Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Voimaliikkeet
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2008
- Etulaji: Aikido
Voimaliikkeet
Ajattelin kun taljallakin saa tehtyä niin ehkä voi siihen lisätä jonkinasteista kulmasoutuakin. Toki paino ei "roiku" käsissä taljassa.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2009
Voimaliikkeet
Kyllä olen onnistunut tehdä soutua sellaisella kulmasoutulaitteella. Tanko ei välttämättä satu hermoon ihan jokaisessa asennossa, mutta jos sattuu, niin se "kirpaisee" niin, että tekee mieli pudottaa painot saman tien. Täytyy varioida liikkeiden ja pienen kivun siedon kanssa.
Kiusallinen vaiva. Toivon mukaan pääsee eroon jossain vaiheessa.
Kiusallinen vaiva. Toivon mukaan pääsee eroon jossain vaiheessa.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
Voimaliikkeet
Jos käyttäisit nosto-/vetositeitä? Niiden kanssa saisit kompensoitua otteen puutetta, kun side tulee kuitenkin ranteen ympärille. Jos nyt on nimenomaan ajatuksena kuitenkin maastavetoa tehdä. Jos ei, niin kyykkää.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Voimaliikkeet
Mavelle apuliikkeeksi sopii tietenkin myös selänojennukset (selkäpenkissä) lisäpainolla.
Kuten Elina jo mainitsikin, niin kyykky erilaisine variaatioineen on yksi parhaita maven korvaajia.
Esim. Zercher-kyykky haastaa keskivartalonkin oikein kivasti.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisukkeena alkuperäinen tapa tehdä Zercheriä lattialta aloittaen.
Kuten Elina jo mainitsikin, niin kyykky erilaisine variaatioineen on yksi parhaita maven korvaajia.
Esim. Zercher-kyykky haastaa keskivartalonkin oikein kivasti.
Lisukkeena alkuperäinen tapa tehdä Zercheriä lattialta aloittaen.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2009
Re: Voimaliikkeet
Juu.. Täytyy kokeilla jos ne siteet auttaisivat. Teen tällä hetkellä jalkoja kahdesti viikossa, niin että teen etukyykky-takakyykkyä pitkillä sarjoilla ja kovat vedot prässillä päälle. Näin ainakin kunnes liikkuvuus ja tekniikka saadaan kunnolla kuntoon, että uskaltaa kyykyllä tehdä "kakkosia".
Yhtenä päivänä olisi tehdä selkää ja takareisiä... Se Jorgen näyttämä liike näyttää kyllä kokeilemisen arvoiselta.
Yhtenä päivänä olisi tehdä selkää ja takareisiä... Se Jorgen näyttämä liike näyttää kyllä kokeilemisen arvoiselta.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Voimaliikkeet
Pistetääs tänne, kun oli minusta aika mielenkiintoista juttua. Amerikkalaisen painonnostovalmentajan Glenn Pendlayn ajatuksia masters-ikäisten reenauksesta:
http://www.davedraper.com/fusionbb/show ... tid/24146/
http://www.davedraper.com/fusionbb/show ... tid/24146/
Pendlay kirjoitti: My experience, which is just based on coaching a few Olympic lifters who were in the 40-60 age range and did well, is that if you are older but still want to be strong at a certain thing, like OL, but I suppose it could be discuss or bench press, or whatever, is to do that activity a couple of times a week for a fairly low volume, but as much intensity as they can safely manage, not pushing too hard... then to add to that 2-3 other workouts which are more traditional "fitness" workouts, even up to and including the typical YMCA or globo gym circut of machines... or it could be some decent KB work, or some bodybuilding type stuff... but whatever it is, make it stuff which is easy on the joints, not too stressfull, but adds to overall fitness and gives you some strength work that doesnt tear you down.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2007
Voimaliikkeet
Kyykkyjä minustakin kannattaa tehdä, tulee selkäruodolle ja keskivartalolla hyvää rasitusta.
“Fatigue makes cowards of us all.”
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Voimaliikkeet
Kylläpä tänään huomasi selvästi, mikä osuus mentaalipuolella on voimaharjoittelussa; tein rinnallevetoja, ja ottaessani kiinni 90 kg tangosta, niin heti tuli sellainen olo, että ei nouse. No, eihän se noussu, jäi puoleenväliin, enkä edes alkanut tekemään allemenoa yms.
Sitten otin pienen tauon, kertasin liikeradan harjanvarrella, ja uudestaan. Siitä se sitten nousi. Ja vielä kahdesti perään.
Sitten otin pienen tauon, kertasin liikeradan harjanvarrella, ja uudestaan. Siitä se sitten nousi. Ja vielä kahdesti perään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
Voimaliikkeet
Kyllä varsinkin noissa painonnostoliikkeissä tuntuu menttaalipuolella olevan iso merkitys. Ja mikä kenellekin toimii. Esim. itse tiedän, että harjanvarrella tai liian kevyellä painolla kertailusta olisi mulle varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä, kun en pelkällä kepillä saa mitään tuntumaa. Yksi ongelma, josta yritänkin päästä eroon, on että olen aika huolimaton ja hidas alle 80% kuormilla. Loppuveto jää kesken jne. Tuosta ylöspäin tekniikka siistiytyy. Huono homma siinä mielessä, että kaikista nostoista alle puolet on tällöin hyviä.
Semmoinen on mulla joskus toiminut, että pakitetaan vaikka joku 10-15 kg ja yritetään uutta nousua.
Olen nyt 9 kk tuota painonnostoa reenannut 3-4 kertaa viikossa ja tuntuu kummalliselta, etten vieläkään osaa yhtään arvioida päivän kuntoa etukäteen. Joskus on ollut semmoista, että esim. työntö on tuntunut ihan surkealta, kunnes rykäisee 90% painot rinnalle ja tulee kunnon adrenaliinipiikki. Jo ennen kuin se 90% on työnnetty tietää, että tänään kokeillaan ennätyksiä. Semmoinenkin päivä on ollut, että nostaminen on tuntunut ihan hirveältä ennätykseen asti, mutta sitä on vain lisännyt painoa, kun valmentaja on patistanut. Ja sitten taas joskus olo on energinen eikä paikkoja kolota, mutta homma ei vain jotenkin toimi. Tällaisina päivinä usein itse mielellään jatkaisi, mutta koutsi on kieltänyt.
Hitaampia voimaliikkeitä on minun mielestä mahdollista opetella ihan tarpeeksi hyvin itsekin, mutta painonnostoon suosittelen asiantuntevan valmennuksen hankkimista.
Semmoinen on mulla joskus toiminut, että pakitetaan vaikka joku 10-15 kg ja yritetään uutta nousua.
Olen nyt 9 kk tuota painonnostoa reenannut 3-4 kertaa viikossa ja tuntuu kummalliselta, etten vieläkään osaa yhtään arvioida päivän kuntoa etukäteen. Joskus on ollut semmoista, että esim. työntö on tuntunut ihan surkealta, kunnes rykäisee 90% painot rinnalle ja tulee kunnon adrenaliinipiikki. Jo ennen kuin se 90% on työnnetty tietää, että tänään kokeillaan ennätyksiä. Semmoinenkin päivä on ollut, että nostaminen on tuntunut ihan hirveältä ennätykseen asti, mutta sitä on vain lisännyt painoa, kun valmentaja on patistanut. Ja sitten taas joskus olo on energinen eikä paikkoja kolota, mutta homma ei vain jotenkin toimi. Tällaisina päivinä usein itse mielellään jatkaisi, mutta koutsi on kieltänyt.
Hitaampia voimaliikkeitä on minun mielestä mahdollista opetella ihan tarpeeksi hyvin itsekin, mutta painonnostoon suosittelen asiantuntevan valmennuksen hankkimista.
Ain't no one.
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Voimaliikkeet
Mulla taas tämä tekninen lähestyminen yleensä toimii. Eli en mieti juurikaan sitä painoa ja "voimaa", vaan niitä teknisiä aspekteja mielessäni. Esimerkiksi näin:MarkkuT kirjoitti: Kyllä varsinkin noissa painonnostoliikkeissä tuntuu menttaalipuolella olevan iso merkitys. Ja mikä kenellekin toimii. Esim. itse tiedän, että harjanvarrella tai liian kevyellä painolla kertailusta olisi mulle varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä, kun en pelkällä kepillä saa mitään tuntumaa.
"tuosta ensin ihan rauhassa katse katon kulmaan, rauhallinen veto polven päälle, sitten räjähtää, lantio eteen, hyppy ja hartiat korviin, veto, nopeasti kyykkyyn." Tällaista sitten teen pari kertaa rauhassa kepillä, sitten sama niillä painoilla, kokoajan itselle kerraten niitä yksityiskohtia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
Voimaliikkeet
Hirveen paljon mietit.
Mulla yksinkertaisempana kaverina noi ajatukset on yleensä "irrotus rauhassa, veto loppuun asti, loppuun asti, loppuun asti, loppuun asti".
Parhaiten mulla tuntuvan toimivan semmoiset epämääräisemmät ohjeet tarkkojen teknisten pointtien sijaan. Nämä, että ei ajattele liikuttelevansa painoa, vaan omaa kroppaa siinä tangon ympärillä, irrotuksessa siirretään maapalloa poispäin tangosta jne. Jos alan miettimään vaikka jotain loppuvedon viimeistelyä epäkkäillä, niin noston rytmi menee ihan sekaisin. Paremmin toimii kun päänsisäisesti toistelee tuota "loppuun asti" -mantraa.
Mulla yksinkertaisempana kaverina noi ajatukset on yleensä "irrotus rauhassa, veto loppuun asti, loppuun asti, loppuun asti, loppuun asti".
Parhaiten mulla tuntuvan toimivan semmoiset epämääräisemmät ohjeet tarkkojen teknisten pointtien sijaan. Nämä, että ei ajattele liikuttelevansa painoa, vaan omaa kroppaa siinä tangon ympärillä, irrotuksessa siirretään maapalloa poispäin tangosta jne. Jos alan miettimään vaikka jotain loppuvedon viimeistelyä epäkkäillä, niin noston rytmi menee ihan sekaisin. Paremmin toimii kun päänsisäisesti toistelee tuota "loppuun asti" -mantraa.
Ain't no one.
-
- etupotkija
Voimaliikkeet
Joo, mutta mulla onkin ihmiseen verrattuna huomattavasti parempi kapasiteetti.MarkkuT kirjoitti: Hirveen paljon mietit.
Noi on kans pirun hyviä pointteja, mitä sanoit. Juuri tuollaisten mielikuvien kautta on kans helppo rakentaa sitä juttua.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
Voimaliikkeet
Mä olen käyttänyt vain yhtä: "nopeesti alle, nopeesti alle, nopeesti alle!"
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2006
- Etulaji: Muay Boran
- Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily
Voimaliikkeet
Lupasin kirjoitella tänne kokemuksia Wendlerin 5/3/1:stä, joten tässä jotain tuntemuksia ekan seitsemän viikon syklin jälkeen.
Ihan ensin täytyy todeta, että pidän tästä ohjelmasta todella paljon. Parasta on se, miten tarkasti sarjat ja painot on määritelty. On helppoa lähteä salille, kun ei tarvitse kuluttaa lainkaan aikaa miettimiseen, miten monta sarjaa/toistoa ja millä painoilla tänään tekisi. Ainoastaan apuliikkeiden kohdalla täytyy vähän vaivata päätä, mutta niitä onkin kiva vaihdella fiiliksen mukaan.
Tuloskehityksestä ei vielä tässä vaiheessa voi sanoa oikein muuta kuin sen, että hyvin nousee ohjelman mukaiset painot ja aina vikoihin sarjoihin saa puristettua myös niitä ylimääräisiä toistoja. Nerokasta tässä on myös se, miten vikojen sarjojen toistomääriä ja sarjapainoja seuraamalla pystyy asettamaan jokaiseen treeniin tavoitteen itselleen. Esimerkiksi 2. viikolla ja 5. viikolla nousi penkistä 9 toistoa 55 kilolla. Tänään on taas penkkipäivä ja vikassa sarjassa 55 kg tangossa, joten lähden tavoittelemaan kymmentä toistoa.
Peilikuvassa on havaittavissa muutoksia erityisesti yläkropassa. Rintaan, hartioihin ja olkavarsiin näyttäisi tulleen jonkin verran lisää tavaraa, muttei mitenkään älyttömästi. Paino on noussut vähän ja vyötäröltä on kadonnut pari senttiä.
Jaksottaminen tuntuisi menevän aika sopivasti. Ekat kuusi viikkoa meni kohtalaisen helposti; missään vaiheessa ei tuntunut liian rasittavalta, mutta kevyt viikko tuntui silti tulevan hyvään aikaan.
Koska ekat kuusi viikkoa meni kevyehkösti, päätin lisätä volyymia tokalle syklille ottamalla käyttöön First Set Last -modin, jossa tehdään vikan työsarjan jälkeen vielä päivän ekan työsarjan mukaisella painolla niin monta toistoa kuin menee. Eli periaatteessa yksi pudotussarja loppuun. Ainakin mavessa ja pystypunnerruksessa tuo tuntui toimivan hyvin.
Ihan ensin täytyy todeta, että pidän tästä ohjelmasta todella paljon. Parasta on se, miten tarkasti sarjat ja painot on määritelty. On helppoa lähteä salille, kun ei tarvitse kuluttaa lainkaan aikaa miettimiseen, miten monta sarjaa/toistoa ja millä painoilla tänään tekisi. Ainoastaan apuliikkeiden kohdalla täytyy vähän vaivata päätä, mutta niitä onkin kiva vaihdella fiiliksen mukaan.
Tuloskehityksestä ei vielä tässä vaiheessa voi sanoa oikein muuta kuin sen, että hyvin nousee ohjelman mukaiset painot ja aina vikoihin sarjoihin saa puristettua myös niitä ylimääräisiä toistoja. Nerokasta tässä on myös se, miten vikojen sarjojen toistomääriä ja sarjapainoja seuraamalla pystyy asettamaan jokaiseen treeniin tavoitteen itselleen. Esimerkiksi 2. viikolla ja 5. viikolla nousi penkistä 9 toistoa 55 kilolla. Tänään on taas penkkipäivä ja vikassa sarjassa 55 kg tangossa, joten lähden tavoittelemaan kymmentä toistoa.
Peilikuvassa on havaittavissa muutoksia erityisesti yläkropassa. Rintaan, hartioihin ja olkavarsiin näyttäisi tulleen jonkin verran lisää tavaraa, muttei mitenkään älyttömästi. Paino on noussut vähän ja vyötäröltä on kadonnut pari senttiä.
Jaksottaminen tuntuisi menevän aika sopivasti. Ekat kuusi viikkoa meni kohtalaisen helposti; missään vaiheessa ei tuntunut liian rasittavalta, mutta kevyt viikko tuntui silti tulevan hyvään aikaan.
Koska ekat kuusi viikkoa meni kevyehkösti, päätin lisätä volyymia tokalle syklille ottamalla käyttöön First Set Last -modin, jossa tehdään vikan työsarjan jälkeen vielä päivän ekan työsarjan mukaisella painolla niin monta toistoa kuin menee. Eli periaatteessa yksi pudotussarja loppuun. Ainakin mavessa ja pystypunnerruksessa tuo tuntui toimivan hyvin.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Seuraajat
Clancy B. • E_P • Eppu • Gaijin • grappling • Hertzyscowicz • Jaska • kivi • ninja • Point