Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mätkyjä vai palautuksia?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Mätkyjä vai palautuksia?

mätkyjä alle 300 euroa
3
6%
mätkyjä 300-500
1
2%
mätkyjä 500-1000
0
Ei ääniä
mätkyjä 1000-2000
1
2%
mätkyjä 2000-3000
0
Ei ääniä
mätkyjä 3000-5000
0
Ei ääniä
mätkyjä yli 5000
0
Ei ääniä
ei kumpaakaan
0
Ei ääniä
palautuksia alle 300
9
19%
palautuksia 300-500
6
13%
palautuksia 500-1000
10
21%
palautuksia 1000-2000
11
23%
palautuksia 2000-3000
6
13%
palatuksia 3000-5000
0
Ei ääniä
palatuksia yli 5000
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 47

Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Mätkyjä vai palautuksia?

#31

Viesti Dojon Jäykin »

Jaawa kirjoitti: Melkeen 3000e palautuksia! Nyt loppuu halpisriisin ja halpistonnikalan mässyttäminen, mä ostan saakeli Uncle Penistä ja ABBAA! Like a boss 8-)
Anteeks, pakko puuttua !

Unkkel Peenis EI OLE laadukasta. Osta läpinäkyvässä pienehkössä muovipussissa olevaa Urtekram reilunkaupan riisiä.

Tää Basmati on mun mieleeni. Niiden tumma riisi ei kylläkään.

Tai sitten ostat Divella Arborio-riisiä
.
Tämä Arborio on vähän tarkempi valmistaa, mutta toi Urtekram tulee ihan itsestään. Keittoaika vaan saa mun mielestä olla vähän pitempi kuin mitä pussissa lukee.

On muitakin hyviä ja maukkaita. Kunhan muistat että U.P.:t on mössöä.
Massoja ei ruokita laadukkaasti. Helppoja ovat tehdä, mutta niin käsiteltyjä ja luonteettomia ja mauttomia.

Abban tonnikala on mun makuun vähän kuivaa. Oikeasti.

Ja nämä neuvot ihan tavalliselle markettireissulle. Etniset myymälät erikseen.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 3

Mätkyjä vai palautuksia?

#32

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Dojon Jäykin kirjoitti: Anteeks, pakko puuttua !

Unkkel Peenis EI OLE laadukasta. Osta läpinäkyvässä pienehkössä muovipussissa olevaa Urtekram reilunkaupan riisiä.

Tää Basmati on mun mieleeni. Niiden tumma riisi ei kylläkään.

Tai sitten ostat Divella Arborio-riisiä
.
Tämä Arborio on vähän tarkempi valmistaa, mutta toi Urtekram tulee ihan itsestään. Keittoaika vaan saa mun mielestä olla vähän pitempi kuin mitä pussissa lukee.

On muitakin hyviä ja maukkaita. Kunhan muistat että U.P.:t on mössöä.
Massoja ei ruokita laadukkaasti. Helppoja ovat tehdä, mutta niin käsiteltyjä ja luonteettomia ja mauttomia.

Abban tonnikala on mun makuun vähän kuivaa. Oikeasti.

Ja nämä neuvot ihan tavalliselle markettireissulle. Etniset myymälät erikseen.
Kiitosta, pitänee tsekata nuo tuotteet, tässä on hirvenlihaakin tullu mukavasti niin käypi oikein mainiosti tämmösellä linjalla jatkaa ainaki enneku kinkkuilut alkaa :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#33

Viesti Mika »

Taitaapi ainakin joillakin olla taas se aika vuodesta. Miksei minulle ole kerrottu mitään? Kauanko joudun elämään epätoivossa? :?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Mätkyjä vai palautuksia?

#34

Viesti Lasse Candé »

Mätkyjä vai palautuksia... Ootas kun mietin...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#35

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: Mätkyjä vai palautuksia... Ootas kun mietin...
" onclick="window.open(this.href);return false;
:nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Mätkyjä vai palautuksia?

#36

Viesti SirSamuel »

Mätkyjä mätkyjä! Hurjat seittemänkymppiä mutta ihmettelen niitäkin kyl! No kai ahneella on oikeastikin kakkainen loppu :lol: Mitäs oon menny tekemään töitä!
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Mätkyjä vai palautuksia?

#37

Viesti jussip »

Taas on jengillä huonoa taloussuunnittelua ja itsekuria kun on pääosin palautuksia tulossa huonolla valtionkorolla sen sijaan että rahat olisi laitettu poikimaan aikaa sitten.

Tästähän minä joka vuosi täällä avaudun.. :D
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mätkyjä vai palautuksia?

#38

Viesti bodyguard »

jussip kirjoitti: Taas on jengillä huonoa taloussuunnittelua ja itsekuria kun on pääosin palautuksia tulossa huonolla valtionkorolla sen sijaan että rahat olisi laitettu poikimaan aikaa sitten.
Onhan tämä totta näinkin. Tosin nykyisillä markkinoilla ei se rahojen poikimaan laittaminenkaan ole välttämättä niin helppoa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#39

Viesti Mjölnir »

jussip kirjoitti: Taas on jengillä huonoa taloussuunnittelua ja itsekuria kun on pääosin palautuksia tulossa huonolla valtionkorolla sen sijaan että rahat olisi laitettu poikimaan aikaa sitten.

Tästähän minä joka vuosi täällä avaudun.. :D
Valtionkorko on huomattavasti parempi kuin talletuskorko, esimerkiksi.

tätä pidemmälle menevät sijoitussuunnitelut eivät tule itselläni kysymykseen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Mätkyjä vai palautuksia?

#40

Viesti MarkkuT »

Joo ei Jussi pettänyt tälläkään kertaa, ehdinkin jo odotella. Ihailtavan sinnikkäästi jaksat täydellisesti optimoitua elämää markkinoida. Melkein tekisi mieli kiusallaan ruuvata veroprosenttia vähän tiukemmaksi ja tulla ensi syksynä tänne hehkuttamaan ylimääräistä rahaa, jota valtio minulle palautusten muodossa antaa.
:D

Itse en ole tietoa vielä saanut. Saa nähdä miten optimointi onnistui, kun liksa on pariinkiin kertaan muuttunut palkkakauden aikana.
Ain't no one.
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Mätkyjä vai palautuksia?

#41

Viesti jussip »

MarkkuT kirjoitti: Joo ei Jussi pettänyt tälläkään kertaa, ehdinkin jo odotella.
Joo en voi vastustaa :D Varmaan kaikki on sanottu jo tehty jo aikaisempina vuosina, mutta ei tätä tartte ottaa niin tosissaan (minun tai muiden :) )
bodyguard kirjoitti: Onhan tämä totta näinkin. Tosin nykyisillä markkinoilla ei se rahojen poikimaan laittaminenkaan ole välttämättä niin helppoa.
Juu, ainakin perinteisiin suomalaisten suosimiin rahoitusinstrumentteihin sijoittamalla varmaan olisi tullut pääosin persnettoa. Toki aina voi sijoittaa muutenkin, vaikka itseensä :)

Lähinnä minua siis oikeasti jaksaa hymyilyttää ihmismielen psykologia tämmöisten asioiden suhteen, kun jotenkin jengi oikeasti jaksaa ihan hulluna iloita noista palautuksista (eikä siis vain Potkussa). Tilannehan kuitenkin on aina esim. tyyliin että olisi esimerkiksi vuonna 2010 saanut 100 e/kk enemmän rahaa, eli yhteensä 1200 e lisärahaa edellisvuona, mutta nyt sitten saakin 1200 e + korko 0,5% (6 e) = 1206 e vuoden 2011 joulukuussa. Käytännössä joku siis pitää sinun rahojasi vuoden-pari omassa käytössään ja se on sitten valtava ilon ja kuittailun aihe (Hahaa! Luuseri sait oman 1200 e:si jo vuosi sitten, mä saan sen parin kuukauden päästä, WINNING!)

Itse asiassa Nassim Taleb kirjoittaa aika hyvin tästäkin aiheesta kirjassaan Musta Joutsen, ja tuo psykologinen ajatuskulku on oikeasti aika jännä. Ihmiset kun ei tykkää hävitä vaan voittaa, vaikka rationaalisesti ajatellen se ei edes olisi parempi vaihtoehto (esim. ihminen tod. näk. tykkää enemmän siitä että se voittaa Ässäarvalla 10 000 e, kuin että se voittaa 50 000 e ja sitten ostaa 35 000 e:llä lisäarpoja eikä voita yhdelläkään niistä. Rahaa jää kuitenkin 15 000 e käteen, mutta se ihminen on ihan rikki, verrattuna siihen joka voitti "vain" 10 000 e eikä hävinnyt mitään).

Varmaan noissa veronpalautuksissa on sitten vielä sekin että monet yhdistää ne joululahjojen yms. hommaamiseen, vuoden "pakettiin laittamiseen", sekä rahan "huijaamiseen" valtiolta, joten niissä on vielä semmoinen erikoistunnelataus että tavallinen raha ei ole oikein mitään niihin palautuksiin verrattuna. :D

edit: Korko on siis 0,5% (eli puoliprosenttia) eikä 0,05% niinkuin aikaisemmin typotin.
Viimeksi muokannut jussip, loka 4, 2011, 12.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Mätkyjä vai palautuksia?

#42

Viesti MarkkuT »

jussip kirjoitti: Hahaa! Luuseri sait oman 1200 e:si jo vuosi sitten, mä saan sen parin kuukauden päästä, WINNING!
:lol:
Ain't no one.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Mätkyjä vai palautuksia?

#43

Viesti Clancy B. »

Tavoite on aina + - 0, mutta nyt on tullut lainattua valtiolle korottomasti reilu 2 donaa. Fuck.

[youtube][/youtube]
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mätkyjä vai palautuksia?

#44

Viesti Mjölnir »

Clancy B. kirjoitti: Tavoite on aina + - 0, mutta nyt on tullut lainattua valtiolle korottomasti reilu 2 donaa. Fuck.
Ai? Eikö sulle makseta korkoa? Minulle kyllä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

Mätkyjä vai palautuksia?

#45

Viesti Riku Ähvä »

Palautuksia pamahti opintotuen verran, mutta onneksi saan maksaa kelalle ainakin kuukauden opintotuet takaisin...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 126 kurkkijaa