Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
67
21%
 
Ääniä yhteensä: 323

Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Koulukiusaaminen

#391

Viesti nomad »

Näitä saisi vaan olla lisää. Apinat kuriin.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#392

Viesti Andy »

Öö. Mies hakkaa syyttömän ja toivot että näin tapahtuisi useamminkin?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#393

Viesti nassesetä »

Andy kirjoitti: Öö. Mies hakkaa syyttömän ja toivot että näin tapahtuisi useamminkin?
No tuon jutun perusteella kyllä vaikuttaisi siltä, että hän ojensi kiusaajia.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Koulukiusaaminen

#394

Viesti nomad »

En nyt usko, että ihan randomisti ryntäilee penskojen päälle nyrkit viuhuen. Aika kaukana hakkaamisesta oli ja syyttömyydestäkin olen varsin skeptinen.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#395

Viesti Andy »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121 ... 4_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Samassa yhteydessä mies pahoinpiteli myös toista poikaa, joka ei ollut osallistunut kiusaamiseen.
Onko teillä nyt jotain parempaa tietoa että tämä pahoinpidelty poika olisi jostain syystä ansainnut kohtalonsa? Jos on, niin selvittäisittekö asiaa minulle?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#396

Viesti nassesetä »

Tuo juttu on nyt näköjään ehtinyt päivittyä. Edellisessä kuvailtiin tekoja yksityiskohtaisemmin, eikä siinä ollut mainintaa siitä, että toinen olisi syytön.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#397

Viesti DeusVult »

Andy kirjoitti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121 ... 4_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Samassa yhteydessä mies pahoinpiteli myös toista poikaa, joka ei ollut osallistunut kiusaamiseen.
Onko teillä nyt jotain parempaa tietoa että tämä pahoinpidelty poika olisi jostain syystä ansainnut kohtalonsa? Jos on, niin selvittäisittekö asiaa minulle?
En usko että mies on vain hyökännyt jonkun täysin viattoman kimppuun, poika on kenties jotenkin antanyt ymmärtää olleensa tässä kiusaamisessa mukana. Useinhan nimittäin tällainen järjestelmällinen koulukiusaaminen toimii sillä periaatteella, että niitä kiusaajia on jonkinlainen porukka, jonka tarkka kokoonpano vaihtelee vähän päivästä päivään. Näin kaikki antavat toisilleen tavallaan alibin, kun voivat väittää etteivät juuri silloin tai silloin olleet paikalla kun jotain kiusaamista tapahtui. En toki tiedä mitä oikeasti on tapahtunut, enkä tunne taustoja.

Lisäksi aikaisemmin lehdessä luki että toista poikaa mies oli ottanyt pillistä kiinni, ja toista tönäissyt. Lakiteknisesti nämä ilmeisestikin täyttävät "pahoinpitelyn" tunnusmerkit, mutta minun on henkilökohtaisesti hyvin vaikea käsittää niitä sellaisena. Pelkästään käyttämällä tätä termiä "pahoinpitely" syntyy helposti sellainen kuva että mies on mennyt ja vähintäänkin hakannut poikia nyrkillä turpaan.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koulukiusaaminen

#398

Viesti bodyguard »

Maailma on ihan senkin sairas paikka...
DONGAN HILLS, NY (PIX11)—
Even after their daughter committed suicide following a campaign of harassment, a Staten Island family is still plagued by hateful cyber bullies posting despicable on-line messages by the thousands as they prepare to lay the 15-year-old to rest.
http://www.wsbt.com/news/wpix-girl-cybe ... 0597.story" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Koulukiusaaminen

#399

Viesti SirSamuel »

En ole tätä kejua vielä ehtinyt tai siis oikeesti halunnut omalta osaltani korkata mutta nyt kun kerran liippas niin läheltä niin pakko vähä jotain avata! Mä siinä iässä ollessani paljonkin noissa rippikoulujen isos hommissa mukana niin jossain tapaamisessa sit törmäsin ihmiseen jonka sisaruus ottanu itsensä nuorella iällä hengiltä kiusaamisen takia. Olivat vaihtaneet koulua/paikkakuntaakin mutta meno ei ollu muuttunu ja näin kävi! Siinä oli nuorelle isoselle melkoinen tilanne yrittää lohdutella ja olla ymmärtäväinen! HUHHUH!

Olen itse ollut hakattu mutta myös halattu. Kukaan ei pärjänny mulle ylä-asteella tarinoinnin(lue v***uilun) tasolla ku mulla oli niin liukas ja vilkas kieli mutta ne jotka halus kiusata keksikin muuttaa sen fyysiseksi. Ylläri! No oppi siinä antamaan ja ottamaan! Eri maalaiskylien poikia koko helvatin ylä-aste täynnä niin opettaja tai vanhemmat ollu mikään ratkaisu. Kuka löi eniten oli se joka ratkaisee kaiken. Valitettavasti..kotona vähä joutu selitteleen et mikäs ne rillit nyt on menny rikkomaan..! En usko että minusta on tullut portsari sen takia että mua on kiusattu vaan sen takia että olen kiusaajia aina dissannu. Tai jotain...
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#400

Viesti nassesetä »

bodyguard kirjoitti: Maailma on ihan senkin sairas paikka...
DONGAN HILLS, NY (PIX11)—
Even after their daughter committed suicide following a campaign of harassment, a Staten Island family is still plagued by hateful cyber bullies posting despicable on-line messages by the thousands as they prepare to lay the 15-year-old to rest.
http://www.wsbt.com/news/wpix-girl-cybe ... 0597.story" onclick="window.open(this.href);return false;
Noiden videoiden perusteella vaikuttaa siltä, että oli juuri se vaikein skenaario, eli kiusaajina oli toiset tytöt. Todisteita ilmeisesti etsitään, mutta epäilempä ettei mitään raskauttavaa kyetä löytämään.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Koulukiusaaminen

#401

Viesti sivarinlötkö »

Kiusaaminen ei lopu, ennenkuin vanhemmat näyttävät esimerkkiä. En usko, että tapahtuu ihan lähiaikoina.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#402

Viesti nassesetä »

Ei se lopu koskaan. Ennaltaehkäisyä voidaan tehdä, mutta yhtälailla kouluyhteisöjä on valmennettava sen kohtaamiseen.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Koulukiusaaminen

#403

Viesti sivarinlötkö »

Aika pessimistinen asenne. Itse olisin mieluummin optimisti ja ajattelisin, että vanhemmat esimerkillään voivat tuoda muutoksen. Niin kauan kuin kaikenlainen kiusaaminen ja kyynärpäätaktikointi jatkuu työpaikoillakin, ei se kouluista mihinkään katoa.

Tällä hetkellä olen tosin aika nihilisti. Turhaa pskaa kaikki.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#404

Viesti nassesetä »

sivarinlötkö kirjoitti: Aika pessimistinen asenne. Itse olisin mieluummin optimisti ja ajattelisin, että vanhemmat esimerkillään voivat tuoda muutoksen. Niin kauan kuin kaikenlainen kiusaaminen ja kyynärpäätaktikointi jatkuu työpaikoillakin, ei se kouluista mihinkään katoa.
Ei se ole aikuistenkaan maailmasta mihinkään häviämässä. Toisten polkeminen on yhä enemmän tai vähemmän myös avain menestykseen ja aika moni ihminen haluaa menestyä. Turha tapella tuulimyllyjä vastaan. On syytä keskittyä siihen, että ne laumojen altruistisimmat tapaukset pystyisivät löytämään sen oman ekolokeronsa.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Koulukiusaaminen

#405

Viesti sivarinlötkö »

No sitten voi lähteä saivartelemaan että mikä sitä menestystä sitten on... Itselle ainakin riittää että saan pysyä terveenä ja läheiset myös.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa