Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
68
21%
 
Ääniä yhteensä: 324

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#376

Viesti bodyguard »

Tuolla vähän pidempi haastattelu:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100 ... 5_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hauska kommentti lopussa
- Sillä objektiivisella osaamisella, mikä meillä on, niin käsittääksemme ei ole lakia, mikä estäisi esimerkiksi ottamaan rehtoriin yhteyttä.
Ikäänkuin pidettäisiin toimittajaa vähän tyhmänä :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Koulukiusaaminen

#377

Viesti diesel 64 »

Kiusatusta sankariksi

Koulukiusatuksi itsekin joutunut kuopiolainen Juho Pasanen, 22, puuttui kadulla kohtaamaansa väkivaltaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#378

Viesti bodyguard »

bodyguard kirjoitti: Tuolla vähän pidempi haastattelu:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100 ... 5_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hauska kommentti lopussa
- Sillä objektiivisella osaamisella, mikä meillä on, niin käsittääksemme ei ole lakia, mikä estäisi esimerkiksi ottamaan rehtoriin yhteyttä.
Ikäänkuin pidettäisiin toimittajaa vähän tyhmänä :smt003
Asiasta helvetin hyvä juttu eilisessä poliisi tv:ssä. Näkynee vielä YLE Areenassa?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#379

Viesti Mika »

Tämä on kyllä hyvä :)
Koulutetut sovitteluoppilaat ratkaisevat Suomen kouluissa vuosittain jopa 10 000 erilaista ristiriitatilannetta. Sovintoja tehdään muun muassa tappeluista, nimittelyistä, haukkumisista ja muusta häirinnästä.

Vertaissovittelu on Suomessa 2000-luvun alussa kehitetty vaihtoehtoinen ja vapaaehtoinen tapa ratkaista koulun arkipäiväisiä ristiriitoja nuorten omin voimin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#380

Viesti nassesetä »

[youtube][/youtube]

Vetää hiljaiseksi.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

#381

Viesti obmijoy »

kiusattu kirjoitan parantaakseni mahdollisuuksiasi selvitä
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 94#p670594" onclick="window.open(this.href);return false;
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Koulukiusaaminen

#382

Viesti Kuhmu »

olen kasvattanut omat lapseni pienestä pitäen siihen, että heidän ei tarvitse sietää kiusaamista ja että heillä ei pelkästään ole oikeus vaan myös velvollisuus pitää puolensa ja puolustaa itseään. Yrityksiä oli, mutta kaikesta selvisivät, eivätkä ruvenneet itse kiusaamaan. Niitä eväitä pitäisi saada jo sen kasvatuksen mukana mielestäni.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3419
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Koulukiusaaminen

#383

Viesti Jasse »

Meitä haastateltiin "koulurauhaa" lehteen Antonin kanssa. Aiheena oli koulukiusaus. Helppo se on olla enkeli kysytäessä, vaikea käytännössä.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Koulukiusaaminen

#384

Viesti Vanhakankea »

Kuhmu kirjoitti: olen kasvattanut omat lapseni pienestä pitäen siihen, että heidän ei tarvitse sietää kiusaamista ja että heillä ei pelkästään ole oikeus vaan myös velvollisuus pitää puolensa ja puolustaa itseään. Yrityksiä oli, mutta kaikesta selvisivät, eivätkä ruvenneet itse kiusaamaan. Niitä eväitä pitäisi saada jo sen kasvatuksen mukana mielestäni.
Näin on meilläkin menetelty ja toistaiseksi hyvällä menestyksellä. Mitä nyt sitten muksivat sisar ja veli toisiaan kotona itsepuolustus-verukkeella. Likalla on onneksi herkkyytensä alla äitinsä vahvuus. Herkkyytensä takia törmäilee, kun kaikki ei oikeen ymmärrä sen vilkasta sisäistä maailmaa. ;-) Selvitti tarhaikäisenä itse toisen saman ikäisen kiusaajan kanssa asian eli otti kahden kesken puheeksi. Toki me oltiin bakuppina eli sai kertoa, että "mun vanhemmat selvittää sitten tään sun vanhempien kanssa jos ei lopu".

Muutettiin uudelle paikkakunnalle ja aloitti koulun uudella paikkakunnalla, iltapäiväkerhossa sitten tokaluokkalainen poika kuristi, niin että jäljet jäi kaulaan. Siitäkin kertoi ja asia selvitettiin lämpimänä. Tästä myös kiitos iltapäiväkerhon ohjaajille, jotka hoitivat hommansa mallikkaasti.

Puhuttiin vanhempienillassa saman luokkalaisten tyttöön kohdistamasta käytöksestä jossa oli enemmän tai vähemmän kiusaamisen muotoja. Meistä kun se, että joku kokee tulevansa kiusatuksi, pitää selvittää selvittää juurta jaksain, koska kokemus jo sinänsä riittää erottamaan kiusaamisen kiusoittelusta. Eikös siellä sitten yksi hyväs isä alkanut vähättelemään kiusaamista. Rouvalla kun on sana hallussa, niin vetäsi jauhot suuhun koko porukalle kun minä vielä suunnittelin kaverin ripustamista naulakkoon roikkumaan loppuillaksi. ;-)

Lapsemme on "vaihtoehtopedagogiaa" käyttävässä koulussa, joten me vanhemmatkin tapaamme kerran kuussa vanhempienilloissa ja saamme osallistua muutenkin aktiivisesti kouluyhteisön toimintaan. Uskon tämän myös omalta osaltaan vaikuttavan siihen, että tilanteet saadaan selvitettyä kun vanhemmat tuntee toisensa paremmin.

Sittemmin on mennyt ihan hyvin, mitä nyt tyttö välillä ihmettelee toisten lasten käytöstä.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#385

Viesti nassesetä »

Vanhakankea kirjoitti: Rouvalla kun on sana hallussa, niin vetäsi jauhot suuhun koko porukalle kun minä vielä suunnittelin kaverin ripustamista naulakkoon roikkumaan loppuillaksi. ;-)
:thumbsup:
Lapsemme on "vaihtoehtopedagogiaa" käyttävässä koulussa, joten me vanhemmatkin tapaamme kerran kuussa vanhempienilloissa ja saamme osallistua muutenkin aktiivisesti kouluyhteisön toimintaan. Uskon tämän myös omalta osaltaan vaikuttavan siihen, että tilanteet saadaan selvitettyä kun vanhemmat tuntee toisensa paremmin.
Tuosta kuulisin mielelläni lisää.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#386

Viesti Lasileuka »

Heh, juu saattaisi kiusaajan vanhemmilla tulla nolo tilanne jos ehdottaisi vanhempainillassa että jos mä tulisin nyt tässä vähän kiusoittelemaan vaikka niskalenkillä ja otetaanko samalla senkka nenästä? Ihan leikillä vaan tottakai 
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 140
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#387

Viesti Mika »

Näinkin voi käydä.
Keravalainen mies on tuomittu sakkoihin poikansa koulukiusaajan pahoinpitelemisestä.


Ymmärrän mutten kyllä tue. Miehen tulisi kohdata kiusaajan huoltajat ja selvittää asia heidän kanssaan. Toki näin onkin voinut tapahtua, sehän ei tuosta käy ilmi. Mutta nyt tuo mies on opettanut useille teineille, että väkivalta ON ratkaisu. Tunnetasolla varmasti melkein jokainen meistä nyökyttelee tapahtuneelle, mutta järkitasolla harvempi taitaa hyväksyä moista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#388

Viesti DeusVult »

Mika kirjoitti: Näinkin voi käydä.
Keravalainen mies on tuomittu sakkoihin poikansa koulukiusaajan pahoinpitelemisestä.


Ymmärrän mutten kyllä tue. Miehen tulisi kohdata kiusaajan huoltajat ja selvittää asia heidän kanssaan. Toki näin onkin voinut tapahtua, sehän ei tuosta käy ilmi. Mutta nyt tuo mies on opettanut useille teineille, että väkivalta ON ratkaisu. Tunnetasolla varmasti melkein jokainen meistä nyökyttelee tapahtuneelle, mutta järkitasolla harvempi taitaa hyväksyä moista.
Mutta väkivaltahan ON viimekädessä ratkaisu - ja kyllä sen tietää hyvin niin lapset ja aikuisetkin. Koko kiusaaminenhan perustuu hyvin pitkälti väkivaltaan tai sen uhkaan, joten aihepiiri on kiusaajille varmasti erittäinkin tuttu. Ainoa mikä tässä tapauksessa tuli kiusaajille uutuutena oli se että väkivalta saattaakin realisoitua heille odottamattomalla tavalla ja että he eivät itse olekaan immuuneja sille millä he itse kiristävät toisia ihmisiä päivittäin.

Ehdottomasti tuen.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#389

Viesti L.K. »

Jutun perusteella tosi vaikea päätellä mitkä ovat taustat, kuinka kauan jatkunut jne.

Onhan tuo vähän surullinen ratkaisu kyllä, mutta DV:llä on kyllä pointti tuossa yllä kirjoituksessaan.

Useat kiusaajathan eivät odota joutuvansa itse samanlaisen kohtelun kohteeksi. Ehkä joissain tapauksissa sitten
se kun saakin itse nokkaan, voi herättää "miten kivalta" se tuntuu siitä uhrista.

Toki keinoja pitäisi olla muitakin, mutta kuten sanoin, ei tiedä tapauksen taustoja..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#390

Viesti nassesetä »

Komppaan Deusvulttia. Hienosti toimittu. Yksityiskohtia kun ei tiedä, niin vaikea sanoa käytettiinkö tuossa jo kaikki pehmeät keinot ennen kovia, mutta noin yleisellä tasolla, on parempi lopettaa kiusaaminen vähän liian kovilla- kuin pehmeillä kourilla.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 132 kurkkijaa