Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ottaa pattiin!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 101
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4291

Viesti Dojon Jäykin »

AlexMachine kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: Ja €uroja et halua sinne kantaa?
Juu otan toki, mutta hotelli on sen verran syrjässä ja muutenkin saattaa jano yllättää heti kuumassa että vähän pesoja pitäisi olla mukana. En ajatellut kuin vaihtaa 200+200€ itselle ja avovaimolle, loput Euroina jotka saa vaihtaa sitten kun liikkuu keskustassa.
Hotellissa tietysti käy Visa ei siinä mitään, mutta on niin orpo olo jos ei ole yhtään valuuttaa massissa.
Ja saahan Visalla nostettua pankista paikallista jos haluaa.
Toi on kyllä totta tuo juomiin varautuminen. Lähdet siinä kylille ensimmäisenä aamuna seikkailemaan ja kävelet hyvän aikaa. Lämpö on jo aamu 8:lta 29C. Sitten pitäisikin kohta juotavaa saada mutta tietenkään yhtään rahanvaihto- tai nostopistettä ei satu reitin varrelle. Jano pahenee ja epämääräisessä kuppilassa ei uskalla antaa Visaa Pedrolle höylättäväksi. Sheratoniin ei viitsi mennä matkakassaa laittamaan sileäksi, kengätkään tuskin kelpaisivat sisälle pääsyyn... Been there.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 119
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Ottaa pattiin!

#4292

Viesti Point »

Se tunne, kun tekisi mieli vaan lähteä aamulla muiden nukkuessa kuten yleensä, mutta tällä kertaa jättää lappu, jossa on osoite mihin loput tavarat voi postittaa postimaksun kera...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Ottaa pattiin!

#4293

Viesti Mika »

Point kirjoitti: Se tunne, kun tekisi mieli vaan lähteä aamulla muiden nukkuessa kuten yleensä, mutta tällä kertaa jättää lappu, jossa on osoite mihin loput tavarat voi postittaa postimaksun kera...
Parisuhteet, uusperheet, elämä yleensä... :smt056

Kyllä se tuosta taas iloksi muuttuu. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4294

Viesti Mika »

Olihan päivä...

1) Latasin kananmulkun kattilaan suihkun ajaksi. Suihkusta tullessani otin kattilan liedeltä ja rupesin kuorimaan mulkkua. Se oli vielä täysin löysä ja hajosi käsiini. Se aamiainen oli sitten taputeltu.

2) Soitin uudesta nettiliittymästä. Kyseiseen osoitteeseen ei sitten kuulemma ehkä saisikaan kuin korkeintaan 7-megaisen liittymän. Panikoin välittömästi. Pitkällisen soittokiertueen (vuokrantaja ei tiennyt edes sitä, onko kyseessä antenni- vai kaapelitalo) jälkeen sain tietää, että ko. asunnosta on mitattu 20 megaakin, joten tämä sitten toivottavasti on totta. Aika näyttää.

3) Muuttoautossa piti olla nokkakärryt, joista olin vielä erikseen maksanut. Niitähän ei siellä ollut. Soitin kyseiselle yritykselle ja ilmaisin mielipiteeni hyvin selkeästi. Edellinen lainaaja oli unohtanut nokkakärryt itselleen. Sitten piti lähteä yrityksen puolesta lähteä etsimään nokkakärryjä: Motonet, Bauhaus, Kodin Terra ja Rautia. Yhdessäkään ei ollut sopivia (vaan sellaisia pikkuruisia) hyllyssä, vaan niitä saisi vasta ensi viikolla.

4) Erään henkilön piti hanskata yksi tähän liittyvä projekti, mutta niin sekin lankesi minulle. Etukäteistiedustelua ei ollut (itse en aikataulutöissä ikinä lähde sokkona seikkailemaan). Kyseisessä puodissa sai sitten tovin etsiä varastomiestä. Aika oli jo valmiiksi kortilla tuon nokkakärrysekoilun takia.

5) Sama henkilö ei sitten enää ollutkaan paikalla, eikä hän edes ilmoittanut siitä mitään. Kyseisen projektin työstäminen huomenna on huomattavasti vaikeampaa, vaikka nyt tarvikkeet sitten ovatkin valmiina, kun minä ne hain.

6) Ylikokoisen sohvan kantaminen on yhtä helvettiä. Nyt sarjan suurempi sohva ei edes mahtunut uuden asunnon rappukäytävään. Nyt se siis odottaa uutta omistajaa.

7) Pesukoneen kantaminen pois ja uuden taloyhtiön yhteisiin tiloihin oli kyllä mielenkiintoista.

8) Koska minulla ei vielä ole avaimia uuteen asuntoon, tapasimme vuokrantajan alaovella. Kysyin voisimmeko lainata avainta siksi aikaa, että saisimme toisen kuorman sisään. Tämä ei sopinut. Hän ehdotti että yksi meistä jäisi asunnolle siksi aikaa. Jätimme sitten asunnon, ylävaraston ja kellaritilan ovet auki. Ulko-ovea ei kuulemma tarvinnut kamittaa auki, kun se ei koskaan ole lukossa. Sehän tietysti oli lukossa, kun saavuimme toisen kuorman kanssa. Tiedustellessani ratkaisua tilanteeseen vuokranantaja nosti kätensä pystyyn. Onneksi sain sitten onnistuneesti koputettua yhden asunnon ikkunaan ja ko. asukas sitten avasi alaoven sekä kiinni menneet ylävaraston ja kellarin ovet.

Kyseinen vuokrantaja on muutenkin kaikkea muuta kuin rento. En ole koskaan edes työhaastatteluissa joutunut noin tiiviseen tarkasteluun ja toimittamaan niin suuren määrän henkilökohtaisia tietoja. Ainakin itse olin aikoinani huomattavasti joustavampi ja rennompi vuokranantaja.

9) Menimme muuttoporukalla pitsalle (nautin siis aamiaiseni n. klo 19.30). Juuri kun kyyppäri oli kantamassa lautasia pöytämme, avasi joku nainen sisäänpäin aukeavan ulko-oven melko reippaasti, jolloin seurueemme yhden jäsenen pitsa teki tuttavuutta lattian kanssa. Tässä vaiheessa meillä oli vielä toinen kuorma hakematta.

10) Puhelimenikin oli jossakin vaiheessa kateissa, mikä tuntui tietysti tosi kivalta juuri tällaisena päivänä. Kaveri ei siihen soittamalla saanut yhteyttä, mikä vain lisäsi iloa. Lopulta kapula löytyi lompakon välistä.

11) Muuttoauto (vanha ja puhki poljettu Transit) oli muutenkin surkein ajoneuvo, jota olen kuunaan ajellut. Nopeusmittari tai sisätilan valo eivät tietenkään toimineet, ja joku varoitusvalo paloi ihan koko ajan (kaveri sen manuskasta katsoi, mutta enää muista enkä välitä, vaikka huomaavaisena ilmoitinkin näistä auton vuokranneelle yritykselle hyvää hyvyyttäni). Tuulilasin läpi ei ajoittain nähnyt juuri mitään, koska ilmeisesti pesunestesäiliö oli tyhjä. Huolto-asemalle piti sitten pestä sekin.

12) Tämä oli vasta alkusoittoa. Suurempi kuorma odottaa vielä...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Ottaa pattiin!

#4295

Viesti Lasse Candé »

Tsemppiä muuttoon! Wittumaisia tilanteita. Kaikilla hermot kireällä. Itse olin jeesaamassa yhdessä muutossa tässä ja toinen pomoista huusi sitten mulle. Ollut vähän wtf-olo sen jälkeen. Mutta nyt siis pointtina että voin kuvitella tuskan ja tsemppiä!
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ottaa pattiin!

#4296

Viesti saarikko »

Mika kirjoitti: Olihan päivä...

...
12) Tämä oli vasta alkusoittoa. Suurempi kuorma odottaa vielä...
SNAFU.

Voimaa!
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Ottaa pattiin!

#4297

Viesti Polvi »

AlexMachine kirjoitti: Taas sama jokavuotinen ketutuksen aihe. Valottomat kamikaze pyöräilijät. Tällä viikolla jo 3 kertaa meinannut ajaa päälle kun käännyt valoista joku vetää pimeällä fillarilla yli. Usein vielä niin ettei pyörätie edes jatku, eli fillari pitäisi taluttaa. Sitten heilutellaan kättä tai kirotaan kun auto meinaa tulla päälle.
Tää sakki on kyllä syvältä. Pyöräteilläkin noita saa varoa alvariinsa. Laittaisivat edes heijastimen, mutta kun ei. Huolestuttavasti lähes kaikilta kouluikäisiltä puuttuu sekä valot, että heijastimet. Eikö vanhempia kiinnosta, vai ottavatko junnut ne pois kotipihasta lähdettyään?

Btw suojatiellä on automaattisesti pyörätien jatke, jos sille saapuu pyörätieltä. Vaikkei siis toisella puolella pyörätietä olisikaan, tai asiaa olisi esitetty esim kaistamaalauksin.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 119
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Ottaa pattiin!

#4298

Viesti Point »

Kouluikäisillä taitaa olla, joku juttu että heijaistimet (varsinkin heijastinliivit) ovat nöissöjä. Eilenkin se pikkupentele onnistui kaikesta huutelusta huolimatta livahtamaan ilman liivejä "vahingossa"... Perhanan kakara! (Olisi joutunut laittamaan mun liivit ja se olisi ollut kai noloa).

Oisko kellään heittää valmiiksi joku näppärä pelotteluvideo heijastimen näkyvyydestä muksuilla? (En pääse töissä YouTuben, kun it:ltä on jäänyt Päivitykset väliin :( )
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Ottaa pattiin!

#4299

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Suihkusta tullessani otin kattilan liedeltä ja rupesin kuorimaan mulkkua. Se oli vielä täysin löysä ja hajosi käsiini.
:oops: *tirsk* - vanhus ei tule yksin

:patsukki:

Kyseinen vuokrantaja on muutenkin kaikkea muuta kuin rento. En ole koskaan edes työhaastatteluissa joutunut noin tiiviseen tarkasteluun ja toimittamaan niin suuren määrän henkilökohtaisia tietoja. Ainakin itse olin aikoinani huomattavasti joustavampi ja rennompi vuokranantaja.
Bisnestähän vuokraaminen on ja siihen kuuluu riskienhallinta; kukin tyylillään.

Kuitenkin, hyvä jos syynääminen jää aikaan ennen sopimuksen allekirjoittamista; sen jälkeen pitäisi riittää, että maksaa vuokrat ajallaan ja ei ole painavaa syytä epäillä asunnon tuhoamista tai taloyhtiön rauhan rikkomista.

Muuttaminen, muuten, on aivan hanurista. Kyllähän sitä vielä kantaa, mutta pakkaaminen, purkaminen ym. järjestely. Puhumattakaan loistavasta ideasta ottaa vielä kerran se Ikean vaatekaappi mukaan eli koota se kolmanteen kertaan - ei noita hattarakalusteita vain ole tehty siihen.

Eli siis muutettiin viime kesänä ja aloin kaipaamaan niitä alle aikoja, kun sitä tehtiin pelkällä matkalaukulla ja työntökärryillä.

Mistä sitä rojua on sen jälkeen kertynyt? Tulin siihen tulokseen, että muijan vika :p
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 119
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Ottaa pattiin!

#4300

Viesti Point »

Jorge kirjoitti:
Mika kirjoitti: Suihkusta tullessani otin kattilan liedeltä ja rupesin kuorimaan mulkkua. Se oli vielä täysin löysä ja hajosi käsiini.
:oops: *tirsk* - vanhus ei tule yksin

:patsukki:


brushteeth
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4301

Viesti Mika »

Päätin vajaa kolme vuotta sitten, että hankkiudun eroon kaikesta sellaisesta materiasta, jota en aivan välttämättä tarvitse. Projekti on yhä kesken, ja sen huomaa karvaasti tällaisina päivinä... Tosin nykyään sen materian määrä on kaikki huomioiden jossakin määrin siedettävä. Mitään turhakkeita minulla ei juurikaan ole.

Tavaran kertymisestä voisi mainita senkin, että usein sukulaiset siirtävät turhia omistuksiaan suvun nuorille, juuri itsenäistyville vesoille, joille tämä sopii jo rahapulankin vuoksi. Sitten sitä tavaraa alkaa muutaman vuoden päästä olla aika lailla... Ja nuoret parit tietysti ostelevat kaikenlaista ihan sen keskinäisen siteensä lujittamiseksi (sitä välttämättä tiedostamatta). Esineissä piilee usein muistoja.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ottaa pattiin!

#4302

Viesti Totte »

Mun mielestä muutot voi olla ihan mukavia kun ne tehdään hyvän, mukavan ja tarpeeksi ison porukan kanssa ja aikaa on paljon. Sitten on kontrastina nämä muutot herevetistä tai ala-vetelistä tai mistä lie.

Koita Mika ottaa huumorilla. Ei tuossa muu auta. Tosin ei muakaan naurattanu ku meinattiin jäädä ilman avaimia ja sähköjä viime muutossa, joten helppo täältä puskista on huudella.

Koita saada joku luotettava nakitettua järjestämään jotain ruokatarjoilua. Voi pelstaa paljon.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Ottaa pattiin!

#4303

Viesti Elina »

Tsemppiä muuttoon! Ne ovat kyllä syvältä! Tässä lohdutukseksi pari ärsyttävää muuttomuistoa :D

Ylivoimaisesti rankin muutto, jossa olen ollut mukana, oli pikkuveljeni muutto pääkaupunkiseudulla. Olin nimittäin harjoittelussa Hämeenlinnassa, ja olin lähtenyt kotoa Tampesterista joskus puoli seitsemän aikoihin. Harkkapäivän jälkeen ajelin Helsinskiin. Tarkoitus oli huilia hetki ja syödä, mutta tilanne oli sellainen, että uuden asunnon asukkaat olivat muuttamassa samanaikaisesti tuohon veljeni asuntoon. Eli siellähän soi sitten ovikello ja tyypit olivat oven takana joidenkin tavaroidensa kanssa. Sehän oli sitten ärsyttävyyden maksimointia, kun tavaroita kannettiin ulos ja sisälle samanaikaisesti, portaikkokin oli melko kapea...Lisäksi siinä samalla tuli tehtyä loppusiivousta. Ja meitähän oli siis kaksi, veli ja mä. Mutta niin vaan saatiin koko homma tehtyä, aikaa meni joku vajaa viisi tuntia. Illalla ei tarvinnu kauheasti unta houkutella...

Yksittäinen rankka muuttosuoritus taas oli siskon sohvan kantaminen kierreportaita kuudenteen (vai viidenteen) kerrokseen isän kanssa. Sohva painoi ihan sairaasti eikä se portaiden kierteisyyskään auttanut. Ja minä olin operaation Lihakset vol. 2. Mutta selvittiin! Eikä tarvii muuten tulla ikinä sanoon, ettei naisista ole apua muutoissa. NIH!
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: Ottaa pattiin!

#4304

Viesti Polvi »

Point kirjoitti: Oisko kellään heittää valmiiksi joku näppärä pelotteluvideo heijastimen näkyvyydestä muksuilla? (En pääse töissä YouTuben, kun it:ltä on jäänyt Päivitykset väliin :( )
Liikenneturvalla(?) oli muutama vuosi sitten joku pelotteluvideo juutuubissa, mutta google-jutsuni ei ollut tarpeeksi vahvaa.

Tässä ensiapua http://extrat.liikenneturva.fi/heijastin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 119
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Ottaa pattiin!

#4305

Viesti Point »

Polvi kirjoitti:
Point kirjoitti: Oisko kellään heittää valmiiksi joku näppärä pelotteluvideo heijastimen näkyvyydestä muksuilla? (En pääse töissä YouTuben, kun it:ltä on jäänyt Päivitykset väliin :( )
Liikenneturvalla(?) oli muutama vuosi sitten joku pelotteluvideo juutuubissa, mutta google-jutsuni ei ollut tarpeeksi vahvaa.

Tässä ensiapua http://extrat.liikenneturva.fi/heijastin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiitti!
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa