Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

BJJ-kysymys & vastaus

#1171

Viesti Polvi »

Eppu kirjoitti: BJJ:n aloittaminen on kiinnostanut jo vuosia. Nyt on viimein sellainen elämäntilanne, rytmi ja asuinpaikkakunta, että tarkoitus olisi kevään alkeiskurssille mennä. Minkäslaisia kuntovinkkejä mattomiehillä olisi antaa? Muutamassa kuukaudessa ei tietenkään mitään lajikuntoa rakenneta, mutta vähän pohjia.
Tee leukoja rätistä (kimono tai vaikka paksu pyyhe) roikkuen ja sitten kun ei enää leukoja mene, niin jatkat roikkumista. :) Jos on muuten hyvässä tikissä, niin toi gripin reenaaminen on taatusti hyödyllistä, ettei forkut hapota heti ensimmäisissä roikkumisissa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Rikii
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1172

Viesti Rikii »

ojr kirjoitti: Tuon Tatamin sivuilla oleva kokolaskuri kylläkin suosittelee A2:n pukua painon ja pituuden perusteella, täytyy varmaan käydä jossain kivijalkaliikkeessä tyyppaamassa muitakin A2 pukuja tai kysellä salilla joltain treenikaverilta pukua sovitukseen, jos vaikka saisi tilattua jostain kerralla koko puvun eikä menisi turhaksi säätämiseksi..
Kannattaa huomioida, että pukujen kooissa on eroja, esim. Tatamin A2 ei välttämättä ole samankokoinen kuin jonkun muun valmistajan A2. En nyt ole varma, mutta minulla on sellainen muistikuva, että pääkaupunkiseudulla olisi jopa ollu mahdollista kokeilla Tatamin pukuja.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1173

Viesti JanneM »

HIPKOn Metsälän(?) salilla on kauppa missä on Tatamin kamppeita...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
ojr
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11
Lauteille: Huhtikuu 2009

BJJ-kysymys & vastaus

#1174

Viesti ojr »

Juu, näyttäs Tatamin myymälä löytyvän osoitteesta Tinasepäntie 36, Helsinki ja Kamppailuvarusteen myymälä on muistaakseni Viidennellä linjalla...
form
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22
Lauteille: Elokuu 2012

BJJ-kysymys & vastaus

#1175

Viesti form »

Tyhmä kysymys: Mikä juttu noiden BJJ-pukujen kangasmerkkien kanssa on? Miksi niitä on? Onko niitä ollut aina? Miksi niiden määrä puvuissa on niin runsas? Miksi puku, jossa on paljon merkkejä maksaa enemmän kuin merkitön puku? Itse olen tottunut siihen, että jos verkkareissa on runsaasti mainoksia, niin ne annetaan ilmaiseksi, mutta BJJ-pukujen kanssa joutuu maksamaan itse enemmän siitä, jos ostaa puvun, joka mainostaa valmistajaa tai myyjää.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1176

Viesti JanneM »

Kai siinä on joku coolius faktori olevinaan....
EN kyllä itekkään ymmärrä, että sama puku merkeillä ona kalliimpi kuin sama ilman merkkejä. Räikeimpänä esimerkkinä ehkä Koralin classic ja MKM. Ainakin alunperin sama puku samalla leikkauksella mutta eri pätsein. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1177

Viesti Mika »

Se on käänteistä psykologiaa. Markkinamiehet ovat päässeet viilaamaan linssiin lukemattomia BJJ-harrastajia ympäri maailman. Tuohan on melkoinen saavutus.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

BJJ-kysymys & vastaus

#1178

Viesti MikaR »

Itsehän harkitsin jossain vaiheessa judopuvun hankkimista kun ovat hienompia ja vielä halvempia. Eihän nyrkkeilijätkään treenaa Elloksen kuvastoon verhoutuneena
Vasara riivisi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-kysymys & vastaus

#1179

Viesti DeusVult »

Mä näkisin että noilla pätseillä kyllästetyillä puvuilla halutaan alleviivata sitä että ollaan jotenkin rennompia ja sporttisempia kuin normaalit pyjamajäykistelijät. Sellainen surffariasennehan sieltä loistaa vahvana läpi kautta linjan, ei ole mitään käytösetikettejä eikä rituaaleja; tullaan salille, heitetään treenikamat päälle ja mennään makoilemaan sinne tatamille. Sitten kun on hiki saatu pintaan painimalla niin voidaan ottaa facebookkiin sellasia hymyileviä kaverikuvia jossa näytetään jotain rennosta meiningistä kieliviä sormimerkkejä.


:)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
form
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22
Lauteille: Elokuu 2012

BJJ-kysymys & vastaus

#1180

Viesti form »

Itse katselin juuri Tatami Fightwearin Estilo-pukuja, joissa on seitsemän (!!!) rumaa logoa, merkkiä tai nettisivujen osoitetta ja jossain kuvassa näytti olevan vielä vyö, jossa oli mukana Tatamia mainostava kangasmerkki. Mun mielestä rätit tulisi saada tuon jälkeen jo ilmaiseksi. Ja tässäkin samat Estilot ilman merkkejä ovat halvempia.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1181

Viesti JanneM »

VIssiin tatamifightwear.fi sivuilla oleva estilo 3.0 ja estilo classic on ainakin eri leikkauksella. En tiedä ovatko eri materiaalia. Näin olen ainakin ymmärtänyt, ellä classic on se c´klassinen estilo ja 3.0 se uusin ja parannetuin versio...
Voin toki olla väärässä hyvinkin vahvasti.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

BJJ-kysymys & vastaus

#1182

Viesti Presenter »

Kuva
Kuva
Kuva

On kyllä aika järkyttävä määrä mainoksia näissäkin puvuissa.

Verrokkina judopuku:

Kuva

Pätsien määrään vaikuttaa eniten varmasti se, että ne ovat sallittu säännöissä. Huippukisaajilla on pätsejä älyttömästi lähinnä siksi, että heitä sponsoroidaan. Mitä veikkaatte, jos judossa sallittaisiin vastaava määrä pätsejä, niin kuinka nopeasti kisaavien judokoiden pukuihin alkaisi ilmestyä erilaisia mainoksia?

Ja koska ne ovat sallittu säännöissä, laittavat valmistajatkin niitä suoraan pukuihin. Joillekin ne toimivat varmasti jonkinlaisena cooliustekijänä, valtaosalle ei. Moni ratkookin isoimmat ja räikeimmät merkit pois tai hankkivat vähemmillä pätseillä olevia pukuja. Nykyään noita minimalistisempia pukuja löytyy ihan kivasti.
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

BJJ-kysymys & vastaus

#1183

Viesti bantza »

Niin, tässä lajissa on pukujen myyjät kyllä onnistuneet. :) [youtube][/youtube]
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1184

Viesti Huppu »

Availeeko kukaan guardia alhaalta? Tuntuu että lähes kaikki nousee ylös, varsinkin kisoissa. Itse koen hyväksi minulle jos kaveri yrittää avata guardia alhaalta, koska siihen on paljon helpompi iskeä lukolla tai kuristuksella jos virhe tapahtuu. Seisaaltaa saa yleensä vain sviipin. Joissakin saleilla kuitenkin opetetaan pääasiassa tätä matossa tapahtuvaa avausta, jos oikein olen ymmärtänyt?
Oss!
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#1185

Viesti Beefcake »

Ei se hyvän suljetun guardin avaaminen tahdo onnistua matossa, ellei kaveri halua avata jalkojaan. Varsinkaan värivöissä ja alle 100kg sarjoissa. Eiköhän jokaisessa kisaorientoituneessa seurassa opeteta avaamista pääasiassa ylös nousemalla.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa