ohituksia. Koitin itse etsiskellä, mut aika hakuammuntaa.
Oss!
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

BJJ-kysymys & vastaus

#994

Viesti n0k »

Mikä on sivuttain tehtävän kuperkeikan salaisuus? Ei meinannut onnistua sitten millään :--D
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
neoex
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 147
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#995

Viesti neoex »

n0k kirjoitti: Mikä on sivuttain tehtävän kuperkeikan salaisuus? Ei meinannut onnistua sitten millään :--D
Omalla kohdalla se oli sitkeys :D
Jos kyse on samasta muuvista mitä ajattelen, niin itselläni alkuun helpotti kun lähti johtamaan sen puolen kädellä mihin kierähtää, ja sitten seuraa koko kropalla mukana. Esim. käsi jalkojen alta, kuvittelee hartian menevän samaa reittiä, jne.
So long as I have not overthrown my opponent I am bound to fear he may overthrow me.
-- Carl von Clausewitz - On War
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#996

Viesti JanneM »

Huppu: Suljetun guardin avaamiseen on monia temppuja. Ite avaan suunnilleen samalla tyylillä kun säkin, tai sit molemmat kädet housuissa. Jonkun verran avaan myös ylösnousten ja mielelläni avaisin sillein enemmänkin. Koska olen iso ja lihava, niin luotan monesti myös ns. Gracie gift avaukseen.

n0k: laita etummainen käsi selän taakse ja pyri pitämään itsesi hartioillaan ja varpaat matossa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#997

Viesti Huppu »

n0k kirjoitti: Mikä on sivuttain tehtävän kuperkeikan salaisuus? Ei meinannut onnistua sitten millään :--D
Luulin aluksi etten opi kyseistä liikettä koskaan, mutta mene istuma-asentoon ja pistä kädet takareisiin ja pyörähdä sivulle ja pidä varpaat maassa. Hemmeti vaikeen tuntunen liike aluksi, mutta mee reeneihin vähän aikasemmin ja värkkäile noita juttuja ennen reenejä alkulämmittelyksi.
Oss!
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

BJJ-kysymys & vastaus

#998

Viesti Presenter »

Sivuttainkuperkeikassa tärkeää on myös laittaa leuka kunnolla rintaan, todella moni yrittää pyöriä siinä jotenkin päänsä yli ja sitten meneekin pieleen. Sitä asentoa voi opetella niin, että normaalista istunnasta heittää jalat pään yli ja sitten on hetken siinä asennossa, eli että niska ja takaraivo ovat maassa ja sitten pyörähtää siitä toiselle puolelle sivulle istuma-asentoon.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#999

Viesti Benu »

Tässä myönnän että olen Martin Aedman toimesta aivopesty guardin avaaja. En edes yritä avata vastustajan guardia enää maton tasossa koska siinä on aina huomattavasti suurempi riski jäädä käsilukkoon tai triangeliin.

Avaan guardin aina seisaalta. Jos kaveri avaa sen niin nousen pystyyn samantien.
Lazy jiu-jitsu
Martin
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Tartu

BJJ-kysymys & vastaus

#1000

Viesti Martin »

Totta puhut Benu! Niin sitä pitää 8-)
Benu kirjoitti: Tässä myönnän että olen Martin Aedman toimesta aivopesty guardin avaaja. En edes yritä avata vastustajan guardia enää maton tasossa koska siinä on aina huomattavasti suurempi riski jäädä käsilukkoon tai triangeliin.

Avaan guardin aina seisaalta. Jos kaveri avaa sen niin nousen pystyyn samantien.
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#1001

Viesti terssi »

Yhdyn vahvasti edellisiin.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1002

Viesti Benu »

Martin kirjoitti: Totta puhut Benu! Niin sitä pitää 8-)
Benu kirjoitti: Tässä myönnän että olen Martin Aedman toimesta aivopesty guardin avaaja. En edes yritä avata vastustajan guardia enää maton tasossa koska siinä on aina huomattavasti suurempi riski jäädä käsilukkoon tai triangeliin.

Avaan guardin aina seisaalta. Jos kaveri avaa sen niin nousen pystyyn samantien.
Sanos muuta Martin ;)
Lazy jiu-jitsu
veeäm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

BJJ-kysymys & vastaus

#1003

Viesti veeäm »

n0k kirjoitti: Mikä on sivuttain tehtävän kuperkeikan salaisuus? Ei meinannut onnistua sitten millään :--D
http://www.youtube.com/watch?v=WVmjJIZw ... re=related

Vakuuttavan nimen kaveri tuolle liikkeelle keksinyt... Kahden minuutin kohdalla tehdään homma istuvasta asennosta. Oleellisinta on, että leuka on rinnassa ja että et köllähdä istuvasta asennosta selällesi, vaan hartia ja pää osuvat lattiaan ensimmäiseksi.
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1004

Viesti Huppu »

Half guardi on ehkä vaikein positio. Mua on alkanut mietityttää, et jos otan vasemman jalan half guardii ja persereikä osottaa oikeellepäin niin olenko silloin aivan väriin vai onko tämä vaan huonompi half vai mikä juttu? Onko jollain linkata tuosta jtn swiippiä? Entä jos oikea jalka on koukussa ja vase lyö lukkoo tai toisipäi ni onko näillä eroja. Ite en oo kauheesti keskittynyt noihin, mut taitavat olla aika tärkeessä osassa tossa positiossa. Olen pistänyt kaike energiani underhookista taisteluun tähän mennessä.
Oss!
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#1005

Viesti Beefcake »

Tosta persereikäjutusta en tajunnut mitään, joten siihen en osaa vastata. Mutta huonokin halffi voittaa suljetun guardin milloin vaan :smt003

Jalkoja ei tarvi turhan päiten ristiä lukkoon ja unohda ainakin kaikki lockdown-höpötys heti alkuunsa, tappaa oman liikkeen ihan turhaan, halffissakin kuitenkin on tärkeää saada se lantio liikkumaan. Tärkeintä on pysyä kyljellään, suojata underhookki ja crossfeissi, vasta sitten kun puolustus on jollain mallilla, voi alkaa tappelemaan siitä underhookista itse ja lähteä hieromaan swiippejä.

Peruskombo halffista on oldskool/plan-b. Lucas Leite on tehnyt ko. kombosta suoranaista taidetta. Eikun kahlailemaan kaverin matseja läpi vaan.

[youtube][/youtube]

Edit.
Meinasin kokonaan unohtaa videon, mikä aikanaan pisti omaa halffipeliäni eteenpäin kohtuu reippaasti ehkä terssin hienoisella kuittailullakin oli osansa. Indrek Reilandin half guard for dummies, siinä käydään aika hyvin läpi kaikki perusteet halffista. Rautaista tavaraa:

[video]http://video.google.com/googleplayer.sw ... 4951860548[/video]
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa