Kuten tästä ketjusta voi havaita, minä olenLasse Candé kirjoitti: Vai onko joku toista mieltä?

Valvoja: Valvoja
Kuten tästä ketjusta voi havaita, minä olenLasse Candé kirjoitti: Vai onko joku toista mieltä?
olen eri mieltä.Lasse Candé kirjoitti: Minä en oikein usko tuohon haittajuttuun. Tosin voi olla että jos jotain muuta lajia harrastaa ja on pahan sortin egoilija niin haluaa pitää kiinni jostain vanhoista "paremmista" tavoista. Muuten 100 000 lyöntiä lyönyt oppii kyllä paremmin ja nopeammin lyömään millä tahansa tietyllä tavalla kuin 200 lyöntiä lyönyt. Harha tulee vain siitä että pitää ikäänkuin ottaa pari askelta taaksepäin. Mutta nopeampaa silti.
Vai onko joku toista mieltä?
Se voi olla opettajan muodostama näkökulma aloittelijasta. Olen samaa mieltä siinä, että Itse tehtynä harjoitteet avaavat mahdollisuuksia samalla tavalla kuin ohjauksessa tehdyt treenit: opettajan hyvyyttä/huonoutta (asennevammaisuutta) on löytää tai olla löytämättä paras ja luonnollisin tapa hyödyntää niitä mahdollisuuksia mitkä harjoittajalla on pohjalla.Lasse Candé kirjoitti: ajatus vanhojen taustojen haitallisuudesta perustuu siihen harhaan ettei osata nähdä niitä omaavaa riittävissä määrin vasta-alkajana, mitä hän kuitenkin on. Sen sijaan ehkä nähdään hänet edistyneenä mutta kieroon kasvaneena.
Youtubesta löytyvistä videoista on Siu-nim-taun opettelua lukuun ottamatta hyötyä vasta pitemmälle ehtineelle. Eri järjestelmät poikkeavat toisistaan juuri sellaisissa yksityiskohdissa, jotka ovat omiaan aiheuttamaan hämmennystä aloittelijalle mutta jotka kokeneempi osaa sivuuttaa.Konna kirjoitti: Vähän rupesin youtube lessoneita katteleen, mutta ilmeisesti ei pitkässä juoksussa ole kovin tuloksekasta.
Keräämällä muita kiinnostuneita yhteen samalta paikkakunnalta on helpompi lähteä hakemaan oppia kauempaa, kun on sitten joku, jonka kanssa treenata. Hämeenlinna on lähin paikka, josta voin osoittaa jonkun, mutta Hämeenlinna on tuskin merkittävästi lähempänä Lahtea kuin Helsinki.Eli onko kellään lajin kanssa tekemisissä olevalla vinkkejä jostain pienemmistä porukoista lähiseudulla missä vois lajia alkaa harjottelemaan tai jotain muita ideoita miten pääsis asiassa eteenpäin vai täytyykö vaan haudata koko ajatus?
Näköjään sieltä löytyis, mutta ei vaan oo ihan oikea tyyli suunta mitä haen:/Jufa kirjoitti: Konnalle: Wing Tsungia voi treenata Kouvolassa. Olisiko se tarpeeksi lähellä?
Joo niin arvelinki, että kuuluu kyllä treeniin, mutta ei vaan ollu videossa esiteltynä.Jufa kirjoitti: chi-sau on kyllä. dan chi-Sao, chi-sao, poon sao ja erilaiset lat-sao drillit. tietenkin ne tulevat vasta kun on oppinut niissä tarvittavat perusteet.
suosittelen soittamaan vetäjälle ja kysymään sinua askarruttavat kysymykset. Saat paljon paremmat vastaukset häneltä.