Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bittihelvetti

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Bittihelvetti

#1846

Viesti Puni »

^pjoop, purkkivika taitaa olla, ei mene millään koneella eikä millään käyttiksellä sen paremmin uppi. Voi saatanan saatana.

Minkähän ADSL-purkin sitä ottas sitten...

Tuttu ja turvallinen Telehelli:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... a-reititin" onclick="window.open(this.href);return false; sama WLANILLA http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... modeemi-ja" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai hyppy tuntemattomaan Belkinin kyydillä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ess-Router" onclick="window.open(this.href);return false;

C) joku muu? Mitä suosittelee ammattilaiset?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 254
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bittihelvetti

#1847

Viesti Mika »

Puni kirjoitti: Sen unohdin sanoa aiemmin, että localina toimii ftp kun junan vessa, nyt pitää uunottaa joku hyväuskoinen testaamaan miten ftp futaa kun serveri on DMZ :D
Mua ei olekaan aiemmin tuolla nimikkeellä kutsuttu, mutta otan sen vastaan kohteliaisuutena :smt003

No, oikeasti, toivottavasti tuo ongelma ratkeaa. Käämit tuollaisissa pulmissa kyllä palavat.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#1848

Viesti MtJ »

Zyxel on mun mielestä tehnyt laadukastakin kamaa. Toisaalta mulla luuraa tuolla seinällä D-Linkin langaton purkki. Jossa on ainakin se ongelma, että tiputtaa nopeutta laajakaistasta jonkun 25%, kun menee verkkoon wlanin kautta. Huh.

Zyxelit on useimmiten olleet suht OK, Telewell samoin. Telewellissä on se kiva, että se on jo vuosien ajalta tuttu ympäristö (varmaan sullekin Puni).
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Bittihelvetti

#1849

Viesti Puni »

MtJ kirjoitti: Zyxel on mun mielestä tehnyt laadukastakin kamaa. Toisaalta mulla luuraa tuolla seinällä D-Linkin langaton purkki. Jossa on ainakin se ongelma, että tiputtaa nopeutta laajakaistasta jonkun 25%, kun menee verkkoon wlanin kautta. Huh.

Zyxelit on useimmiten olleet suht OK, Telewell samoin. Telewellissä on se kiva, että se on jo vuosien ajalta tuttu ympäristö (varmaan sullekin Puni).
Juuh, Telehelli on oikeestaan ainut, joka ei ole päätynyt katastroofeihin. Zyxelit taas ovat se toinen ääripää, ykskään ei ole toiminut edes likimain siedettävästä

Sitä vaan kelailin tuossa, että kun on TW501 niin korjaantuuko ongelma hankkimalla toinen samanmoinen, hehe :P

Toi Belkini on uus tuttavuus, samoin kokeilematta Buffalot ja Ciscoonkaan ei kotioloissa ole viittinyt satsata.

Luultavasti pitää tommonen telehellin wlan-boxi ottaa taas käyttöön.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#1850

Viesti MtJ »

Mulla on 24-porttinen HP:n switch LAN-kytkimenä, pelaa kohtuullisen hyvin. Toin sen joskus töistä, kun siellä uusittiin porukassa kytkimiä ja vanhoja kytkimiä meni roskalavalla noin 1500 kappaletta (1GB:n kytkimiä, verovaroin ostettuja, heh). Eli HP voisi olla yksi valinta.

Myös Ciscosta on hyviä kokemuksia, mutta hinta tietysti rajoittaa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#1851

Viesti MtJ »

iPAD ffs :lol:

'Palvelin hylkäsi vastaanottajan "x.x@y.y", koska se ei salli välitystä'

Kaikkea sitä on tehtykin... Noh, tuo selvisi kyllä, mutta siis silti, iPadissa ei näköjään ole iRastia sille, että iLähtevän iPostin iPalvelin vaatii iTodennusta. Todella siistii 8-)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Bittihelvetti

#1852

Viesti Vanhakankea »

iQuuu!
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
McKe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 903
Lauteille: Elokuu 2008

Bittihelvetti

#1853

Viesti McKe »

Suuri kysymysketju oli lukossa, jouduin etsimään ihan aiheelle pyhitetyn ketjun :D

Mulla ei nyt ole paintia kummallisempaa kuvankäsittelyohjelmaa käsillä, mutta pitäisi suunnitella yksi koe maanantaihin mennessä.

Ongelma: Osaako jokin kuvankäsittelyohjelma kertoa mulle mustavalkoisesta kuvasta mustan ja valkoisen värin osuudet vaikka prosentteina? Luulisin että on ihan perusjuttuja?
Rules are just helpful guidelines for stupid people.
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

Bittihelvetti

#1854

Viesti bantza »

Photoshopissa ainakin histogram näkymä (expanded moodissa) näyttää montako pikseliä on valittuna. Siitä voi sitten helposti laskea prosentit.
McKe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 903
Lauteille: Elokuu 2008

Bittihelvetti

#1855

Viesti McKe »

Ok, kiitos tiedosta. Keksin tässä että mullahan on käytettävissä myös ihan oikea automaattinen värinmääritysaparaatti, ei vältsyyn tarvitsekaan kikkailla digikuvien ja fotoshopin kanssa. Ehkä..
Rules are just helpful guidelines for stupid people.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Bittihelvetti

#1856

Viesti DeusVult »

Jos minun pitäisi asentaa kaksi Saton etikettitulostinta verkkotulostimiksi Paikkaan X, vieläpä siten että ne saavat jotkut tietyt ennaltamäärätyt IP-osoitteet, niin mitenköhän tämä tapahtuu? :oops:

Serverin käyttis on windows server 2008, ja ajurit löysin printterivalmistajan sivulta, mutta kaikki muu on aika mytologiaa. Se ei ole niin helppoa, että verkkojohto seinään ja windowsista "add printer", eihän? Toinen niistä on luonnollisesti vieläpä langaton printteri...
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#1857

Viesti MtJ »

Printtereissä on yleensä nk. asetussivu, johon pääset käsiksi printterin IP-osoitteella. Tätä kautta voit määritellä niille halutun IP-osoitteen.

Järjestys menee seuraavasti;
1. Aseta kiinteä IP printtereihin.
2. Testaa printteriä joltain työasemalta
3. Asenna serveriin kirjoittimen ajurit

-> Tämän jälkeen printterit pitäisi löytyä verkosta.

On mun ymmärtääkseni myös mahdollista ja joissakin tapauksissa järkevää asettaa kirjoitin hakemaan IP-osoite DHCP:ltä. Yleisesti ottaen itse olen asentanut kirjoittimiin kiinteän IP-osoitteen ja tehnyt DHCP:ltä varauksen kirjoittimelle sen jälkeen, jottei muut koneet varaa kyseistä IP-osoitetta DHCP poolista. (Siis IP Address Reservation)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Bittihelvetti

#1858

Viesti DeusVult »

Ok, tattis. Mutta mistä tiedän mikä se printterin IP on, ennenkuin olen asettanut sille jonkun kiinteän?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#1859

Viesti MtJ »

Elikkäs yleensä IP-osoite on sanottu manuaalissa, siis oletus-IP. On myös mahdollista, että kirjoittimen lähtiessä päälle se hakee itselleen IP-osoitteen DHCP:ltä suoraan. Jos näin on tilanne, tsekkaa DHCP:n alta IP-varaukset ja tarkista, mikä varauksista voisi olla kirjoitin. Myös DNS-palvelimen puolelle tulee näkyviin kirjoittimen varaama DNS-nimi + IP-osoite.

edit; IP-osoite voi olla esim. 192.168.1.1 tai 192.168.0.1
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 123
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Bittihelvetti

#1860

Viesti Elina »

Tämä Elisa Viihde -kaapelimodeemi temppuilee kovasti, nyt on jo toistamiseen kuukauden sisään tilattu huolto, koska myös naapureilla on netit välillä alhaalla ja yhteysarvot on huonoja. Mietin tossa kuitenkin, kun kämppiksellä on mäkki, ja sillä ainakin yhteys pelittää esim. Spotifyn osalta - eli ilmeisesti yhteyden huonoudesta riippumatta netti kyllä periaatteessa toimii jopa pätkimättä. Aattelin, että varmaan välimuistiasetukset ovat siinä kaverin koneessa erilaiset - vai onko mäkissä joku oma ominaisuutensa esim. sen ohella, että se kykenee eristämään koneen kaatumiseen johtavat viat niin, että koko kone ei kaadu?

Mulla siis on itsellä pieni miniläppärimopo, jossa on RAM 1G ja windows seiska starter käyttiksenä. Yritin etsiä, että josko saisin lisättyä ainakin Firefoxin kohdalla välimuistin käyttöä, jotta netti ei pätkisi joka siunaaman välissä, mutta en löytänyt. Kellään kokemusta välimuistin lisäämisestä? Ja kannattaisikohan mun tylysti heivata koko seiska starter ja asennella tähän vaikka windows xp? Koska vissiin seiska pyörii muutenkin parhaiten 2 gigan RAMilla ja tähän pitäisi hommata sitten lisää muistia...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 88 kurkkijaa