Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Osuuskunta Potku

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Osuuskunta Potku

#1

Viesti PDC »

Tuli vastaan tällainen

https://www.facebook.com/pages/Osuuskun ... 99?sk=info" onclick="window.open(this.href);return false;
Osuuskunta Potku on potkulaisten vuonna 2011 perustama osuuskunta, johon kuka tahansa voi liittyä. Osuuskuntalaiset voivat toimia itsenäisesti tai yhdessä muiden osuuskunnan jäsenten kanssa. Palveluihin kuuluvat tällä hetkellä mm. kamppailulajien opettaminen ja ravitsemusneuvonta. Palvelutarjotin on juuri niin laaja kuin kukin haluaa sen olevan eli mitään rajoituksia osuuskunnan nimissä tarjottaviin palveluihin ei ole.

Osuuskunta Potkun perusti seitsemän potkulaista, mikä tarkoittaa sitä, että myös työttömät voivat toimia osuuskunnan nimissä tarvitsematta pelätä työttömyysturvan menettämistä.

Osuuskunnan virallinen kotipaikka on Tampere, mutta osuuskuntalaiset asuvat ympäri Suomenmaata, joten palveluja tarjotaan laajalla alueella. Tällä hetkellä aktiivisimmat alueet ovat Pirkanmaa, Turun seutu sekä pääkaupunkiseutu.

Osuuskunnan kirjanpidosta vastaa tamperelainen tilitoimisto, joka mm. laskuttaa jäsenten puolesta ja maksaa heidän työntekijämaksunsa. Osuuskuntalaisten vastuulle jää rahaliikenteen osalta ainoastaan laskutettavien yhteystietojen ilmoittaminen.

Osuuskuntaan voi liittyä ottamalla yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan Petteri Kantolaan.
Kertokaapa vähän tarkemmin tästä. Eli onko kamppailulajien opettaminen esimerkiksi sellaista, että jos laji A halutaan näytille niin se voidaan teidän kauttanne kutsua omaan kaupunkiin jos mahdollista? Vai miten tämä toimii?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#2

Viesti Mika »

Kyllä tämäkin on uskoakseni mahdollista. Kysymykseesi voisivat vastata ne jäsenet, jotka kamppailulajiopetusta sitä kautta tarjoavat.

Potkun osuuskunta poikkeaa monista muista osuuskunnista siinä, että jäsenten toiminta on ainakin tällä hetkellä hyvin itsenäistä - mutta olemme kyllä enemmän kuin valmiita kaikenlaisiin yhteisiin projekteihin, mikä onkin luonnollista, kun potkulaisia kaikki olemme (ja melkein kaikki osuuskunnan tämänhetkiset jäsenet tuntevat toisensa myös Potkun ulkopuolella). Nythän kirjanpitäjämme on ainoa, joka tarkalleen tietää, mitä kaikki jäsenet puuhastelevat osuuskunnan nimissä :D

Tarkoitushan on tarjota potkulaisille mahdollisuus päästä osuuskuntatoimintaan mukaan hyvin matalalla kynnyksellä ja tuttuun joukkoon. Osuuskunta on avoin kaikille (tietysti hallitus päättää uusista jäsenistä, mutta mitään esteitä ei ole asetettu). Tiedotamme toiminnasta vähän enemmän vielä tässä syssyn aikana.

Jäseniä on muuten seitsemän, joten työttömyysturva ei ole uhattuna, jos Potkun osuuskunnan kautta tekee töitä. Kirjanpitäjämme hoitaa kaiken paperityön, joten jäsenten ei tarvitse toimittaa kuin laskutettavan tahon yhteystiedot tilitoimistoon, mistä eteenpäin kaikki muu dokumentointi on tilitoimoston heiniä. Muita kuluja osuuskunnalla ei sitten olekaan. Halusimme tehdä osuuskunnastsa hyvin kevyen ja helpon.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#3

Viesti Mjölnir »

PDC kirjoitti: Eli onko kamppailulajien opettaminen esimerkiksi sellaista, että jos laji A halutaan näytille niin se voidaan teidän kauttanne kutsua omaan kaupunkiin jos mahdollista? Vai miten tämä toimii?
Kyllä tämäkin onnistuu, riippuen tietty vähän lajista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Osuuskunta Potku

#4

Viesti PDC »

Mjölnir kirjoitti:
PDC kirjoitti: Eli onko kamppailulajien opettaminen esimerkiksi sellaista, että jos laji A halutaan näytille niin se voidaan teidän kauttanne kutsua omaan kaupunkiin jos mahdollista? Vai miten tämä toimii?
Kyllä tämäkin onnistuu, riippuen tietty vähän lajista.
Tottakai. Onko tällainen sitten hinnan suhteen halvempaa kuin esimerkiksi jos pitäisi leirin? Ja kuinka pitkiä pätkiä on mahdollista yhtä lajia saada "nähdä"? Onko kyseessä siis sellaisia esittelyjä vai onko mahdollista tätä kautta ehkä saada uusi laji tuotua kotikaupunkiinsa?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#5

Viesti Mjölnir »

PDC kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
PDC kirjoitti: Eli onko kamppailulajien opettaminen esimerkiksi sellaista, että jos laji A halutaan näytille niin se voidaan teidän kauttanne kutsua omaan kaupunkiin jos mahdollista? Vai miten tämä toimii?
Kyllä tämäkin onnistuu, riippuen tietty vähän lajista.
Tottakai. Onko tällainen sitten hinnan suhteen halvempaa kuin esimerkiksi jos pitäisi leirin? Ja kuinka pitkiä pätkiä on mahdollista yhtä lajia saada "nähdä"? Onko kyseessä siis sellaisia esittelyjä vai onko mahdollista tätä kautta ehkä saada uusi laji tuotua kotikaupunkiinsa?
No, ei se varmaan sen halvempaa ole, sillä tilitoimisto ottaa osansa, mutta ainakin yrityksille ja yhteisöille voi olla helpompi ottaa sellainen vetäjä, joka pystyy hoitamaan laskuttamisen jne. asiallisesti ja kirjanpitokelpoisesti.

Jos esimerkiksi Krav Maga tai Defendo -asiat kiinnostavat, niin voin konsultoida niistä yksityisesti.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Osuuskunta Potku

#6

Viesti NCP »

Mika kirjoitti: Jäseniä on muuten seitsemän, joten työttömyysturva ei ole uhattuna, jos Potkun osuuskunnan kautta tekee töitä. Kirjanpitäjämme hoitaa kaiken paperityön, joten jäsenten ei tarvitse toimittaa kuin laskutettavan tahon yhteystiedot tilitoimistoon, mistä eteenpäin kaikki muu dokumentointi on tilitoimoston heiniä. Muita kuluja osuuskunnalla ei sitten olekaan. Halusimme tehdä osuuskunnastsa hyvin kevyen ja helpon.
Miten tuo alleviivattu on mahdollista?
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Osuuskunta Potku

#7

Viesti PDC »

Asia selvä! Pidän mielessä jos kun on tarvetta tulevaisuudessa.

Kiitos, ja hyvältä vaikuttaa tällainen toiminta!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#8

Viesti Mjölnir »

NCP kirjoitti:
Mika kirjoitti: Jäseniä on muuten seitsemän, joten työttömyysturva ei ole uhattuna, jos Potkun osuuskunnan kautta tekee töitä. Kirjanpitäjämme hoitaa kaiken paperityön, joten jäsenten ei tarvitse toimittaa kuin laskutettavan tahon yhteystiedot tilitoimistoon, mistä eteenpäin kaikki muu dokumentointi on tilitoimoston heiniä. Muita kuluja osuuskunnalla ei sitten olekaan. Halusimme tehdä osuuskunnastsa hyvin kevyen ja helpon.
Miten tuo alleviivattu on mahdollista?

Toimintaa osuuskunnassa, jossa on vähintään seitsemän jäsentä, ei katsota yrittäjyydeksi, vaan yrityksen (työnantajan) palveluksessa olemiseksi
Osuuskunta
Jos liityt osuuskuntaan, jossa on vähintään seitsemän jäsentä, olet siellä palkansaajan asemassa ja saat työttömyysturvaa, jos et heti löydä työtä täysiaikaisesti. Yleensä osuuskunnat odottavat jäsentensä toimivan hyvin yrittäjämäisesti: hankkivan itse työt ja sopivan tehtävät suoraan asiakkaan kanssa.

Osuuskunnan toimistonhoitaja hoitaa kirjanpidon ja laskutuksen ja maksaa Sinulle palkan tekemäsi laskutuksen perusteella. Osuuskunta hoitaa myös eläke- ja sosiaaliturvamaksut. Näin voit keskittyä omaan työhösi ja osuuskunta hoitaa toimistotyöt, mitä varten tekemästäsi laskutuksesta peritään osuus näihin osuuskunnan kuluihin. Tätä osuutta kutsutaan osuuskunnan kiinteiden kulujen katteeksi ja se on 10-20 % laskutuksesta.

Osuuskunta markkinoi usein jäsentensä osaamista ja osuuskunnan jäsenet voivat tehdä yhdessä isompia töitä tai toimia toistensa sijaisena. Voit jakaa kokemuksia ja ratkoa ongelmia yhdessä muiden kanssa tai vaikka kehitellä uusia tuotteita. Et ole yksin. Myös toimeksiantajalle olet turvallisempi kumppani, koska takanasi on verkko muita osaajia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#9

Viesti Mika »

Mjölnir jo vastasi, mutta lisään pari linkkiä.
Työttömyyskorvauksia suoritettaessa on katsottu, että osuuskunnan jäsenyys ei estä työttömyyspäivärahan saantia, jos työosuuskunnassa on vähintään 7 jäsentä (osuus alle 15 %). Jos osuus on isompi jäsen katsotaan yrittäjäksi hänen työttömyysturvansa osalta.



Tässä on vähän lakipykäliä noin muuten osuuskuntatoiminnasta:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Osuuskunta Potku

#10

Viesti porky »

Ja ennen kuin joku työtön alkaa riemusta kiljuen painaa duunia osuuskunnan nimissä, niin tarkennetaan vielä vähän.

Jos statuksesi on työtön ja teet osuuskunnalle duunia, niin siitä on ilmoitettava TE-toimistolle ja työttömyysturvan maksajalle ihan niin kuin mistä tahansa muustakin työstä. Ja varautua kannattaa siihen, että työttömyysturvan maksuun tulee viivytys, kun päivärahan määrä lasketaan toimittamiesi tulotositteiden perustella (joka siis vie aikaa enemmän kuin "automaattimaksu").
Saija Tarvainen
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#11

Viesti Mjölnir »

Juuri näin. Eli työpäiviltä ei luonnollisesti saa työttömyyspäivärahaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#12

Viesti Mika »

porky kirjoitti: Ja varautua kannattaa siihen, että työttömyysturvan maksuun tulee viivytys, kun päivärahan määrä lasketaan toimittamiesi tulotositteiden perustella (joka siis vie aikaa enemmän kuin "automaattimaksu").
Tuo on varmasti joissakin tapauksissa totta, mutta jotkut kassat suorittavat sovellutun maksun kutakuinkin samassa aikataulussa kuin täyden ansiosidonnaisen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Osuuskunta Potku

#13

Viesti NCP »

Mjölnir kirjoitti: Juuri näin. Eli työpäiviltä ei luonnollisesti saa työttömyyspäivärahaa
Alkuun juuri käsitin, että kyse olisi ollut siitä että voi painaa duunia ja nostaa työttömyyspäivärahaa.

Kiitos kaikille selvennyksestä.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Osuuskunta Potku

#14

Viesti Totte »

Mjölnir kirjoitti: Juuri näin. Eli työpäiviltä ei luonnollisesti saa työttömyyspäivärahaa
Ei näin, vaan palkka sovitellaan. Eli jos saat 100 e palkkaa, niin työttömyyskorvaus on 50e pienempi.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Osuuskunta Potku

#15

Viesti Mjölnir »

Totte kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Juuri näin. Eli työpäiviltä ei luonnollisesti saa työttömyyspäivärahaa
Ei näin, vaan palkka sovitellaan. Eli jos saat 100 e palkkaa, niin työttömyyskorvaus on 50e pienempi.
ok, tätä en tiennytkään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa