Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajit ja uskonnot

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kamppailulajit ja uskonnot

#31

Viesti obmijoy »

obmijoy kirjoitti: noi uskovaisperheiten 10-15 lapsen laumasta esiin nousevat kyvykkäät on tulosta jokapäiväisestä treenaamisesta joka tapahtuu jo 6kk vanhasta tavalla "mun on pakko olla nopee ettei sisarukset vie mun leluja" pakko pistäätakas turpaan tai mulla ei oo kohta enään mitään.

Asuttiin aikoinaan ku mullakin oli talo viellä lestadiolaisten naapurissa
ne tykkäs eksyttää pienimmän sisaruksensa joka päivä metsään
no aina se sieltä kotiin vaan löysi huudon kanssa

ärsykeet ja niihin reagoiminen näköjään kehittää
tästä ja joistain muista viesteistä tuli yv:tä että alleviivaan lestaadiolaisia

Ei ole ollut todelakaan tarkoitus anteeksi siitä jos näin on ymmärretty.
Jos juttuni on koskenut jotain mediasta napattua tapausta en tietenkään vääristele lähdettäni oli siinnä tekijänä sitten somalit malminkartanossa tai jokin uskonryhmittymä.

Tässä ylläolevassa suurperhejutussa on uskontoryhmän nimeäminen kylläkin turha yksityiskohta, sillä jutun juonihan on suurperheessä ja siinnä kasvamisessa.
Suurperheissä kasvaa aina joitain vahvoja yksilöitä, jo todenäköisyydenkin vuoksi, myös negatiivisenkin todenäköisyyden vuoksi on suuri vaara, että joku heistä eksyy lain toiselle puolelle.

Eron tultua ja kun jäin talooni asumaan 2kk:ksi ystävystyi poikani (koska sallin pojalleni vapaan kulkemisen turvallisessa omakotitalolähiössä)naapurin runsaslukuisen lapsikatraan kanssa ja maksoin pelirahaa 50c/pelaaja kun jengi pelas palloa pihallani.
Nämä isossa perheesä leikineet olivat vuosia edellä fyysisyydessä normilapsiin verattuna.
Harmi jos jotkut periaateet kieltävät heiltä urheilun. Naapurin muksut pelaavat lätkää vielläkin eli periaateet ja niiden sitovuus vaihtelee.

Myös lapset jotka saavat elää lähiössä täysin vapaasti klo14-21 välillä näytävät olevan melkoisia urheilulahjakuuksia. Tosin 12v jälkeen tupakka ja viinat pilaa hyvän pohjan.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajit ja uskonnot

#32

Viesti Kari Aittomäki »

Rami Kivisalo soittaa jotain kelloa kyllä. Olen kaiketi nähnyt joskus jossain.
Ja Artturi oli ja on vankka-asenteinen tapaus. On muuten ensimmäisen Suomessa matsatun vapaaottelun voittaja ja FF1-veterano.

Kainiiteista..
Olen joo tutustunut kaikenmoiseen ja sanottakoon että tuo kaikkitietävä Wikipedia ei tiedä kaikkea.
Kainiitteja löytyy yhä, jokaisesta uskontokunnasta ja on hyvin... jopa näkyvä olemisenmuoto.
Kainin Jälkeläisistä ei ole pitkä matka Sons of Anarchy'n, noin niinkuin mielikuvatatasolla.

Kainiitti näkee hyvä/paha-jaottelun lapsenomaisena.
Enkeli=demoni=enkeli.
Elokuvassa Legion (2009) tätä teemaa käytetään tehokeinona, vähäkököhkösti mutta silti.

Valitsin elokuvan esimerkiksi ettei menis vallan liian synkille poluille.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Kamppailulajit ja uskonnot

#33

Viesti Kuhmu »

no lyhyt luonnehdintahan tuo Wikipedian on. En muista tota Legion elokuvaa juurikaan, joten avaa vaan vähän, jos joudat. Mua ei haittaa ne synkät polut.
”You must enjoy this”.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Kamppailulajit ja uskonnot

#34

Viesti Tapani »

MikaM kirjoitti: mielestäni buddhalaisuus ei ole uskonto, kuten tuo yksi saarnaajan lainaus mainitsee. Yksi uskonnon peruslähtökohta on jonkinlainen jumaluus ja buddhalaisuudessa tätä ei ole.
Uskonnon perulähtökohta ei ole jumaluus. Eipä silti, buddhalaisuudessa Buddhaa kyllä palvotaan myös jumalan tapaan.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Kamppailulajit ja uskonnot

#35

Viesti Invictus »

Tapani kirjoitti: Eipä silti, buddhalaisuudessa Buddhaa kyllä palvotaan myös jumalan tapaan.
Joissain tapauksissa kyllä, läheskään kaikissa kuitenkaan ei...
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Kamppailulajit ja uskonnot

#36

Viesti Kuhmu »

Kari Aittomäki kirjoitti: Rami Kivisalo soittaa jotain kelloa kyllä. Olen kaiketi nähnyt joskus jossain.
Ja Artturi oli ja on vankka-asenteinen tapaus. On muuten ensimmäisen Suomessa matsatun vapaaottelun voittaja ja FF1-veterano.

Kainiiteista..
Olen joo tutustunut kaikenmoiseen ja sanottakoon että tuo kaikkitietävä Wikipedia ei tiedä kaikkea.
Kainiitteja löytyy yhä, jokaisesta uskontokunnasta ja on hyvin... jopa näkyvä olemisenmuoto.
Kainin Jälkeläisistä ei ole pitkä matka Sons of Anarchy'n, noin niinkuin mielikuvatatasolla.

Kainiitti näkee hyvä/paha-jaottelun lapsenomaisena.
Enkeli=demoni=enkeli.
Elokuvassa Legion (2009) tätä teemaa käytetään tehokeinona, vähäkököhkösti mutta silti.

Valitsin elokuvan esimerkiksi ettei menis vallan liian synkille poluille.

Mitä meinaat tuolla löytyy yhä, jokaisesta uskontokunnasta. Kun se tuntuisi olevan enempi gnostilainen juttu Juudaksen evankeliumeineen. Onko kyse eri kainiiteista?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajit ja uskonnot

#37

Viesti Kari Aittomäki »

Jees pat nou.
Gnostilaisuutta on Jahven hahmottaminen kuusivuotiaana kaikkivoipana. Ja itse Jumala on jokin outo uni.
Kainiitit ovat merkittyjä, ulosajettuja.
Kainiittien ensimmäinen ei ole Kain vaan itse arkkienkeli Lucifer, kyseenalaistaja ja siten kapinallinen.
Voittajan historiassa Pan-hahmoinen häjyläinen.
Lilith ei kaiketi ole aivan ihminen, joten ensimmäinen syrjäytetty on Kain. Voi olla että Kainin teko on syynä nimeen.
Sillä ohna se nyt hianompaa olla jylhä murhaveikkonen kuin pahasisuinen akka.

Waltari kuvaa Hakimissa kainiittista hahmoa melko hienosti, jopa nimi on korrekti, ben Nakir.
Itte kuulin version ibn Nakir. Irkuilla hahmo on Fallon.

Jaa kainin merkki? Se on se levottomuus jota kainiitti alitajuisella tasolla herättää.
Se ei ole ruhjovaa pelkoa jota raakalainen kokee herättää vaan sellasta tunteen takana häälyvää tuntumaa.
Kainiitti on kirottu hahmo.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Kamppailulajit ja uskonnot

#38

Viesti Kuhmu »

OK. Thanks.
”You must enjoy this”.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kamppailulajit ja uskonnot

#39

Viesti MikaM »

Tapani kirjoitti:
MikaM kirjoitti: mielestäni buddhalaisuus ei ole uskonto, kuten tuo yksi saarnaajan lainaus mainitsee. Yksi uskonnon peruslähtökohta on jonkinlainen jumaluus ja buddhalaisuudessa tätä ei ole.
Uskonnon perulähtökohta ei ole jumaluus. Eipä silti, buddhalaisuudessa Buddhaa kyllä palvotaan myös jumalan tapaan.
Unohdit sanan "yksi" viitaten, että on muitakin. Ja "jonkinlainen", mahduttaen useita määreitä tuollekin. Pysyn sanomassani ja kiistän sinun, näiltä osin.
Vielä kaikkivoivan Wikin lainaus, ensimmäinen lause haulla "Uskonto":
Uskonnolla tarkoitetaan yleensä uskoa jumalaan/jumaliin tai muuhun yliluonnolliseen, siihen turvautumista sekä siihen liittyvää pyhyyden kokemusta yleismaailmallisena ilmiönä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
PeeVee
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 147
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Kamppailulajit ja uskonnot

#40

Viesti PeeVee »

Kari Aittomäki kirjoitti: No mä en haluais ketään maalata hihhuliksi, ihan normaaleja nuoria nuoki oli.
Sitäpaitti enoni on pappi, on vihkinyt mut ja siunannu vanhempani.
Mulla on useita kavereita joilla on vakaumus.
Ja se on kohdastansa vain ja ainoastaan hyvä asia.

Mua ois vaan kiinnostanu se nuorten hahmotus, että olenko siis mielestänsä supervoimainen.
Ja olenko sitä pahojen henkien avulla.
Kiintoisa katsantokanta.
Koska olin jo tuolloin hyvin tietoinen..
Sanotaanko nyt kainiittiudesta. Enkä ihan tykännytkään näkymistä.
No, vastataanpa nyt tähän, koska on pitkään pitänyt, vaikka on vanha ketju ja vaikka Kari ei täällä enää kai kirjoittele, mikä on suuri sääli...

Ite entisenä fundamentalistikristittynä voin kertoa, että tuo katsantokanta ei ole mitenkään harvinainen. Tai ei ollut ainakaan aikoinaan. Kyllä esim. helluntailaisporukoissa ja muissa vastaavissa oli ihan yleinen näkemys, että kamppailulajiessa on pimeyden voimat taustalla ja että varsinkin niissä pitkälle edenneiden taitojen taustalla ovat saatanan voimat.

Itse olisin mielelläni harrastanut karatea lapsena, mutta se ei tullut kuuloonkaan, koska saatana. Tavallaan harmi. Olin tai olisin ollut mielestäni lahjakas luonnostaan. Mutta se oli nounou. Kun olisi pitänyt kumartaa epäjumalille. Kirjastosta sitten kyllä lainattiin jujutsuoppaita ja harjoiteltiin mitä harjoiteltiin, itsekseen ja kavereiden kanssa.
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Kamppailulajit ja uskonnot

#41

Viesti fudo »

Islaminuskoinen mies kieltäytyi koskemasta naisia treeneissä ja ryhtyi jakamaan uskonnollista materiaalia. Kommentteja ja kokemuksia aiheesta?

linkki artikkeliin
空手に先手なし
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Kamppailulajit ja uskonnot

#42

Viesti Aihki »

Kokemuksia ei onneksi ole, olisin joskus voinut kiukustua oikein kunnolla.

Jotenkin tuntuu, että tässä on taasen kyseessä sellainen kalteva pinta tapaus, mikään yksittäinen pyyntö Muhammedilta ei ehkä tunnu täysin kohtuuttomalta, mutta vähän ajan päästä syntyvä tilanne sitä on.

Tuosta ei mielestäni käynyt ilmi antoiko sensei sitten periksi kokonaan niin ettei kukaan mies enää harjoitellut naisten kanssa vai ei, toisaalta jos kuvaus naisten keräämisestä yhteen nurkkaan oli totta niin niinhän siinä käy.

Tässä pitäisi soveltaa samaa temppua, jota esim. UAEssa sovelletaan länsimaisiin: jos joku ei miellytä niin sanotaan, että "tuollainen käytös ei kunnioita kulttuurisia arvojamme", siellä ei useimmiten vedota uskontoon vaikka siitä olisi kyse. Ovela tapa välttää uskonsota ja jota olisi pitänyt käyttää tässäkin tapauksessa. Siinä on lisäksi se hyvä puoli, että koska kulttuuria ei oikeastaan ole määritelty niin sen allehan voidaan laskea mitä vaan ja miten vaan.

Toinen tapa, jota olsii voinut käyttää olisi ollut todeta, että tuollainen on vastoin lajin tapoja ja perinteitä, tälläkin olisi säästytty suoralta syrjimisväiteeltä, jota tuossa luultavsti haettiin.

Jos ei vielä ole tullut ilmi niin olen sitä mieltä, että Ählämi olisi tullut potkaista pois heti tuollaisen vaatimuksen esitettyään. Ei Aikidon harrastuksella ja uskonnolla ole tässä tapauksessa mitään tekemistä, jolloin uskontoperusteinen vaadekaan ei oikein päde.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajit ja uskonnot

#43

Viesti DeusVult »

En näe ongelmaa. Jos joku ei halua treeneissä koskea naisiin, niin sitten ei koske. Jos esim parinvaihdossa jää ilman miespuolista partneria, niin sitten seuraa sivusta sen aktin ja tassu pystyyn kun vaihto huudetaan uudestaan. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

Kamppailulajit ja uskonnot

#44

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Tuona aikana tappoi 30 paikallista. Mutta armahdettiin.
Kari Mäki-Kuutti
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kamppailulajit ja uskonnot

#45

Viesti Andy »

Näin parannetaan ihminen Saatanan vallasta, mihin hän on joutunut karateharjoittelun takia!
paljastus:
Parannus tapahtuu lyömällä "spiritual punch" solarikseen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa