täältä löytyy tärkeää asiaa http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 20#p685522" onclick="window.open(this.href);return false;
lukekaa tosta eteenpäin
parhaita aivan kaikki
mutta tätä tänne nuorille rautalangasta väännän
weider on se millä saadaan motoorinen tangonhallinta pohja luotua 6kk:ssa+perusvoimataso
siten vaan näin
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 50#p685530" onclick="window.open(this.href);return false;
elämäjargonia
Elämä ei kysy meiltä mitä me haluamme tehdä jos menemme asettamaan tavoiteen.
Elämä pakottaa tekemään niitäkin asioita joita emme halua jos tavoiteeseen pääsy niin vaatii (jotta tavoite saavutetaan).
No ainahan voi luovuttaa ja vaihtaa tavoitetta...
mutta uudessa tavoiteessakin on samankaltainen koetin kohta.
No taas voi luovuttaa kunnes olet lähestulkoon ammatti luovuttaja,
no löytyihänse laji (luovuttaminen), mutta siten käykin niin että tulee lopullinen paikka jossa ei voi luovutaa ja vaihtaa kohdetta tai loppuelämä menee itsesyyttelyksi ja katumiseksi...
Koetus tulee se on varma.
Wittumainen elämä koettelee jokaisen... sitten kuolet, todenäköisesti melko tyytyväisenä.
Jos aiotte nuoret hankiutua pahoihin aseenriistotilanteisiin/vääntöihin turva alalla
saatte ehkä tilaisuuden kun olette parhaillanne eli tikissä.
niin sain aikoinani minäkin...1995
nyt olen saanut olla rauhassa kun en ole enään niin nopea ja hätänen...
Joskus on ihan oikeesti tuntunut siltä, että ikäänkuin kohtalo ohjaa kakkajuttuja niille jotka niihin ovat treenautuneet ja ovat ajan tasalla... jos se on noin niin se on hienoa.
Puukottaja sai mitä tilasi ja minä mitä tarvitsin tiukan aidon kokemuksen just vyökokeen jälkeen kun reagointi oli pinnassa. Ketään ei sattunut jne.
Olen huomannut että kaliberiä kahta järeemmät tapaukset on törmäneet kuin kohtalon oikusta enempi tilanteisiin kuin minä ja heille se on ollut sopivaista, sillä heidät on ikään kuin veistetty kirveiksi/vasaroiksi ja siksi moni hörhö on halunnut kokeilla oisko riitävän iso haloksi/naulaksi joka ei halkea/uppoa.
Näin me ohjaudumme paimenkoiriksi jotta sudet empisivät ja lampaat saavat olla täynänsä helposti syötävää ruohoa.
Loppuun sopii tuo Mjölnir:n
"Pasifismi on suojeltujen etuoikeus. He pystyvät harjoittamaan pasifismiaan siksi, että on henkilöitä, jotka suojelevat heitä tarvittaessa asein."
baari asiakkaat voivat keskittyä portsari-/vartijaväkivallasta jurnuttamiseen
tai lasten vanhemmat uhkauhoileen opettajille ja muille tahoille, jotka yrittävät suojella auktoritäärisillä/kurinpidollisilla toimilla kouluvelvollisuutansa lusivia lapsia.
Kun suojelu epäonistuu ja opetajien sälyttämä sanktiopelko on löysä, ottavat lapset oikeuden puollustaa itseään omaan KÄTEEN eli puukkoon/pistooliin.
Lapset eivät vaan osaa oikeen puolustaa itseään, jos on pärjättävä kokonaiselle luokalle tai isolle ryhmälle. Eikä kuulukkaan. Lapsen kuuluu osata suojella itseään vain leikeisänsä ja harrastuksissansa ja hätävarjelutilanteessa. Ei joukko alistus tilanteessa, huom lapsethan on pakotettu oppivelvollisuudella kouluun eikös silloin jonkun olisi oltava myös siinnä tehtävässä "vaikkapa pakotettuna" että suojelee lapsia kurinpidollisin toimenpitein sääntöjen puitteissa.
Eihän Juutalaisetkaan osaneet puolustaa itseään natsisaksassa, tuohan oli prikuleen sama tilanne kuin koulussa kun lapsi viedään porukalla suihkuun kun saksassa juutalaiset vietiin porukalla suihkuun.
Kuten Aitomäki kirjoitti kun kiusaus ylittyy rajallisesti (koulu, kotimatkat, kotiin soitot, nettihäiriköinti, hei eikö tämä ole jo keskitysleireihin verrattava olosuhde eli paine on päällä joka sekuntti) ja määrällisesti kaikkivuodet ja koko kokemus maailma: menee kuppi nurin eli tulee raatoja tai itsari.
Itse olen useaminkin neuvonut täällä menemään kauemmas treenisosiaalisiin kuvioihin vaikkapa lempinimellä ja eroamaan tosta vixun turhasta netti ympyrästä.
Olen nähnyt ovihommissa kun työkavereitani on kiusattu viikonloppu viikon lopun jälkeen ja lopulta käyty asiakkaan puolelta päälle ja siinä kun olen juonut kahvia on käynyt aina mielessäni ohi menne että kuinkas tuo kiusaaja saadaan tuosta taas tajuihin.

Olen nähnyt kun nyrkeilijä painin harrastajaa kiusatiin. Kiusatun komentti oli noi tämä:
"hei baskahousut käykää päälle niin päästään porukalla jälki-istuntoon."
"taasko sä baskahousu juokset kadun toiselle puolelle kun mä tuun kaupungilla vastaan, pelottaako yksin olla. Witun nukkumatti, röökiävetävä liiman impaaja"
kiusaaminen on raskas harrastus
jotta siinä on hyvä tarvii omata ongelmia ja huonot rajat, vähäinen rakkaus taso ja jopa heikko ruokavalio eli r r r
ja parhaat pääsee laitoskierteeseen loppuelämäksi ja se kierre ei onneksi ole kumminkaan kovin pitkä.
Siis se elämä laitos kierteessä.
Silti se ei ollut oikeen, ei ketään osapuolia kohtaan.
Vain se on oikeen että lapsi syntyy rakastavaan perheeseen ja oppii kunnioittamaan elämää.
Jos lapsesi kiusaa koulussa katso aikuinen peiliin...
Katso ajoissa enen kuin puukko lapsesi luokassa heiluu...
Wittu tää on aika hullu maailma, siis me olaan niinku maailman onnellisin maa
kyllä helposti tällä asukastiheydellä, ku eihän täällä asu ketään, vois kysyä ku Matti Nykänen
missä me asutaan ja asutaanko me täällä ja asunko minäkin

1970-80-luvuilla oli aseet halussamme (maalla haulikoihin ja kiväreihin pääsi käsiksi heti kun oppi kiipeämään ylimälle hylylle) aina ja puukko mukana kokoajan, mutta ei niitä kouluun viety,
paitsi yks isopoika 5lk, joka otti kerran esiin kumpparista kun ikäisensä kiusasivat häntä, ja ei kyllä kiusattu enään sen jälkeen.
Jätkät sanoi, että "se on ihan hullu" ku se otti sen puukon.
Huomasitte varmaan silloin pysty kulkeen koulua vaikka aina kumisaapaissa, nykyään vois joutua vähän kiusatuksi.
Nuorten muodostamat sisäiset rajat ovat tiukat ja aikuisten pitämät rajat, rakkaus ja ruoka on aika hataraa paikka paikoin. Ja eritoten lapsilla ei ole velvollisuuksia kotitöiden ja läheisten suhteen
siitä huolimatta on oikeus niristä jo ihan kaikesta ja vaatia ilman ansaittua ansiota.
En tarkoita ansiolla "menestys tavoiteita" vaan ansaittuja pikkuvelvollisuuksia roskapusit, oman huoneen siisteys, keskiarvon viilaaminen jne.
Ilman vastuuta ja velvollisuuksia ihminen tuhoutuu sisältä käsin, sitä ei huomaa ennekuin tilanne on pääsyt pisteeseen josta alkaa valtava työ. Nykyjään syrjäytyvät nuoret ovat niitä jotka eivät saa ketään avuksi siihen valtavaan eheytystyöhön. Iseillä ja äiteillä on UUS-kiima pinnassa ja kiire laivalle. Ja tartee se mersukin vahata aina vähän väliä.
Mainitsen usein tuosta autoasiasta. Tarve hierarkia on muodostettava sen mukaan mitkä asiat ovat oikeasti tarpeellisia ja mitkä itsetehosteita eli peniksen jatkeita.
Antamalla mallin 4 lapsellesi "materia on tärkeämpi kuin lähimäinen"
aiheutat esimerkin
1 mä haluun enempi materiaa aikuisena, jotta isi näkee että mä oon pätevämpi ku se
2 musta tulee ku isistä mä hankin saman elintason
3 ainatoi vaan hinkas tota autoaan musta tulee viherhippi ja autoton puun halaaja
4 nää on kaikki ihan hulluja mä elän parhaani mukaan... ostan luotettvan auton jos tarvin selaisen ja myyn pois kun tarve lakkaa,
Ois kiva olla kuka vaan noista neljästä, mutta niin että näkee säännöllisen epäsäänöllisesti kaikkia läheisiään.
ps
Mjölnir
jos teet ovihommia vielläkin
nyt kun painonnosto on sulle tuttua, kun pääsit tuttavuuteen kahvakuulien kautta, saat masiivista nopeaa voimaa ja oot vieläkin sopivampi niputtaan sen testoBJJvoimanostokerrostalon tai nuoremman version metsuripessisestä.
"olkoot voima kanssasi"