Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
67
21%
 
Ääniä yhteensä: 323

Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#406

Viesti nassesetä »

sivarinlötkö kirjoitti: No sitten voi lähteä saivartelemaan että mikä sitä menestystä sitten on.
Kyllä, ja on tärkeää erottaa myös lyhyen ja pitkän aikavälin menestys. Kiusaamiseen se liittyy siten, että sillä on monesti saavutettavissa vain lyhytaikaista hyötyä.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Koulukiusaaminen

#407

Viesti sivarinlötkö »

Totta. Uskon karmaan...
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Koulukiusaaminen

#408

Viesti MikkeM »

Oli tossa kesällä luokkakokous yläasteen porukan kesken ja muisteltiin aikoja,itse olin sekä kiusaaja,että kiusattu.

Pohdittiin sitä että kiusaaminen johtui ns sosiaalisesta asemasta/yhteenkuuluvuuden tunteesta tai halusta kuulua johonkin.

Luokassahan oli ne urheilijat,älyköt,kovat tyypit ja muut,eli haluttiin kuulua johonkin muuhun porukkaan kuin missä oli,eli jollain keinoilla pääsi ns nousemaan portaikolla/tulemaan huomatuiksi.

Samalla huomattiin parin muun kanssa jotka vaihtoivat yläasteen jälkeen koulua,että tunnelma vapautui,koska suurin osa oli toisilleen tuntemattomia ja kaikki lähtivät samalta viivalta ja ei ollut kenellekkään näytettävää.

Sai olla oma itsensä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

#409

Viesti obmijoy »

koulukiusaaminen on saanut taas kohuhuomiota pukotuksen merkeissä
ja yltäävää iltalehden mukaan kiusaamisesta ei tieneet opettajat mitään.

Outoa on se että
ei muka huomattasi kiusausta joka on niin rankaa että motivoi veritekoihin
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Koulukiusaaminen

#410

Viesti Elina »

Varmaan oon aiemminkin jo asiasta maininnut, mutta siis itsehän olin koulukiusattu about puolet ala-asteesta ja koko yläasteen. Koska olin ruma ja maalta ja kaikki tämä oli hirveän hassua tietenkin. Joskus oli tietty hirveän vaikeaa lähteä kouluun, mutta vaikka oon kiltti, niin jotenkin vaan siinä koko prässissä sisuunnuin sillä lailla, että aattelin, että ihan vaan niille kiusaajapaskiaisille vittuillakseni en luovuta, vaan musta tulee ihan pirusti parempi kuin ne. Ja niin mä varmaan olenkin, ainakin henkisesti :smt003 Mistään huikeasta menestyksestä yhteiskunnallisella tasolla ei voi puhua, mutta ainakaan mä en ole koskaan eläissäni ole ollut samanlainen tårta på tårta ketään kohtaan ja olen aina ollut oma itseni, kiusaamisesta riippumatta. Että repikää siitä, saatana :smt003
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#411

Viesti nassesetä »

Millainen Elina sulla oli kaveripiiri? Senkin laatu ja määrä merkitsee aika paljon. Pahinta kiusatulle taitaa olla se jos on täysin yksin.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Koulukiusaaminen

#412

Viesti Elina »

Yksi kaveri :D
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

#413

Viesti nassesetä »

Sekin saattoi vähentää kokemaasi tuskaa noin puolella. Jokatapauksessa: :tiphat:
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Koulukiusaaminen

#414

Viesti Elina »

No, nämä on ehkä niitä asioita, että on vaikeaa selittää, miksi joku toinen sisuuntuu ja miksi joku toinen heittää pyyhkeensä kehään. Molemmat tyypit voivat olla ihan samalla lailla kilttejä ja reppanoita, mutta jonkinlainen sisäinen motivaatioero löytyy. Eikä se aina ole niin yksiselitteistä, että vanhemmat joko ovat rakastaneet ja tukeneet tai eivät, tai että onko ollut kavereita vai ei. Omalla kohdallani näkisin tärkeäksi näin jälkikäteen sellaisen sinnikkyyden, joka näkyy vanhemmissa, erityisesti äidissä. Että jos tulee tiukka paikka, ja kaikki näyttää toivottomalta, niin sieltä kaivaudutaan pihalle, ollaan kekseliäitä ja sinnikkäitä. :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#415

Viesti Mika »

Elina kirjoitti: Että jos tulee tiukka paikka, ja kaikki näyttää toivottomalta, niin sieltä kaivaudutaan pihalle, ollaan kekseliäitä ja sinnikkäitä. :)
En tunne ketään ihmistä, joka osaisi toimia vaikeassa tilanteessa samalla tavalla kuin sinä. Ja tunnen aika paljon ihmisiä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Koulukiusaaminen

#416

Viesti Kari Aittomäki »

Mikä mua huolestuttaa on tää koulukiusaamisen rummuttaminen rajujen väkivaltatekojen ikäänkuin perussyynä.
Niinku että "ymmärtäähän sen".
Minusta siinä annetaan väärää viestiä.

Toki se väkivalta lopettaa v'ttuilun mutta se vitsi on oikeessamaailmassa melko hapanta maitoa hörpöttää.
Ei niin ettei kiusaaminen mätä omena olisi.
Tuosta asian huomaamattomuudesta tuli hyvä pointti kuulleltua, joku yliviisastelijakerto jotta yksittäiset kiusausteot voivat olla hyvinkin viattoman oloisia ja siten hankala havaita.
Että se varsinainen piina muodostuu kokonaismäärästä ja jatkuvuudesta.
Järkeenkäyvää.

Niin ja onneksi olkoon Elinalle.
tiku13
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Lokakuu 2009

Koulukiusaaminen

#417

Viesti tiku13 »

Se kiusaaminen ei loppunut ennenkuin kiusaajien johtaja torpattiin fyysisesti. Sen
jälkeen ongelma poistui, siinä määrin ymmärrän ko puukottajaa, kaikki eivät oo anton
kuivasia ja voi treenata tårta på tårta pois
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Koulukiusaaminen

#418

Viesti Ile »

Muistui mieleen, kuinka itse todistin (about 14-15 vuotiaana) kuinka kiusaaminen loppui kertaheitolla lievään väkivaltaan & kovemmalla väkivallalla uhkaamiseen. Molemmat osapuolet (1 kiusattu ja 2 kiusaajaa) olivat luokkatovereitani, joten pystyin seuraamaan tapausta pidemmällä aikavälillä.

Elikkäs kiusatulla oli muutaman vuoden vanhempi isoveli, joka sitten odotti kerran koulupäivän jälkeen kiusaajia koulun pihalla. Veteli avokkaalla molempia päin näköä ja ilmoitti veljensä kiusaamisen loppuvan TAI. Siihen se sitten loppuikin. Kiusatusta ja toisesta kiusaajasta tuli jossain vaiheessa jonkunlaisia kavereitakin.

En lähtisi väkivaltaa yleiseksi ratkaisumalliksi suosittelemaan. Tässä yksittäistapauksessa on kuitenkin huomionarvoista se, että pari litsaria eli hyvin vähäinen määrä fyysistä väkivaltaa (+ tietenkin uhkaus) riitti lopettamaan kiusaamisen, jossa nähdäkseni muuten oli potentiaalia jatkua peruskoulun loppuun saakka.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 139
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Koulukiusaaminen

#419

Viesti Mika »

Ilen viestistä tuli mieleen samanlainen tapaus omasta nuoruudestani. Pikkuveljeni on kaksi vuotta minua nuorempi. Olin ysillä ja veljeni seiskalla. Hän kertoi että häntä kiusaa sen-ja-sen niminen henkilö. Menin seuraavana päivänä kouluun ajoissa ja kysyin yhdeltä veljeni luokkakaverilta, kuka tämä henkilö on (kyseinen kiusaaja oli eri luokalla kuin veljeni). Hän sitten osoitti tämän kiusaajan minulle. Prkl, sällihän oli minua päätä pidempi ja muutenkin isompi. Ihan sama, menin tyypin luokse ja saman tien nostin seinälle ja kerroin tilanteen. Sanoin että tämä tilanne on ohi, kunhan hän pyytää anteeksi veljeltäni. Odotimme yhdessä veljeni saapumista kouluun. Kiusaaja pyysi nöyrästi anteeksi. Siihen loppui kiusaaminen. Mitään kavereita kiusaajasta ja minusta ei tullut, mutta se ei ollut tarkoituskaan. Perheestä pidetään huolta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
McKe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 903
Lauteille: Elokuu 2008

Koulukiusaaminen

#420

Viesti McKe »

Minäpä tiedän tapauksen jossa isosisko otti joukon tuttujaan, ammattikoulun isojapoikia, mukaan yläasteelle moikkaamaan 14-vuotiaan pikkuveljensä kiusaajia. Ainakin osa oli täysi-ikäisiä kun autolla kaartoivat pihan laitaan, kaivoivat asiaankuuluvan pesäpallomailan ja muun rekvisiitan takakontista ja astelivat tyttö etunenässä puhuttamaan kiusaajia.
Lopputulemana poikaa kiusattiin vähän entistä enemmän. "Tuleex sun siskos vetään mua lättyyn? HOHO!" jne.
Rules are just helpful guidelines for stupid people.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa