Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#46

Viesti Kuusikko »

Miten olisi se kaikkein lähin sali, niin ei menisi puolta iltaa matkoihin tai yleensäkin sellainen missä ei tarvis kouluiltana treenata älyttömän myöhään? Lisäksi tietysti mihin se sälli haluaisi itse mennä?

Kovin montaa lajikokeilua ei enää oikein ehtisi tehdä, jos meinaa oikeasti kehittyä taitavaksi pelaajaksi. 16-vuotiaana pitäisi olla peruspelin kunnossa, niin vois keskittyä siihen kuntopuoleen tosissaan. Niitä 16-22 ikävuosia ei saa koskaan takaisin jos ne missaa...
Feo, Fuerte y Formal
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#47

Viesti obmijoy »

Kuusikko kirjoitti: Miten olisi se kaikkein lähin sali, niin ei menisi puolta iltaa matkoihin tai yleensäkin sellainen missä ei tarvis kouluiltana treenata älyttömän myöhään? Lisäksi tietysti mihin se sälli haluaisi itse mennä?

Kovin montaa lajikokeilua ei enää oikein ehtisi tehdä, jos meinaa oikeasti kehittyä taitavaksi pelaajaksi. 16-vuotiaana pitäisi olla peruspelin kunnossa, niin vois keskittyä siihen kuntopuoleen tosissaan. Niitä 16-22 ikävuosia ei saa koskaan takaisin jos ne missaa...
Niitä 16-22 ikävuosia ei saa koskaan takaisin jos ne missaa...

jatkan täysin OT jutulla mutta tuohon "Niitä 16-22 ikävuosia ei saa koskaan takaisin jos ne missaa..." liittyen
toi on oikeestaan se mun pointti tossa nuorten lihastreenissä
ku tiedän ite omaltakohdaltani että juniorina 15-18v voi treenata maastavedon 3xomapainoon eli 60kg nostaja mave 200kg
ja kyykyn 2,5xop

oon siellä yrittänyt laittaa ohjeistusta monipuolisesta painoharjoitelusta joka tasapainottaa voimasuhteita ja liikkuvuutta tavoiteena esim 2-2,5xop mavessa ja 1,5-2xop kyykyssä noi on meinaan jo ihan kohtuuliset tavoittee ja mahdolisia lähes kelle vaan 15-18v kaverille 12kk - 3 vuoden treenillä samaan syssyyn mahtuu viellä aerobisen kunnonkin paraneminen.

mod.edit (Ôari); ylimääräinen tagi poistettu.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#48

Viesti voipa »

obmijoy kirjoitti: toi on oikeestaan se mun pointti tossa nuorten lihastreenissä
ku tiedän ite omaltakohdaltani että juniorina 15-18v voi treenata maastavedon 3xomapainoon eli 60kg nostaja mave 200kg ja kyykyn 2,5xop
Tuon ikäisenä (15-16v) ei ole järkevää tehdä voimaharjoittelua isoilla painoilla, kasvu voi häiriintyä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#49

Viesti Andy »

Onko tuolle tiedolle jotain lähteitä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
pekotti
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6
Lauteille: Syyskuu 2012

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#50

Viesti pekotti »

Paljon ollut aktiivista puhetta asiasta ja vähän sen vierestäkin.
Poika lähti nyt kokeilemaan jujuttelua (hjj sekä bjj). Katsellaan nyt että mihin suuntaan alkaa vaaka kallistumaan.
Kaikesta päätellen on kuitenkin seura semmoinen tervepäinen ja junioritoimintaan panostava paikka.
Jos huvitusta muuhun löytyy niin myöhemmin samassa talossa voi vedellä lukkopainit ja vaparitkin.
Pääasiahan on se, että junnu löytää itselleen sen... Sen minkä kuka tahansa on itselleen harrastuksestaan löytänyt... Palon siihen tekemiseen. Jos ei, niin kuulostellaan lisää. Onneksi kylästä löytyy valinnanvaraa.
Joku voi tykätä koriksesta, mutta rakastaa futista.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#51

Viesti obmijoy »

ei ole järkevää liian isoilla painoilla
kts

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 15#p723415" onclick="window.open(this.href);return false;
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#52

Viesti JanneM »

TJJK on hieno seura ja siellä on äärimmäisen hyvät valmentajat.
Hyvä valinta teidän perheelle. :D

OSSSS!
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#53

Viesti obmijoy »

JanneM kirjoitti: TJJK on hieno seura ja siellä on äärimmäisen hyvät valmentajat.
Hyvä valinta teidän perheelle. :D

OSSSS!
samaa mieltä täysin hienoa
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#54

Viesti Mika »

voipa kirjoitti:
obmijoy kirjoitti: toi on oikeestaan se mun pointti tossa nuorten lihastreenissä
ku tiedän ite omaltakohdaltani että juniorina 15-18v voi treenata maastavedon 3xomapainoon eli 60kg nostaja mave 200kg ja kyykyn 2,5xop
Tuon ikäisenä (15-16v) ei ole järkevää tehdä voimaharjoittelua isoilla painoilla, kasvu voi häiriintyä.
Andy kirjoitti: Onko tuolle tiedolle jotain lähteitä?
Sille ei ole olemassa lähteitä. Tuo on vanha ja edelleen aika yleinen harhaluulo. Se kaiketi perustuu siihen, että kun luut eivät ole vielä sulkeutuneet, niin vakava murtuma voi haitata luun kehittymistä enemmän kuin silloin, kun luu on jo sulkeutunut.

Voi tietysti olla etten tiedä jotakin. Voipa täsmentänee.

Pekotti, hienoa! :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#55

Viesti Jorge »

Jatketaan OT:lla siitä voimaharjoittelusta ja kasvusta. Muuten suuresti arvostamani liikunnanopettajamme kertoi samaa tarinaa ja jotain "katsokaa vaikka huippuja painonnostossa" oli jonkinlaisena perusteena.

Tietenkin huomioimatta sitä, että esim. kovin pitkäraajaiset eivät kovin helpolla lajin huipulle nouse...
pekotti
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6
Lauteille: Syyskuu 2012

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#56

Viesti pekotti »

Jatkan itse tämän offtopicin tiimoilta, sillä asia kiinnostaa minua henkilökohtaisesti.
Valmennan itse toisenlaisen urheilugenren puolella ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että fyysinen harjoittelu on vain ja ainoastaan hyvästä.
Alle murrosikäisen ei ehkä ole tarpeen rehata salilla vedellä maksimeja.
Meillä silti reeneissä ollaan kovastikin fyysisen treenin puolella. Vastuksena kehon oma paino ja kaverin antama vastus riittää mielestäni varsin hyvin siihen saakka, että rupeaa äänet vingahtelemaan ja karvat kasvamaan.
On se silti voimaharjoittelua ja räjähtävyyden harjoittelua.
Ennen murrosikää kun tuota tekee, on homman tarkoitus ainakin omissa harjoitteissani ollut se, että valmistellaan poikien kroppaa ja mieltä tulevaan.
Mulla on kovakuntoiset valmennettavat ja kehitystä on paljon tapahtunut myös siellä hitaammin kehittyvien keskuudessa.
Ennen kuin kroppaa rupee sylkemään sitä testosteronia, ei ehkä ole tarpeen ruveta mitään maksimeja tekemään, kuten jo sanoinkin.
Ehkä siitäkin apua olisi, mutta loukkaantumisriski suhteutettuna hyötyyn ei ole mielestäni kohdallaan.
Kovaa treenaaminen taas onkin jo ihan toinen juttu. Sitä ehdottomasti suosin.
Mua syljetti suunnattomasti kun PK-kaudella halusin pojille spinning-tunnit ja ilmeni, että kyseistä hommaa vetäville saleille, ei tuon ikäisillä pojilla ollut mitään asiaa.
Voin vannoa, että rahkeet olisivat kyllä riittäneet. Ei mitään. Sitten vedettiin ylämäkeä, portaita... Omalla painolla ja kaveria selässä vieden.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#57

Viesti obmijoy »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 35#p723535" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle murros ikäiset ei kehitä maitohappoa joten heille parasta on pyrähdys harjoitelu siksei ehkä otettu spinninkiin.
Lapsethan pyrähtelee leikkiessäänkin eli muutaman minuutin mitaisia tiukkoja juttuja esim 40kg lapsi 4kg käsipainoin hartiapunnerusta niin montaku tulee(kuhan tulee yli 10t) ja heti perään hauiskääntö ja heti perään penkille nousu lepo kaarella maaten potkutyynypinon päällä siitä taakse siltavoltti tehden jatkuen paini erällä...
jos 4kg 30t menee seuraavaan kertaa 5kg
hartiapunerrus ekaksi koska se on vaarallisin liike ja vaatii hallintaa eniten
jakaralle nousuun tarvii selänpuolella tasapainon varmistajan

Liikeen voi tehdä myös yhtenä jakkaralle nousuna jossa polvi nistetaan ylös ja nousun aikana tehdään hauisk ja hartia punnerrus
eli hyviä liikeitä ovat mielestäni tällaiset karatekid liikkeet, joissa vahvistuu hyppylihakset ja koko kehon voima ja hallinta.

Mun jutut on mitä on mutta lätkä-ohjaajat ja paini-ohjaajat sekä junnu judon vetäjät tietää ehkä parhaiten tän HERKYYSKAUSIEN mukaisen treenin ohjaamisen.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

13-v. juniori kaipaisi ehdotusta lajivalintaan

#58

Viesti obmijoy »

pekotti kirjoitti: Jatkan itse tämän offtopicin tiimoilta, sillä asia kiinnostaa minua henkilökohtaisesti.
Valmennan itse toisenlaisen urheilugenren puolella ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että fyysinen harjoittelu on vain ja ainoastaan hyvästä.
Alle murrosikäisen ei ehkä ole tarpeen rehata salilla vedellä maksimeja.
Meillä silti reeneissä ollaan kovastikin fyysisen treenin puolella. Vastuksena kehon oma paino ja kaverin antama vastus riittää mielestäni varsin hyvin siihen saakka, että rupeaa äänet vingahtelemaan ja karvat kasvamaan.
On se silti voimaharjoittelua ja räjähtävyyden harjoittelua.
Ennen murrosikää kun tuota tekee, on homman tarkoitus ainakin omissa harjoitteissani ollut se, että valmistellaan poikien kroppaa ja mieltä tulevaan.
Mulla on kovakuntoiset valmennettavat ja kehitystä on paljon tapahtunut myös siellä hitaammin kehittyvien keskuudessa.
Ennen kuin kroppaa rupee sylkemään sitä testosteronia, ei ehkä ole tarpeen ruveta mitään maksimeja tekemään, kuten jo sanoinkin.
Ehkä siitäkin apua olisi, mutta loukkaantumisriski suhteutettuna hyötyyn ei ole mielestäni kohdallaan.
Kovaa treenaaminen taas onkin jo ihan toinen juttu. Sitä ehdottomasti suosin.
Mua syljetti suunnattomasti kun PK-kaudella halusin pojille spinning-tunnit ja ilmeni, että kyseistä hommaa vetäville saleille, ei tuon ikäisillä pojilla ollut mitään asiaa.
Voin vannoa, että rahkeet olisivat kyllä riittäneet. Ei mitään. Sitten vedettiin ylämäkeä, portaita... Omalla painolla ja kaveria selässä vieden.
ku kaveri on selässä ei kaverin kokopaino kerry selkarangan päälle mutta reidet kylläkin saa lisä rasitusta
ja kun hypitään portaita ylös pudotusmatka on vain joitain senttejä jos taa hypitäis alas päin ei siihen tarvitais voimaa mutta enne kaikea rasitus joka kohdistuis kehoon satais olla helposti 400% tai yli ja polvet kokisivat iskuja jotka aiheutaisi hypääjän polven ennen pitkään.

Hyviä harjotuksia sulla ei ihme että jätkät kehittyy.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 94 kurkkijaa