Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuukausitulot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Millaiset ovat bruttokuukausitulosi?

Alle 500 euroa
15
10%
500-1000
8
6%
1000-1500
9
6%
1500-2000
13
9%
2000-2500
19
13%
2500-3000
12
8%
3000-3500
19
13%
3500-4000
15
10%
4000-5000
16
11%
5000-6000
11
8%
yli 6000 euroa
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 143

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#331

Viesti Mjölnir »

Mulla on kyllä tällä hetkellä täysin optimaalinen tilanne: reilut tulot sellaisista hommista, joita tykkään tehdä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3865
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#332

Viesti Puni »

Vastauksena Eppun kyselyyn, lyhyesti, koen olevani yhden sortin tkd-munkki, budhalaiseen logiikkaan.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kuukausitulot

#333

Viesti Jorge »

Eppu kirjoitti: Liittyy kuukausituloihin välillisesti, mutta kokevatko potkulaiset olevansa kutsumusammattilaisia vai leipäpappeja?
Leipä-, eikä edes pappi, koska nykyään olen sen verran kaupallisissa hommissa, että kukaan ei kai kuvittelekaan, että niitä tehtäisiin harrastuksen tai kutsumuksen vuoksi.

Toisaalta, olen sitä mieltä, että näennäisesti tylsä ja seksitön duunikin voi olla mielekästä, jos korvaus on riittävä (ei tarkoita valtavaa- itsellä ei ole ongelmaa ylimääräisen rahan sijoittamisesta; melkein se eläkerahaston kartuttamiseen menee), ilmapiiri riittävän hyvä ja työn tarkoitus on selvillä. Joku voisi kutsua tuota ahdistavaksi ja tylsäksi luterilaiseksi työmoraaliksi, mutta mielestäni kyseessä on realistinen suhtautuminen duuniin ja elämään - josta suuri osa ajasta kuitenkin menee toimeentulon hankintaan; tosin ennen vanhaan monilla kului aika suoranaiseen selviytymistaisteluun, joten paremmassa tilanteessa ollaan.

Tietenkin, jos ei-niin-hohdokas duuni veisi kaiken ajan ja energian, niin edes runsas rahallinen korvaus ei tekisi siitä kovin mielekästä vuosikausiksi.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kuukausitulot

#334

Viesti Point »

Leipäpappi olen ilman saarnaamisen ja oikeassa olon mahdollisuutta (onneksi internetti antaa siihen mahdollisuuden ja työt eivät liikoja sitä häiritse).

Palkka ei yllä kyllä suomalaisen keskiarvoon, mutta mediaanin paikkeilla pyöritään. Rikastumaan en pääse, mutta pieniä valintoja tekemällä voi harrastaa ja matkustella pikkaisen. En kyllä keksi miten ko. Summan saisi yhtä helposti aivoja tai kroppaa rasittamatta. En nyt hirveästi nauti tästä, mutta välillä tulee hetkiä jolloin innostun ja teen töitä myös oikealla kädellä. Olen vähän niinkuin valinnut helpomman tien. Siksi en osaa olla kateellinen ihmisille jotka tienaavat minua paremmin.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Kuukausitulot

#335

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti: Siksi en osaa olla kateellinen ihmisille jotka tienaavat minua paremmin.
:thumbsup:

Olen itsekin samaa mieltä. Valitettavan harvinaista vain on tuollainen asenne, täysin päinvastaiseen törmää usein. Koska jos se ei ole minulla, niin se pitäisi saada tuoltakin pois... :(
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Kuukausitulot

#336

Viesti Polvi »

Eppu kirjoitti: Liittyy kuukausituloihin välillisesti, mutta kokevatko potkulaiset olevansa kutsumusammattilaisia vai leipäpappeja?

Vähän molempia, fiilikset vaihtelee satunnaisesti. Työ on mielekästä ja palkka hyvä (jopa alaan nähden), eikä oikeastaan ikinä v*tuta mennä töihin. Tai jos ketuttaa, niin se johtuu enemmänkin siitä, että pitää ylipäätään mennä jonnekin, ulkona sataa ja haluaisi nukkua pidempään. :lol:

Toki jos voittaisin lotossa tms, en luultavasti enää tekisi ainakaan täyspäiväisesti palkkatöitä, vaan ryhtyisin yrittäjäksi, tai osa-aikaiseksi.
Eppu kirjoitti: Btw. minun mielestäni kuukausitulot ja elintaso korreloivat vain välillisesti. Asenteella ja omilla valinnoilla valtion kapeastakin leivästä elää leveää elämää ;)
Tämä on ihan totta ja tähän viittasinkin tuolla jossain sossupummikeskustelussa. Esim oma talouteni oli huomattavasti ylijäämäisempi, kun asuimme keskustassa pienessä vuokra-asunnossa. Nykyään asumisen suoriin ja epäsuoriin kuluihin (ja liikkumiseen) menee paljon enemmän rahaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Kuukausitulot

#337

Viesti Lasse Candé »

Eppu kirjoitti: Liittyy kuukausituloihin välillisesti, mutta kokevatko potkulaiset olevansa kutsumusammattilaisia vai leipäpappeja?
Kutsumusammattilainen jopa siinä määrin, että arvelisin että olen tällä hetkellä suht huonolla kokonaisjärjestelyllä kehissä juurikin kutsumuksen takia. Tosin ei palkkakaan huono ole ja teoriassa on mahdollista hoitaa opinnot, joita teen päätoimisesti päätoimisen duunin ohella.

Ehkäpä opettajaksi alkaminen johtuu kutsumuksesta noin muutenkin. Toki ala myös lienee vakaahko, muihin verrattuna, jolloin useita vastaavanlaajuisen koulutuksen ammattikuntia huonompi palkkataso on myös ymmärrettävää.

Olen tehnyt pelkän rahankin takia duunia. Tosin aina niin vähän että jotakin mielekkyyttä on ollut myös siinä että ylipäätään on jokin paikka minne mennä. Mutta yleistä rutiininkaipuuta ja sitä että tykkää arjestaan nyt tuskin voi kutsumukseksi kutsua.

Palkka oli kahden vuoden ajan sellainen että mille tahansa reissulle mille halusi pystyi helposti lähtemään, kaljaa pystyi juomaan ja ravintolassa syömään. Nyt kun työmäärä putosi hieman yli kolmanneksella realiteetit ovat samankaltaiset, mutta ihan vähän joutuu katsomaan. Kaikki tämä olisi minulle muuten OK, mutta jos haluaa kasvattaa juuria jonnekin, olisi vakituisempi työ parempi. Jos taas lapsia, olisi hieman suurempi palkka tuon lisäksi hyväksi, koska ne vissiin syövät aika paljon ja tarvitsevat huoneita. Ja harrastuksetkin maksavat.

Suorastaan rakastan duuniani ja laitan paljon paukkuja peliin. Kai se sitten kutsumus on.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kuukausitulot

#338

Viesti Elina »

Eppu kirjoitti: Liittyy kuukausituloihin välillisesti, mutta kokevatko potkulaiset olevansa kutsumusammattilaisia vai leipäpappeja?
Olen ollut, myös opintojen ohessa, yli 10 vuotta liikunta-alalla töissä. Ja kun sattuu tykkäämään liikunnasta, niin eihän se aina työltä tunnu. Välillä toki väsyttää, mutta on tämä työnkuvakin välillä muuttunut - olen mm. siirtynyt yksilöliikuntapuolelta ryhmäliikuntaan ja sitä rataa. Nyt sitten valmistumisen myötä edessä on toivottavasti vähän kliinisempää työnkuvaa, mutta enköhän jatka jumppien ohjaamista siinä ohessa kuitenkin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#339

Viesti Mika »

Sveitsissä on ihan kivat tienestit. Mikään halpa maa se ei silti ole.
Sveitsiläinen tienaa kuukaudessa keskimäärin 6 247 euroa, mutta korkeasti koulutettujen keskipalkat nousevat Sveitsissä 9 090 euroon kuukaudessa.

Suomalaisen keskiarvopalkka vuonna 2011 puolestaan oli 3 132 euroa ja korkeakoulutetun 3 743 euroa kuukaudessa. Pohjoismaista vain Islanti tulee palkkatasossa Suomen perässä. Siellä keskiarvopalkka on 2 681 euroa kuukaudessa ja korkeakoulutetuilla 3 237 euroa.
http://www.iltalehti.fi/talous/20141204 ... 4_ta.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#340

Viesti JariMarjamaa »

Just laitoin ekan päiväraha anomuksen marraskuulta.
9 päivää - oma vastuu 5pv eli 3 päivältä pitäisi tulla about 350e-verot.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6444
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kuukausitulot

#341

Viesti AlexMachine »

Mika kirjoitti: Sveitsissä on ihan kivat tienestit. Mikään halpa maa se ei silti ole.
Sveitsiläinen tienaa kuukaudessa keskimäärin 6 247 euroa, mutta korkeasti koulutettujen keskipalkat nousevat Sveitsissä 9 090 euroon kuukaudessa.

Suomalaisen keskiarvopalkka vuonna 2011 puolestaan oli 3 132 euroa ja korkeakoulutetun 3 743 euroa kuukaudessa. Pohjoismaista vain Islanti tulee palkkatasossa Suomen perässä. Siellä keskiarvopalkka on 2 681 euroa kuukaudessa ja korkeakoulutetuilla 3 237 euroa.
http://www.iltalehti.fi/talous/20141204 ... 4_ta.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Palkat ja palkat, että jaksaa ottaa päähän nämä "toimittajat" tai copy paste uutiset. Kyllä tuo palkka jotain kertoo mutta ilman että se on suhteutettu todelliseen ostovoimaan, ei näillä tilastoilla ole kovin isoa merkitystä. Onhan se totta että palkat ovat ns ok tasoa täällä mutta ostovoima heikkenee jatkuvasti ja se aiheuttaa ongelmia monella tasolla... Kulutus heikkenee, veroja ei tule riittävästi, työpaikkojakaan katoaa jne.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#342

Viesti JariMarjamaa »

Muistaakseni esim Norjassa on hyvät palkat. Mutta myös asuminen ja eläminen todella kallista?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#343

Viesti Mika »

Nimenomaan ostovoima on se muuttuja, jota pitää tuijottaa. Suomella ei siitä näkökulmasta ihan esimerkillisesti pyyhi. Sveitsistä en tiedä. Iso on silti tuo ero. Onkohan se isompi vai pienempi ostovoima mukaan luettuna?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3865
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Re: Kuukausitulot

#344

Viesti Puni »

Mites tuloerot? Maailman kärkeä nekin?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuukausitulot

#345

Viesti Mika »

Niin ne kai ovat.
Palkansaajien tutkimuslaitoksen tuoreen tutkimuksen mukaan selviää, Sveitsi pitää kärkipaikkaa hallussaan myös tuloeroissa. Lisäksi maassa naisten ja miesten välinen palkkatasa-arvo on toiseksi huonoin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 120 kurkkijaa