Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
obmijoy kirjoitti:
1-2 vuodessa kuka vaan jolla on terve selkä vetää maasta 2-2,5x oman-painon, tosin sinä aikana ei saa jättää treenejä väliin ja uni ja syömäpuoli pitää olla kunnossa sekä keho pitää muuntaa kevyeksi sinä aikana ja sillätavalla kevyeksi, että kehon lihasvoimataso suhteessa lihasmassa tasoon on kohtuuttoman hyvä
Niin, no. Kuka vaan pääsee riittävän optimaalisesti itseään kehittämällä monessakin lajissa hyvälle tasolle, mutta kuka tahansa ei välttämättä kykene noihin asioihin mitä luettelit.
Eli minusta "kuka vaan - jos" tyyppiset jutut on vähän erikoisia.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Tutustuin tossa muiden harrasteiden ohella tälläiseen voimaliikkeeseen. " onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti tuo apua myös pukupainiin ja toisinpäin! Ei näytä lajin suorittaminen juuri miltään mutta vitalis sentää tekee käsiin namia. Millään tässä kehua voi mutta pakko sanoa, että itse rakensin heti tuollaisen kahvan netin ohjeiden mukaan ja aloin lastata kiekkoja. 75kiloa sain vielä nykäistyä mielestäni hyväksyttävästi. Jos jouluun mennessä tasan markka tulis niin sit voi lopettaa hyvillä mielin ja keksiä taas jotain uutta 8-)
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
taikuri kirjoitti:
Tässä vedetään toki trikoiden kanssa. Sama toimii kuitenkin ilmankin. Eli joskus on hyvä tehdä vedon maksimipäivänä esim. tuollainen harjoite, jossa levyt ovat n. 5cm. irti maasta. Tärkeää on vaihtelu, jotta ei opeteta kehoa mihinkään.
[youtube][/youtube]
Tuli Dejavu tunne... Kaljuja tatuoituja setiä (joilla osalla parta), jotka ovat ihan oikeasti aikas vahvoja.
Kaljuja tatuoituja vahvoja setiä löytyy varmaan joka salilta?
Kuinkas kauan muuten olet punttia vääntänyt tosissasi?vai innostuitko vasta viime aikoina?
Innostuin vasta ihan pieni hetki sitten. Eli minut voi puntinvääntökuvioissa laskea vasta-alkajaksi (eikös alle kolme vuotta treenanneet ole vasta-alkajia?). Aloitin voimanoston vääntämisen kesällä 2011, kun pääsin inspiroivaan ja motivoivaan ympäristöön harjoittelemaan säännöllisellä rytmillä. Lisäksi harjoittelun kannalta olin onnekas, että sain välittömästi ohjausta ko. lajin pariin henkilöiltä, joilla oli pikä harjoittelu kokemus ja -historia.
Tuo ei nyt pidä paikkaansa että 200kg vedellään 6kk treenillä. Saatikka kylmiltään kun oltu raksalla töissä:). Ehkä 1/100 siihen pystyy.
Itse en ole nähnyt ketään, tai sit he käyvät eri voimannostosaleilla. Sen sijaan nähnyt paljonkin vuosia treenanneita jotka eivät sitä 200kg saa ylös maasta.
Kyykky pitäisi olla vähintään 160kg ja jos samaan suhteudetaan penkki niin oiskohan 130kg?
Harvassa on 6kk treenillä:)
jp1 kirjoitti:
Tuo ei nyt pidä paikkaansa että 200kg vedellään 6kk treenillä. Saatikka kylmiltään kun oltu raksalla töissä:). Ehkä 1/100 siihen pystyy.
Itse en ole nähnyt ketään, tai sit he käyvät eri voimannostosaleilla. Sen sijaan nähnyt paljonkin vuosia treenanneita jotka eivät sitä 200kg saa ylös maasta.
Kyykky pitäisi olla vähintään 160kg ja jos samaan suhteudetaan penkki niin oiskohan 130kg?
Harvassa on 6kk treenillä:)
No mä olen vetänyt 200 kg maasta alle 6 kk punttitreenillä, sitä ennen treenasin maastohiihtoa. Jonkinlainen perusvoimataso oli siis toki olemassa, mutta ei mitään maksimitreenailua. Vetäessäni 200 kg painoin itse 80 kg ja kyykky ei takuulla ollut lähelläkään 160 kg, vaan hädin tuskin 100 (olen aina ollut surkea kyykkääjä). Penkki oli tuohon aikaan 120 kg. Enkä kyllä millään usko olevani mikään 1/100 poikkeus.
olen joskus nuoren lihastreenissä painottanut hiihdon tärkeyttä tukilajina puntinnostolle
hiihto opettaa keskivartalokontrollin; ja juurilukon ja alavatsalukon suhteen ei ole ongelmia
mavessa nääs persepuristus on se joka tiukistaa keskivartalon ja on tärkein kunnon maastavedolle
vatsalihaksista on muodostettava ikäänkuin hyönteisen kitiinirunko joka pitää painet sisällä
siksi mavea pitää reenata ilman vyötä sarjoja aina 90% asti
vyö opettaa virheelisen tavan painaa vatsalla vyötä vasten
kampailijalle ja työmiehelle vatsan tiukana pito on tärkeää
se on eriasia taas jos ammatilaiset opettelevat työntämään vatsaansa vyötä vasten
ps
hiihto huoltaa ja rentouttaa ja parantaa niitä ominaisuuksia joihin painoharjoittelu ei niin hyvin pysty
Ja kohta joku kuitenkin nillittää, että varustenostoja. Totta. Mutta oletkos itse ikinä kokeillut varustenostoja? Jos et, niin suosittelen lämpimästi ennen kuin kovinkaan kärkkäästi arvostelee niitä. On aivan toisenlaista tekemistä.
Onneks noi varustekisailut on jäämässä suosiossa raakakisojen taakke, saadaan tohon pelleilyyn joku roti. Eihän siinä oo mitään mieltä kisailla ,kuka osaa ottaa jostain vieteripaidasta suurimmat hyödyt vaan jotta kuka nostaa oikeesti minkäkin verran.
Ja tota edellistä kyykkyä ei ikinä olis pitäny hyväksyä, ei lähelläkään syvyyttä.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Termiitti kirjoitti:
Onneks noi varustekisailut on jäämässä suosiossa raakakisojen taakke, saadaan tohon pelleilyyn joku roti. Eihän siinä oo mitään mieltä kisailla ,kuka osaa ottaa jostain vieteripaidasta suurimmat hyödyt vaan jotta kuka nostaa oikeesti minkäkin verran.
Ja tota edellistä kyykkyä ei ikinä olis pitäny hyväksyä, ei lähelläkään syvyyttä.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan myös varusteita. Voithan sitten todeta kuinka hyvä vieteri se on.
Termiitti kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan myös varusteita. Voithan sitten todeta kuinka hyvä vieteri se on.
Ei kiitos mulla on jo hallitunkki.
Tuubista löytyy pätkää maajoukkueen viimeistelyleiristä:
[youtube][/youtube]
Tosta Milkosta kuullaan kyllä vielä. Onneks ei taju lähteny noissa nostoissa.. Sattukos joku näkeen tässä vähä aikaa sitte sitä urheiluruutua missä mies oli?