Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuukausitulot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Millaiset ovat bruttokuukausitulosi?

Alle 500 euroa
15
11%
500-1000
8
6%
1000-1500
9
6%
1500-2000
13
9%
2000-2500
19
13%
2500-3000
12
8%
3000-3500
19
13%
3500-4000
14
10%
4000-5000
16
11%
5000-6000
11
8%
yli 6000 euroa
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 142

Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Kuukausitulot

#316

Viesti NCP »

Pyrkele kirjoitti: Sairaanhoitaja on duunari kyllä, mutta näkisin että osastolla vastuuvuorossa oleva sairaanhoitaja on sillä hetkellä esimiehenä. Siihen kun lisätään perushoidon lisänä tehtävät omat hommat, joihin ei muilla ole asiaa, niin näkisin että tuossa on epäkohta. Ihan jo sillä, että kuten mainitsin, sairaanhoitajien ja lähihoitajien työnkuva ja niiden erot on tarkkaan määritelty, sekä työpaikoissa, että asetuksissa, jolloin näiden työtehtävien hallinnan omaaminen tulisi näkyä paremmin palkassa. Näiden "taitojen" opetteleminen vie kuitenkin sen 3,5 vuotta. Että ei tuo palkkaero hirveästi kannusta opiskeluun.
Vastuuvuorossa oleva hoitaja rinnastuu lähinnä johonkin tiiminvetäjään tai nokkamieheen.

Mitä olen itse kuullut hoitoalan AMK-tutkinnoista, ei siellä kyllä niitä ammatillisia taitoja opetella läheskään koko aikaa. Päinvastoin, vastavalmistuneiden ammatillinen osaaminen on kuulemma heikentynyt samaan aikaan kun nimellinen korkeakoulututkinnon status on lisännyt harhaluuloja omasta osaamisesta.

Mutta joo, hoitoalan huono palkkaus on silkkaa legendaa.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kuukausitulot

#317

Viesti Pyrkele »

Mjoo. Jos ihan totta puhutaan, niiin minä odotan että valmistun tästä koulusta, jotta voin alkaa kehittämään ammattitaitoani ja opiskella mielestäni tärkeitä asioita (eli siis niitä minua kiinnostavia)
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#318

Viesti Mika »

Potkulaiset tuntuisivat edustavan keskivertoa alempaa ryhmää äänestyksen mukaan.
Tilastokeskuksen palkkarakennetilaston mukaan kaikkien kokoaikaisten palkansaajien keskimääräinen kuukausiansio oli vuoden 2011 viimeisellä neljänneksellä 3 109 euroa ja mediaaniansio 2 774 euroa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kuukausitulot

#319

Viesti AlexMachine »

Mika kirjoitti: Potkulaiset tuntuisivat edustavan keskivertoa alempaa ryhmää äänestyksen mukaan.
Tilastokeskuksen palkkarakennetilaston mukaan kaikkien kokoaikaisten palkansaajien keskimääräinen kuukausiansio oli vuoden 2011 viimeisellä neljänneksellä 3 109 euroa ja mediaaniansio 2 774 euroa.
En usko. Tilastovirhe :)
Olisiko niin että tuossa Potkun kyselyssä ei miteenkään eroteltu että onko bruttutulot kokoaikaiseta työstä kuten linkittämässäsi tilastossa?
Veikkaan että mukana on aika paljon osa-aikaisia ja päätoimisia opiskelijoita jotka tekevät duunia siinä sivussa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#320

Viesti Mika »

Näin se varmasti on, eivätkä kaikki opiskelijat, joita potkulaisista lienee suhteellisen moni, tee lainkaan töitä, joten heillä tulot perustunevat enimmäkseen opintotukeen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Njor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 153
Lauteille: Lokakuu 2012
Etulaji: karate
Sivulajit: nintendo

Kuukausitulot

#321

Viesti Njor »

Olen päätoiminen opiskelija ja tänä vuonna pitäisi tulla melko tarkkaan 30 tonnia ansiotuloja. Ihan ok.
Fight well - and if you´ll fall - surely Odin will take you to Valhalla.
Cool Hand Saku
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Syyskuu 2011

Kuukausitulot

#322

Viesti Cool Hand Saku »

Onko minua kustu silmään?
20 vuotta samoja hommia. 13 vuotta nykyisellä työnantajalla.

Tuo päätoiminen opiskelija melkein menee ohi. mitä vittua, muutan kreikkaan brushteeth
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#323

Viesti Mika »

Cool Hand Saku kirjoitti: Onko minua kustu silmään?
20 vuotta samoja hommia. 13 vuotta nykyisellä työnantajalla.
No, sehän riippuu alasta ja palkasta, joita nyt sitten et maininnut. :D
Tuo päätoiminen opiskelija melkein menee ohi. mitä vittua, muutan kreikkaan brushteeth
Tuon on pakko tarkoittaa jonkinlaista sijoittamista. @njor, haluaisitko kertoa vähän tarkemmin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kuukausitulot

#324

Viesti Elina »

No, mä olen päätoiminen opiskelija ja opintolaina, kv-vaihdon apuraha, palautunut takuuvuokra JA kesätyöt huomioiden rahaa on tänä vuonna ollut käytettävissä alle 15 000.
Kuvake
Njor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 153
Lauteille: Lokakuu 2012
Etulaji: karate
Sivulajit: nintendo

Kuukausitulot

#325

Viesti Njor »

Mika kirjoitti: Tuon on pakko tarkoittaa jonkinlaista sijoittamista. @njor, haluaisitko kertoa vähän tarkemmin?
Mitään sijoituksia ei ole. Olen käynyt töissä sen mitä opiskeluilta on ehtinyt. Yliopistolla olen ja opinnot etenee ihan aikataulussa.
Fight well - and if you´ll fall - surely Odin will take you to Valhalla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#326

Viesti Mika »

Njor kirjoitti:
Mika kirjoitti: Tuon on pakko tarkoittaa jonkinlaista sijoittamista. @njor, haluaisitko kertoa vähän tarkemmin?
Mitään sijoituksia ei ole. Olen käynyt töissä sen mitä opiskeluilta on ehtinyt. Yliopistolla olen ja opinnot etenee ihan aikataulussa.
:respect:

Luultavasti työsi eivät ole matalapalkkaisia. Tai sitten et nuku lainkaan. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Kuukausitulot

#327

Viesti Kerkko »

Lääkiksen kandi? Tai oikeustiedettä?

Omat tuloni nousevat kohta megalomaanisesti, kun valmistun ja siirryn työmarkkinatuelle. Lapsikoroituksineen yli 800 kuussa bruttona. Vaikken tekisi töitäkään, pärjäisin huomattavasti paremmin kuin aiemmalla satunnainen opintoraha+satunnainen työssäkäynti -kombolla. Toki ajattelin silti etsiä työpaikan, koska töistä sitä rahaa vasta tuleekin. Pienikin palkka olisi niin suuri, että köyhäilemään tottunut eläisi herroiksi sellaisella. Toki sitten jos pitäisi, tai saisi, maksaa asuntolainaa, homma olisi toinen.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kuukausitulot

#328

Viesti Jorge »

Kerkko kirjoitti: Lääkiksen kandi? Tai oikeustiedettä?
Jatketaan veikkailua: ICT- puolellakin on ihan kivoja palkkoja. En toki sano, että ne keskimäärin olisivat erityisen hyviä,vaan että sellaisiakin maksetaan, jos keskimääräistä parempi osaaminen kohtaa tarpeen.
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

Kuukausitulot

#329

Viesti Beefcake »

Kerkko kirjoitti: Lääkiksen kandi? Tai oikeustiedettä?
Teekkarillekin tuo on varsin hyvin mahdollista. Perusopintojen jälkeen välkky kaveri selviää opinnoistaan heittämällä 20h/viikko panostuksella. Siihen päälle koulun ohessa 20h/viikko töitä ja neljä kuukautta täysipäiväisesti, niin vuositulot ovat helposti 30k ja jää aikaa muullekin elämälle. Tarvitaan vain kompetenssia ja/tai vähän yrittäjähenkeä. ICT- tai tutapuolella varsin mahdollinen skenaario.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Kuukausitulot

#330

Viesti Eppu »

Liittyy kuukausituloihin välillisesti, mutta kokevatko potkulaiset olevansa kutsumusammattilaisia vai leipäpappeja? Ymmärrän oikeastaan molempia. Tein itse aikoinani tylsää, yksinkertaista ja fyysistä duunarihommaa koulun lomilla. Palkalla tuli toimeen ja eli ja alhaisen henkisen kuormituksen vuoksi kykenin panostamaan elämäntapaharrastuksiin ja ystävyyssuhteisiin yms. Nykyinen ammattini puolestaan on kutsumusta, jota saattaisin tehdä, vaikka siitä korvattaisiin ainoastaan ylöspidolla. Työt kulkevat mukana mielessä ehkä vähän turhankin paljon, mutta huomaan usein, etten ajattele sitä työtunteina tahi saatavina palkkoina.

Btw. minun mielestäni kuukausitulot ja elintaso korreloivat vain välillisesti. Asenteella ja omilla valinnoilla valtion kapeastakin leivästä elää leveää elämää ;)
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa