Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

BJJ-kysymys & vastaus

#1291

Viesti Eppu »

Minkäs tyyppisiä alasuojia potkun ruttukorvat suosivat? (Ja onko BJJ/SW:ssä alasuojien suhteen jotain normiohjausta?)
Rupesin tuossa taannoin miettimään, että olisi kivampi keskittyä ohituksen torjumiseen kuin nyyttisärkyyn.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-kysymys & vastaus

#1292

Viesti TommyV »

Ite oon tykänny fighterin suojista kun siinä kupissa on ne kumi reunat http://www.kamppailuvaruste.fi/product_ ... cts_id/661" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä manton suojat oli taas niin kauheat että olin mielummin ilman, sattu vähemmän.
http://www.kamppailuvaruste.fi/product_ ... cts_id/444" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

BJJ-kysymys & vastaus

#1293

Viesti Jasse »

Itse en käytä mitään suojia. Ei käytä Brassitkaan. Kivet kyllä tottuu pikku ruttaukseen.
Viikko sitten painin GBllä jonkun kaverin kanssa jolla oli painitossut, ala- ja hammassuojat. Mietin että "ihme amatööri". No, seuraavaa kaveria vastaan pamahti leuka otsaan ja syljeskelin hampaanpaloja suusta. Mietin että "ihme idiootti". :D
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1294

Viesti L.K. »

Sattuuko usein sellasia vahinkoja, että kaveri esim putoaa polvi edeltä kiville tms. Se kun ei mielestäni ole enää mitään pikku ruttausta:D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: BJJ-kysymys & vastaus

#1295

Viesti Vanhakankea »

Osaajat on jo livenneet seuraavaan positioon eikä ne jää sinne alle odottelemaan toista tippumaan kiville.

Tuo taitaa lähinnä aloittelijan ongelmia, jos makailee sellaisessa "take me" guardissa jalat levällään. ;-)

Ja juu, ei ole muuta kuin reidet suojana. En muista, että olisi itselle kolissut mutta muille on, kun ohittelen sujuvasti "polvi nivusiin" tekniikalla, jos paikkaa tarjotaan.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1296

Viesti porky »

L.K. kirjoitti: Sattuuko usein sellasia vahinkoja, että kaveri esim putoaa polvi edeltä kiville tms. Se kun ei mielestäni ole enää mitään pikku ruttausta:D
Sattuuhan noita vahinkoja kokemattomammille. Kun tasapaino ja kontrolli kehittyy, niin enää vähemmän.

Se, että tarkoituksella runttaisi tuolta sektorilta ei taasen ole millään lailla järkevää, koska se ei vain ole paras (eikä edes hyvä) paikka kontrollida vastustajan liikettä.
Saija Tarvainen
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-kysymys & vastaus

#1297

Viesti Beefcake »

L.K. kirjoitti: Sattuuko usein sellasia vahinkoja, että kaveri esim putoaa polvi edeltä kiville tms. Se kun ei mielestäni ole enää mitään pikku ruttausta:D
Kyllä ne sivuosumat ovat varsinkin lukkopainissa ihan arkipäivää :smt003

Allekirjoittanut vetää aina thaikupit jalkaan kun mytistellään ilman pukua. Puvun kanssa pärjää ilmankin, koska vauhtia on vähemmän ja housut suojaavat jonkun verran (eikä pukukisoissa saa käyttää suojia kuitenkaan).
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: BJJ-kysymys & vastaus

#1298

Viesti Point »

Itse olen sen verran kaino, että suojat on hyvät, kun yritän kömpelösti saada sparrikaverille jujia.. Mieluummin sitä kopsauttaa toisen kyynärvarren munasuojiinsa, kun mailaansa/kasseja vasten..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Re: BJJ-kysymys & vastaus

#1299

Viesti Huppu »

Point kirjoitti: Itse olen sen verran kaino, että suojat on hyvät, kun yritän kömpelösti saada sparrikaverille jujia.. Mieluummin sitä kopsauttaa toisen kyynärvarren munasuojiinsa, kun mailaansa/kasseja vasten..
Mahdatkohan tehdä jujia oikein? Puristaa polvet yhteen ja perse kaverin kyljessä kiinni.
Oss!
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1300

Viesti J-A »

Ja tohon Hupun kommenttiin lisääkseni, et jos meinaat kisaamaan lähteä, niin kannattaako tollaista jukia treenata, ku kisoissa ei kuppia saa pitää?

Itse en alasuojia pidä ja välillä kolisee ja välillä ei ;)
harmittaa välillä , kun kovaa suojaa käyttävät runttaa sitä kuppia sinne selkään, käteen tai naamaan...
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1301

Viesti J-A »

Ja tohon Hupun kommenttiin lisääkseni, et jos meinaat kisaamaan lähteä, niin kannattaako tollaista jukia treenata, ku kisoissa ei kuppia saa pitää?

Itse en alasuojia pidä ja välillä kolisee ja välillä ei ;)
harmittaa välillä , kun kovaa suojaa käyttävät runttaa sitä kuppia sinne selkään, käteen tai naamaan...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: BJJ-kysymys & vastaus

#1302

Viesti Point »

Huppu kirjoitti:
Point kirjoitti: Itse olen sen verran kaino, että suojat on hyvät, kun yritän kömpelösti saada sparrikaverille jujia.. Mieluummin sitä kopsauttaa toisen kyynärvarren munasuojiinsa, kun mailaansa/kasseja vasten..
Mahdatkohan tehdä jujia oikein? Puristaa polvet yhteen ja perse kaverin kyljessä kiinni.
Silloin kun kolisee (tai kolisi.. En ole pitkään aikaan päässyt pyörimään.. Ehkä syksyllä pääsee aloittamaan uudestaan), en tehnyt sitä luonnollisesti oikein... Sen takia sanoinkin kömpelösti...

Ehkä olisi hyvä jättää ne pois, niin ei turhaan vahingossakaan tee sitä väärin.. Vaikka kisaaminen ei olekaan tavoitteena
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1303

Viesti L.K. »

Jeps. Itse kysyin siksi juuri koska hyvin usein kun itse nujunnut niin niitä sivuosumia tulee, mut tosiaan itsehän en pukupainia harrasta vaan silloin kun defiksessä painitaan niin se on enempi sitä lukkopainia (jos ei törkypainita..).

Toki, en ole siinä lajissa mikään pro joten syynä voi olla varmasti sekin. Mut ehkä se on vaan tottumiskysymys, varsinkin kun tulee itse lajista jossa superyllätyssektori saa runtua säännöllisesti niin ei vaan kyllä oikein osaa olla ilman niitä alasuojia.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Team Laiska Tempo
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4
Lauteille: Huhtikuu 2013

BJJ-kysymys & vastaus

#1304

Viesti Team Laiska Tempo »

Paljonko maksaa suunnilleen kamppailuvakuutus bjj:ssa? Vakuutusyhtiö? Kattaako kilpailemisen vai tuleeko lisähintaa?
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

BJJ-kysymys & vastaus

#1305

Viesti Riku Ähvä »

Team Laiska Tempo kirjoitti: Paljonko maksaa suunnilleen kamppailuvakuutus bjj:ssa? Vakuutusyhtiö? Kattaako kilpailemisen vai tuleeko lisähintaa?
Mulla on Tapiolalta vakuutus, joka kattaa kilpailemisen BJJ:ssä ja lukkopainissa. Maksaa noin 330 euroa vuodessa. Korvaa hoitokulut 15000 euroon saakka ja pysyvästä invaliditeetistä maksettava kertakorvaus 10000 euroa. En oo juurikaan kilpailuttanu vakuutusyhtiöitä mutta uskoisin että muilta löytyy halvemmalla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa