Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1036

Viesti JanneM »

HAHAHAHahah
Mut se harvoin leviää kunnon tiimisodaksi.
Ne on enemmänkin semmosia henkilökohtaisia taisteluita. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1037

Viesti HarriN »

Hetken tuossa taannoin kyllä luulin, että tuo perinteinen kolme humalatuntia kestävä kolmen tai neljän henkilön välinen lämminhenkinen tiimisota laajenisi kansainväliseksi superstarbojen hallitsemaksi selkkaukseksi.

Onneksi siitäkin selvittiin puhumalla. :D
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1038

Viesti JanneM »

HarriN kirjoitti: Hetken tuossa taannoin kyllä luulin, että tuo perinteinen kolme humalatuntia kestävä kolmen tai neljän henkilön välinen lämminhenkinen tiimisota laajenisi kansainväliseksi superstarbojen hallitsemaksi selkkaukseksi.

Onneksi siitäkin selvittiin puhumalla. :D
Siinä oli kyllä taas kansainvälinen jiu-jitsuselkkaus lähellä... :lol:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Raineri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 15
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-kysymys & vastaus

#1039

Viesti Raineri »

Kertokaapa kilppariasiantuntijat taas. Omat käytännön tutkimukseni ovat osoittaneet, että on olemassa yksi voittamaton tekniikka kilpikonnapuolustusta vastaan, ja se menee näin: Kun vastustaja pyörähtää nätisti kerälle, tehokkain tapa hyökätä on hypätä hajareisin kaverin selän päälle. Tämän jälkeen tiukka riuhtasu kaverin niskasta ja hookit väkisten sisään. Ei siis kannatta yrittää mitään kivan näköisiä pyöräytyksiä, vaan todellakin: istutaan kaverin selän päälle ja riuhdotaan tarvittava määrä.

Onko todella näin? Itse olen yrittänyt miettiä ja etsiä puolustusta tälle, eli jos itse olen kilpparissa ja vastustaja istahtaa päälle. Pyörähtämään ei pääse kuin korkeintaan alle mounttiin, ja nilkkalukko tuntuu vaikelta? Vai onko tämä jokin peruskurssitekniikka, joka pitäisi jo tietää? Miksi siis kilpparia vastaan opetetaan usein asettamaan oma kylki kaveria vastaan, kun puolustuksia tähän asetelmaan on vaikka kuinka paljon?

Me so confused!
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1040

Viesti Huppu »

Kyseisellä selkään istumisella menettää position aika altayksikön jos alla oleva kaveri on hereillä. Tärkeintä on pitää tiukka kontrolli, mutta samalla olla tarpeeksi herkästi jotta pystyy ``Ratsastamaan`` kaverin liikkeiden mukaan. Koitappa vaikka kaivaa halffia heti ku kaverin ote herpaantuu. Voit kokeilla kaverin kontrollin hyvyyttä sillä, että koitat nousta seisomaan kun kaveri pitää kontrollia.
Oss!
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#1041

Viesti Beefcake »

Raineri kirjoitti: Itse olen yrittänyt miettiä ja etsiä puolustusta tälle, eli jos itse olen kilpparissa ja vastustaja istahtaa päälle.
Ei siitä tarvi mihinkään pyöriä, kun on vaan vähän hereillä. Kaverin jalasta kiinni ja kellahdat selälle/kyljelle, niin halffi/diippihalffi on tosiasia.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1042

Viesti Huppu »

Beefcake kirjoitti:
Raineri kirjoitti: Itse olen yrittänyt miettiä ja etsiä puolustusta tälle, eli jos itse olen kilpparissa ja vastustaja istahtaa päälle.
Ei siitä tarvi mihinkään pyöriä, kun on vaan vähän hereillä. Kaverin jalasta kiinni ja kellahdat selälle/kyljelle, niin halffi/diippihalffi on tosiasia.
[youtube][/youtube] Loppupuolella kaveri näyttää vähän malliatohon jos kaveri tulee selkään.
Oss!
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

BJJ-kysymys & vastaus

#1043

Viesti Riku Ähvä »

Nyt paha kysymys jolleen. Onko tietoa kuinka monella henkilöllä on tällä hetkellä BJJ:ssä punainen vyö?
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

BJJ-kysymys & vastaus

#1044

Viesti Presenter »

Kuva

Ainakin nämä, en tiedä onko noiden lisäksi monta.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1045

Viesti J-A »

Riku Ähvä kirjoitti: Nyt paha kysymys jolleen. Onko tietoa kuinka monella henkilöllä on tällä hetkellä BJJ:ssä punainen vyö?
Tuolla on pohdittu tuota samaa--> http://www.nhbgear.com/forum/index.php?topic=94167.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

BJJ-kysymys & vastaus

#1046

Viesti Riku Ähvä »

No ei se ollutkaan niin paha. Kiitos vaan nopeasta vastauksesta. Joku voi kertoa lisää, jos tietää että on muitakin. :)
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1047

Viesti Huppu »

Usein itseäni paremmat harrastajat(joita vastaan yleensä otan kovemmin, koitan selviytyä) sanovat että pitäisi käyttää vähemmän voimaa. Ymmärrän toki tekniikan tärkyden, mutta miten sitä voimaa pitäisi sitten käyttää? Itseäni heikompia vastaan tietty voin liikkua miten huvittaa ja tehdä lopetuksia kun siltä tuntuu, jollon en tietysti puristakkaan niin paljon. Oma puristaminen ei kuitenkaan ole sellaista, että esim mountissa alla puristaisin kauluksiani yrittämättä esceippiä tjs. Pitäisi kuulemma säästellä voimia, mutta mihin mä niitä säästelen? Miten tämöstä herkkää jujitsua sit pitäs opetel, kun jos et lainkaan purista ni se käsihän on lukos samantien?
Oss!
Vesão
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 253
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-kysymys & vastaus

#1048

Viesti Vesão »

Tösissä tylsää, niin tulenpa tänne pätemään vastauksia kuukautta vanhoihin kysymyksiin.
Raineri kirjoitti: Kertokaapa kilppariasiantuntijat taas. Omat käytännön tutkimukseni ovat osoittaneet, että on olemassa yksi voittamaton tekniikka kilpikonnapuolustusta vastaan, ja se menee näin: Kun vastustaja pyörähtää nätisti kerälle, tehokkain tapa hyökätä on hypätä hajareisin kaverin selän päälle. Tämän jälkeen tiukka riuhtasu kaverin niskasta ja hookit väkisten sisään. Ei siis kannatta yrittää mitään kivan näköisiä pyöräytyksiä, vaan todellakin: istutaan kaverin selän päälle ja riuhdotaan tarvittava määrä.
Tuo riuhtaisu on ihan pätevä kikka kilpparin purkamiseen. Puolustukseksi siihen käy tälläinen bläk belt tason tekniikka nimeltään kuperkeikka. :ninja: Eli heti kun toinen astuu siihen kilpparisi ylle hajareisin, niin ampaiset rajun kuperkeikan eteenpäin. Levitä samalla pyörähtäessäsi vähän jalkojasi ja potkaiset reisilläsi kaverin jalkoihin, niin hyvällä tuurilla voit päästä vaikka selkään. Tuota viimeistä juttua voit avittaa vielä nappaamalla samalla vastustajan nilkoista kiinni ja kippaamalla eteenpäin, tai nappaamalla vyöstä ja vetämällä syliin. Joka tapauksessa tilanne purkautuu, vaikka selkä jäisikin ottamatta.
Huppu kirjoitti: Usein itseäni paremmat harrastajat(joita vastaan yleensä otan kovemmin, koitan selviytyä) sanovat että pitäisi käyttää vähemmän voimaa. Ymmärrän toki tekniikan tärkyden, mutta miten sitä voimaa pitäisi sitten käyttää? Itseäni heikompia vastaan tietty voin liikkua miten huvittaa ja tehdä lopetuksia kun siltä tuntuu, jollon en tietysti puristakkaan niin paljon. Oma puristaminen ei kuitenkaan ole sellaista, että esim mountissa alla puristaisin kauluksiani yrittämättä esceippiä tjs. Pitäisi kuulemma säästellä voimia, mutta mihin mä niitä säästelen? Miten tämöstä herkkää jujitsua sit pitäs opetel, kun jos et lainkaan purista ni se käsihän on lukos samantien?
Jos toinen repii sitä sun kättä auki lukotustilanteessa, niin tottakai puristat. Jos se vaan istuu ja hakee jotain otetta, niin pidä puolustusotteet kiinni, mutta rentoudu hieman. Tunnet silloin herkemmin kun toinen lähtee tekemään sitä lukkoa. Jos toisella on vahvat otteet, niin ei se sun pelkkä voimasi sinua lukolta pelasta, vaan se kuinka reagoit siihen lukotusyritykseen. Lisäksi jos kokoajan on 100% voimaa pelissä, niin mistä ammennat silloin, kun pitäisi laittaa hädän hetkellä 10% lisää paukkuja kehiin.
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

BJJ-kysymys & vastaus

#1049

Viesti tinkezione »

Simppeli kysymys mattoaskartelijoille: miten kauan jalkasienen (athlete's foot, fotsvamp) kanssa olisi hyvä pysyä tatamilta poissa? Piparittaahan tämä maanantaiaamuinen havainto, mutta minkäs teet.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1050

Viesti JanneM »

Kunnes se on parantunut...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa