Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
mokuso
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 222
Lauteille: Lokakuu 2011

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#556

Viesti mokuso »

Ihanko pitäisi uskoa että se 9-vuotias tyttö oli ihan vahingossa osannut käyttää torrenttia?? Ja miksi sillä koneella ylipäätänsä oli se torrent-ohjelma? Niinpä niin, ihan laillisia latauksia varten.......
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#557

Viesti Ralle Ryökäle »

On tää jotenkin erikoista. Tuo levyn imaisu torrenttien kautta, tai siis jakaminen on laitonta. Kuitenkin koko Chisun tuotantokin on youtubessa kaikkien ladattavissa ihan ilmaiseksi, niin kuin suurin osa maailman populäärimusiikista.
Eikös noita torentteja pysty nykyisin imuttamaan jakamattakin, kun vaan täpän laittaa?
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#558

Viesti Kyynikko »

Hieno katsoa kun media ja ihmiset menee perässä kuin pässit narussa.

9-vuotias latasi vahingossa Piratebaystä kappaleen kotikoneelle. Ihan varmasti.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#559

Viesti Aihki »

Esimerkiksi Ubuntussa tullee torrent-palikka automaattisesti mukana jos et sitä heitä erikseen pois. Pienellä naksuttelulla sen saattaa saada tomimaan vaikka ei oikeastaan tiedä mitä tekee. Sillä palikalla on kyllä ihan laillisia käyttöjäkin aika tavalla.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#560

Viesti MtJ »

Kyynikko kirjoitti: Hieno katsoa kun media ja ihmiset menee perässä kuin pässit narussa.

9-vuotias latasi vahingossa Piratebaystä kappaleen kotikoneelle. Ihan varmasti.
Jep, siinä välissä, kun leikki Molla-maijalla, ennen lähtöään myymään tulitikkuja lähimmän katulampun alle brushteeth
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#561

Viesti DeusVult »

mokuso kirjoitti: Ihanko pitäisi uskoa että se 9-vuotias tyttö oli ihan vahingossa osannut käyttää torrenttia?? Ja miksi sillä koneella ylipäätänsä oli se torrent-ohjelma? Niinpä niin, ihan laillisia latauksia varten.......
Mulla on ainakin torrent-ohjelma ihan tässä työkoneellakin...
Opera kirjoitti: Starting with version 9, Opera has a built-in client for BitTorrent, to simplify downloading and sharing of Torrent files.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#562

Viesti Lasileuka »

Chisun kuuntelusta sietäisikin saada menolipun gulagille. Muuten tässä on toimittu hieman virkaintoisesti tekijänoikeusnazien puolelta. Kasvoton dollarikoneisto ei saa mun sympatiaani, ainakaan tässä tapauksessa.
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#563

Viesti DeusVult »

Ja nyt mun mielestä jengi kiinnittää vähän liikaa huomiota siihen että osasiko 9-vuotias ladata kappaleen vai ei, ja oliko vahingossa vai tahallaan jne. Eikö ketään kiinnosta se että uutisoinnin mukaan suomessa on organisaatioita jotka:

1) virittävät nettiin ansan...
2) ...johon narahtaneille lähettävät uhkauskirjeitä...
3) ...joissa hatusta vedetty kohtuuton korvausvaatimus, ja perässä jotain uhkailua siitä mitä tapahtuu jos ei makseta...
4) ...ja vielä joku vaitiolosopimus.

Siis suomeksi sanottuna joku firma X lähettää sulle uhkauksen että joko maksat xxx euroa ja pidät turpas kii, tai tulee torpedot ovelle ja takavarikoi sun tietokoneen. Aikamoista totalitarismia, hei.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#564

Viesti bodyguard »

Mua ihmetyttää lähinnä tässä jutussa juuri toi että miten poliisi toimii ikäänkuin Teoston velanperijänä. Luulen että jos jotakin yksityisyrittäjää olisi kohdeltu kaltoin niin KRP:n konstut eivät olisi oven takana takavarikkoa suorittamassa seuraavana päivänä ja suosittelemassa vahingonkorvausten maksua.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 116
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#565

Viesti Mika »

mokuso kirjoitti: Ihanko pitäisi uskoa että se 9-vuotias tyttö oli ihan vahingossa osannut käyttää torrenttia?? Ja miksi sillä koneella ylipäätänsä oli se torrent-ohjelma? Niinpä niin, ihan laillisia latauksia varten.......
Torrenteilla ladataan myös kosolti lailliista materiaalia. Esimerkiksi Ubuntun mukana tulee oletuksena torrent-ohjelma.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 116
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#566

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti: Mua ihmetyttää lähinnä tässä jutussa juuri toi että miten poliisi toimii ikäänkuin Teoston velanperijänä. Luulen että jos jotakin yksityisyrittäjää olisi kohdeltu kaltoin niin KRP:n konstut eivät olisi oven takana takavarikkoa suorittamassa seuraavana päivänä ja suosittelemassa vahingonkorvausten maksua.
Oudoltahan tuo kuulostaa. Kuinkakohan luotettavaa on tästä tapauksesta saatu tieto?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#567

Viesti Point »

Mika kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Mua ihmetyttää lähinnä tässä jutussa juuri toi että miten poliisi toimii ikäänkuin Teoston velanperijänä. Luulen että jos jotakin yksityisyrittäjää olisi kohdeltu kaltoin niin KRP:n konstut eivät olisi oven takana takavarikkoa suorittamassa seuraavana päivänä ja suosittelemassa vahingonkorvausten maksua.
Oudoltahan tuo kuulostaa. Kuinkakohan luotettavaa on tästä tapauksesta saatu tieto?
Kuulostaa kyllä yksittäisen konstan heitolta, joka on tietenkin voitu kuulla/ymmärtää vielä väärin, kun kyseessä oli aamu ja kaveri oli ollut yöllä töissä..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#568

Viesti MtJ »

Koko tarina haisee siltä, että pohjustetaan oikeudenkäyntiä surusilmäisellä 9-vuotiaalla paralla, joka hyvää hyvyyttään halusi säästää tulitikuilla hankkimansa 3 euroa, eikä osannut käyttää youtubea, vaan vahingossa latasi koneelle tietämättään ja ymmärtämättömyyttään jotain sellaista, josta ei tietänyt, eikä pystynyt mitenkään ymmärtämään koko asiaa.

Mun mielestä on ihan hyvä, että tällaisia torrentteja jaetaan verkossa ja niistä vieläpä narautetaan ihmisiä. Joten iso plus toiminnalle.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#569

Viesti Make »

Toisaalta mun mielestä on erittäin epäilyttävää että lähetellään ensin uhkailukirjeitä, joissa on vaitiolosopimus mukana. Maksa ja mitään ei tapahdu. Tällä kertaa. Ehkä. Summa arvotaan randomilla.

Ystävänikin on saanut tällaisen kirjeen. Chisua ei sentään ladannut :D Maksoi ja ahdistelu loppui.

Myös TTVK:n suoranaiset valheet Bittorrent-tekniikasta alkavat ärsyttää. Nämä lausunnot menevät kuitenkin yleiseen levitykseen TTVK:n puolelta, mutta kukaan ei näitä lausuntoja korjaa.

Waretuksen oikeellisuuteen en ota kantaa, eiköhän siitä oo jo tarpeeks täällä keskusteltu.
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Laiton lataaminen (ns. warettaminen)

#570

Viesti MtJ »

Myös TTVK:n suoranaiset valheet Bittorrent-tekniikasta alkavat ärsyttää.
Tarkoitatko tätä väitettä;
Bittorrent-tekniikalla ladattuja levyjä ei voi imuroida pelkästään omaan käyttöön, vaan samalla tulee jakaneeksi levyä muille
Peruskäyttäjällähän tämä pitää paikkansa. Keskustelun aiheena oleva 9-vuotias, ladatessaan piraattilevyn vahingossa, ei voi mitenkään osata olla pelkkä lataaja.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa