Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hokutoryu Ju-Jutsun historia

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Hokutoryu Ju-Jutsun historia

#1

Viesti Andy »

Moderaattori: Lähti täältä. Andy kommentoi Yamazun kysymystä, joka kuului: "PS. sitä Hokuto-ryu Finjutsun historiaa tästä ajasta siihen perinteiseen japanilaiseen Jûjutsuun odotellen..."


Mitä vielä kaipaat siitä? Olen muistaakseni selostanut sen sinulle jo pariin otteeseen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#2

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: Mitä vielä kaipaat siitä? Olen muistaakseni selostanut sen sinulle jo pariin otteeseen.
Ei pahalla Andy, mutta jostain syystä en pidä sinua ko. lajin syvempänä tuntijana. Muistaakseni jostain olen lukenut että joskus ko. lajia harjoittelit, mutta en tiedä kauanko, olitko ihan opettaja jne. joten...

Mikäli olen hakoteillä, korjaussarjaa saa laittaa putkelle :)
______________________
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#3

Viesti Andy »

Treenasin 7 vuotta ja toimin apuopettajana. Mitä oikein haluat tietää?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#4

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: Treenasin 7 vuotta ja toimin apuopettajana. Mitä oikein haluat tietää?
Ok. Hyvä että tuli puheeksi.

Ja muistelen että olet sanonut että siellä - ihan opettajatasolla - "luullaan" lajin olevan japanilaista alkuperää, sitä ei tiedetä, eikä tiedetä että mikä tuo alkuperä oikeastaan onkaan, jos oikein muistelen taas? Ja taas että toisaalla sanotaan sen olevan hybridilaji muista nykyaikaisista kuten nyrkkeily, karate ja judo?
______________________
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#5

Viesti Andy »

No se ei varmaan tarkoita, että minä olisin yhtä huonosti informoitu. Hokutoryun juurissa on asioita, joita en tiedä,mutta kohtuullisesti olen kuitenkin niistä selvillä. Useimpia Hokutoryun harrastajia kyllä kiinnostaa enemmän se treenaaminen, kuin muinaisjapanin historia tai kielioppi.

Mitä siis halusit tietää?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#6

Viesti Jukka Suominen »

Pitää paikkansa, itsellä nyt myös 7 vuotta takana, en ole varmaan kertaakaan edes ajatellut mistä laji on kotoisin tai muutenkaan asia tullut missään vastaan niin että sillä jotain merkitystä olisi.
Mutta lajia mainostetaan kertomalla että "jujutsu on japanilaista alkuperää oleva laji ja hokutoryu sen suomalainen kehitetty tyylisuunta"
Ei varsinaisesti mitään koulukuntia nimetty johon se perustuu yms.
el-jefe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 708
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Asikkala
Yhteystiedot:

#7

Viesti el-jefe »

Andy kirjoitti: Mitä siis halusit tietää?
Toivottavasti tuo kysymys ei koskenut pelkästään Yamazua koska siihen itse nyt tartun.

Itseä lajin harrastajana kumminkin kiinnostaa hiukan hokutoryun historia ja olen pelkästään sen tiedon varassa mitä finjutsun sivuilla siitä kirjoitetaan.
Jonkin verran olen koettanut katsella netistä ja Aven kirjasta perustietoa mutta avoimeksi on omalta osalta jäänyt.

Pari kysymystä ensimmäiseksi nousee mieleen.

Kenen/keiden opissa Ave treenasi ruotsissa ja mitä tyylisuuntaa tai mihin tyylisuuntaan pohjautuvaa lajia?

Mitä tyylisuuntaa edustivat Morris ja Clark?

Ja mihin ju-jutsu haaraan perustuu Juko-Ryu vai perustuuko mihinkään?

Kiittäen etukäteen.
A.H

Supersankari, Rakastaja, Yleiserikoisasiantuntija
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#8

Viesti TimoS »

el-jefe kirjoitti: Mitä tyylisuuntaa edustivat Morris ja Clark?
Juko ryu, nykyään vissiin jokin muu nimeltään. Jompikumpi (muistaakseni Morris, mutta voin olla väärässäkin) on kaiketi vähän (?) aikaa treenannut Hontai Yoshin ryû:tä
Ja mihin ju-jutsu haaraan perustuu Juko-Ryu vai perustuuko mihinkään?
Kaiketi Juko ryu on kutakuinkin Rodney Sacharnoskin (vai miten se kirjoitetaankaan) luomus jonka pohjautumista mihinkään klassiseen jûjutsu tyyliin ei käsittääkseni kukaan ole pystynyt todistamaan
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#9

Viesti Andy »

Sacharnoski perusti Juko-ryun treenattuaan judoa ja kempoa. Sen lisäksi hän levittelee mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita harjoittelemistaan lajeista. Klassista jujutsua hän ei kuitenkaan ole tiettävästi treenannut.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#10

Viesti Jukka Suominen »

Sacharnoski on myös kertonut keksittyjä tarinoita omasta sotilastaustastaan.
http://www.pownetwork.org/phonies/phonies1085.htm" onclick="window.open(this.href);return false; :smt005
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#11

Viesti Andy »

Aven ruotsalaiskontakti ( ;) ) on puolestaan Hans Greger. Ilmeisesti hänelä oli tätä ennen kontakti johonkin muuhunkin ruotsalaiseen jujutsukaan, mutta tämä jäi lyhyeksi.

EDIT: Lisäjuttua Ruotsin jujutsusta: http://www.ju-jutsu.se/ju-jutsu/history.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Andy, tammi 18, 2006, 21.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#12

Viesti TimoS »

Tietääkö kukaan muuten mikä on Matsuoi sensein ja Aven suhde ? Olen kuullut sieltä täältä jotain kolmannen käden tietoa, mutta en ikinä ole muistanut kysyä senseiltä itseltään asiasta
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
el-jefe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 708
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Asikkala
Yhteystiedot:

#13

Viesti el-jefe »

TimoS kirjoitti: Tietääkö kukaan muuten mikä on Matsuoi sensein ja Aven suhde ? Olen kuullut sieltä täältä jotain kolmannen käden tietoa, mutta en ikinä ole muistanut kysyä senseiltä itseltään asiasta
Ilmeisesti jotain kytköksiä kumminkin on. Muistan lukeneeni että Matsuoi olisi siunannut Aven hankkeen aloittaa uusi tyylisuunta ja jopa ehdottanut nimeä "hokutoryu".

Korjatkaa jos olen väärässä.
A.H

Supersankari, Rakastaja, Yleiserikoisasiantuntija
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#14

Viesti Jussi Häkkinen »

el-jefe kirjoitti: Muistan lukeneeni että Matsuoi olisi siunannut Aven hankkeen aloittaa uusi tyylisuunta
Miten hän voi näin tehdä? Ts. millä perusteella tai valtuuksilla "siunannut"? Oliko hän Aven opettaja jonka tyylistä Ave irroitti tyylinsä...tällöin ymmärtäisin siunaamisen. Muutoin aika...erikoinen juttu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#15

Viesti TimoS »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Oliko hän Aven opettaja jonka tyylistä Ave irroitti tyylinsä...tällöin ymmärtäisin siunaamisen. Muutoin aika...erikoinen juttu.
En tiedä tuosta siunaamisesta, tuon nimiehdotuksen olen kuullut. Mitä taas tulee siihen että onko Ave erottanut tyylinsä Matsuoi sensein opetuksista, niin tuskin. Minulla on hieman kokemusta molemmista (tai noh, Hokuto ryu:tä en sillä nimellä ole ikinä treenannut) ja ei niissä minusta ole mitään samaa
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa