Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#61

Viesti MikaM »

Ôari kirjoitti:
MikaM kirjoitti: Vaasassa, aikoinaan.
Eipä se Bujinkan Vaasasta mihinkään ole hävinnyt, treenit pyörineet siellä tietojeni mukaan ihan tähän päivään asti (siksi sitä Turkua ehdotin kun en keksinyt muuta paikkakuntaa jolta olisi toiminta loppunut tuolla aikahaarukalla jonka annoit).... 8-)
Kukahan sitä sitten veti, kun meidän pikku-mestari ainakin sai opinnot valmiiksi ja muutti? Ja ainoa dan-asteinen ei kyllä mielestäni sitä voinut alkaa vetämään (pieni tyttö) Mä en muista nimiä kovin hyvin, mutta mestari tais olla Juri tai Jyri. No, mä en ainakaan sitä enää löytäny.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#62

Viesti AriJ »

Naarmalan Jyri lienee tuo "mestari" :) Mikähän sekaannus tässä on oikein ollut (Jyri sai kyllä opinnot valmiiksi, mutta toimii opettajana Vaasan yliopistolla, väittelikin juuri) :(

Se "pieni tyttö" kyllä muutti pois Vaasasta, mutta Jyri on siellä siis yhä ja treenit pyörineet.
______________________
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#63

Viesti MikaM »

Sekaannus on varmaan helpostikin jäljitettävissä mun silmien taakse. Jyri on kyllä mestari ja karaktääri. Just sopiva vetämään Bujinkania. Vieläkin mielessä ottaa kipeetä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Raineri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 15
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#64

Viesti Raineri »

Kendon jätin varsin nopeasti alkeiskurssin jälkeen. Harvinaisen epämiellyttävä ja jäykän hierarkinen ilmapiiri seurassa. Eikä kyseinen laji ollutkaan lainkaan sitä mietä nuorena miehenä kuvitteli olevan.
Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#65

Viesti ville »

Useita lajeja olen jättänyt taakseni.
Osan sen takia, että alunperinkään ei ollut tarkoitus alkeiskurssia pidemmälle mennä (tutustuminen lajiin).
Suurimman osan lopetin opetuksen huonon tason vuoksi.

Yhden lopetin ajanpuutteen vuoksi (vapari).

Muutamaa lajia tekisi mieli vielä kokeilla, mutta ei ole aikaa hyrisi hyttynen, hämärän henki.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
Katukaappari
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Elokuu 2011

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#66

Viesti Katukaappari »

Olen. Jätin yhden karate-seuran kun ohjaaja vain keskittyi morkkaamaan meitä kaikkia alkeiskurssilaisia . aika moni lopettikin ja tietääkseni kyseinen kaveri ei saa enää ohjata alkeisryhmää.

tykättiin kaverin kanssa itse lajista mutta ei vaan enää ole kanttia palata lajiin. ilmapiiristä jäi huono maku. siirryttiin taekwondoon.
Turboninja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 35
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: Pihtipudas

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#67

Viesti Turboninja »

Karatea olen minäkin kokeillut. Tosin jouduin sen lopettamaan, koska meillä ei ollut seuraa vaan ne olivat vain joitain kansalaisopiston järjestämiä (alkeis)kursseja. Myös lopettamiseen saattoi vaikuttaa sekin, että en halunnut treenata koulumme homeisessa jumppasalissa. Laji oli kyllä erittäin mielenkiintoinen ja mukava, mutta en vaan siinä paikassa halunnut sitä enää treenata. Ehkä sen voisi joskus aloittaa uudestaankin. Kunhan olen päässyt siihen ikään, että voin täältä jumalan seläntakaa pois muuttaa :D
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#68

Viesti timppa000 »

Kahdessa tapauksessa muistan jättäneeni lajin itse lajin takia:

- Judo (penskana): tuntui liikaa homopainilta, ei sisältänyt mitään lyöntejä tai potkuja, olisin halunnut mieluummin karateen mutta iskä laittoi tuonne, harmistuin kun en pärjännyt judopainissa vanhemmille ja isommille tenaville. Eikä judo ollut siihen aikaan kovinkaan muodikas laji toisinkuin nykyään tuntuu olevan, eli luokkakavereihin ei tehnyt mitään vaikutusta jos sanoi harrastavansa judoa. "Se näyttää telkkarissakin ihan typerältä, kaksi tyyppiä yrittää vaan repiä toistensa paitaa pois päältä ja halailevat toisiaan matossa".

- Full-contact karate: tuntui liikaa pelkältä urheilunyrkkeilyltä johon oli lisätty pari peruspotkua lisämausteeksi. Liian yksinkertainen ja kilpalajimainen laji, varsinkaan kun en tuntenut vetoa puhtaalle kilpauralle.

Kaikkien muiden harrastamieni lajien lopettamisen syynä on yleensä ollut ajan ja kiinnostuksen hetkittäinen puute, eikä ole enää kehdannut palata pitkän tauon jälkeen saman lajin pariin. Kobudo oli hieman erikoistapaus, epäonnistuin alkeiskurssin ainoana jo ekassa vyökokeessa minkä vuoksi kiinnostus lopahti täysin, kai kyse oli kehtaamisestakin. Olisi edes joku toinenkin epäonnistunut.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#69

Viesti timppa000 »

Niin sanoisin vielä jotta joskus opiskeluaikoina saatoin monesti kokea motivaationpuutetta lajeja kohtaan jotka eivät enää olleet "kivoja harrastuksia" vaan alkoivat oikeasti aiheuttaa stressiä, esim. lähenevien vyökokeiden muodossa. Sain jo tarpeeksi stressiä jatkuvasti eteentulevista tenteistä, tuntui hiukan liioitellulta että jopa vapaa-aikanakin tulisi "harrastustenttejä" eteen, ihan sitä myöten että piti yrittää päntätä tekniikoita, liikesarjoja, vieraskielisiä tekniikoiden nimiä yms. päähänsä. En halunnut ns. opiskella vapaa-aikananikin. Veikkaan että tämä oli osasyy miksi kiinnostukseni kobudon harjoitteluun lopahti, vaikka itse laji kovasti kiinnostikin ja opetus oli ensiluokkaista.

Työelämään siirryttyä tuollainen suoritepainotteinen harjoittelu ja harrastaminen alkoi kiinnostaa taas enemmän, aloin opiskella työn ohessa itselleni aiemmin tuntemattomia vieraita kieliä jne.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#70

Viesti TRU »

Palasin taannoin pitkästä aikaa enemmän tosimielessä tatamille ja vaihdoin samalla jujutsun tyylisuuntaa...mutta ei vaan iskenyt, ei. Seura ja porukka oli nastaa, vetäjiltäkin löytyi ammattitaitoa ja asennetta mutta en vaan saanut itsestäni enää irti intoa alkaa hieromaan erilaisia torjuntakatoja vyökokeisiin. Ja jotenkin koko ajan oli ikävä HJJ:n "räjähtävyyttä" (ehkä huono ilmaus mutta tältä tuntui..). Silti seurasta jäi hyvä maku ja jos olisin siellä harrastukseni aloittanut olisin luultavasti jäänytkin.

TRU
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#71

Viesti AriJ »

Sorry OT mutta mitä ovat "torjunta-katat"?
______________________
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#72

Viesti Pyjamasankari »

Ôari kirjoitti: Sorry OT mutta mitä ovat "torjunta-katat"?
En ole TRU, mutta uskoisin hänen tarkoittaneen tämäntyyppisiä kuin tässä WJJF:n opetusvideossa kohdasta 51:00 eteenpäin on esitettynä.

[youtube][/youtube]
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#73

Viesti TRU »

Jussi Huusko kirjoitti: ....tämäntyyppisiä kuin tässä WJJF:n opetusvideossa kohdasta 51:00 eteenpäin on esitettynä...
Kyllä. Ja ennenkuin tästä taas joku riemastuu niin en siis kyseenalaista, arvostele, dissaa, vähättele jne. katojen merkitystä tai ideaa mitenkään, oma motivaatio ei vaan näihin riittänyt kun on jo kerran ajettu sisään erilaiseen jujutsusysteemiin.

Eli en saanut tyhjennettyä kuppia riittävästi ottaakseni vastaan uutta tältä osin.

Nyt on sitten löytynyt tuo savate ja siihen olen kyllä hurahtanut, sekä formeen että defenseen. Tekisi mieli treenata enemmän kuin työt ja kroppa antaa myöten :smt003

TRU
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#74

Viesti Mjölnir »

TRU kirjoitti: Nyt on sitten löytynyt tuo savate ja siihen olen kyllä hurahtanut, sekä formeen että defenseen. Tekisi mieli treenata enemmän kuin työt ja kroppa antaa myöten :smt003

TRU
Se vähäinen näkemys, mikä itsellä on Défensesta, on positiivinen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
shogun
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Lokakuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#75

Viesti shogun »

Pyörittelen sellasta ajatusta että en enää seuraavana vuonna maksaisi(eli lopettaisin)enää karatea, koska en saa kyytejä tunneille.
Voiko täydellisyyttä olla olemassa missään muodossa?
Totta toki muunmuassa Olkiluodossa
Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri
On täydellisiä, joka nippeli ja rööri.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa