Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#91

Viesti Streetwise »

Totta. Tästä ei vain ennen ollut kyllä minkäänlaista erimielisyyttä. Nykyään voi olla vapaammat kädet kun Maga menettää oppilaita muihin lajeihin ja liitot kilpailee maista/ohjaajista/jäsenistä.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#92

Viesti Clancy B. »

Ei luulisi olevan "tuoreimmille" lajeille mikään erikoisuus jos eri seuroissa opetetaan samaa "tekniikkkaa" tai asiaa erilaisilla harjoitteilla, ei kai siinä minkään päämajan varpaille astuta?

Sovellus tekniikassa on kai erisuuri kuin virhe.

Potkunyrkkeily jäi aikanaan kun en pystynyt treenaamaan enempää kahta kertaa viikossa perhesyiden vuoksi, koin että motivaatio kärsi siksi että tiesin ettei se lajitreenimäärä riitä omiin tavoitteisiin. Jolloin pään kannalta oli parempi luopua kokonaan.

Ehkä halua ei ollut tarpeeksi myös.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#93

Viesti Streetwise »

Clancy B. kirjoitti: Ei luulisi olevan "tuoreimmille" lajeille mikään erikoisuus jos eri seuroissa opetetaan samaa "tekniikkkaa" tai asiaa erilaisilla harjoitteilla, ei kai siinä minkään päämajan varpaille astuta?

Sovellus tekniikassa on kai erisuuri kuin virhe.
Ei todellakaan mitään erikoista, mutta nyt onkin kyse magasta. Olen kuullut Israelilaisten pitäneen välillä pienen "kurinpalautuksen" suomalaisille ohjaajille ja porukkaa on hylätty tasokokeissa aika kovalla prosentilla. Ilmeisesti ne varpaat on kuitenkin olleet aika herkät :D

Kyllähän ennenkin koitettiin Magaa kehittää ohjaajaporukalla ja näitä uusia ideoita sitten piti toimittaa "päämajaan". Se homma kuivahti alkuunsa kun vastakaikua ei ollut minkäänlaista. Pitäköön tunkkinsa :D
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#94

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti: Se homma kuivahti alkuunsa kun vastakaikua ei ollut minkäänlaista. Pitäköön tunkkinsa :D
Ei se mihinkään ole kuivahtanut. Mä olen pitkään jo antanut vinkkejä pääkonttorille, ja näitä asioita on sitten tullut eri yhteyksissä vastaan.

Ehkä se vaikuttaa, että miten sen tekee ;)

edit:
Voi olla myös mahdollista, että silloin ennevvanhaa ei osattu olla riittävän diplomaattisia tai edes riittävän hyviä. Mene ja tiedä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#95

Viesti Vanhakankea »

Goju-ryu tyylisuunnan karate jäi, kun en sisäistänyt peruskurssilla asentoja jotka eivät vastanneet toisaalla oppimaani. Hyppäsin potkunyrkkeilyn kisatreenista suoraan tuonne. Tosin elämä muuttui paikkakunnan vaihdon yms. takia eli ei syy ollut pelkästään asennoissa.

Goju-Ryu valikoitui lajiksi koska sen juurten mainittiin olevan vahvasti Kiinasta. Odotin, että kulttuurishokki olisi ollut pehmeämpi.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#96

Viesti Streetwise »

Mjölnir kirjoitti:
STR kirjoitti: Se homma kuivahti alkuunsa kun vastakaikua ei ollut minkäänlaista. Pitäköön tunkkinsa :D
Ei se mihinkään ole kuivahtanut. Mä olen pitkään jo antanut vinkkejä pääkonttorille, ja näitä asioita on sitten tullut eri yhteyksissä vastaan.

Ehkä se vaikuttaa, että miten sen tekee ;)

edit:
Voi olla myös mahdollista, että silloin ennevvanhaa ei osattu olla riittävän diplomaattisia tai edes riittävän hyviä. Mene ja tiedä.
Kyllä se silloin kuivahti. Olisi vaadittu hieman suurempia muutoksia, kuin muutama harjoite tai tekniikka. Nykyään SKML on valinnan edessä. Nyt vaan kannattaa tehdä oikeita ratkaisuja. Silloin oli ehkä liikaakin diplomaattista touhua. Ehkä puuttuikin röyhkeyttä, mikä asia tuntuu jo korjaantuneen.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#97

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
STR kirjoitti: Se homma kuivahti alkuunsa
Ei se mihinkään ole kuivahtanut.
Kyllä se silloin kuivahti.
No, jäämme tästä sitten erimielisiksi. Eiköhän tää vänkääminen ole tässä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#98

Viesti Streetwise »

Turha siitä asiasta on vängätäkään, puhutaan eri aikakaudestakin.

Mutta pysyäkseni asiassa, niin mm:

Karaten lopetin, koska se oli liian yksipuolista ja osaksi myös lajin pääsensein vuoksi.
Kung-Fun lopetin, koska se oli liian kikkailua.
Krav Magan lopetin, koska se ei enää vastannut näkemystäni hyvästä itsepuolustuslajista ja kehittyi mielestäni koko ajan vain väärään suuntaan.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 2

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#99

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Niijoo, kirjottelin tänne että nyrkkeily on se ainut laji jonka oon jättäny. Tää on edelleen totta, paitsi että kuten heppatyttöpäiväkirjaani seuranneet tietää, ollaan Combatin väellä käyty bokrailemassa muutamankertaa, vieläpä samaisessa paikassa jossa junnuvuosina bokrailin! ;) Ei sinänsä kuulu Combatin settiin itsessään mutta kun osaavaa lyöjää löytyy neuvomaan (Kujalan Jyri) niin hyvää treeniä se on korvikkeeksi sille mitä mulla on ihQsenseitä tuuratessa tarjottavana, eli pelkän Jaawa-tason perustekniikan jauhamisen sijasta on aivan mainio käydä välillä sparrailemassa ja hiomassa pelisilmää.

Eli sinänsä kun en koskaan ole unohtanu nyrkkeilyä (olen aina tehny sitä jossain muodossa: kuntonyrkkeily, säkin piekseminen, road work) ja nyt oon palaamassa juurilleni (niin ja nuo juuret on mun ekakosketus treenaamiseen); en ole koskaan jättäny oikeasti mitään lajia, en haluaisi niin koskaan tehäkkään, joka jutusta löytyy niin helvetisti ammennettavaa, sovellettavaa juttua.

Kiai.
Kuvake
Joonas_O
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 53
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hämeenlinna

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#100

Viesti Joonas_O »

Yhdestä lajista olen luopunut ja se on nyrkkeily.... ei vaan tuntunut omalta. Karate on se laji jota haluan harrastaa se saa sen kipinän silmissä syttymään varmaan tiedätte mitä tarkoitan.
Joonas Olkkola

"Tosimies on se joka nukkuu pelkkä Aku Ankka patjanaan"
Kuvake
mikahj
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 21
Lauteille: Joulukuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#101

Viesti mikahj »

BJJ:tä kävin kokeilemassa ja sen jätin heti alkuunsa. Treenien jälkeen totesin sen olevan liian kovaa hommaa olkapäille, lonkalle ja polville.

Bujinkanin olen meinannut jättää useasti, koska on tuntunut että ei ole kunnollista opettajaa tai tuki verkostoa ympärillä vaikka on useamman vuoden harrastanut. Nyt tästä tauottanut kehon takia, mutta tarkoitus palailla aktiivi kentille vähän ajan päästä.
naama
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Huhtikuu 2011

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#102

Viesti naama »

Pelasin pitkän aikaa lentopalloo ihan kovalla tasolla junnuissa, mutta innostus meni kun joukkue hajos. Eikä oikeen motivoinut kun ei yhtäkään kehua moneen vuoteen ja treenattiin liian kovaa, että kentällä ei liikkunu muutaku silmämunat. Ei oo kyllä ikävä niitä aikoja. Monista treeneistä lähin itku kurkussa himaan ku tuntu ettei päässyt yhtään eteenpäin. Ja kumminki kymmenen vuotta hinkkasin sitä skeidaa. Oli aika jättää se taakse.:)
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#103

Viesti Rojola »

mikahj kirjoitti: Bujinkanin olen meinannut jättää useasti, koska on tuntunut että ei ole kunnollista opettajaa tai tuki verkostoa ympärillä vaikka on useamman vuoden harrastanut. Nyt tästä tauottanut kehon takia, mutta tarkoitus palailla aktiivi kentille vähän ajan päästä.
Missäpäin reenailet?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
mikahj
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 21
Lauteille: Joulukuu 2010

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#104

Viesti mikahj »

Mikkeliin muutin juuri ja tarkoitus olisi mennä katsomaan Tommin harjoituksia, kunhan saa aikaseksi.
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Oletteko joskus jättäneet jonkin lajin ja mistä syistä?

#105

Viesti Pete H »

Kohta jää judo :( Kun ei kroppa kestä, niin pääkään ei. Jospas sitä saisi mattovääntöjä aikaan.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa