Et oo liian vanha, olen sua kymmenen vuotta vanhempi ja täällä sitä vaan porskutellaan Tarviisit varmaan apua treenisuunnittelun kanssa, samaten ruokailut kannattaa tarkistaa. Jos aloitustilanne on se, että ei ole hirveästi treenaillut, niin kannattaa aloitella maltillisemmin. Myös viikkojaksotuksia voinee miettiä (esim. raskas, keskiraskas, kevyt viikko).MikaR kirjoitti: Töttöröö
Olenko mä liian vanha tähän touhuun kun palautuminen ei toimi? Ei ole ikinä toiminut.
Aina kun yritän lisätä treenin määrää, menee kroppa aivan jumiin -> 3-5 päivää palautumista.
2, max 3 treeniä voi tehdä viikkoon ilman että ongelmia tulee palautumisen kanssa, mutta perättäiset päivät ja sitten ollaan taas riks raks poks. Tämä on aivan liian vähän treeniä jos haluaa tuloksia. Treenien aikana ei ole isompia ongelmia jaksamisen kanssa, joskin toisinaan alkulämmöt menevät liikaa hajotuslinjalle. Nyt on poikkeuksellisen rikki ollut ja hierojan varasin avaamaan paikat, mutta...
...liian vanha aloittamaan sohvaperunasta urheilijaksi -projektia?
...sairastan tietämättäni kohdunkaulansyöpää ja lääkärintarkastus?
...teen jotain väärin?
Mieli vetäisi jatkuvasti treenaamaan mutta kun sattuu, jos sattuu ja silti treenaa tulee viikon parin kuumenuhaflunssa.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
MikaR
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
MikaR
-
- munillepotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
MikaR
Tuolla liianvanha -kommentilla tarkoitin lähinnä sitä, että kun vajaa kolme vuotta sitten lähdin nollapohjalta liikkeelle, ja edelleenkään ei kykene vetämään edes minimimäärää treenejä* viikottain. Olisi pitänyt ehkä liikkua pienestä pitäen että saa kropan mukautumaan. Maltillisesta aloittamisesta en siis tiedä, kun treeneissä homma sujuu aivan mainiosti ne pari kertaa kun on hyvät palauttelut alla. Sitten alkaa tökkimään: hengästyminen hetkessä, voimattomuus, yleinen väsymys. Oireet jatkuvat sitten jonkin aikaa tämän kamelin selän katkaisevan treenin jälkeen arjessakin. Menneellä viikolla polvet olivat aivan tolkuttoman kipeät, jota seisomatyö ei auta. Reippaalla venyttelyllä sain polvet paremmaksi kuitenkin.
*3-4 kertaa viikossa lienee aika minimi jos tahtoo kehitystä aikaan?
*3-4 kertaa viikossa lienee aika minimi jos tahtoo kehitystä aikaan?
Vasara riivisi
-
- etupotkija
MikaR
Hmmm. Ei kuulosta kyllä ihan normaalilta tilanteelta. Oletko käynyt lääkärissä?
-
- munillepotkija
MikaR
Noh, luottamus terveyskeskuslääkäreihin ei ole ehkä suurimpia, tökkäävät kuitenkin antibioottikuurin kanssa pihalle edes kuulematta murheitani
Mutta oljenkorsi sekin on. Pitää yrittää aikaa varata.
Mutta oljenkorsi sekin on. Pitää yrittää aikaa varata.
Vasara riivisi
-
- munillepotkija
MikaR
Viime viikolla verikokeet otettu. Maksa-arvot lievästi koholla, mutta muuten melko ihanteellista. Mikään ei siis ollut hälyttävällä tasolla. Minä en vain palaudu.
Niinpä niin. Olenko liian vanha? Raskasta työtä? Ei ehdi? Onko tämäkin vain alitajuinen tekosyy jonka itse uskon mutta se on juuri se mitä se on: tekosyy. Onko pahin viholliseni minä itse? Miten voin edes taistella omaa alitajuntaani vastaan? Suhteellisen hyvin sinänsä, kun se kehottaa yhtenään sanoinkuvaamattomiin väkivaltaisuuksiin, joita en ole toteuttanut. Mutta kun ei se minulle riitä että olen The average person. Haluan ottaa irti kaiken potentiaalistani.
Ongelmani ovat mitä ilmeisimmin henkisiä. Nytkin tulin kapakista aikaisin pois kun ei vain jaksanut huvittaa. (hyvä juttu ei sitä tarvitse AINA dokata) Miten niin hyvä juttu? (kun ei sitä tarvitse AINA dokata) En mä ole ollut kohta kahteen kuukauteen kännissä! (no tarttiko sitä nyt mennä rikkomaan?) No herra alitajunta on hyvä ja kertoo missä nuoret ihmiset tapaa toisia nuoria ihmisiä tänä päivänä ellei kapakissa, varsinkin vastakkaista sukupuolta? (se ei ole pointti vaan elä hyvä elämä ja ole NORMAALI!)
(NORMAALI)
Missä minä olen? Mikä on normaali? Eikö tänä päivänä ole normaalimpaa tämän ikäisenä vetää sellaiset kännit synttäriensä kunniaksi että päätyy joko naaraan kylkeen tai poliisin säilöön? Ja minä kirjoitan potkun päivyriin?
alfa beeta gamma delta epsilon dzeeta theeta joota kappa lambda myy nyy ksii omikron pii roo sigma tau ypsilon fii khii psii oomega
Kvartaali täynnä, ja potentiaali hukattu, yksi heittiö kaksi muuta, ei kun: kaksi reittiä, yksi suunta. Mutta kumpi?
Niinpä niin. Olenko liian vanha? Raskasta työtä? Ei ehdi? Onko tämäkin vain alitajuinen tekosyy jonka itse uskon mutta se on juuri se mitä se on: tekosyy. Onko pahin viholliseni minä itse? Miten voin edes taistella omaa alitajuntaani vastaan? Suhteellisen hyvin sinänsä, kun se kehottaa yhtenään sanoinkuvaamattomiin väkivaltaisuuksiin, joita en ole toteuttanut. Mutta kun ei se minulle riitä että olen The average person. Haluan ottaa irti kaiken potentiaalistani.
Ongelmani ovat mitä ilmeisimmin henkisiä. Nytkin tulin kapakista aikaisin pois kun ei vain jaksanut huvittaa. (hyvä juttu ei sitä tarvitse AINA dokata) Miten niin hyvä juttu? (kun ei sitä tarvitse AINA dokata) En mä ole ollut kohta kahteen kuukauteen kännissä! (no tarttiko sitä nyt mennä rikkomaan?) No herra alitajunta on hyvä ja kertoo missä nuoret ihmiset tapaa toisia nuoria ihmisiä tänä päivänä ellei kapakissa, varsinkin vastakkaista sukupuolta? (se ei ole pointti vaan elä hyvä elämä ja ole NORMAALI!)
(NORMAALI)
Missä minä olen? Mikä on normaali? Eikö tänä päivänä ole normaalimpaa tämän ikäisenä vetää sellaiset kännit synttäriensä kunniaksi että päätyy joko naaraan kylkeen tai poliisin säilöön? Ja minä kirjoitan potkun päivyriin?
alfa beeta gamma delta epsilon dzeeta theeta joota kappa lambda myy nyy ksii omikron pii roo sigma tau ypsilon fii khii psii oomega
Kvartaali täynnä, ja potentiaali hukattu, yksi heittiö kaksi muuta, ei kun: kaksi reittiä, yksi suunta. Mutta kumpi?
Vasara riivisi
-
- etupotkija
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
-
- munillepotkija
MikaR
Punttitulokset nousee ja maha kasvaa. Häh?
Voimakausi menee ihan kivasti, mutta on nälkä jatkuvasti. Painoa tullut lisää ja ei tosiaankaan pelkkää lihasta. Massu on pyöristynyt sellaiseksi iloiseksi pikku possuksi. Kohta housut ei mene jalkaan, pitää ruveta oikeasti käyttämään hameita.
Mun pitää varmaan palkata ravintoterapeutti.
Painimassa toodella vähän käynyt viime aikoina, häiritsee punttaamista. Mutta ilman voimaa ei pärjää ainakaan läskisarjassa. Naamalukon +sata taitaa tulla tätä menoa, aivan käsittämätöntä tämä lihominen. Kun saisi punttitavoitteet saavutettua niin sitten voisi vaihtaa aerobiseen kauteen. Ja sitten juostaan, painitaan ja laihdutaan. Kuupperi 3000 rikki ja korsisarjaan valtavine lihaksineni. Sitten ehkä mäkin saan sinisen vyön. Näin on.
Haleja, pusuja.
Voimakausi menee ihan kivasti, mutta on nälkä jatkuvasti. Painoa tullut lisää ja ei tosiaankaan pelkkää lihasta. Massu on pyöristynyt sellaiseksi iloiseksi pikku possuksi. Kohta housut ei mene jalkaan, pitää ruveta oikeasti käyttämään hameita.
Mun pitää varmaan palkata ravintoterapeutti.
Painimassa toodella vähän käynyt viime aikoina, häiritsee punttaamista. Mutta ilman voimaa ei pärjää ainakaan läskisarjassa. Naamalukon +sata taitaa tulla tätä menoa, aivan käsittämätöntä tämä lihominen. Kun saisi punttitavoitteet saavutettua niin sitten voisi vaihtaa aerobiseen kauteen. Ja sitten juostaan, painitaan ja laihdutaan. Kuupperi 3000 rikki ja korsisarjaan valtavine lihaksineni. Sitten ehkä mäkin saan sinisen vyön. Näin on.
Haleja, pusuja.
Vasara riivisi
-
- munillepotkija
MikaR
Sitten käännyin risteyksestä vasempaan.
"Hitto! Kytät!"
Pöhöttyneen oloinen virkamies viittoi minua pysäköimään ajoneuvoni tien viereen. Jepen lompsiessani kohti puoliksi ruostunutta Mazdaani kävin kiivasta ajatustyötä.
"Mistä ne tietää? Tuleekohan tästä linnaa? Voisinko vielä paeta paikalta?"
Pääni sisäiset virtapiirit eivät ehtineet käymään prosesseja loppuun sillä kyttä oli jo likaisella ikkunalla. Ei auttanut kuin toivoa parasta ja rullata ikkuna auki. Mikä natina vanhasta ikkunasta lähtikään.
Tuiman näköinen viiksekäs poliisi ojensi pilliä minulle.
"Puhallas tohon" Jeppe kehoitti ystävällisen ankarasti.
Huh! Se olikin vain puhallutus. Nollaa näytti ja pääsin jatkamaan matkaa firman varastettu kuulakynä mukanani. Tapaus kuitenkin avasi silmäni ja laittoi ajattelemaan elämääni uudella tavalla. Hautasin saaliin autiolle saarelle, en voisi koskaan käyttää kynää vailla tunnontuskia. Mukaan hautasin matkakumppanini ruumiin, jotta tämän aave jäisi vartioimaan aarretta.
---
Ja siinä oli aineeni aiheesta "Mitä tein kesälomalla". Tarina kertoo vertauskuvallisesti siitä että tuli dokattua ja dokattua. Lisäksi join vähän viinaa. Nyt onkin aika palata arkeen. Töihin, puntille ja painiskelemaan. Huippukunto tulee saavuttaa parissa kuukaudessa, sillä sitten on tärkeimmät dzhiudzhitsu- ja lukkopainikilpailut tässä maanosassa.
Sitten vaan ruokavaliota suunnittelemaan. Täytyy siis viimeinkin avata tuo Pandoran Lipas - Potkun Mahanpururata ja terveellinen syöminen. Pelottaa jo valmiiksi, varmaan pitää luopua kaikesta hyvästä, kuten rusinoista ja suolakurkuista. Onko terve, onnellinen elämä moisen uhrauksen arvoinen?
"Hitto! Kytät!"
Pöhöttyneen oloinen virkamies viittoi minua pysäköimään ajoneuvoni tien viereen. Jepen lompsiessani kohti puoliksi ruostunutta Mazdaani kävin kiivasta ajatustyötä.
"Mistä ne tietää? Tuleekohan tästä linnaa? Voisinko vielä paeta paikalta?"
Pääni sisäiset virtapiirit eivät ehtineet käymään prosesseja loppuun sillä kyttä oli jo likaisella ikkunalla. Ei auttanut kuin toivoa parasta ja rullata ikkuna auki. Mikä natina vanhasta ikkunasta lähtikään.
Tuiman näköinen viiksekäs poliisi ojensi pilliä minulle.
"Puhallas tohon" Jeppe kehoitti ystävällisen ankarasti.
Huh! Se olikin vain puhallutus. Nollaa näytti ja pääsin jatkamaan matkaa firman varastettu kuulakynä mukanani. Tapaus kuitenkin avasi silmäni ja laittoi ajattelemaan elämääni uudella tavalla. Hautasin saaliin autiolle saarelle, en voisi koskaan käyttää kynää vailla tunnontuskia. Mukaan hautasin matkakumppanini ruumiin, jotta tämän aave jäisi vartioimaan aarretta.
---
Ja siinä oli aineeni aiheesta "Mitä tein kesälomalla". Tarina kertoo vertauskuvallisesti siitä että tuli dokattua ja dokattua. Lisäksi join vähän viinaa. Nyt onkin aika palata arkeen. Töihin, puntille ja painiskelemaan. Huippukunto tulee saavuttaa parissa kuukaudessa, sillä sitten on tärkeimmät dzhiudzhitsu- ja lukkopainikilpailut tässä maanosassa.
Sitten vaan ruokavaliota suunnittelemaan. Täytyy siis viimeinkin avata tuo Pandoran Lipas - Potkun Mahanpururata ja terveellinen syöminen. Pelottaa jo valmiiksi, varmaan pitää luopua kaikesta hyvästä, kuten rusinoista ja suolakurkuista. Onko terve, onnellinen elämä moisen uhrauksen arvoinen?
Vasara riivisi
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
MikaR
JOs sua kiinnostaa painonpudotus, niin tutustu kalorilaskuri.fi sivustoon. Mä oon havainnut sen melko hyväks välineeks nyt kun en enään ole ketoosikuurilla vaan haluan seurata syömisiäni muuten.
-
- munillepotkija
MikaR
Hetkeen en ole mitään päivitellyt mutta enimmäkseen puntin merkeissä olen elämääni viettänyt. Välillä käyn luonnollisesti lukottamassa kaikki BJJ Vaasan sällit. Tai en ihan kaikkia, vain ne joille pärjään. Tai en mä niitäkään aina lukota. Siis välillä ne lukottaa mut, mutta ei aina. Mutta mä oon paras ja äiti sanoi että mä olen komea poika.
Kuivasen inspiroimana tänään kävin vetäisemässä reippaan punttitreenin päivällä ja illalla kävin vielä pyörimässä puku päällä. Anton meni sitten ottamaan ensimmäisen UFC-voiton vaikka mä luulin olevani se joka sen suorittaa. Pitää olla sitten ensimmäinen suomalainen UFC-mestari. Voipi olla että kannattaa käydä salilla useammin kuin kapakissa jos tuon ottaa tavoitteeksi. Mutta toisaalta, TapouT paita päälle ja baariin niin kyllähän mä menen ihan vapaaottelijasta. Paitsi en mä viihdy baareissa. Paitsi kännissä.
Taitaa olla nukkumaanmenoaika menoaika aika... zzzzz.... AAAAAAAAARHGH!!!! ....zzzz... ...ZZZZ.... huhuhuu...
Kuivasen inspiroimana tänään kävin vetäisemässä reippaan punttitreenin päivällä ja illalla kävin vielä pyörimässä puku päällä. Anton meni sitten ottamaan ensimmäisen UFC-voiton vaikka mä luulin olevani se joka sen suorittaa. Pitää olla sitten ensimmäinen suomalainen UFC-mestari. Voipi olla että kannattaa käydä salilla useammin kuin kapakissa jos tuon ottaa tavoitteeksi. Mutta toisaalta, TapouT paita päälle ja baariin niin kyllähän mä menen ihan vapaaottelijasta. Paitsi en mä viihdy baareissa. Paitsi kännissä.
Taitaa olla nukkumaanmenoaika menoaika aika... zzzzz.... AAAAAAAAARHGH!!!! ....zzzz... ...ZZZZ.... huhuhuu...
Vasara riivisi
-
- munillepotkija
MikaR
Puntin poika taidan olla
Kolme päivää kiskoin kahvaa
Neljä yötä nostin massaa
Mun voima raudan kesytti
Ansaitusti lepopäivä
Huilihetki keskel' viikkoo
Jotta jaksan jälleen jaksaa