Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#76

Viesti AriJ »

OT jatkuu; jännä setitys tuo torjunta-kata, vähän kuin karaten katat joista on riisuttu kaikki muu paitsi torjunnat. Herää ajatus, että onkohan sitten myös isku kata ja potku kata, samoin eroteltuna....
______________________
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#77

Viesti TRU »

Ôari kirjoitti: OT jatkuu; jännä setitys tuo torjunta-kata, vähän kuin karaten katat joista on riisuttu kaikki muu paitsi torjunnat. Herää ajatus, että onkohan sitten myös isku kata ja potku kata, samoin eroteltuna....
No liikkumiskata ja ukemikatakin erikseen löytyy. Jännä juttu muuten että kun itse on pitänyt omana vahvuutena nimenomaan tuota liikkuvuutta (esim. sparratessa..) niin annappa perhana kun se puristettiin katan muotoon. Olipahan säälittävän näköistä köpöttelyä se meikäläisen liikkuminen. Ja taas kun nakkasi savatetossut jalkaan ja otti ihan alkeissparria niin kaikki kulkee.

Taidan olla niitä ihmisiä joilta tietty formaalisuus vie puhdin tekemisestä, kyseessä lienee enemmän kuitenkin ajatuksen ja asenteen jäykistyminen.

Mutta nyt ollaan tosiaan aiheesta raakasti sivussa...

TRU
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#78

Viesti Mjölnir »

Tähän hieman liittyen:
On henkilöitä, jotka ovat lopettaneet Krav Magan, kun kokivat sen olevan vesittynyttä pa5kaa. Sitten aloittivat meillä uudestaan nähtyään treenivideoita jne, ja eivät voineet uskoa, että tässä on samasta jutusta kyse, kuin seurassa XXXX.

Toiset tykkäävät erilaisesta treenaamisesta kuin toiset. Suurimmaksi osaksihan kyse on siitä, viihtyykö seurassa ja tyydyttääkö tekemisen taso itseä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#79

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: On henkilöitä, jotka ovat lopettaneet Krav Magan, kun kokivat sen olevan vesittynyttä pa5kaa.
Eli ei keskitytty enää kasseille potkimiseen?
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#80

Viesti Jussi*M »

Mjölnir kirjoitti: Suurimmaksi osaksihan kyse on siitä, viihtyykö seurassa ja tyydyttääkö tekemisen taso itseä.
Komppaan tätä!

Lajissa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta seuran meininki voi olla vähemmän motivoivaa.

Muistan vuosi (kymmenten) takaa silloisen seurani jossa vetäjien keskinäiset kemiat olisi voineet olla paremmatkin. Tämä näkyi ja tuntui seuran arjessa.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#81

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: On henkilöitä, jotka ovat lopettaneet Krav Magan, kun kokivat sen olevan vesittynyttä pa5kaa.
Eli ei keskitytty enää kasseille potkimiseen?
Lähinnä johtui siitä, että oman seuran ohjaajat eivät ymmärtäneet, ja oman tietämättömyytensä kaatoivat pääkonttorin syyksi :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#82

Viesti Mjölnir »

Jussi*M kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Suurimmaksi osaksihan kyse on siitä, viihtyykö seurassa ja tyydyttääkö tekemisen taso itseä.
Komppaan tätä!

Lajissa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta seuran meininki voi olla vähemmän motivoivaa.

Muistan vuosi (kymmenten) takaa silloisen seurani jossa vetäjien keskinäiset kemiat olisi voineet olla paremmatkin. Tämä näkyi ja tuntui seuran arjessa.
Juu, juuri eräs harjoittelija sanoi, että pitäisi hommata kahvinkeitin salille, kun siellä viihtyy niin hyvin ennen treenejä, treenien aikana ja sen jälkeenkin. en tiedä, miten kahvinkeitin liittyi asiaan :D

Ehkä viihtyisi vielä paremmin, jos saisi kahvia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#83

Viesti Riku Ähvä »

Ensimmäisen kerran lopetin karaten intin takia, mutta jatkoin kuitenkin intin jälkeen. "Lopullinen" jättäminen tapahtui kun jouduin opiskelujen takia muuttamaan toiselle paikkakunnalle.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#84

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti:
Jussi*M kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Suurimmaksi osaksihan kyse on siitä, viihtyykö seurassa ja tyydyttääkö tekemisen taso itseä.
Komppaan tätä!

Lajissa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta seuran meininki voi olla vähemmän motivoivaa.

Muistan vuosi (kymmenten) takaa silloisen seurani jossa vetäjien keskinäiset kemiat olisi voineet olla paremmatkin. Tämä näkyi ja tuntui seuran arjessa.
Juu, juuri eräs harjoittelija sanoi, että pitäisi hommata kahvinkeitin salille, kun siellä viihtyy niin hyvin ennen treenejä, treenien aikana ja sen jälkeenkin. en tiedä, miten kahvinkeitin liittyi asiaan :D

Ehkä viihtyisi vielä paremmin, jos saisi kahvia.
Kyllähän joka salilta pitää tsufeekeitin löytyä jos siellä virkamiehiä(kin) treenaa. Tai sitten kahviaddikteja;) Se on se piste iin päälle siinä viihtyvyydessä;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#85

Viesti bodyguard »

Ei voi treenata ruotsalaisittain jos ei oo kahvinkeitintä!

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#86

Viesti L.K. »

Nimenomaan. Tosin, meillä kyllä kahvit juodaan treeniä ennen tai sen jälkeen.Ei sen aikana.
Paitsi ohjaajat joskus/välillä/aina;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Satsujin
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 65
Lauteille: Maaliskuu 2011

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#87

Viesti Satsujin »

Yuishinkai karaten ja Taekwon-Don olen lopettanut aikoinaan paikkakunnalta muuttamisen takia.
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#88

Viesti Rahanpesijä »

Jussi*M kirjoitti: Komppaan tätä!

Lajissa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta seuran meininki voi olla vähemmän motivoivaa.
Minä komppaan myös. Treenin vetäminen ei vaadi mitään ylimaallisia taitoja mutta kyllä se jotain vaatii. Olen törmännyt useampaankin vetäjään eri lajeissa joilta vaan puuttuu se jokin. Meininki on sellasta synkkää puurtamista ja kelloa tulee vilkuiltua jatkuvasti. Olen joskus ollut treenissä, kattonut kelloa ja ajatellut "45 minuuttia treeniä takana, eikä tästä ole ollut mulle tai kenellekään mitään hyötyä." Mutta sitten on myös vetäjiä joilla on käsittämätön kyky saada porukka innostumaan, mikä onkin melkein tärkein treenin vetäjän ominaisuus, in my mind.

Itse kysymykseen, olen jättänyt Yuishinkai karaten kun muutin pois Turkkusesta. Ja hyvä niin, mulle sopii paremmin Hokuto, mutta en olis sen pariin varmaan koskaan Turussa löytänyt koska karate treenit olivat asiallista settiä. Parasta karatea mihin minä olen törmännyt. En ole kyllä paljoa törmännyt.
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#89

Viesti Streetwise »

Mjölnir kirjoitti:
Jorge kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: On henkilöitä, jotka ovat lopettaneet Krav Magan, kun kokivat sen olevan vesittynyttä pa5kaa.
Eli ei keskitytty enää kasseille potkimiseen?
Lähinnä johtui siitä, että oman seuran ohjaajat eivät ymmärtäneet, ja oman tietämättömyytensä kaatoivat pääkonttorin syyksi :smt003
Tämän mukaan myös Israelissa tehtiin asiat sitten väärin. Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin, että sieltä käsin sanottiin minkälaista Krav Magan kuuluu olla. Kyllä syy on varmasti ollut aina siinä pääkonttorissa. Ei ohjaajat ala säätämään lajia "oman mielen mukaan" varsinkin kun päägurulta tuli tarkat neuvot siitä, miten tehdä, millä tekniikoilla/harjoitteilla ja jopa kenelle sitä ei saa opettaa. Ja vielä paljonko lajin ulkopuolisia asioita voi opettaa.

Nythän tilanne on aika erilainen, koska Krav Maga on levällään monena eri liittona ja sillä nimellä opetetaan nykyään muutenkin mitä huvittaa. Taidanpa aloittaa taas Krav Magan opettamisen ;)
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#90

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti: Tämän mukaan myös Israelissa tehtiin asiat sitten väärin. Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin, että sieltä käsin sanottiin minkälaista Krav Magan kuuluu olla. Kyllä syy on varmasti ollut aina siinä pääkonttorissa. Ei ohjaajat ala säätämään lajia "oman mielen mukaan" varsinkin kun päägurulta tuli tarkat neuvot siitä, miten tehdä, millä tekniikoilla/harjoitteilla ja jopa kenelle sitä ei saa opettaa. Ja vielä paljonko lajin ulkopuolisia asioita voi opettaa.
On se jännää, miten asioita pystyy ymmärtämään niin eri tavalla ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa